KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 25 June 2015

ISU BAUKSIT SEMAKIN TEGANG ... SEORANG CEDERA PARAH KENA SERANG DI FELDA BUKIT GOH.



Isu perlombongan bauksit yang sekian lama mengancam penduduk tempatan semakin panas apabila seorang petugas cedera parah diserang sekumpulan penduduk tempatan di Felda Bukit Goh petang semalam dengan senjata tajam setelah berlaku pertengkaran apabila mangsa enggan membenarkan sekumpulan lelaki yang mau berjumpa dengan tauke mangsa berkerja.

Kumpulan berkenaan dikatakan berang kerana tidak berpuas hati lori-lori angkut bauksit melalui kawasan mereka tanpa membayar sesen pun dan ingin berjumpa dengan tauke berkenaan untuk mendapatkan pampasan atau duit tol.

Apabila mangsa masih berdegil enggan membenarkan sekumpulan lelaki antara 8 hingga 10 orang berjumpa dengan taukenya, maka berlakulah pentengkaran sehingga tidak terkawal dengan mangsa terus diserang dengan beberapa senjata tajam mengakibatkan mangsa mendapat cedera parah dibahagian kepala dan dikejarkan kehospital untuk mendapatkan rawatan.

Sehingga berita ini ditulis belum lagi ada tangkapan dibuat. Pihak polis masih menjalankan siasatan.

12 comments:

  1. Ni mesti kerja dap. Elok ikut perangai umno. Tak suka pukul orang. Kebas berjuta2 orang tak tau. Isu 1MDB kita orang buat bodoh . Pas tak berani bersuara sebab yg tinggal semu bodo2. Paling bodo pemudanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kumpulan Islam Progresif + DAP = KIPiDAP..

      Delete
    2. Kumpulan Islam Progresif + DAP = KIPiDAP..

      Delete
  2. Pas tak minat cerita2 orang songlap duit ni...
    malaysia bankrap pon tak pe...janji ada hudud yg 0.0001 % tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kamu jadu macai dap . ingat dap perintah negra bole turun harga barg ke

      Delete
    2. Apasal dap perintah mau kasi turun barang?
      Kasi naik lagi la..kasi maulayu cepat mampoi tak makan tak da wang mau beli mayak mahai..cina sudah kaya apa susah maa..

      Delete
  3. Pas nak ulas cerita mcm mana..
    bodo belake....selama ini pon dok dengar tokok tambah dari cerita fitnah Dap je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo gitu ke pokcik ? Pas bodo ek

      Delete
    2. heran tol . yg bodoh tu la macai dap nk sangat

      Delete
    3. Ape nak hairan..
      yg bodoh tetap amat diperlukan..
      sape plak kang nak jadi keldai kalu semua pandai2 belake..

      Delete
  4. Yang berdarah kepala tu orang Pasmacha. Ada sorang beli bihon sop kat mamat kena bedal ni, bagi Anak bini makan trus Jadi bowdow..

    Malangnya berapa tahun yg lepas Meloyawaves termakan bihon sop ni. Tu bahlul sampai sekarang

    ReplyDelete
  5. harap jab kjaan tak buat kerja.biar peneroka buat kerja.mana2 pemimpin jaga melayu

    ReplyDelete