KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 29 March 2015

NGA KOR MING SUDAH MELAMPAU ... SANGGUP GUNA GAMBAR LAMA BUAT FITNAH UNTUK KEMPEN TUMBANGKAN ULAMA DALAM PAS??????.


"Terbongkar! Mushyydul Am PAS Haron Din tekun berbincang dengan Menteri UMNO. Ahli-ahli PAS perlu buat pilihan bijak."

Hoi!!! Nga Kor Ming ... boleh beritahu apayang mereka bincangkan?????

Inilah taraf biadap kelas tertinggi yang dimiliki seorang pemimpin DAP dari Perak bernama Nga Kor Ming ... langsung tidak beretika dan bermoral langsung dalam membuat terjahan keatas kepimpinan ulama dalam PAS ... sanggup dan tergamak menggunakan gambar lama ketika Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Dato' Seri Jamil Khir Baharom dan mantan Timbalan Presiden PAS Ustaz Nasharuddin Mat Isa ziarah Mursyidul Am PAS Dato Dr Haron Din yang baru sahaja menerima rawatan sakit jantung dirumahnya sebagai modal serangan untuk memujuk dan menghasut ahli PAS agar berhati-hati dalam memilih pemimpin mereka menjelang pemilihan PAS yang bakal berlangsung nanti.

Apa punya akhlaklah pemimpin DAP dari Perak bernama Nga Kor Ming ini .. sampai begitu sekali tahap mentalitinya dan gaya berkempennya sebab amat bencikan ulama untuk memimpin dan memacu PAS.

Ada batas dalam berkempen dan menyokong .. tetapi sampai sanggup mencampuri urusan rumah tangga parti sekutu dalam gagasan Pakatan Rakyat dengan membuat fitnah itu sudah dikira amat melampau, tidak berakhlak dan bermoral langsung  ... dulu cukup kencang menyerang dan mengutuk UMNO kerana membuat fitnah tanpa batasan kini sendiri tiada kurangnya.

Jadi dikira tidak langsung barang siapa ahli PAS menolak kepimpinan ulama adalah serupa mengikut kemahuan pemimpin DAP bernama Nga Kor Ming.

Kalau begitu sekali tahap daya pemikiran Nga Kor Ming, maka setiap perjumpaan para pemimpin DAP dengan pemimpin UMNO/BN akan dikategorikan sebagai tekun berbincang dengan niat serong dan songsang.


Dato' Seri Ir Mohd Nizar Jamaluddin ..... apa pandangan dan pendapat YB mengenai kenyataan biadap melampau Nga Kor Ming ini????

26 comments:

  1. Terbaik Admin dedahkan perlakuan buruk pemimpin tertinggi DAP Perak ini yang sengaja nak memecah-belahkan sesama pemimpin dan umat Islam.dinegara ini. Terdesak sangat DAP terkini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut perangai ameno..

      Delete
    2. Kah kah kah.
      Dulu aku cakap, boleh sokong pas tapi tak boleh sokong DAPigs dan pkr.
      Sebab pkr bekas ahli umno dan perangai serupa.
      DAPigs pulak tak leh percaya. Sebab tindak tanduk terdahulu menunjukkan mereka anti islam.
      kah kah kah. Kena tipu dengan DAPigs. Kah kah kah.

      Delete
    3. Dap parti cina yg anti islam dan melayu. Yang bongoknya si jebon2 dalam pas masih nak dengar dap cina sial ni. Terutama kalit jebon memang laknat betullah. Sekor lagi si india paria napiah sekor lagi si zol sekor lagi si hatta sekor lagi si mujahit dan banyak ekor lagilah jebon2 pas ni. Mereka anti pas sebenarnya. Sungguh haramjadah mereka ni semua.

      Delete
    4. Contoh Melayu Bodoh dan Bangang. Berbincang menggunakan lubang dubur dan akal kat lutut.

      Delete
  2. Terimakasih Nga Kor Ming. Nyata sudah tanpa keraguan bahawa DAP bukan boleh dibuat kawan. Mereka bermanis muka utk kepentingan mereka. PAS sudah TERAMAT WAJAR keluar dari PR. Soal DAP pun nak keluar PR itu hak mereka. Sesungguhnya PR bukan lagi tempat untuk PAS bermuafakat.
    Berpuluh tahun PAS berdiri atas kaki sendiri, tak pernah tergugat pun, apa nak dirisaukan? PAS tetap kekal wujud hingga sekarang.

    ReplyDelete
  3. Ahli-ahli PAS kena sedar, tak ada jemaah yg lebih baik daripada PAS. Pemimpin DAP juga kena sedar PAS tak pernah ganggu regim DAP dan seperkara lagi, HUDUD urusan agama ISLAM jgn cuba campur tangan. Sebab HUDUD bukan benda baru kerana telah dilaksanakan di 9 buah negeri termasuk MELAKA sebelum datangnya penjajah barat.

    ReplyDelete
  4. Mudah-mudahan dengan HUDUD yang sedang diusahakan oleh PAS akan menyatukan umat ISLAM tanpa nengira bangsa dan warna kulit dan parti politik bumi Malaysia. PAS bukan nak gaduh dengan sesiapa pun. Kita nak cakap petintah HUDUD dalam Quran dah 1400 tahun yg lalu perkara baru pun tak juga. Sebab dalam bible dan kitab zabur pun sebut hukum orang mencuri POTONG TANGAN. Cuma disalah tafsir tahap yg macam mana hukuman itu dilaksana. Bukan curi 1 bungkus meggi pun kena kerat tangan.

    Takbiiirrrrr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemerintah yg mencuri duit rakyat cmne..

      Delete
    2. Tengok la berapa banyak,
      kalau 16 juta dah sah kena potong. atau yang kebas habis balak2 di bukit tu.

      Delete
  5. Tak perlu sokongan orang kafir tentang Hudud ni. Kalau semua orang Islam dalam Pas, UMNO dan PKR sokong di Parlimen kita akan lihat Hudud di laksanakan di Kelantan. Mudah2 an Allah SWT tunjukkan keberkatan bila di laksanakan di Kelantan nanti. Yang pentingnya MP Islam kena la ikhlas dan yakin. Kepada ahli PAS jangan hiraukan muslihat dan tindak tanduk Syaitan Jin dan Syaitan manusia. Depa boleh belah. Besok kalau apa apa terjadi pada negara ini semangat Islam ni lah yang boleh di harapkan.Yang lain cabut juga sudahnya.

    ReplyDelete
  6. X jd hal ...x mendatangkn kudis sedikit pun fitnah dap ni ...dh jenis kafir harbi nk menghancurkn Islam ni patut ditentang habis habisan...termasuk lh yg bersekutu dgnnye ...

    ReplyDelete
  7. Cuma yang menyedihkan sekarang ini, pencacai pkr yang tak nampak2 lagi akan perkara yang sudah terang lagi jelas seperti ini. Dah lah buat fitnah lepas tu insult the intelligence of the muslims dengan letak gambar yang lama. InsyaALLAH saya yakin puak kafir harbi bersama2 penyokong mereka dapat kita tumbangkan kerana perjuangan mereka bersandarkan dunia yang fana' manakala perjuangan kita bersumberkan QURAN dan HADIS yang haq.

    ReplyDelete
  8. Mana2 pemimpin muslim tak kira dari mana2 parti politik mahupun PAS setiap apa yang kita kata atau lakukan tak akan terpadam catatan malaikat kiri kanan kita bila kita menghadap Allah suatu hari nanti...
    Jadi fahamilah falsafah Rukun Islam kita kenapa corak solat wajib kita tetap sama walaupun kita berbeza aliran parti politik di dalam saf solat jemaah yang sama ..Kenapa kita tetap juga berpuasa dan berbuka di bulan yang sama walaupun aliran kita berbeza begitu juga hal zakat dan haji tetap kita tunaikan cara dan tempat yang sama.. tidak wujud di sana solat PKR, UMNO dan PAS .. maka dalam soal Hudud juga tetap hal bersama..tiada di sana soal Hudud PAS UMNO mahupun PKR.. itulah keistimewaan islam ... Biar bertaruh harta dan nyawa kerana islam dari dijulang mulia tanpa redha ilahi...

    ReplyDelete
  9. Cina rasist tu dah gelsbah.....srmus kaum cina dah resah game plan dap tsk menjadi.....yg pasti tewaskan ahli pasma ...syiah...pluralist anwarinas dlm pas ...umno pun kena buat homework jugs singkirkan pro anwar libral.....pasti ksn undi psda pilihanraya nni majoritii pada calon pas dan umno supaya undi ksum melayu banyak dlm dewan rakyat bila undi melayu sudah banyak bru ubah dasar kjaan....cina dah gelabah bila melsyu bersatu....jom kempen buy melayu first....

    ReplyDelete
  10. Tabikk Omakkau.

    Artikel yang bagus. Susah nak cari blogger atau penyokong PKR yang terbuka pandangan politik nya. Walaupun kawan politik, yang salah tetap salah. Ada masa kita perlu sanggah kawan sendiri. Itulah yg membezakan kita dengan keldai politik.

    ReplyDelete
  11. DAP Kedah menyifatkan keputusan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memutuskan hubungan dan kerjasama dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung isu hudud, sebagai tidak mengamalkan demokrasi.

    Pengerusinya, Tan Yen Chai berkata negara ini mengamalkan demokrasi dan dengan itu PAS mempunyai hak untuk mengemukakan usul Rang Undang-Undang Persendirian berhubung pelaksanaan hukum hudud di Dewan Rakyat.

    “DAP kena kalau betul-betul nak tolak hudud, tolak dalam Parlimen (Dewan Rakyat) melalui undi barulah demokrasi,” katanya dalam sidang media di sini hari ini.

    Setiausaha Organisasi DAP Kedah, Law Theng Hooi pula berpendapat tindakan Lim itu sebagai terburu-buru.

    Beliau bimbang keadaan itu akan menyebabkan timbul persepsi buruk dalam kalangan pengundi, selain menyebabkan kemelut PR bertambah buruk.

    “Dia (Lim) patut ada semangat Pakatan Rakyat (PR), jangan terburu-buru sebab dia perlu ambil kira penyokong PR pelbagai kaum yang banyak beri sumbangan,” kata Law.

    Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang dalam satu kenyataan baru-baru ini berkata DAP tidak boleh lagi bekerjasama dengan Abdul Hadi kerana didakwa tidak jujur dan tidak bermaruah.

    Ini susulan tindakan Abdul Hadi mengemukakan usul Rang Undang-Undang Persendirian berhubung pelaksanaan Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) atau hudud di Dewan Rakyat.

    Jawatankuasa DAP Kedah yang diterajui Tan tidak diiktiraf Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP kebangsaan, apabila pada Mei 2013, Lim melantik Zairil Khir Johari sebagai Pengerusi Interim DAP Kedah.

    Pada Konvensyen Biasa DAP Kedah 2014, ADUN Derga Tan Kok Yew dipilih sebagai Pengerusi DAP Kedah.

    Bagaimanapun, Pendaftar Pertubuhan (ROS) mengiktiraf jawatankuasa dipengerusikan Lee Guan Aik ketika itu sebagai sah, menyebabkan wujud dua kumpulan dalam DAP Kedah.

    Tan Chun Ping dipilih menggantikan Guan Aik pada Konvensyen Biasa DAP Kedah 2014, sebelum diterajui Tan Yen Chai.


    Sumber: http://bm.therakyatpost.com

    ReplyDelete
  12. nga ko ming taik babi reput.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyior komeng - tak ada isi.

      Delete
  13. dasar komunis haram jadah punya DAPig harap2 ngor kar ming,lim kit siang,lim guan eng mampus rentung terbakar mcm karpal singh

    ReplyDelete
  14. Betul kata almarhum TGNA bahawa DAP adalah budak manja...pada saya pula ada para pemimpin DAP IQ bawah par kanak kanak yang belum mumayyiz dan DAP kena jadi orang dewasa dan matang dalam berpolitik melainkan DAP yakin hanya cukup dengan sokongan kaum cina atau india non muslim sahaja untuk ke putrajaya..keh keh keh

    ReplyDelete
  15. Aku rasa2 nanti LKS dan LGE yang tergolek dan terpelanting keluar. Aku dok perasan yang sibuk menghentam hudud ni selain sesetengah pihak PKR yang menjadi pak turut kafir harbi dap, ialah LKS,LGE dan ng kor ming. Apasal yang lain2 tu diam??? Kalau dah meroyan tak tentu hala, buang je le LKS dan LGE ni. Panggil sekali nazri aziz, nurul izzah, saudara greenboc, hishamudin rais, rafizi dan geng2 pasma. Tubuh satu parti baru "kami menyampah dengan ISLAM".

    ReplyDelete
  16. hahahaha....

    kuat betul bau hancing macai umno kat sini.....

    ReplyDelete
  17. Baru tau ke? Itu la dasar komunis utk melaga- lagakan org melayu..mcm anon 16.08, contoh barua DAPig..hehe

    ReplyDelete
  18. OMAK KAU JGN MENGARUT.
    PEMIMPIN DAP SEMUA MAKSUM.
    PEMIMPIN PAS MEDTI PELUK PEMIMPIN DAP. KERANA PEMIMPIN DAP AKAN MENEGAKKAN SYIAR ISLAM DI NEGARA INI.
    LIM GUAN ENG ADALAH KHALIFAH OMAR.
    PAS ADA ?

    ReplyDelete
  19. tiba masa kita perangi DAP habis-habisan .... tak kiralah samada kami bukan orang PAS tapi kami tetap nak hancurkan DAP ... kami tak kisah pun kalau orang PAS tak nak menyebelahi kami...

    ReplyDelete