Sunday 15 March 2015

ITALI LARANG PEMBINAAN MASJID.




ROM - ITALI
. Kerajaan Itali memutuskan untuk mengemukakan undang-undang 'antimasjid' di wilayah Lombardy ke Mahkamah Perlembagaan negara itu.

Keputusan itu diumumkan pentadbiran Perdana Menteri Matteo Renzi, kelmarin susulan daripada bantahan awam terhadap peraturan baharu yang didakwa akan menyukarkan orang Islam untuk membina masjid di wilayah utara tersebut.

Pada Januari lalu, Majlis Wilayah Lombardy mengesahkan undang-undang yang mengenakan sekatan lebih ketat ke atas pembinaan rumah ibadat melibatkan agama bukan rasmi di wilayah tersebut.

Difahamkan, undang-undang baharu itu mewajibkan agama minoriti supaya mengikut piawaian khas dengan mengambil kira ukuran bangunan dan kawasan parkir kenderaan.

Beberapa pengkritik berpendapat sekatan tersebut secara tidak langsung menyasarkan lebih sejuta penduduk Muslim di negara itu memandangkan agama Islam tidak diiktiraf secara rasmi di negara Eropah. - Press TV

32 comments:

  1. Lantak pi lah, omakkau. Bukan negara Islam pun. Dulu ada jual tudung "datang dari Italy" - bongok bebeno...

    Masaalah berat sekarang di Malaysia. Melayu sudah mula menkitolkan diri jadi hamba kafirun harbi. Tak risau ?

    Pas dalam kemelut kebodohan cita-cita melayu, "menghalalkan beer !" Nasib baik Haron Din yang selama ini berjiwa Islam tidak lagi di bayangi perjuangan salah...harap beliau lebih berwibawa. Nanti segala nya jadi mudah.

    Moga Pas dan Umno itu betul-betul bersaudara. Kepada kuncu-kuncu PKR, beranikan ikut jalan depan dan pastikan halal belaka ! Azmin pun dah mula main belakang ! KI dan Kjaan Pusat pun dan kena. Apa lagi rakyat Selangor..he..he..

    Omakkau suka ke jalan belakang ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Innalillah kepada ibu tuan.dapat anak yang buat fitnah
      K.silut

      Delete
    2. Masaalahnya UMNO ni mengaku bersaudara Islam. Tapi kaki kelentong,kaki fitah dan kuat menindas. Perpaduan pada depa datang bersatu dan ikut cakap dan cara depa. Macam manak bersatu kalau macam tu. Hang pikir la sendiri.

      Delete
    3. Anon 14:24 APA maksud kau sebut mengaku bersaudara Islam, kau ingat klu dlm dunia ni klu bkn ahli pas x Islam lah. Pas punya sahadah bunyi lain ke?. Kau ingat dlm kubur esok ada soalan tambahan ke (APA PARTI KAMU) baru dikatakan Islam. Hello Pasmacha tu pun didikan dan acuan daripada tuan² guru pas juga jadi apa bezanya dia org dgn ahli pas yg lain, mcm acuan mc tu lah hasilnya 100'% serupa.

      Delete
    4. kerja syirik... bertaubat la saudara

      Delete
  2. Italy cerdik.. Sekat penganut agama yg suka membunuh ni dari beekembang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau engkau kafir pergi jauh2 kerana engkau tak faham Islam. Jgn nak pandai2 komen. Kami tak ganggu ugama kamu mengapa kamu sibuk.

      Delete
    2. Bunuh,dibunuh atau membunuh adalah sunnahtullah kepada manusia dan tabiat manusia yang suka menumpahkan darah yang akhirnya mencetuskan peperangan..ia bukanlah salah Islam tapi disebabkan oleh manusia itu sendiri...kenapa bila membunuh dikaitkan dengan agama Islam...sedangkan penganut agama lain turut membunuh dan menganas tapi tidak dikaitkan dengan agama kufur tersebut dan Islam amat menghargai nyawa seperti hukuman bunuh balas ke atas si pembunuh dalam hukum hudud yang dinamakan qisas dan orang yang bunuh diri merupakan dosa yang amat berat di sisi Islam...sejarah menunjukkan kaum kafir atau non muslim lebih ramai membunuh umat Islam berbanding dengan yang dibunuh oleh umat Islam...Islam hanya dibenarkan memerangi non muslim yang memerangi dan memusuhi muslim kerana itu adalah perintah Allah...dan janji Allah orang orang kafir tidak akan mampu memadamkan cahaya Islam walaupun mereka berusaha memadamkannya..hari ini menyaksikan umat muslim melebihi 1.3 bilion dan berada disegenap pelusok dunia dan fakta menunjukkan lebih ramai umat muslim menjadi mangsa keganasan yang dilakukan oleh non muslim..ini membuktikan bahawa penganut agama kufur suka membunuh.

      Delete
    3. Anon 10:50:

      Berpuluh2 org bukan Islam dibunoh ko nampak .
      Tapi terhadap beribu2 org Islam di bunoh di serata dunia (termasuk China & India) . ko pejam matu pura2 tak nampak.

      Delete
  3. Aku setuju sgt kalau tun mahathir jadi ketua umum pr. Dia sgt berwibawa dan disegani kawan dan lawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi..hi...budak anon 11:22 ni baru sedar dari koma ...maafkn dia...

      Delete
  4. Anon 11:22 bukannya sedar Dari koma, tetapi buta politik Malah bodoh, bangang, bingai, bahalol,bosol, kedungu , raplah semuanya adakat dia kepala dekat tapak kaki.

    ReplyDelete
  5. tak pelik pon.... dan tak perlu terperanjat , pasal itu di negeri vatican..... memang musuh umat zaman berzaman dah....
    tapi yg menyedihkan...yg memilu lagi menyentap seluruh jiwa raga.... peristiwa yg berlaku di negara antah berantah....yg di pimpin oleh penganut hadhari yg bestari.... lagi dahsyat bro..... mereka runtuhkan terus.... sampai hancur.....
    bravo bravo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak tanya berapa byk kerajaan pas bina masjid rumah Allah yg besar2 yg boleh dibanggakan oleh umat Islam, yg ada pun kat Kelantan kerajaan pusat yg bina tak malu ke kata nak tegak Islam sedangkan rumah yg punya agama pun tak mampu ditegakan.cakap tin kosong bolehlah.

      Delete
    2. Masjid untuk aktiviti keagamaan, kehidupan harian dll, tapi bukan untuk kebanggan..

      Delete
    3. masjid besar lagi cantik .... tapi yg
      mengimarahkannya ....alahai.... malu...malu.... ye lah... banyak kipas dari makmun.... kosong dari hidayah sebab dibina kerana untuk di banggakan...
      apa nak jadi la....

      Delete
    4. habis yg kau nyaklak kuil tokong lebih yg banyak tu apa pasal dlm Islam pun x de paksaan untuk memeluk Islam, Malaysia mempunyai berbagai kaum dan agama guna akal lah sikit bila berbicara, abis tu kau nak suruh dia org sembahyang belakang umah Mak bapak kau.

      Delete
  6. Di Malaysia rumah ibadat kaum minority lebih banyak dari kaum majoriti

    ReplyDelete
  7. Saya suka sangat kalau gang lilin boleh pi ramai2 buat ibadat Dan hentikan maki hamun ulamak. Jadilah orang baik1.

    ReplyDelete
  8. Korang keluar PKR lahhh ramai2. Masuk PAS plakkk. Bolei beribadat dapat pahala kat masjid. PKR Dah rosak sebab Ketum Giler kuasa. Skg PKR bermahzabkan Nepotism untuk Keadilan Clan Segam-Boot.

    Pasma-cha plakkk mengarut. Cuba cerita pasal ugama plakkkk. PASMACHA in pun sewel
    Maki Ustaz2. Stalin dgn Lenin pun tabik spring kat PASMACHA Dan sakai2 gang lilin kerana benci
    Akan ugamawan.

    Haiii anuar muda2 kamu kasih dgn ugama pd Zaman Abim. Dah tua2 no Jadi firaun jadian kerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ow... Babi sekali lagi kau guna perkataan Sakai 7 keturunan kau dpt sakit² kau nak kami buat cuba lg. Skr kau minta maaf kat keturunan kami, kami x pernah hina keturunan kau OK.

      Delete
  9. KUALA LUMPUR 11 Sept - Kajang yang dahulunya terkenal sebagai bandar makanan sate kini berubah kepada perumpamaan sebagai 'kegagalan' setelah Langkah Kajang yang diumumkan PKR pada Pilihan Raya Kecil (PRK) kawasan tersebut dilihat membawa kesan negatif.

    Bekas Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin (Dr MAZA) berkata, persepsi Langkah Kajang itu sendiri mengubah imej dan identiti bandar Kajang.

    "Pantasnya dunia berubah. Turut mengubah persepsi dan rasa pada tempat dan nama. Dahulu apabila disebut perkataan Kajang maka terbayang gambaran keenakan sejenis makanan. Sate Kajang.

    "Hari ini apabila disebut Kajang entah mengapa terbayang sebuah kegagalan. Kajang, katanya menerusi laman sosial Facebooknya.

    Pada awal tahun ini, PKR menggegarkan negara dengan kekecohan politik dalaman setelah parti tersebut cuba untuk menjadikan Ketua Umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim.

    ReplyDelete
  10. Wahai ugamawan dlm PAS. Gang2 vgil for lilin menentang kamu. Ejen2 mereka sedang menyelinap masyk dlm PAS yntuk menghacurkan PAS bawah lembayung PASMACHA

    Ahli Keadilan Cabang Hulu Bernam

    ReplyDelete
  11. Tengok tu. Macai macai kaki fitnah dah keluar dengan dendangan lagu2 lama. Kalau takde idea baru diam lagi bagus. Takde ke cerita baru ooi. Nak suruh baca berapa kali. Apa jenis kempen ni ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Anuar dahhh kojol sakit tua nanti. Sila baca yassin kasi hadiah sama dia. Jgn bakar lilin okey. Kita orang berugama.

      Walaupun bahasa aku kesat tapi niat aku baik sebab yg hidup akan mati jua.

      Delete
  12. Artikel Terlatest Dari Tulang Badak

    Anuar Beraheem, De Facto yang Syubhah
    Sungguh misteri status posisi Anuar beraheem.

    Misteri2 tersebut adalah:

    1) Perlantikan beliau sebagai De Facto masih sah walaupun tidak diketahui oleh ramai orang. Pengumuman dibuat oleh media2 Blogger Pro PASMA-CHA yang Anuar masih De Facto PKR.

    2) Pengumuman hanya di buat oleh Penolong Admin Blog Hampas Kunyit. Apakah SU PKR Pusat tidak mampu membuat pengisytiharan? Apakah Ketua2 PKR sendiri tidak mampu membuat pengumuman sedangkan dlm isu MB Selangor begitu galak mahu memecat TSKI

    3) Mengapakah berkata jawatan De Facto masih sah sedangkan tuan punya body dlm penjara, walaupun memang betul Anuar Beraheem difitnah

    4) Melantik De Facto baru adalah cadangan yang amat popular di kalangan ahli2 dan akar umbi

    5) Anuar Beraheem tidak layak menjadi De Facto kerana beliaulah yang membawa najis Nepotism ke dalam PKR. Beliaulah punca utama perpecahan dalam PKR sekarang ini

    Tulang Badak@ Murtabak Waves
    Kasi Forward Sama MalaysiaWaves Okey

    TULANG BADAK @ MURTABAKWAVES YANG DIILHAMKAN OLEH PASMA-CHA KEPADA SAYA DEMI MEMPERJUANGKAN PEMBODEKAN, KETAHYULAN DAN KESAKSAMAAN, SELARAS DENGAN BIHUN SOP PASMA-CHA

    ReplyDelete
  13. wahai Tulang Besi d Nepal.

    Berapa Kali kamu Mau torak kata TITM nak jaduhkan president. Fitnah 1

    Kamu kata TSKI ejen amenor. Fitnah 2

    Kamu fitnah Ustaz Haron Din. Fitnah 3

    Kamu fitnah blogger2 termasuk Omak Kau, Manjung mari dll

    Baik Kau pi tabligh sebab aku rasa hati kao ni dah gelap macam asap Lori aampah. Itu kalau Kamu nak tobat la. Kalau tak baik Kamu kawan dgn Papagomo saja

    Yg Benerrrrrrrr
    Jeff Ulu Bernam
    ( Kutuk orang orait. Jgn fitnah orang okey)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan la Jeff. Hati TB Hitam macam jalan baru kena tar. Satu saat pun Mamat Tolang Bosi tak boleh stop fitnah. Silap2 Santa Claus dituduhnya UG

      Delete
  14. Kalau betul Malaysia negara Islam tukarkan cuti mingguan kepada Jumaat, penghulu segala hari...tidaklah kelam kabut macam sekarang terkejar2..yang kita pergi ikut barat tu apa pasal....jangan pula sinis berkata "kalau cuti Jumaat pun bukan semua orang ke masjid"...hati jangan hitam

    ReplyDelete
  15. Dlm Islam dan Quran tak pula disebut cutilah kamu pada hari jumaat, yg ada pun berbunyi bertaburanlah kamu mencari rezeki yg halal selepas solat jumaat. Kau patutnya bersyukur dpt juga berehat pada hujung minggu, tanya pak guart tempat kau sebulan sekali pun x tentu dpt cuti klu nak cuti pun kena potong gaji, dlm Islam x de cuti² bro jadi kau jgnlah bawa isu cuti² ni, cuti² ni hak asasi manusia dia org kafir yg cipta kita hanya merasainya je.

    ReplyDelete
  16. He..he.. ramai pashtoon pkr tersedak holy water... omakkau memang terbaik !

    ReplyDelete
  17. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888











    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...