Thursday 19 March 2015

APA SUDAH JADI????? .... CERAMAH SOLIDARITI UNTUK DSAI DI KG TIONG, KUALA BERANG, TERENGGANU MALAM INI LANGSUNG TIADA SAMBUTAN!!!!!!


Apakah ini akibat Parti KEADILan Rakyat menyatakan tidak menyokong hukum hudud yang dibentangkan di DUN Kelantan hari ini maka tempias dan reaksi serta respon rakyat Terengganu diterjemahkan dengan suasana ceramah Solidariti Untuk DSAI yang paling hambar dalam sejarah sejak penubuhan PKR?????

Omak Kau cukup terkejut besar apabila menerima 2 rakaman gambar suasana Ceramah Solidariti Untuk Anwar Ibrahim malam ini di Kg Tiong, Kuala Berang, Terengganu anjuran Parti KeADILan Terengganu langsung tidak mendapat sambutan dari penduduk tempatan.

Penceramah yang sepatutnya menyampai pidatonya terdiri dari YB Azan Ismail, ADUN Bandar merangkap Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Terengganu , Naib Presiden KeADILan merangkap Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Melaka yang juga Ahli Parlimen Bukit Katil YB Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Timbalan Ketua Angkatan Muda KeADILan Pusat, merangkap Ahli Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan ADUN Seberang Jaya, YB Dr Afif bin Bahardin.

Jumlah yang hadir datang untuk mendengar dan berikan sokongan ... aduh!!! jika apa yang digambarkan ini sahih lagi benar amat mendukacitakan sekali.

Peliknya difahamkan tiada langsung PAS negeri maupun kawasan diajak untuk menjadi penganjur bersama.

Amat-amat berharap kisah ini tidak benar sama sekali .. mohon sangat-sangat pihak yang mempunyai maklumat kilas akan artikel ini sebagai tidak benar sebab jika benar maka amat memalukan sekali apabila kehadiran tidak lebih dari jari ditangan.

Belum pernah terjadi dalam sejarah sejak penubuhan Parti KeADILan Rakyat sejak tahun 1999 yang dulu dikenali sebagai Parti KeADILan Rakyat, hatta ceramah kelompok sekali pun kehadiran seteruk ini.

Penceramah yang hadir bukan kecil-kecil anak dan calang-calang pemimpin dalam KeADILan.

Something must be very wrong somewhere .. Mohon pencerahan demi kebenaran dari pihak penganjur.

26 comments:

  1. DAP- KITA TENTANG PELAKSANAAN HUDUD..

    PKR- Belum masanya laksanakan HUDUD.. Ada pkara lain yg lebih utama dr HUDUD..

    Soalan: apa beza PKR dengan DAP?

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN kata hudud tidak sesuai di Malaysia.

      Delete
    2. Anon 23.41....takde beza antara pkr parti liwat dgn dap parti komunis titik.

      Delete
  2. Apasal ambil gambar membelakangkan orangramai...?

    ReplyDelete
  3. Org tgh beratus ribu di rusila mlm ni hadir ke ijtima perpaduan antarabangsa, yg pkr pegi buat ceramah tu kenapa? Mmg ptt la org takde! Perancangan tak cerdik

    ReplyDelete
  4. Rosmah berjalan membeli cincin,
    Cincin dibeli di luar negeri,
    kalau tuan otak tak pandai,
    Najib boleh memberi degree.

    Membeli undi guna pensiswazahan,
    Duit yuran ada yang gomen bayar,
    Apakan daya otak tak pandai,
    Beramai ramai berjumpa lecturer.

    Beramai ramai jumpa lecturer ,
    konon banyak kerja tidak terhingga,
    walhal dah tua tapi tak insaf,
    Assignment pula upah orang.

    ReplyDelete
  5. TOLONG PESAN KAT WAN AZIZAH

    TAK PAYAH NAK KELENTONG LAGI

    ORANG DAH TAK PERCAYA

    SILAP2 PKR HILANG SEMUA KERUSI

    DULU THN 98 BOLEH LA KORANG KELENTONG

    ZAMAN SKRG MAKLUMAT DI HUJUNG JARI

    RAMAI ANAK2 MUDA DAH MASUK UNIVERSITI

    KALAU WAN AZIZAH TAK PUAS HATI

    KITA BOLEH BAWA EZAM MAT NOR

    EZAM MASUK PENJARA KERANA BELA ANWAR

    KALAU EZAM NAK DUIT,,

    EZAM BOLEH TINGGALKAN ANWAR DALAM PENJARA SORANG2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah nko salah.. ezam ialah the mole dsai yg ditanam dlm kabinet bn.. ko igt mna rafizi dpt tahu semua urusan dalaman kerajaan klu xda org dlm yg bocorkan ? Hmmm

      Delete
    2. Bila macai umno berbulu ayam menulis...
      Menyamar sbg pencinta pkr.

      Delete
  6. PKR kena terima hakikat orang Islam mahu tegakkan Islam sebagai menurut perintah dalam Islam. DAP kena terima hakikat itu. UMNO kena terima.Orang bukan Islam kena terima. Kalau nak beragenda kena cari isu lain bukan isu hukum ugama. Pengundi dah bijak bukan kampung macam dulu. Islam ni tak boleh berdaleh2. Tiada alasan walau apa pun. Rasenya itu semangat sekarang. Lebih baik fokus pada menentang GST daripada mengharap semangat Islam di kendurkan.Itu realitinya. Kalau masih bermimpi parah la kesudahannya.

    ReplyDelete
  7. suruh la mak lampir bawak wanita keadilan klip klap klip klap..baru la ramai orang datang...klip klap klip klap mak lampir..kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jarum umno dah mengena. PRU 14 nnt menang besar kome.

      Delete
  8. Jarum UMNO ke hape!!! Jarum KAJANG MOVE le dek non!!!!

    ReplyDelete
  9. Ape ni omak kau . jadi jebon la pula . kejap sokong khalid . kejap sokong anwar . kejap sokong mak lampir .

    Nampak sangat jebon tu dalam diri awak . orang tak de otak pun tahu PKR tu macam mana.

    Jangan disangka ada jebon , babun pun nak tumpang semangkuk dengan awak .

    So...sedar lah diri sikit . PKR sebenarnya dah tersedak dek kerana Kelantan nak laksana HUDUD .

    Selama ini PKR nak tahaluf siyasi untuk kuasa la ni?Jangan jadi beruk ye lepas ni Omak Kau

    Matlamat Daulah Islamiah adalah jihad PAS selama ini . Jangan nak jadi babun macam Rafizi sibuk pasal jet peribadi la, 1MDB la sehinggakan hukum ALLAH dipinggirkan.

    Lepas ini kamu mengaji lagi ye . Jangan nak tabur fitnah lagi . Kan dah terkena air muka sendiri . Siapa nak tanggung dosa kamu nanti di akhirat nanti ?

    #JanganJadiBabunYe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku fenin baca anon 8.21 ni. Dia ni PKR ke PAS ke JEBON ke hape. Nampak gayenya macam bukan melayu je yang tulis. RedBean Army menyamar kut ni?

      Delete
  10. PKR BUAT CERAMAH UNTUK HANTU & JEMBALANG. TU PASAL KORANG TAK NAMPAK BRAPE YG HADIR. PKR BUKAN PARTI UTK MANUSIA SHJ..JIN DAN HANTU DIJEMPUT SERTAI PKR. BAPAK HANTU? ANWAR BIN IBRAHIM ALJUBURI..

    ReplyDelete
  11. PKR akan mati....begitulah fitrahnya .. yg haq pasti mengatasi yg bathil ..setiap yg mula pasti akan berakhir ... "matinya" PKR berasbabkan anwar sebagaimana ia pernah subur juga kerana anwar .. selepas ini PKR akan dihalatujukan oleh puak non muslim yg menjadi suara majoriti ahlinya ... bukankah telah dikhabarkan kepada golongan yg berakal .. tiadalah kejadian manusia yg beraneka bangsa adalah sesuatu yg sia-sia ... PKR lahir dengan cubaan membawa sesuatu yg "baru" .. yg membuang terus pada hikmah kejadian manusia yg berlainan bangsa .. "kami tidak rasist@assobiah" .. buktinya sesiapa juga boleh menjadi "ketua" kepada puak kami .. sedangkan sekalian bangsa yg menumpang ditanah melayu ini sangat cintakan bangsanya..sangat bimbang pada segala yg telah dapat untuk bangsanya daripada terlepas ... sangat mereka bimbang pada nasib anak cucunya kelak .. kemudian tatkala datang kepada mereka segelintir dari bangsa yg mempunyai Haq keatas tanah melayu ini dengan membawakan "jaminan" yg melampaui batas ..maka berbondong2lah sekalian dari bangsa yg menumpang itu mengikut kepadanya ... mereka menjadi tamak dan haloba ..

    ReplyDelete
  12. diselindungkan pada makna sebenar sifat rasist@assobiah .. membela..mencintai..mempertahankan haq yg berhak pada sama ada bangsa..harta..kaum kerabat ..diri sendiri ..tanpa ia menzalimi haq yg berhak pada pihak yg lain sama ada melalui lisan ..tindakan dan perilaku yg bathil (dipandu oleh syariat) tidaklah termasuk didlm sifat rasist atau assobiah ..demikianlah keadaan pada bangsa melayu ini yg secara fitrahnya ..tanah melayu ini adalah didlm perkara yg menjadi hak kepada bangsa ini

    ReplyDelete
  13. Pentas pun senget mcm nk runtuh. Elok PKR bubar je jadik NGO..buat keje amal.

    ReplyDelete
  14. President party yg datang ceramah bukan ajk parti yg nk buat ceramah nnpk sdgt ahli tak support president....nnpk ssgt president tak dihormati...malu ..malu weeeiiiii........perjuangan sebuah keluarga penipu......

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Ceramah PKR DI KG TIONG, KUALA BERANG, TERENGGANU tidak dapat sambutan....?

    Disebabkan orang tidak datang dengar ceramah maka parti itu dikatakan hilang sokongan dan memalukan ?

    Sebenarnya bukan PKR atau DAP atau MCA atau Gerakan yang menolak hukum hudud PAS...aku juga diantara yang tidak menyokong perlaksanaan hukum itu dalam pandangan aku ianya tidak lebih kepada cakap tak serupa. Sepatutnya selesaikan masaalah rakyat dulu.

    Rakyat dalam kepayahan untuk bina hidup baru setelah dimusnahkan oleh banjir kuning. Mangsa memerlukan bantuan kewangan,sokongan moral, kaunseling sebelum berhadapan dengan cukai GST. Tapi kerajaan negeri sibuk dengan hukum hudud. Apa tindakan kerajaan negeri menyelesaikan masaalah banjir itu. Lebih banyak fakta atau auta ?

    Perangai 2 x 5 dengan pemimpin UMNO Baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam kamu...kamu jaga
      Islam aku... Aku jaga.
      Jangan cuba pengaruh kononnya islam kamu lebik dari islam aku maka aku perlu ikut dan percaya dengan islam kamu.

      Allah yang kamu sembah tidak sama dengan Allah yang aku sembah...oleh kerana itu terpulang pada aku untuk menerima atau menolak hukum hudud PAS kerana bila aku mati nanti aku sendiri yang akan berhadapan Allah tuhan aku. Dia akan menilai kebaikan dan keburukan perbuatan aku tanpa dibantu dan disokong oleh pengikut PAS.

      Delete
  17. Rakyat takkan terima pewaris jangkitan aids Dr suaminya nuwar utk dijadikan pemimpin.
    Tak mgkin org Islam hadir mendengar Dari seorg nenek tua yg semasa hayatnya mempertahankan peliwat Dan membenarkan cipapnya berkongsi kote dgn penjubo.

    Hihi

    ReplyDelete
  18. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888












    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete
  19. Jika hudud dilaksakan malaysia akan huru-hara~peliwat tuya..heee

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...