KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 22 March 2015

DAP KECAM POLIS SEBAB SEDIAKAN PERONDA POLIS BERMOTOSIKAL IRINGI KONVOI PEMUDA MCA KE IBU PEJABAT DAP UNTUK MENGADAKAN PROTES BERHUBUNG HUDUD.


Seorang ahli Parlimen DAP mengkritik pihak polis apabila motosikal peronda polis dilihat mengiringi konvoi Pemuda MCA untuk mengadakan protes di ibu pejabat DAP berhubung enakman hudud semalam.

Pemuda MCA yang mengadakan protes itu semalam telah menyerahkan surat peletakan jawatan untuk wakil rakyat DAP kerana mendakwa mereka tidak menghalang pembentangan enakmen hudud Kelantan.

"Tetapi apa yang menghairankan ialah sekurang-kurangnya dua motosikal polis berkuasa tinggi dilihat mengiringi konvoi kereta mewah Pemuda MCA pagi semalam," kata Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng.

"Kenapa pula pihak polis tidak menyediakan khidmat pengiring untuk perhimpunan aman yang dianjurkan oleh BERSIH serta perhimpunan Kita Lawan baru-baru ini yang ternyata berakhir secara aman tanpa provokasi pihak polis.

"Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar seharusnya mengingatkan anggotanya agar tidak menjadi budak suruhan MCA kerana yang membayar gaji mereka adalah rakyat, dan bukan MCA," katanya dalam satu kenyataan semalam.

Lim secara berseloroh berkata beliau gembira MCA menyokong idea perhimpunan aman dan berharap parti komponen BN itu tidak akan mengkritik perhimpunan aman pada masa akan datang.

"Selepas ini MCA tidak perlu lagi mengutuk sebarang perhimpunan aman di Malaysia, malah seharusnya menyokong mereka yang berhimpun secara aman serta mengambil bahagian dalam perhimpunan-perhimpunan rakyat pada masa akan datang,"
.

14 comments:

  1. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

    Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

    Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

    Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

    Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

    Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

    Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    De Facto PKR harus memilih samada:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam

    Jangan mungkir janji.

    Jangan malukan parti

    TULANG BADAK
    Murtabak Waves

    ReplyDelete
  2. DAP tu siapa? Komunis la..so xkan polis nk layan komunis mcm DAP ni. Cam cibai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku minta polis siasat anon 10.53 atas Akta Hasutan. Mana ada parti Komunis di msia. DAP sebuah parti yg berdaftar dan sah disisi undang2.

      Delete
    2. Tanya ROS apa status ahli CEC DAP skang ni..

      Delete
    3. Kalau bukan komunis pun,cucu cicit komunis thn 1948 dulu, masa darurat tu. Berapa ribu askar/polis yang telah dibunuh oleh puak2 ini.

      Delete
    4. dap taik babi yg bertopengkan taik hanjing

      Delete
    5. APA yg anon 10 53 tulis tu tak bunyi hasutan cume info Cuba kau org pikir mana peginya cucu cicit mereka pegi .

      Delete
    6. Cina kaya raya dari zaman dulu bukan sbb pandai berniaga. Nenek moyang tebang hutan, curi balak. Anak jd along, tokeh judi, proses dadah. Dpt modal secara haram, br bt bisnes halal. Kecoh pasal rasuah, keturunan diorang yg plg ramai terlibat.

      Delete
  3. jawapan mudah je, dap mana tahu undang2 jalan raya, kalau konvol kena minta kebenaran polis trafik Sebab itu polis tahan polis trafik tahan, bukan kesalahan merusuh tapi kesalahan melakukan konvol tampa kebenaran polis

    ReplyDelete
  4. Polis megirigi MCA Sebab MCA takut pegiring² konsi gelap DAP ma...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer DAP gabung dgn BN mesti dapat pengiring2...

      Delete
  5. Cina tak berbaik dgn melayu tanpa sebab..lebih pelik bila tengok ada pemimpin pas yg sanggup membelakangi pucuk pimpinan sendiri kononnya mengutamakan perpaduan dalam pakatan rakyat. Mujahid yusuf rawa, khalid samad, hanipa maidin..sekadar sebut beberapa nama. Baru kenal cina ke? Sekurang-kurangnya dlm umno masih ada yg berani hentam mca klu diorang lebih-lebih.

    ReplyDelete
  6. Pas for all maaa.. dap for melayu kurap maaa.. mcm itu perempuan sama dia papal la..

    ReplyDelete
  7. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete