Wednesday 25 March 2015

YANG DI PERTUA DEWAN RAKYAT TOLAK USUL AHLI PARLIMEN SEGAMBUT UNTUK SEGERAKAN BAHAS BANTAHAN ORANG RAMAI TERMASUK TUN M TERHADAP GST..


Yang Di Pertua Dewan Rakyat hari ini telah menolak satu usul tergempar di bawah peraturan mesyuarat 18(1) mohon kepada parlimen membahaskan bantahan orang ramai termasuk bekas PM Tun Dr Mahathir terhadap GST yang dibawa oleh Ahli Parlimen DAP Segambut YB Lim Lip Eng.

Alasan yang diberikan ialah Kerajaan telah melaksanakan pelbagai langkah persediaan yang rapi bagi pelaksanaan GST berkenaan termasuk menyediakan pakej Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan mengurangkan kadar cukai pendapatan individu bagi semua kumpulan pendapatan bercukai untuk meringankan beban rakyat.

Oleh demikian tidak perlu disegerakan.

2 comments:

  1. UMNO KINI SELAMANYA25 March 2015 at 17:11

    Tiada mana2 kerajaan di dunia yg dipilih rakyat secara demokrasi sanggup menyerahkan nasib mejoriti rakyat kepada kumpulan yg sangat kecil..Tun M Pemimpin Agung dan sangat disanjung tapi eranya telah berlalu biarlah segala sisa2 penghargaan rakyat yg masih ada kekal dijaga dengan hormat..semakin Tun banyak menentang dan memperlekeh kerajaan yg diamanahkan rakyat kita bimbang kekguman dan rasa hormat yg dijunjung selama ini oleh sebilangan rakyat terutamanya melayu dalam Umno akan bertukar jadi kebencian dan penghinaan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...