KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 23 June 2015

PEMUDA UMNO PULAU PINANG BAKAR BENDERA DAP DI PINTU MASUK KOMTAR TANDA PROTES PAPAN TANDA UMNO DITURUNKAN.



Protes berhubung penurunan papan tanda UMNO di Menara UMNO minggu lepas berakhir dengan dua bendera DAP dibakar di pintu masuk Komtar, hari ini.

Dalam kejadian jam 11.30 pagi itu, beberapa lelaki dilihat sedang membakar dua bendera DAP selepas Setiausaha UMNO Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir beredar dari bangunan itu selepas menyerahkan memorandum berhubung protes terbabit.

Terdahulu, seramai 50 ahli UMNO menyerahkan memorandum kepada wakil Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) kerana tindakan pengawal keselamatan bangunan kerajaan negeri itu yang mengunci pintu masuk atas sebab keselamatan.

Musa terlebih dahulu menyerahkan memorandum berkenaan menerusi ketua keselamatan, Mohd Feroze Mohd Noor yang mewakili Datuk Bandar Datuk Patahiyah Ismail di pejabat kerajaan negeri di Komtar hari ini.

Ruang legar Komtar dilihat dipenuhi oleh ahli UMNO yang tidak berpuas hati yang kemudiannya mengiringi Musa untuk menyerahkan memorandum berkenaan.

Namun tidak semua dibenarkan masuk oleh anggota keselamatan yang bertindak mengunci pintu atas sebab keselamatan.

Musa turut menjelaskan pemusnahan papan tanda berkenaan tidak mengikut prosedur yang ditetapkan.

Malah, beliau turut mempersoalkan hak ahli majlis untuk memberi arahan memusnahkan papan tanda berkenaan sedangkan ia di luar bidang kuasanya.

“Ini adalah salah satu cara untuk memberi tekanan kepada UMNO Pulau Pinang. MBPP telah bertindak melulu dan tidak bertanggungjawab.

“Tindakan ini tidak mengikut Seksyen 72 (6) Akta 133 yang menyatakan bahawa MBPP perlu memberi notis sekurang-kurangnya 30 hari kepada pemilik bangunan untuk membetulkan apa-apa ketidakpatuhan prosedur.

“Mereka tetap terus memusnahkan papan tanda itu selepas UMNO telah mengadakan rundingan dengan MBPP dan pihak ahli majlis meminta UMNO untuk failkan beberapa dokumen untuk permohonan permit bagi meletakkan papan tanda di situ,” katanya.

Menurutnya, pihaknya telah bersetuju untuk menghantar dokumen yang diperlukan untuk memohon permit.

“Kita setuju untuk hantar dokumen berkenaan pagi semalam, namun pada Jumaat lalu mereka datang dan merobohkan papan tanda berkenaan,” katanya kepada poemberita selepas menyerahkan memorandum.

Musa turut mendakwa kerajaan negeri Pulau Pinang hanya cuba untuk menunjukkan kuasa dengan bertindak sedemikian.

37 comments:

  1. Kerja paling bodoh....inilah dia yangg umno bolih buat.....kenapa tak turunkan pulah logo DAP.....atau cari kepala DAP dan belasah dia.....Ini buat kerja bodoh......simbah cat.....bakaar bendera....Orang semua tahu inii kerja umno.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turun papan tanda 7-11 dia tak berani sebab Vincent Tan akan mengamuk dan tak bagi dia makan! Kah! Kah! Kah! Cibai punya umno!

      Delete
    2. Hahaha....yahudi mula keluarkan belang!!!
      Perangai jahat nak mulakan peperangan antara party ,namun ini baru bermula dan akan perang tak lama lg.

      Delete
    3. Tak ada beza dgn dap pun. Dulu dap taru gambar najib kat bawah dan pijak. Lebih kurang ajekan? 2 x 5 jugak.

      Delete
    4. Babi detected. Sabahan pakai cawat hari-hari komen bodoh macam orang utan. Fuck u sabahan...pegi tinggal kat sepilok

      Delete
    5. kau datang Sabahlah babi! Aku mau tengok kau berani tak! Cakap sini macam pukimak!

      Delete
    6. Brape org tu macai bongok & penipu?1000 org?2000 org?ke nk kena import de felda bg rmai sikit?brape?30 org?bdk sekolah ke tu?dh bodo menipu pulak tu.ketrunan jhanam pembohong 7 ketrunan.umngok2 terserlah kebodohan kamu.sekian.

      Delete
  2. Inilah hasil projek pembiakbaka silang antara ahmad maslan dan hasan malek yang gagal. Wang sebanyak RM42 billon lebur akibat kesemua ahli umno terencat akal yang amat serius! Kah! Kah! Kah! Malu pundekar bugis nak terangkan! Kah! Kah! Kah! Lagi pulak dia tak bertelur! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Logo June (June- Juara Nepotism) berkebar DLM jiwa orang biol. Mursidol em PKR, Brader Cherokee Tock Kuun

      Delete
    2. Baka orang utan sabahan lanciauu

      Delete
    3. Kau datang Sabah tunjuk kau punya lanciaolah pukimak kau! Aku mesti potong lanciao sama bola engkau! Cibai punya umno semenanjung!

      Delete
  3. Mana balance upah aku? Janji 50 dapat 30 je? Sial punya umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang utan sabah mintak upah? Bodoh sabahan

      Delete
    2. siapa mintak upah? puki mak engkau la! itu bukan puak umno bajingan mintak upah atas kerja sial kau? Kau datang lah Sabah baru tahu! Aku mesti parangkan kau!

      Delete
  4. ahli umno kebanyakan ada 5 b
    bodo bengong bahlul bongok bebal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Urang utan detected

      Delete
    2. umno parti makan taik! ptuih!

      Delete
    3. umno tak ada kontol!

      Delete
  5. Aku rasa nak Bakar saja baju keadilan aku kerana anuar masih nepotism walaupun DLM jail sg buloh

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda bukan ahli keadilan, pasti anda ahli UMNO. Wan Azizah dan Nurul Izzah ada jawatan dalam politik BUKAN macam DSRM yg cuma suami dia ada jawatan TAPI dia cekau semua. Faham tak? Nepotism ini subjektif..

      Delete
    2. Siapa Si Delima Merah tak sedar, anwar orang telah merupakan perjuanganya untuk menhapuskan nepotism dan kronima 1997 tapi dia lupakan apa dia pegang kata2 1997 , orang kami dulu terpaya dengan janji beliau untuk menhapuskan nepotism dan kronima, orang seperti anwar tak layak jadi peminpim pkr ini , kami minta dan keluarga keluar dari pkr, anwar tak layak menjadi pejuang anti kronima dan anti nepotisma, anwar seorang sampah tak berpegang pada kata dia pada tahun 1997,, mungkin anda orang baru tak tahu asal usul pkr itu, orang telah melupakan penjuangnya harus di tendang keluar pkr, ingat onn jaffar presiden umno singkir dari umno disebab dia melupakan perjuang umno sebenar, apa salah ketua umum dan presiden wan azizah di singkir dari pkr itu sebab dia lupakan janjinya untuk menhapuskan nepostima dan kronima dalam malaysia ini
      mungkin ramai ahli pkr muda tak tahu apa maksud justice papa 1998, ramai ahli pkr muda tentu tak sedar tentang penjuangan itu , hanya ahli veteran pkr je tahu perkara itu



      Yg benar justice for papa 1998

      Delete
    3. Anon 14:57 mabuk daun ketum dan ganja! bakar kontol mu lebih baik!

      Delete
  6. sepatutnya bakar bendera umno. Berpuluh tahu BN dan Umno memerintah PP, tanah orang melayu semakin mengecil, dan orang melayu terpinggir dari pembangunan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elehhhhhhh anuar tu dulu tu hameno juga. Cuma dia kena pecat. Dia bukan berenti dia kena pecat.

      Delete
    2. umno parti taik! podah!

      Delete
  7. Beberapa ekor budak yang belum baligh kelihatan berlatih membakar sesuatu (bendera agaknya) sebagai persediaan menghadapi pertandingan bermain meriam buluh.

    ReplyDelete
  8. Puasa,2 ni pun kao suka nepotism segamboot kerr

    ReplyDelete
  9. Nepotism ke segamboot ke xda la seburuk pelesap 42bilion...xda smpi bunuh org pakai c4...apa ke bangang punya jesse labu dan mamgkuk nepotism atas ni.phui

    ReplyDelete
  10. DAP berjaya "menternak" biri2 dari spesis melayu..DAP berjaya merangsang pada besarnya nafsu sebahagian dari "kepimpinan" bangsa melayu supaya berjualbeli kepadanya lebih banyak hak yg menjadi amanah untuk diwarisi oleh generasinya sendiri (bumiputra)..DAP juga berjaya mengembalikan sokongan hampir seluruh bangsa cina...lantaran melihatkan betapa "cantik dan gebunya" kawanan biri2 yg diternak itu...maka terbayang lah akan sekalian dari bangsa yg menumpang itu betapa hebatnya DAP...tidak seperti MCA dan Gerakan yg tunduk pada zahirnya melalui ikatan BN..DAP tegas ..kuat..berintegriti..tidak rasuah...adil..non rasict..bebas laksana terbangnya burung diangkasa....penuh dengan demokrasi hatta dlm urusan pengamalan dan penyebaran budaya dan iktiqad (anutan agama)..bukankah DAP itu lebih "islam" dari kalangan para penyangak ilmu yg berserban dan bersongkok itu ? dan DAP akan memastikan sekalian biri2 yg diternaknya mendapat apa yg diperlukan ...lihatlah betapa kemuliaan sifat pemerintahan khalifah Umar Abdul Aziz disematkan sebagai "panduan" oleh LGE..lihatlah bagaimana tawadhuknya LKS...dijemput untuk memberi tunjuk ajar kepada kepala2 yg berserban.dan berjubah..bertudung labuh sedikit sebanyak betapa indahnya islam berkait perihal hudud...lihat juga bagaimana pemimpin2 kecil DAP "membasahkan" lidahnya dengan petikan ayat suci Al quran...maka "celakalah" pada barangsiapa yg berpaling dari sinar "cahaya" yg dibawa oleh DAP...sampai hati sibodoh itu membakar panji kedaulatan dan kehebatan DAP...all about DAP..maka sekalian biri2 itupun bertakbir dengan kuat dan lantang "Allahu akbar"....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi ahli umno yang terencat akal merapu macam mabuk daun ketum dan ganja! Kah! Kah! Kah! Kah!

      Delete
  11. Hari2 cerita nepotism terlupa umno amal nepotism lg bangsat. Rosmah nih nak letak dlm nepotism atau mukataktahumalutism?

    ReplyDelete
    Replies
    1. rosmah badak letak dlm tong taik.

      Delete
  12. umnos matang la sikit.......dah bekuasa dari dulu kini pun tak matang2 lagi.....salute pembangkang tak ikut kebodohan ini buat dalam kawasan pejabat mb umno

    ReplyDelete
  13. mengapa papan tanda 7-11 tidak diturunkan? cubalah bakar papan tanda 7-11 pulak, tengok lebai al-vincent akan potong bajet untuk umno! Kah! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lanciauu punya sabah muka mcm orang utan badan byk kutu. Lanciauu lu punya bapak tido kat sepilok

      Delete
  14. penyokong umno membakar bendera di bulan Ramadhan yang mulia nie! apa hukumnya membakar bendera di bulan Ramadhan nie

    ReplyDelete
  15. Marah sangat lah konon...baru turunkan papan tanda kecoh. Yg Umngok/Bn naikkan hutang negara boleh! Nampak sangat Parti Sakai Umngok ni...sikit2 bakar.. Api tu gunakan utk masak resepi bodoh maslan ye sakai.. Umngok bodoh sakai dr pemimpin hingga macai dulu kini selamanya.

    ReplyDelete