KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 20 June 2015

LANGKAH KAJANG, PELANTIKKAN AZMIN SEBAGAI MB SELANGOR PUNCA SEBENARNYA PERPECAHAN PAKATAN RAKYAT KATA RAJA PETRA KAMARUDDIN



Langkah Kajang dan pelantikan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali didakwa punca sebenar perpecahan dalam Pakatan Rakyat.

Penulis blog, Raja Petra Kamaruddin mendakwa, Langkah Kajang dimulakan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) tanpa berunding dengan parti sekutu lain.

“Namun begitu, Hadi Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula yang dipersalahkan. Sedangkan Hadi bukan dari PKR,” tulisnya di blognya, malaysia-today.

Raja Petra berkata, Hadi sebenarnya menyelamatkan Pakatan Rakyat daripada dituduh menderhaka kepada Sultan Selangor.

Katanya, Sultan Selangor mahukan Pakatan Rakyat memberi dua nama untuk calon Menteri Besar menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim tetapi PKR dan DAP hanya menghantar satu nama – Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

“Hadi datang dari Terengganu di mana Sultan boleh mengarahkan polis mengiringi sesiapa saja keluar dari negerinya. Anwar dan Lim Guan Eng berasal dari Pulau Pinang sebab itu mereka tiada rasa sayang dan hormat terhadap Sultan,” katanya.

Katanya, Hadi melihat perkara itu dari perpekstif berbeza berbanding Anwar dan Lim Guan Eng yang tidak mengambil kira pandangan Sultan Selangor.

Katanya, kemuncak perbalahan apabila Pas mahu memperkenalkan hudud di Kelantan tetapi Hadi yang pula dipersalahkan.

Katanya, DAP dan PKR menyalahkan Hadi tetapi tidak kepada almarhum Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Kerajaan Kelantan.

“Kenapa menyalahkan Hadi atas tindakan kerajaan Kelantan? Mengapa memuji Pas Kelantan dan pemimpinnya tetapi menghentam Hadi?

“Sekarang DAP menggunakan duit mereka untuk membina rumah di Kelantan. Pemimpin DAP bertepuk tangan dan memuji tetapi tidak pula kerajaan Kelantan kerana melaksanakan hudud,” tegasnya.

Berbalik isu di Selangor, sepupu kepada Sultan itu berkata, Azmin Ali menghadap Sultan Selangor untuk memaklumkan bahawa Kerajaan Selangor tidak lagi diperintah oleh Pakatan Rakyat sebaliknya oleh Kerajaan Azmin Ali.

Katanya, Azmin akan memaklumkan bahawa dia mendapat sokongan 28 wakil rakyat dan selagi tidak ada undi tidak percaya, dia akan terus menjadi Menteri Besar.

Menurut Raja Petra, Sultan Selangor akan memaklumkan kepada Azmin jika dia mendapat sokongan sekurang-kurangnya 29 wakil rakyat, maka Azmin boleh terus kekal Menteri Besar sehingga tamat penggal.

19 comments:

  1. Udahlah tuu nak salahkan Azmin Ali pulak. Bercakaran sesama sdri nak tuding jari.. Janganlah menambah burukan keadaan.. Silap hb ada pihak yg mengambil kesemptan.. Sepatutnya cari penyelesaian cmne nak jernihkan keadaan. Kenapalah tak ambil peluang baik ni utk kukuhkan PR ataupun tukar ke parti lain yg lebih menyakinkan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI RAKYAT SELANGOR AMAT BERSYUKUR KERANA HAJI HADI BUKAN MB MEREKA. SYUKUR ALHAMDULILLAH.

      Delete
  2. Kata UG X wujub tapi semua media dan cyber trooper umno 24 jam dok jilat ulama pil kuda..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku mimpi hadi naik kuda. tiba-tiba kaki kuda dia patah. lepas tu kuda dia jatuh dan mati. hadi jalan-jalan penat sangat. dia singah kat kedai jual karipap. dia beli satu karipap sebab lapar sangat. lepas tu dia beli satu lagi karipap. dia makan sampai kenyang. dia terus berjalan sampai kat jambatan pulau duyung. dia tengok bawah jambatan ada istana, dia pun panjat jambatan tengok kanan kiri, tengok depan belakang. tak ada orang dia pun terjun atas istana. raja nampak hadi atas bumbung istana. raja suruh hadi turun. hadi turun dan jumpa raja. raja bagi hadiah pada hadi. dia bagi puterinya pada hadi. hadi mesti kahwin dengan puteri raja itu.

      hadi menolak tapi tak boleh. mau tak mau dia kena kawin juga. kawin pun kawinlah. tak ada hal. lepas kawin seminggu, hadi siang malam pergi kolam udang. dia pancing udang galah. dapat bawak balik bagi kat raja. raja suka makan udang galah sepit biru. jadi kerja hadi hari hari pergi pancing udang dengan puteri raja. kadang2 sampai tertidur tepi kolam udang.

      lama2 dia dah malas pancing udang. dia jual hempon lama kat pasar malam kat depan smk sultan mahmud. situ dia buka satu gerai hempon boleh tahan besar jugak. jadi dia dengan puteri duduk siang malam kat situ jual hempon. ada hempon samsung note 2, ada sony T2, ada zenfone keluaran terbaru zemfone 2 harga dalam 500 saja. kadang2 jual jugak topup tapi tak untung banyak mana. congak punya congak dapat juga dalam 5K sebulan bukan kedai hempon dalam lori. senang nak gerak pergi pasar malam lain kat tempat lain. maklumlah banyak sangat pasar malam. satu bulan kalau pusing tak boleh habis. kebetulan bulan ni bulan puasa. pusing2 pun kuih jenis sama.

      last2 hadi jumpa husin budu dan man lekor. tanya kalau ada kerja kosong. husin budu bagi tinggi sikit upah masuk budu dalam botol. man leko tak patut. dia bagi rm2 angkat ikan buat keropok satu hari. last dia kerja masukkan budu dalam botol sampai sekarang. kalau tak ada hadi tak jalan budu husin. jadi husin dah naikkan gaji hadi dekat2 12K sebulan. sekarang hadi naik basikal balik kampung kat manir. kat manir dia buka kolam pancing udang. siang malam dia pancing udang kat situ.

      Delete
    2. Alhamdulillah...dulu2 mmg dh timbul rasa syak adanya berok2 dr parti rakan dlm organisasi kami...cuma sekdr syak tanpa bukti2 yg kukuh...tp dgn izin allah...satu persatu berok2 mula menunjukkan sifat2 keberokan masing2...ada yg menunjukkan taring seolah2 memberi ancaman...ada yg buat bising tepuk dada aku yg paling bagus...ada yg melompat atas bwh bagai menarik perhatian org ramai dan ada yg menayang bontot sendiri utk memalukan lawan....kini semua rakyat dpt menilaikan mereka akhlak mereka dan matlamat mereka yg sbnrnya...jika tidak mereka akan berterusan menyamar sebagai seorg yg warak...seolah2 syg pd islam yg cuba dibawa oleh pas...tetapi krisis2 yg berlaku dpt membongkar berok2 dlm jiwa mereka

      Delete
  3. raja ni kan ke lalang tua, sapa bayar lebih dia sokong la. tk gunasatu sen pun.

    punca PR pecah kerana org seperti khalid dan UG termakan hasutan dan tawaran umno. khalid yg dinobat 2x oleh PKR jadi MB tiba2 PKR sendiri nk ganti beliau. ini kerana beliau sudah mula curang dgn kepimpinan. bila khalid masuk tv3 dgn megahnya bersalam dgn najib dlm isu air selangor, maka kita dh tahu something is wrong.

    khalid telah dibeli dgn tawaran setel hutang. kemudian PAS juga rupanya sekongkol dgn umno lantas tolak pencalonan W. Azizah.

    dn seterusnya lah episod malang manusia2 murah2an yg boleh dibeli dgn wang termasuk mereka yg bergelar ulamak berserban dan berjubah.. sama saja bila duit telah bertakhta dihati.

    termasuk org yg masih pertahan khalid dan cuba buat pekak punca masalah yg khalid buat. bukan kerana tk faham masalah khalid, tp ada kepentingan maka apa nk jadi pun jadi lah, mesti pertahan khalid.

    umno cuba berbaik utk rosakkan PR bermula sejak PR menang di perak lagi. di situ semua bermula, merebak keselangor.

    terkini presideng PAS yg dungu itu pun dan UG PAS pun sedang meleleh air liur menunggu upah umno kerana berjaya pecahkan PR.

    masing2 tk peduli dah perjuangan dn rakyat. duit berjuta2 mengelapkan hati mereka yg tk pernah tgk duit byk. dont talk iman wala dan perjuangan redha Allah lah. u bullshiting d people.

    terbaru pindaan undang2 hudud pun tk dipedulikan UG penipu. semua buat bodoh je......

    aku dh kata duit berjuta2 sedang menunggu dan mereka itu guna serban utk lap air liur yg meleleh menanti habuan umno.... percayalaaaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAJA INI DAH JADI RAJA KAT LONDON KER?
      KIH KIH KIH

      RAJA TAK BERTELO NI AKAN GANTI RATU ELIZABETH KAH??
      KIH KIH KIH

      Delete
    2. Kemudian berjumpa la ros dgn dap...mau idup mau mati...mau idup kasi ikut plan kami...

      Delete
  4. Balasan Allah trhadap rakyat Selangor yg menuunjung peliwat Dan juga mengangkat penjulor kote aiskrim sbg pemimpin

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAMI RAKYAT SELANGOR AMAT BERSYUKUR KERANA HAJI HADI BUKAN MB KAMI. SYUKUR ALHAMDULILLAH..

      Delete
    2. semuga anak cucu isteri suami anda terlibat liwat... baru kau tau apa itu liwat wahai anon 13:17

      amiiinnn

      Delete
  5. Raja Petra ini macam Hadi jugak

    Minta maaf yea , tak de Kredibility

    Orang Kaya tak cukuo duit susah jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak Raja Mabok ni baik sikit aje drp otak hadi

      Delete
  6. Memang sah, parti2 dalam PR ini tidak berkemampuan untuk menerajui negara ini yang berbilang kaum. Sikit-sikit bukan setakat balah, malah bercerai-burai pula dah. Apapun, jangan tunjuk sangat kegilaan kuasa itu, kini rakyat sudah tidak percaya dengan perjuangan-perjuangan yang diwara-warakan oleh Pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NASIB BAIK HADI BUKAN PRESIDEN UMNO
      KALAU TAK MALU AKU JADI RAKYAT MALAYSIA

      Delete
  7. Langkah anta 3 nama pas utk jawatan mb selangir tu langkah ug siku lutot ker? Apakah jentik-jentik serban nak gabung dengan umngok amanat tuang presideng jepung?

    ReplyDelete
  8. hadi tu harap serban je besar. islam nya tak kuat mana pun. ruu diparlimen pun dia lari. naisb baik la hanya org loqlaq je yang jadikan hadi sebagai presiden.

    ReplyDelete
  9. Sebab hadi awe kan bangang
    Barua broker tolol
    Kami tok sir mu natang...

    ReplyDelete
  10. Manusia penah dgn mulut puaka,manusia yg pernah dgn hati yg sakit,manusia yg mengalami kerosakkan otak ..Itu lah gambaran aku atas ulasan di atas..yg tak nak terima hakikat sebenarnya apa yg di nya kan oleh penulis..Kalau dah hati hitam,semua kata org tak nak ikut..

    ReplyDelete