KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 24 June 2015

AKHIRNYA KERAJAAN PR SELANGOR PIMPINAN AZMIN ALI MELALUI SETIAUSAHA KERAJAAN NEGERI MOHON MAAF ATAS DESAKAN AHLI PARLIMEN DAP KLANG ISU WARTAWAN DAN RAKANNYA TIDAK DIBENARKAN MASUK BANGUNAN SUK KERANA BERPAKAIAN SINGKAT.



Kerajaan Selangor memohon maaf atas tindakan pengawal keselamatan yang menghalang 2 wanita memasuki Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di Shah Alam kelmarin kerana tidak mematuhi etika berpakaian yang ditetapkan, lapor Sinar Harian.

Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata pihaknya memohon maaf atas insiden melibatkan seorang wartawan New Straits Times (NST) dan pembeli rumah dari Klang.

Menurutnya, etika pakaian tersebut bukan polisi mereka dan berkata pengawal keselamatan tersebut diberi amaran.

"Maaf atas insiden berkenaan. Itu bukanlah polisi kerajaan negeri mahupun SUK. Saya menghubungi pengawal keselamatan terbabit dan memberi amaran kepada mereka," katanya.

Beliau mengakui terdapat etika berpakaian di depan pintu masuk utama bangunan tersebut, namun sekiranya pengunjung gagal mematuhi arahan tersebut, mereka tidak sewajarnya dihalau sedemikian rupa dan diarah memakai sarung.

"Di pintu masuk utama Bangunan SUK juga dipamerkan etika berpakaian supaya orang ramai yang berurusan di situ dapat memberi kerjasama dan ia sekadar polisi standard.

"Kita minta mereka berpakaian sopan, namun sekiranya mereka datang berpakaian sedemikian tidaklah kita halau lagipun itu pakaian mereka, kenalah jaga sensitiviti," katanya.

Kelmarin, kedua-dua wanita berkenaan yang memakai skirt paras lutut hanya dibenarkan masuk ke bangunan SUK sekiranya memakai sarung yang disediakan.

Wartawan C. Premananthini kemudian meminta semula lesen memandunya sebelum memasuki bangunan itu melalui pintu lain.

Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali kemudian mengarahkan dasar peraturan keselamatan di bangunan itu digugurkan segera selepas gesaan Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago, di laman Facebook miliknya.

Sebelum ini, seorang wanita yang mengunjungi pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) di Wangsa Maju dilaporkan dipaksa memakai kain sarung sebelum dibenarkan berurusan.

JPJ dalam satu kenyataan maaf berkata, pihaknya kesal dengan kejadian tersebut dan mengakui tiada peraturan pelanggan perlu diberikan kain sarung jika mereka tidak menepati garis panduan kod etika pakaian.

25 comments:

  1. Wang rakyat dan kekayaan negara umpama skrit yang singkat.nafsu mata melihat dengan nafsu nak kayakan diri tiada kawalan diri.apakah ini disebabkan lemah iman sehingga tidak mampu menjaga harta negara dan nafsu syahawat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Karta ini mau disunatkan kontolnya ya?

      Delete
    2. Pak karta bodoh x bertempat....kena bayar 1mdbkah?

      Delete
    3. pak karta baik jangan pakai skirt atau kain bila tiba di malaysia. nanti kena liwat oleh umno! kah! kah! kah! kah!

      Delete
  2. Bermaafan amalan mulia dbulan ramadhan

    ReplyDelete
  3. Berjiwa besar seorang pemimpin PR yang memohon maaf dari rakyatnya.

    Tapi pemimpin UMNO BN tak pernah pon memohon maaf dengan rakyat walaupon dah berpuluh tahun menyusahkan rakyat.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hudud gagal bentang...ada ayoh adi pinh nak kelua statement? Ada pon dia klua patwa klua pasikulutot jadi kafir dan tenggelam.mentang2 masa tu dia ke jepung jadi tak payah ulas....balik dari jepung terus sonyap....

      Delete
    2. Chegubutt kucing kurap

      Delete
  4. Baguslah meminta maaf apabila terasa bersalah dalam sesuatu tindakan. Sedikit pun tidak mendatangkan apa-apa musibah kepada Azmim Ali atau SUK. Ada orang iman terlalu nipis, tak boleh tengok perempuan pakai skirt. Ada pula yang diberi kekuatan sehingga tidak tercabar untuk memberi perhatian kepada pakaian sesaorang.

    Begitu juga dengan berita yang disiarkan oleh blogger ini. Jika niatnya baik, dapat lah pahalanya. Jika niat beliau untuk memperlekehkan MB atau SUK dapat juga ganjarannya yang mungkin dicatat dengan tangan kiri.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. ini saja2 dijadikan kes utk mengacah2 pentadbiran azmin...create an issue

      Delete
  6. Kod etika bila tidak hadir persidangan parlimen nak bentang hudud ialah terus sonyap bila balik dari jepung.dalam pada masa yang sama kelua patwa kelua pas jatuh kafir dan tenggelam agak2 apa disebalik serban tu bila perjuangan hudud todak dapat dibentang tapi asyik melabelkan orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kucing kurap

      Delete
    2. pas bwh tghh kolot lagi x progresif...pakai mencolok mata x boleh...pesta arak x bley...nk murtad x bley...nak rasmi majlis mencolok mata pun xbley...boringgggg...kami nak yg progresif

      Delete
    3. tiang lampu yang dipakaikan skirt pun akan dirogol dan diliwat oleh umno! kah! kah! kah! kah! jadi tolong jangan pegang mana-mana tiang lampu sebab mungkin ada bekas air mani umno kat situ! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    4. Agak2 le anon 13:40 oiii
      tiang lampu ko nak berimeginasi....
      terok btol ko ni..."adek" dah nazak sgt ke..

      Delete
  7. Azmin memang tak berguna. Khalid jugak yg bagus. Dia boleh buat keputusan tanpa merujuk parti dulu. Akhirnya kena pecat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin memang tk guna pun kempen jd mb...sanggup membelakangkan parti...

      Delete
  8. Tiang lampu dipakaikan skirt pendek pun umno bernafsu. Kah! Kah! Kah! Kah! umno memang haram jadah! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
  9. APA ni macam ni pun azmin takut Kerr.

    Kao rasa aku pi SUK tak tutup zip seluar pun pak guard takut.

    Dulu ada MB power, dipecat oleh anuar kerana gila nepotism bagi jawatan kat bini.

    Nasib2.

    Kpd ahlu keadilan, mari kita insaf Dan munasah diri

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  10. Buang mase....balik dari jepung saya patot sonyap pasau hudud...apa nak klua statement pasai gagal bentang? Bagus klua patwa patwi....patwa patwi jatuh kapir dan tenggelam ada lagi pekdahnya dari peristiwa kena patok ular dilubang yang sama...harap paschai backing ulama sedonia di blog onak kau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ular mak dalam semak hanya pandai menyemak dalam dewan.golongan progresif juga yang bertanya sama speaker.mana siku lutot cakar harimau mereka bila hudod gagal bentang.ular mak sedonia lagi lah dah ada jawapan bila bentang hudod kat jepong.Sekembalinya dari jepon boleh sonyap pula....takan takda ati nak klua amanat ayoh adi ping bilo hudod x dapat bentang.2x5 umngok...isu kalimah dan isu hudud. Pasikulutot 2x5 umngok sama taraf tak perlu tubuh parti baru dan cuma bergabung saja.

      Delete
  11. Tiang lampu bawah umur dipakaikan skrit pendek....akhirnya lim guan eng yang masok penjara.

    ReplyDelete
  12. Aku tengok kebodohan azmin tak pertahankan atika kot berpakaian, aku tak rasa heran jika dap telanjang pun tak apa jika pergi ke pejabat selangor itu, undang2 untuk orang kaya macam dap itu

    ReplyDelete
  13. haii.. sampaikan lutut sendiri pun nak suruh orang lain tutupkan..

    ReplyDelete