KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 20 June 2015

BAZAR RAMADAN DIROBOH PADA HARI PERTAMA PUASA DI HULU SELANGOR MENJADI KECOH DI MEDIA SOSIAL.


Beberapa gambar yang memperlihatkan anggota penguatkuasa dari Majlis Daerah Hulu Selangor (MDHS) telah menyerbu bazar ramadan di hari pertama menyambut puasa menjadi ribut dan kecoh di media sosial.

Para peniaga yang mau mencari rezeki halal demi sesuap nasi dan seteguk air mau membesarkan anak-anak dan mencari duit lebih sempena bulan mulia ini mendapat kritikan hebat dari warga media sosial.

Dalam keadaan kos hidup yang semakin meningkat dan menghimpit rakyat tetiba kerajaan yang berslogankan PEMBANGUNAN BERKUALITI RAKYAT DIPEDULI menjadi mangsa kerakusan pihak berkuasa tempatan (PBT).

Dimana Rakyat Di Pedulinya??? .. Dimana Negeri Berkebajikannya??? .. Dimana rasa ehsan kepada para peniaga yang mau mencari rezeki halal atau menambah pendapatan dikala diserang dengan kos sara hidup yang semakin meningkat dan pukulan GST????


Sehingga kini tidak ada lagi respon dan jawapan dari pihak yang terbabit.

49 comments:

  1. Mereka tak berniaga di tempat yg dikhaskan berniaga, atau mereka dah tak wala' sama Tuang Presideng (janji tak pernah ditepati = munafik).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan presiden kepala bapak kau. Cina sial dap komplenlah bodoh

      Delete
    2. Saudara!!! Apa cina sial??? Kamulah melayu bodoh lagi sial dibulan puasa. Melayu resislah pemusnah bangsa.

      Delete
    3. Puasa2 ni ada jilat taik dap yg munafik tu ke..ke rane si delima merah..t t surat lepas tu lupa..mujur tak terjun jambatan pp.sbb malu..delima merah org khas lge ke.

      Delete
    4. Kenapa kita perlu zalim pada bangsa sendiri,zionis tidak zalim pada bangsa nya ,melainkan kan kpd.bangsa plastine..Kenapa tak boleh tolak ansur walau pun tempat itu salah,kenapa tak boleh berbincang utk mereka mencari rezeki yg halal..? Ada kah kita kjaan kominis?..aku benci kjaan yg mengaku melayu dan islam,zalim pada bangsa nya,apa lagi kpd semua bangsa di msia.Tak kira apa bangsa pun,jahat tetap jahat..kalau jahat jgn jadi pemerintah..

      Delete
    5. Gunakan bahasa yang sesuai sebagai saorang mukmin. Kita dinilai oleh orang bukan Islam atas perbuatan dan tuturkata kita. Maafkan.

      Delete
    6. Yang guna kata-kata kesat,budi pekerti yg buruk slalunya sume telah ditarbiyah oleh umngok dan sekutunya.sebagai org mukmin kena la mmberi contoh yg baik kepada mukmin dan non muslim jgn sama atau serupa dengan ahli2 umngok yg tidak berbudibahasa.kalu kita berperangai seperti ini,kita sendiri tiada beza dgn puak2 umngok yg zalim.sekian.

      Delete
    7. Anon 16:50...kamu sendiri berbahasa kesat dan burok pekerti...
      adakah kamu ditarbiyah oleh umngok??

      Delete
    8. anon 16:50..org yg suka di jubo suka sama suka oleh penjubo tua..kau harus bertaubat dari suka dan rela di jubo...jauhi lah diri dari ditarbiayah oleh peliwat tua kaki kelentong.

      Delete
    9. lain kali nak berniaga ambik lesen dulu. Jangan main pacak ikut suka hati. Tempat itu bukan bapak ko punya. Kalau bapak ko punya, tak sapa yang nak marah

      Delete
    10. cuba ko niaga kat depan rumah najib.
      kena roboh tak?

      Delete
    11. SAYA SETUJU DENGAN TINDAKAN MDHS TU
      JANGAN KURANG HAJAR
      TAK ADA LESEN JANGAN NAK BUAT ONAR
      INI KAWASAN BUKAN KORANG PUNYA
      INI KAWASAN ORANG RAMAI

      Delete
    12. EN SABTU DAN MELAYU2 YG LAIN TAK PAYAHLAH NAK TUNJUK BAIK, MINTAK MAAF UNTUK ORG LAIN. KAMPUNG MANA KORANG DUDUK?? CUBA PEGI KAWASAN MAJORITI CINA DI SELANGOR & KL. DIORANG MENIAGA IKUT SUKA. MENJAJA SAMPAI TUTUP JALAN. HARI2...BUKAN 1 BULAN JE. BILA MAJLIS PERBANDARAN AMBIK TINDAKAN, CINA TAK KIRA DAP KE, MCA KE, GERAKAN KE, SAMPAIKAN PERSATUAN DIORANG TURUN BG BANTAHAN. MAJLIS JADI TAK BERANI..BIARKAN SAJE DPN MATA. KALAU NAK KIRA LESEN, AKU BOLEH JAMIN BANYAK PERNIAGAAN CINA LESEN TAMAT TEMPOH/MENIAGA HARAM MCM PUSAT URUT & MESIN JUDI (TAKDE LESEN). JUAL BRG CIPLAK PUN BANGSA DIA PUNYA KEJE. YG JELAS, DI SELANGOR, KAWASAN BANDAR BESAR, CINA BERMAHARAJALELA. PUKIMAK PUNYA CINA! PTUIHHHH...

      Delete
    13. 4.15...kalu tak nak kena roboh, niaga kat depan rumah bapak ko aje la

      Delete
    14. 4.15 meronta macam kena digigit babi liar...lancau punya babi

      Delete
    15. 06.52 & 12.15 cina sial anak haram pendatang asing. Hari2 mkn babi, muka pun dah mcm babi

      Delete
  2. Ni babi dap selangor komplen kat MDHS. PUKIMAK PUNYA CINA DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu melyu hitam monyet lagi menjijikan...lebih busuk dari taik makkau

      Delete
    2. Anon 15.16 Melayu ke Cina ??? Agama anon 15.16 menggalakkan umatnya memaki hamun macam binatang gile ??? Kasihan mak bapa anon 15.16 kerana anak kesayangan mereka dah masuk kumpulan ajaran sesat. Bertaubatlah kepada Allah sebelum malapetaka menimpa anon 15.16 dan keluarga anda.

      Delete
    3. nak niaga main pacak2
      lesen tak nak ambik
      buat kawasan tu macam bapak ko punya
      duit ko dapat, sampah ko sepah2 bagi kat MDHS
      ingat MDHS tu kerja dengan bapak ko ker hapa?

      cuba ko niaga kat kebon bapak ko sendiri
      MDHS tak kacau punya
      ni ko niaga tempat orang ko buat macam tempat tu bapak ko punya

      Delete
    4. Anon 15:16 Pukimak kau lah bangang mana bukti DAP yg komplen? Ko boss kat MDHS ke ? Bangang nya melayu

      Delete
  3. Berok dia igt bila dia tayang bontot dia berjaya memalukan ulamak...inila sifat berok2 dap dan pkr

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuna ko niaga kat depan rumah haji hadi.
      kena roboh tak?

      Delete
  4. Apa omak kau ini itu kan macam tempat parking tesco mana boleh meniaga dekat dalam tempat parking pasaraya, aku pelik patut nya pegawal keselamatan kena halau peniaga meniaga tempat parking pasaraya sebab dia ada hak menghalau peniaga haram itu, lupa pesan ia gst tak menbuat rakyat tak makan, baru2 ini kerajaan telah menbuat kajian rakyat malaysia buangan makanan yg boleh di makan dalam masa puasa dua hari sisa makan boleh mencapai setinggi klcc, omak kau tentu baca akbar itu, ini bererti rakyat malaysia mati kerena makan.

    ReplyDelete
  5. Tindakan yang betul oleh MDHS....Ramadhan bukan bulan pesta makanan dan pakaian !

    ReplyDelete
  6. Terimakasih atas semua artikel bermanfaat yang sudah anda publikasikan melalui blog yang menarik ini, saya tunggu postingan selanjutnya, have a nice day, kawan :)

    ReplyDelete
  7. Rakyat bodoh di perbodoh oleh omak kau!!! Jgn guna alasan miskin perbagai sebab negara punya undang2 bukan boleh sesuka kamu nak jual kat mana. Kalau miskin kenapa mampu berniaga?? Tak ada model boleh niaga ke??? Kalau tahu susah jgn cari susah lepas tu minta simpati..

    ReplyDelete
  8. omakkau ni dah serupa hadi dan org ameno je. jenis loqlaq, kuat pemfitnah.

    ReplyDelete
  9. Hulu selangor kan kawasab kuat BN. Apa ada hal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu kawasan pasaraya parking pasaraya mana boleh meniaga, kerajaan selangor dah sediakan tempat meniaga kenapa tak nak ambil lesen di barzar je , omak kau tahu menghasut orang , pengkuat kuasa siapa pegang bukan kah di bawah azmin ,tanya orang azmin itu.

      Delete
    2. sebab dia org ingat parking kereta tu bapak dia org punya

      Delete
  10. Kalau sesama melayu je pandai bertegas tapi kalau dgn komuniti lain buat buta je .......... sama le dgn macai PKR .......... DAP disanjung , ulamak dihina !

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah tetap salah.
      tempat tu bukan bapak diorg punya.
      kalu bapak diorg punya tak sapa nak roboh.

      Delete
    2. Sama la bumi ini Allah punya dan kita hanya menumpang tapi ramai2 macai tak sedar diri bising2 bila hudud nak ditegakkan ......... hanya menghairankan nak tegakkan hudud kat Kelantan pun DAP bising padahal bukan negeri depa perintah pun dan depa pun bukan penduduk asal tanah melayu ......... yg aku pelik ramai pula macai2 melayu sokong depa !

      Delete
  11. Selamat Berpuasa.
    4 ciri-ciri orang bertaqwa:
    1.Takut pada Allah
    2.Buat apa yang dsuruh
    3.Redha pada yang sedikit
    4.Ingat mati

    ReplyDelete
  12. melayu bangang bodoh sial

    ReplyDelete
  13. zulkifly awang ni adik hadi awang agaknya,patut le tolol

    ReplyDelete
  14. Omakkau dah jadi macam Hadi, nama je sokong Pakatan tape hari2 asyik memburuk-burukkan nama kerajaan negeri Pulau Pinang dan Selangor. Kerajaan Kelantan pula tak ambil peduli walaupun beribu-ribu mangsa banjir besar di sana masih sehelai sepinggan mendiami rumah kemah yang serba kekurangan. Omakkau patut tukar nama blog ini, sudah tak bersesuaian dengan peranan omakkau sekarang yang beriya-iya menjatuhkan kerajaan negeri Pulau Pinang dan Selangor. Berita omakkau sekarang pun sudah tak mematuhi etika penulisan blog kerana omakkau sekarang suka sangat menyebarkan berita-berita fitnah.

    ReplyDelete
  15. Dap sedang pancing melayu... bubuh umpan bangkai..itu pun melayu makan juga...bodohnya org
    melayu ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat tu bapak ko punya ker?
      kalu bapak ko punya tak sapa nak marah.
      sapa marah boleh bawak masuk court
      ni niaga main pacak2 ni ikut undang2 sapa ni"
      ni niaga tak pakai lesen bapak ko punya tempat ker?

      Delete
  16. Cina melayu india dll bersatu lah kamu jgn gaduh gaduh demi msia kita.mana yg jahat kita hapuskan hidup rakyat mampus pemimpin jahat

    ReplyDelete
  17. marilah kita bersatu. kita nyahkan pemimpin yang mencilok duit simpanan rakyat. kita nyahkan pemimpin yang bertanding hanya untuk mendapatkan jawatan dan gelaran. kita nyahkan pemimpin yang mementingkan kroni dan golongan setaraf sahaja.

    marilah kita bersatu. bersatu teguh bercerai roboh.

    ReplyDelete
  18. senang aja nak niaga bazar ramadan ni
    ambik lesen niaga
    pah tu sewa kedai kosong
    jual kat kedai
    tak sapa nak kacau

    kalu tak ada lesen, niaga kat depan rumah ko sendiri
    tak pun niaga kat depan rumah bapak mertua ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Omakkau ni kan sokong peniaga tanpa lesen so Pacak Kemah depan umah OmakKau jer pastu niaga ramai2... sampah sarap suruh Omakkau kasi bersih kan dapat pahala , daripada tulis kat blog ni.. apa pun tak dapat. ahaha

      Delete
  19. Hahaha....
    Inilah melayu semua mahu free untung bersih 100% msk poket tak yah bayar sewa tak yah bayar lesen tak yah bayar kerajaan semua sapu habis tetapi tetap jual mahal tak murah pun!!! Sebab tulah melayu byk mampu hanya berniaga ditepi jln dan gerai2 disediakan kerajaan sebab free dan murah untung lebih jual mahal harga tak jauh beza dgn restoren. Melayu tetap susah nak maju sampai bila2 tanpa bantuan umno tetapi bangsa lain tanpa bantuan umno lebih berjaya dari bangsa melayu. Malulah wahal melayu yg masih tak sedar diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabahan tak payah sibuk komen pasal semenanjung. Baik kau tengok keluarga kau, besok lusa gempa bumi lagi baru padan muka satu keluarga mati kena hempap. Kahkahkah...sial anon 00.10.

      Delete
    2. bayar lesen tak mao
      jual harga tinggi
      muka sombong macam apa entah
      duit masuk poket 100%
      tempat dah jadi macam bapak diorang punya

      sampah ko sedekah kat MDHS
      manalah tak kena roboh
      kalu aku aku bakor aje

      Delete
  20. Pada mata OK sema yg PKR buat adalah salah. Yg lain yg tak penting kan OK. Klu dh x ikut peraturan mmg wajar diamik tindakan. Jgn jadi mcm zaman nuuu.... krn nak populariti... Kita harap Kjaan S'ngor terus amik tindakan pada yg x follow undang2.

    ReplyDelete
  21. apa nak buat PKR Hulu Selangor dipimpin oleh cina laknat...ketua wanita pula sibuk mengumpul harta menjual tanah yg tak wujud...sekian

    ReplyDelete