Sunday 29 March 2015

#KITA LAWAN ... KHALID SAMAD DI TAHAN POLIS DIBAWAH AKTA HASUTAN 1948.


Mendapat khabar bahawa Ahli Parlimen Shah Alam yang juga Ahli Jawatan Kuasa Pusat PAS, YB Abdul Khalid Samad pada jam lebih kurang 3.20 pagi tadi telah ditahan oleh polis dirumahnya di Shah Alam dibawah Akta Hasutan 1948 dan terus dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi untuk siasatan lanjut.

Difahamkan selepas subuh akan dibawa ke Lokap Berpusat Jinjang untuk proses ditahan reman.

Penahanan beliau ada kaitan dengan Himpunan #Kita Lawan petang semalam.

33 comments:

  1. Tunggulah orang tua ini berbangga dan megah sombong dengan penahanannya.....konon pejuang rakyat....pejuang ale uttooooo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tidak akan mengambil bahagian dalam Himpunan #KitaLawan Sabtu ini. Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke berkata parti itu tidak pernah mengarahkan ahlinya menyertai perhimpunan yang dianjurkan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR).

      Himpunan #KitaLawan diadakan untuk menyatakan sokongan terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipenjarakan kerana didapati bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

      "Kami tidak terlibat dalam program tersebut. Kami bukanlah pihak penganjur. Butiran lanjut mengenai program tersebut juga kami tiada," kata Loke kepada The Star Online ketika dihubungi pada Jumaat.

      Delete
    2. Sebab dap suka makan babi. Daplah perosak PR. Tahniah kalit jebon talibarot dap padan ngan muka ko. Lagi baik biar lama sikit dalam jel ye kalit jebon pengkhianat PAS.

      Delete
  2. Nak bantu PKR la konon,
    Tetapi PKR pun mengalami masalah besr sekarang.Ahli dia ciput saja,nak pasang bendera pun tak cukup orang,Kemengan PKR hnya keran bantuan Pas dan DAP,tapi sekarang 80% ahli Pas dah tolak PKR,sementara DAP pula tak ada masa lagi nak bantu PKR,pengundi mereka pun dah mula curiga kepada kemapuan DAP utk menwan Putrajaya,satu-satunya alasan mereka menyokong DAP.Kalau bayang Putrajaya dah kelabu,lebih baik mereka balik pada MCA,kalau tidak nanti peluang business mereka makin bermasalah.Kalau PRK Permatang Pauh di adakan,kedudukan PKR dalam keadaan yg sangat sukar ,kemungkinan besar akan tewas

    ReplyDelete
  3. DAP tidak akan mengambil bahagian dalam Himpunan #KitaLawan Sabtu ini. Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke berkata parti itu tidak pernah mengarahkan ahlinya menyertai perhimpunan yang dianjurkan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR).

    Himpunan #KitaLawan diadakan untuk menyatakan sokongan terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipenjarakan kerana didapati bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

    "Kami tidak terlibat dalam program tersebut. Kami bukanlah pihak penganjur. Butiran lanjut mengenai program tersebut juga kami tiada," kata Loke kepada The Star Online ketika dihubungi pada Jumaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bior mampus pkr sebab sombong sangat ngan PAS. Sekarang nih dap dah mula nampak sikit2 tak sokong pkr. Yg sewelnya si jebon2 dalam PAS jadi barua pkr dan dap. Hotak sewel betul. Kalit samat nih seekor jebon yg sangat tegar dalam pas. Kalu boleh si kalit samat ni kasi reman sampai 2 bulan dan tumbok kat batang hidung dia biar pecah. Dia ni sesekali kena hajar kena belasah.

      Delete
  4. Steady YB Khalid Samad... Wira Shah Alam...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jurugambar: Steady YB! Cak! Kuikuikui......

      Delete
  5. Bila dah dalam lokap.....sape pun tak sudi tolong dah...........sendiri buat sendiri tanggung aaaaaa

    ReplyDelete
  6. Inilah caranya pemerintah mengunakan tektik kotor lagi menjijikan kononnya utk memerintah malsysia...rakyat memerhatikan tindak tanduk ala zionisnya..masanya sudah tiba tengelamnya kapal yg telah bocor lagi yg penoh dan sarat dgn kotoran,air kelimbahan,air nanah dan segala jenis kotoran yg menjijikan yg akan menbawa pencemaraan kepada alam sekitar dan akan dilupuskan mengunakan taktik bakaran bagi mengelakan sisa toksid menjahanamkan masyarakat yg selama ini menbawa berbagai jenis penyakit yg kronik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka sentiasa menipu rakyat. Ada pulak rakyat yang sanggup tertipu sepanjang zaman. Gunakan kuasa untuk kepentingan peribadi. Gunakan Hudud sebagai muslihat. Gunakan wang negara untuk perniagaan sendiri. Gunakan perpecahan untuk kekal berkuasa.Kita ni bodoh sangat ke nak jadi lembu selamanya. Hang fikir la sendiri.

      Delete
    2. Balasan Allah trhadap Khalid samad yg tak mau hudud diselangor. Selangor xsesuai katanya.

      Delete
    3. Pasal ada orang orang macam Khalid ni la orang orang Melayu boleh berfikir sikit. Kalau tidak semua jadi lembu. Silap silap join lembu Shahrizat dalam kondo.

      Delete
    4. Contoh 8:42

      Delete
  7. Ha... ini dia pejuang rakyat utk ketum. PAS pejuang utk hudud engkau tentang padan muka. Suruh touch the dog ngan kipas jamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rase kau ni macai UMNO.Ahli Pas tak guna ayat macam ni la.

      Delete
    2. Macai otak lembu dulu kini dan selamanya.

      Delete
  8. Masalah yang berlaku sekarang ialah penentangan keras DAP yang disokong oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) terhadap usaha Pas untuk membawa rang undang-undang persendirian ke Dewan Rakyat bagi membolehkan Akta Mahkamah Syariah 1965 dipinda untuk diselaraskan dengan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) Kelantan.
    UMNO tidak pernah menghalang hasrat Pas untuk berbuat demikian ia dibuktikan di peringkat DUN Kelantan. Wakil rakyat UMNO memberi sokongan sebulat suara kepada enakmen tersebut manakala di peringkat pusat, kerajaan Barisan Nasional (BN) memberi laluan kepada Pas untuk membentangkan rang undang-undang persendirian di Dewan Rakyat.
    Puak yang menghalang dan menentang hasrat Pas bukannya UMNO tetapi kawan baik Pas iaitu DAP. Pemimpin yang menghina Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan pelbagai tuduhan adalah pemimpin DAP bukan pemimpin UMNO. Yang memutuskan hubungan dengan Abdul Hadi bukan UMNO tetapi DAP. Yang bersekongkol dengan DAP menghalang usaha Pas me­laksanakan hukum hudud bukan UMNO tetapi Parti Keadilan Rakyat (PKR).
    Oleh itu kenapakah ada segelintir pemimpin Pas menuding jari kepada UMNO apabila Pas bertelagah dengan DAP? Kenapa mahu mendesak pucuk pimpinan UMNO menyatakan pendirian parti itu terhadap hukum hudud sedangkan kepemimpinan Pas sendiri kecut perut untuk mendesak DAP supaya memahami perjuangan Islam Pas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak nampak ke UMNO menggunakan Hudud ni sebagai muslihat pecah belahkan Pakatan.Orang PAS tak terfikir yang UMNO sanggup menggunakan cara yang paling jijik ni untuk mengambil kesempatan.Hanya orang UMNO yang sanggup. Kalau betul ikhlas nyatakan pendirian terus terang baru la orang percaya. Cuba fikir betul2.

      Delete
    2. Umno ka yg suruh pas bentang hudud...Cuba pikiaq sikit bro..

      Delete
    3. Membentang Hudud tu satu kewajipan mengikut perintah Allah SWT. UMNO sebagai pemegang kuasa wajib menyokong isu Hudud hingga ke parlimen. Kalau menggunakan isu Hudud untuk membelit taraf pemahaman ugamanya sangat teruk la tu.

      Delete
    4. Kadang2 kena belajar sikit hal hal ugama ni. Jangan asyik mengejar dunia dan asyik shopping sakan keliling dunia. Ada tanggungjawab sebagai khalifah yang perlu di tunaikan.

      Delete
    5. Kami sedang mengumpulkan syarat2 WAJIB termasuk dari Shiekh besar di Timur Tengah.
      Setiap amalan ada ada syarat2 WAJIB. Bila cukup syarat baru alalan itu di anggap wajib
      Seperti solat. Ko tak boleh solat subuh jam 4 pagi walau pun ko terpaksa keluar dari rumah jam4:30 ,sebab syarat WAJIB nya ialah selepas masuk waktu.

      Faham baik2 berkaitan dg syarat ini, jangan dok seberono saja kata wajib.

      Delete
    6. Islam dah berumur 1500 tahun.Sedang mengumpul syarat2 wajib lagi ke. Kalau tak laksana hukum Allah SWT akan di tanya di akhirat kelak. Itu saje. Yang kena jawab Tok Najib la dan orang orang yang di beri amanah melaksanakan. Memang manusia saje nak mencari alasan benda yang mudah.

      Delete
    7. Tok2 shiekh di Al Azhar masuk neraka ke? sebab Masir tak laksanakan hudud. Shiekh inilah juga yg mengajar TGNA ,TGHH dan ramai lagi tuan2 guru kat Malaysia ini.
      .

      Delete
    8. Hadi: Hudud hanya dilaksana jika cukup syarat
      9 Mei 2012

      HULU TERENGGANU - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata hukum hudud bukan sesuatu yang menjadi keutamaan walaupun ia akan dilaksanakan sekiranya Pakatan Pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahan negara.................


      lihat sendiri di:
      http://www.sinarharian.com.my/politik/hadi-hudud-hanya-dilaksana-jika-cukup-syarat-1.46639

      Delete
  9. Orang sibuk pasal hudud dia dok layan orang muda...nak singkir 'orang tua'. Saya dok perati dia dan species dia masuk PAS dah lama dah. Atas dasar baik sangka kita terima depa ni..rupa-rupanya...

    ReplyDelete
  10. Dh ade jemaah nk bertindak sendiri ...dap pun x nk join...nape? ...pikiaq lh sendiri....

    ReplyDelete
  11. Masa untuk parti umno dan pas buat homework. ...dalam pas pasti ksn puak pasma. ...syiah..anwarinas pluralist disingkir dlm prmilihan parti bahagian skg ini...mat sabu. .husam...mujahit..hanipa medin...kalit srmut ...nizar...kamaruddin jaapa....perlu disingkirkan macam bahlolrizi tewas semua jawatan di kuala kedah...umno perlu bersihkan libral dlm umno srprrti nazri aziz...dollah...dll lagi..nk undi pas atsu umno terpulang ...pasti kan undi melayu banyak masa
    pilihanraya nnti baru bolrh ubah dasar ....masa untuk brrtindak bijak....buy melayu first

    ReplyDelete
  12. hahahaha......
    yang kalut dok maki kkalid, pkr dan dap kat sini semuanya macai umno....

    tak ada seorang pun ahli pas yang terbabit.....

    bahasa yg digunakan pun semua dah maklum itu bahasa macai umno...

    hahahahaha....................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog Omakkau dah jd medan macai bangang umno melaga2 puak pr.

      Cara tulis pun kita kenal... Awas puak2 zionis ni...

      Delete
  13. Tak semuanya macai umno. Kenapa tak percaya ke orang PAS dah meluat dan menyampah kat pkr dan dapigs. dapigs ingat diorang dapat lemahkan PAS dengan serangan diorang yang membabi buta tu. Tapi dapigs lupa, yang melayu yang akan undi diorang nanti tinggal melayu liberal dan melayu yang tak moh ISLAM sahaja. Majoriti Melayu dah serik dengan dapigs. Buat pkr pulak macam mana aku nak percaya kat parti yang menyembah dapigs. fikir2kanlah

    ReplyDelete
  14. Apa lagi Khalid, call le u punya best friend teresa cock. Suruh dia bawa nasi cina kasi u makan. sedap maaaaaa.......

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...