KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 23 June 2015

BEBERAPA PENIAGA BAZAR RAMADAN DAMANSARA DAMAI MAKI HAMUN DAN HALAU WARGA ASING HANYA KERANA NAK MENGELUARKAN KERETA MEREKA YANG TERHALANG.


Dua lelaki warga asing menjadi mangsa maki hamun seorang peniaga di sebuah bazar Ramadan gara-gara cuba mengalihkan kenderaan.

Kejadian dipercayai berlaku apabila lelaki warga asing berkenaan mahu mengambil kenderaannya yang diletakkan di tempat letak kereta di kawasan Bazar Ramadan Damansara Damai.

Aksi peniaga terbabit dan dua lelaki warga asing berkenaan dapat dilihat menerusi rakaman video pendek berdurasi 57 saat yang dimuat naik di laman Facebook.

Menerusi rakaman itu, kelihatan peniaga terbabit telah mengeluarkan kata-kata kesat kepada lelaki warga asing berkenaan dan mengarahkan kepadanya supaya mengambil kenderaan selepas waktu berniaga iaitu sekitar jam 8 malam.

Lelaki warga asing berkenaan turut ditolak sehingga hampir terjatuh ekoran keengganannya untuk beredar dari situ.

Individu yang merakam gambar kejadian itu juga turut mengejek dengan berkata` booo’ kepada kedua-dua lelaki warga asing tersebut.

Rata-rata pengguna laman sosial yang menonton video berkenaan mengutuk tindakan peniaga terbabit sambil menyifatkannya sebagai satu tindakan yang biadap dan memalukan.



22 comments:

  1. Belah belahlah weyyy...Booooo....wooooo....sekian terima kasih hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno tak ada telur! kah! kah! kah!

      Delete
    2. Hahaha.....
      Baru tahu perangai melayu ke????
      Agama hanya hiasan utk menunjukkan melayu begitu baik namun perangai sebenar bukan sebaik yg kita sangka. Namun melayu baij tetap ada, cuma melayu jahat tu yg teruk sgt perangai!!! Kalaulah kereta tu melayu yg punya dan peniaga itu warga asing apa jadi?.? Melayu semakin angkuh dan menganggap negara ini datuk nenek mrk yg punya....ya ke??? Malukan melayu dan tidak berpuasa dgn perangai syaitan.

      Delete
  2. orang yang berpuasa belum tentu sembahyang tapi orang yang sembahyang sudah tentu berpuasa, sedap jer maki hamun halau tolak orang booo lagi.....akhlak muslim yang baik dibulan puasa telah dicemari oleh peniaga ini juga terpalit kepada seluruh umat islam / melayu yang lain....semuanya berpunca dari seketul hati yang hitam

    ReplyDelete
  3. Najis umno! Pengotor betul. Inilah yang memalukan pundekar bugis di mata dunia! Kah! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabah bodoh

      Delete
    2. umno semenanjung lagi bodoh sampai kena gadai dengan british! kah! kah! kah! kah!

      Delete
  4. Orang orang Melayu

    Ini di kira standard

    Sholat Puasa Haji tapi MAT KAMPAU jugak

    Bahana semua kena , dapat GST semua papakedana

    BAHALOL

    ReplyDelete
  5. Bahana peniaga melayu berniaga tepi jalan nk berniaga dlm bangunan la...dah bagi petak sewa 1 bulan belagak dah bagus...sedar sikit petak tu ehsan dibulan ranadhan jee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi sabah anak haram

      Delete
    2. umno semenanjung semuanya anak haram pungut dari tong sampah. bapak mat rempit dan mak bohsia kangkang tepi jalan! perangai mengalahkan anjing kurap tepi jalan.

      Delete
  6. Perangai tak baik yg di tunjukkan pada bulan puasa,kalau dah iman cap ayam

    ReplyDelete
  7. Perangai tak baik yg di tunjukkan pada bulan puasa,kalau dah iman cap ayam

    ReplyDelete
  8. Gengster umno sedang beraksi. Mengapa mereka tidak bertelur terhadap vincent tan dan ananda krishnan sampai topup pun tak boleh seslesaikan? Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap babi detected

      Delete
    2. umno semenanjung detected. korang berpuasa tak? atau tengah mabuk togok air ketum?

      Delete
  9. Kedai 7-11 lagi bagus. tempat yang paling bagus untuk maksiat bagi geng mat rempit dan bohsia. papan tanda pun tak payah ada lesen. siapa yang ada telur nak serbu? Semua takut dan terkecut telur bila nampak gambar vincent tan tersengih! Kah! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabah babi kalau bagi komen org baca tak faham..babilah kau ni sabah. Hari2 makan babi

      Delete
    2. bahasa sendiri tak faham. apa punya bodohlah engkau nie.

      Delete
  10. Meniaga bulan puasa adalah utk mencari keuntungan bukan keredhaan. Itu belum kira tipu rasa ( tidak sedap & tidak cukup bahan ), tipu timbangan/berat juga tipu harga. Jgn ambil mudah hal ini wahai peniaga...

    ReplyDelete
  11. Spisis beginilah yg selalu komen mencarut dan memaki dlm blog. Memalukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baka umno memang puaka! kah! kah! kah! kah! suka bela toyol dan hantu raya! kah! kah! kah! kah!

      Delete