KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 29 March 2015

SUASANA PANIK DIPASARAYA SEBELUM GST MULAI MENGAMUK.



Beginilah suasana, pemandangan dan keadaan sebuah Pasaraya di Selayang dimana para pengguna mengambil sikap panik dan beli barang-barang keperluan sebanyak mungkin dan termampu demi menggelak didera dengan amukan GST 6% yang mula berkuat kuasa 3 hari lagi sehingga kehabisan stok.

Jadi jelas betapa GST memberi impak dan kesan yang cukup mendalam kepada rakyat apabila dilaksanakan kelak.

Kempen yang diketuai Timbalan Menteri CGPA 3.85 Ahmad Maslan gagal untuk menyakinkan rakyat yang GST tidak membebankan rakyat.

90 comments:

  1. Zalim bn ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Celaka dan Zalim kerajaan UMNO/BN ni.

      Delete
    2. Tak payah menipu aku ini aku baru pergi pasar raya giant tak pun perkara itu berlaku, pkr dah terdesak sangat dah ini

      Delete
    3. darah pun dah biru nak wat macam mana lagi

      Delete
    4. Lagi ditekan, lagi dilawan! Hitler, Mussolini pun dapat ditumbangkan!

      Delete
    5. Gadaffi ditembak macam anjing kurap tepi jalan! Saddam digantung sampai mati! Ptuih!

      Delete
    6. Buat kontek laa dg Pak Long ko Barack Hussein Obama suruh dia attack Malaysia, tunggu apa lagi.

      Delete
    7. Makhluk 1558 mesti bebudak dap. Semua org Islam dp umno ke pas ke pkr ke mesti menyangjungi saddam & Gadaffi.
      Inilah manusia kafir dia mesti yang sifatnya membenci org Islam..... berhati!!!

      Delete
    8. anon 21.41 jgn nak menipu. bn / umno lah yg terlibat dgn Amerika serang Iraq. Dap tak terlibat. Msia mengizinkan ruang udara diguna tentera Amiraka utk serang Sadam Husin dr arah Timur.

      Delete
    9. anon 2141 .. Singapore & Thailand yg menyediakan ruang udara dp philippines........ ko jangan putarbelit fakta.

      Delete
    10. anon 2149 .. Singapore & Thailand yg menyediakan ruang udara dp philippines........ ko jangan putarbelit fakta.

      Delete
  2. Org umno/bn pun mengelupur gak....jgn lh nk jd hipokrit akui je le ...manenye umno nk memperjuangkn keselesaan hidup org melayu selama ni ...diperbodohkn lg ade le ...malangnye memang dh jd bodoh pun ahli2 umno ni ...dh kelabu hati dibuat dek pemimpin2 umno sehingga x sedar diri...pemimpinnye hidup senang lenang ...ahlinye kais pg mkn pg kais ptg mkn petang...ahli2 dn macai2 umno yg dpt tempias sedikit dr kemewahan pemimpin2 umno bertungkus lumus lh utk memenangi hati ahli2 akar umbi umno supaya terus dilamun kebodohan ... kesian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. adapun golongan yg kufur dan tidak bersyukur pun resah gelisah pada pelaksanaan GST ..lalu dibeli segala keperluannya melebihi dari biasa kerana sangat ia takut akan mengalami kerugian sebanyak 6%...aku sudi berkongsikan "cara" untuk kamu memuaskan nafsu kikir (kedekut dan tamak) ..belilah segala keperluanmu sebanyak mungkin kalau boleh stok untuk seumur hidup .. keluarkan semua wang simpanan dari bank untuk mengelakkan kamu dari "tersiksa" zahir dan batin kerana akan dicaj 6% melalui GST .. bak kata siempunya blog ..GST adalah salah satu cara UMNO merompak kamu ..

      Delete
    2. kasihanilah pada keadaan kamu terlebih dahulu .. GST bakal membuatkan golongan yg kufur dan tamak haloba .. menjadi miskin .. maka tak salah untuk kamu dikumpulkan ditepi2 jalan sambil bertempik untuk memperlihatkan betapa tersiksanya kamu ... kalau nak nampak real.. rujuklah pada perlakuan penganut syiah ..yg menampar kepala dan dadanya sambil mengoyakkan pakaiannya ... berguling atau berbaring dijalanan ataupun pura2 mati dah ketinggalan zaman ... dan benarlah GST adalah zalim kepada golongan yg kufur nikmat

      Delete
    3. Komen dari lembu yg sanggup ditindas demi membuncitkan perut tuannya.

      Delete
    4. Siapa yang lembu ni anon 11.10??????!!!!!! mengata orang sedap mulut aje.

      Delete
    5. Elok jugak bawa kempen kufur nikmat ni di kalangan bangsa Arab dalam negara Israel laknatullah. Depa juga pergi tunaikan Haji kat Mekah dengan kebenaran pemerintah mereka. Depa juga nampaknya lebih senang dalam kehidupan dari orang Arab di negara jiran sekeliling mereka.

      Delete
    6. 10:53 & 11:00 ni budak sewel ....

      Delete
    7. Inilah bahana bila pemimpin bodoh mengurus ekonomi negara umat Islam yang rezeki Allah kurniakan melimpah ruah dengan hasil mahsul negara tapi mendera rakyat untuk jalan pintas membayar hutang negara dan membuncit perut para pemimpin...adalah satu doktrin yang sesat bila menyebut kufur nikmat kerana tidak menyokong pemimpin yang menyusahkan pengikutnya sedangkan para pemimpin berkenaan hidup di atas timbunan harta tetapi membawa rakyat ke jurang kerugian,kebinasaan ,kemiskinan atau ke jurang neraka....jika ada yang mengatakan itu adalah kufur nikmat bererti cai berkenaan ada kabel dalam otaknya yang litar pintas lalu mengalami kecelaruan pemikiran atau hang sehingga tidak dapat membezakan baik dan buruk,untung rugi ....cai cai seperti ini adalah spesis keldai keldai yang telah diprogram otaknya setaraf otak binatang ternak keh keh keh

      Delete
    8. Tak sokong GST dikatanya kufur nikmat. Beli barang lebih sebelum harga naik akibat GST dikatanya menyerupai syiah. Itulah hujah ulamak aka ustaz cap macai umno.

      Delete
    9. Kau yg cerdik tu sekolah yg di sediakan umno lah bodoh ada ke pr sediakan sekolah.

      Delete
  3. Dari awal lagi memang aku tak setuju dengan gst. menteri dan pencacai kata gst akan turunkan harga barang dan kos hidup. mana buktinya? sekarang ni, belum gst pun harga barang dan kos naik sini sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa Kerajaan ingin melaksanakan GST? Mengapa sekarang?

      Kebanyakan negara telah melaksanakan GST/VAT kerana tidak berpuas hati dengan struktur cukai kepenggunaan mereka. Ketidakpuasan ini adalah kerana salah satu atau kesemua perkara-perkara berikut:

      (i) cukai kepenggunaan dalam bentuk cukai jualan yang sedia ada tidak memuaskan;
      (ii) permintaan untuk mengurangkan kadar cukai lain; atau
      (iii) sistem cukai yang sedia ada tidak seiring dengan pembangunan ekonomi.
      Bagi Malaysia, pengenalan GST adalah merupakan sebahagian daripada program penyusunan semula cukai oleh Kerajaan ke arah menjadikan sistem percukaian lebih cekap, berkesan, telus, mesra perniagaan dan berupaya menjana punca hasil yang stabil. GST adalah menggantikan cukai kepenggunaan semasa yang terdiri daripada SST. Berdasarkan kajian yang dijalankan oleh Kementerian Kewangan, GST boleh mengatasi pelbagai kelemahan yang wujud di bawah SST iaitu:

      (i) cukai bertindih;
      (ii) isu pindahan harga dan pindahan nilai;
      (iii) tiada pelepasan cukai sepenuhnya ke atas barang yang dieksport;
      (iv) tidak menggalakkan integrasi menegak; dan
      (v) karenah birokrasi.

      (bersambung esok)

      Delete
    2. kah..kah..kah.. macai umno nak jadi hero kat nih. Nak tolong parti karat berkempen. Kat TV 1, TV 2, TV3, ..... tak cukup ke samdolll ? GST bermaksud Golongan Susah Terseksaa...

      Delete
  4. tadi aku borong habis barang kat NSK Selayang, tahan stok utk 3 bulan.
    Meriah betul rumah aku, dah macam kedai runcit pulak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Burit lah anon 11;11 kau nilah rakyat ter bodoh yg ada di malaysia kau ingat lepas stok 3 bln kau habis x payah makan lagi ke... bodoh... bodoh... bangang... bangang

      Delete
    2. Dia org beli banyak tu sebab barang² Kat Malaysia masih murah sebab tu boleh beli sampai 3 bln stock, gaji pun antara tertinggi dlm asia tengara tapi tak reti bersyukur klu tak caya kau org sever kat mat indon, bangla, Nepal, mymar, india sebab apa dia org keje kat negara ini.. tak pun kau negeri yg pas memerintah knp dia org keje luar dari Kelantan.

      Delete
    3. Kerja luar Kelantan, dpt duit hantar balik ke Kelantan. So apa masalahnya?

      Delete
    4. Jawapan mudah je pas tak Tahu memerintah kalau betul ikut islam dah lama maju.
      Tak ada rasuah
      Tak ada hiv paling tinggi di kelantan
      Tak bukit gondolkan sebab pembalakan
      Tak orang kelantan jadi penjenayah di malaysia
      Tak lah orang muda2 kelantan lari ke penang, terenganu ,kedah, johor
      Tak ada orang seludup barang di sempadan

      Alasan bodoh pas guna tak ada royalti miyak sebab itu Miskin
      ini selalu perjuankan pas,
      pada hal dia orang langsung tak belajar negara afrika kaya minyak dan sumber pun miskin sebab tahu tahu mengurus dengan baik, aku rasa bagi royalti minyak kelatan tetap miskin
      Jawapan pas bagi terenganu dapat royalti tinggi kenapa kelantan tak dapat jawapan aku mudah je kenapa pas buat je logi penapisan minyak di kelantan sebab terenganu ada logi penapisan minyak dia sendiri ada faham
      sebab royliti minyak terenganu tinggi dan mereka prosas minyak dari luar negara dan dalam negara

      Delete
    5. Kau org bukan bawak blk duit pegi Kelantan tapi bawak duit lalu Kelantan je... pas tu enjoi kat sempadan itu lah masalahnya... klu pas start hudud pun org Kelantan conform takde yg kena tankap berzina.

      Delete
  5. Puak zionis ini ialah umno yg mana merompak harta benda rakyat melalui undang zionis yg diguna pakai sebenarnya puak zionis(UMNO) sudah hampir pupus disemenanjung tetapi mengharapkan belas ihsan dari sabah n serawak penhujung sakaratul maut menghampari...talkin

    ReplyDelete
  6. Golongan ni mmg dah biasa panik pun..tu belum lg malaysia dilanda peperangan. Saja nak tunjuk pd org lain konon-kononnya diorang ni terpelajar & begitu peka kpd keadaan semasa. Padahal tak perlu pun beli sampai berkarton2, berkotak2..beli ikut kadar penggunaan jelah. Golongan terpencil..omakkau pun tak panik mcm ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni tak tau pasal ekonomi. Beli borong sblm GST dpt selamatkan sedikit duit gaji kita utk bulan ni. Dpt jugak save cukai gst rm100.

      Maslan nak ker bagi ko rm100 bulan ni?

      Delete
    2. Itu semua belakun daaa. ....di kawasan stor yg kosong.

      Delete
    3. IKUT SUKA AKU LA NAK BELI SIKIT KER NAK BELI BANYAK KER... AKU BUKAN MINTAK DUIT BAPAK KO PUN..
      TOKEY PASARAYA TU PUN TAK MARAH, KO MARAH APA HAL?

      LAGI SEKALI AKU NAK BAGITAU KO
      DUIT AKU NI BUKAN DUIT BAPAKKK KO

      Delete
    4. Kalut semacam..cara berfikir pun mcm tu jugak. Kalut dan serabut. Mentaliti PR.

      Delete
  7. Itu semua puak2 yang mementingkan diri sendiri dan bukan dari kalangan rakan2 seperjuangan UMNO dalam BN. Nampak mukanya pun memang orang PR belaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SBB kawan2 hang bangang. Sbb tu kena bayar GST. Sbb tu kawan2 hang ramai yg mintak brim

      Delete
    2. 11.36.... Hang ngan kawan2 hang tak payah susah2 beli barang skarang. Hang cukup klu makan rumput aje. Hang kan lembu kondo

      Delete
    3. Hang lagi bengap PKR habaq org Malaysia susah² belaka... tapi klu dah borong sampai 3 bln punya stok memang nanpaklah org malaysia tak susah mana.. setakat nak beli stok 3 bln pun sap sap soi, org Malaysia ni nak beli stok 1/2 tahun pun boleh coma rumah je yg tak muat bukan lagu tu anon 19;22

      Delete
    4. 2021....hang lain laa... hang mana tau pasal cukai gst nih. Hang tak perlu beli barang sbb hang makan rumput dah cukup. Hang kan lembu kondo jugak...

      Delete
    5. atau mungkin lembu kondo 2021 percaya cakap maslan kot. Kan maslan kata tahun lepas banyak barang akan turun harga bila ada GST... Tu yang lembu kondo 2021 rasa heran bila tengok orang banyak belanja sebelum gst 1 april ni....heee

      Delete
    6. IKLAN
      =====
      Kami maseh mempunyai stok makanan, datanglah beramai ke gudang kami.Stok yg masih ada ialah makanan hanjing kami juga menyedia hadiah baby hanjing (puppy) untuk dijadikan pet pet di rumah......

      JANGAN LUPA DATANG BERAMAI2. YA.

      Delete
    7. IKUT SUKA AKU LA NAK BELI BANYAK PUN..
      BUKAN DUIT BAPAKKKK KO PUN

      Delete
  8. DAP tidak akan mengambil bahagian dalam Himpunan #KitaLawan Sabtu ini. Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke berkata parti itu tidak pernah mengarahkan ahlinya menyertai perhimpunan yang dianjurkan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR).

    Himpunan #KitaLawan diadakan untuk menyatakan sokongan terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipenjarakan kerana didapati bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

    "Kami tidak terlibat dalam program tersebut. Kami bukanlah pihak penganjur. Butiran lanjut mengenai program tersebut juga kami tiada," kata Loke kepada The Star Online ketika dihubungi pada Jumaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb dap mcm umno jugak tak sokong hudud.

      Delete
    2. Betul ke umno tak sokong hudud. Bohonglah...umno parti suci pasti akn sokong hudud. Apa nak ditakutkan. Pemompin umno mana ada rasuah.
      Dulu adalah pemimpin umno rogol gadis bawah umur tp sekarang dah taubat tak buat.

      Delete
  9. Dah terang-terang kena tipu dengan BN, masih ada ngok ngok negara yang sokong.

    Sungguh ku tak paham dan sungguh ku tak mengerti.

    Mana nya 40% harga barang yang turun..????????

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  10. puak banggang aje yang suka barang naik. full stop.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. KUMPULAN YG BODOH SENGAJA DIBODOHKAN.
      TOKEY SUPERMARKET JUGAK KAUT UNTUNG.
      BAWAK LORI BORONG SEMUA BARANG SEKARANG. CEPAT.

      Delete
    2. Barang nak 6% ...tapi gaji naik 10% kalu.... tarak apa punya.

      Tanjung mali

      Delete
    3. Lanchowwww laa. Gaji naik 10% kalu, gst naik lagi maa

      Delete
    4. Lanchowwww laa. gst naik lagi kalu, gaji naik lagi sikit atas dol.

      Delete
    5. Lanchowww laaaa...gaji sapa yang naik 10% setaun?
      Bagitau aku syarikat maner? Kementerian maner?
      Aku nak gi check tengok

      Delete
    6. Lanchowww lu laaaa.. lu cek sendiri sama swasta punya olang, berapa kenaikan dia setahun... ini gomen-gomen gua tatak main lo.

      Delete
  11. Angkara puak dan penyokong umno yg terlampau bangang adake lembu makan rumput dlm kondo syarizat mamak keling .melayu umno apele nak jadi terlampau bodoh sangat degil tak bolih diajar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tunjuk perasaan membantah dah ada undang2 boleh di tangkap. Tak lama lagi mungkin ada akta menghalang Melayu dari berfikir. Atau mungkin tak perlu kerana dah lama tak boleh berfikir kut.

      Delete
    2. Saya kini berada dlm pasar raya terbesar selayang mcm biasa je... kau ni pembawa fitnah paling besar munkin di dunia kelak kau lah org pertama yg di campak di dlm neraka jahanam kau ni memang dasar PKR hidup PAS dan UMNO.

      Delete
    3. Aku rase la sedang macai macai bertungkus lumus mempertahankan GST, menteri menteri kerajaan tak berani keluar shopping bulan April nanti. Mungkin bertapa kat rumah atau bercuti keluar negara takut kena sumpah seranah oleh rakyat biasa.

      Delete
    4. Tak payah nak menipu kita orang ini, semalam aku baru pergi ke pasar raya tak ada pun perkara itu berlaku ia, jangan menipu rakyat lagi ia

      Delete
    5. 15.16....ko gi pasar raya mana?
      ko kan makan rumput aje...ko kan lembu kondo...heee

      Delete
    6. Macai umno nak berkawan dgn macai pas. Klu umno buat baik dgn pas itu ada makna tuu... aku baru balik gi beli barang. dapur... mmgsial macai umno ni...apa yg dlm gambar..itu lah realitinya...

      Delete
    7. Kesian ko...meh la gi kedai runcit tempat aku.
      Gombak aje...
      suma ada. Tapi aku dah up 6% harga

      Delete
    8. Ko tau kenapa aku up 6%?
      Cerita dia macam nih:
      Syarikat besar beli kalu kena gst 6%. Tapi diaorang boleh claim balik kat kerajaan.
      Aku kedai runcit kecik nih, beli pun kena gst 6%. Tapi aku tak boleh claim balik gst 6% tu dr kerajaan sbb aku niaga kecik dan tak daftar GST. Jadi aku kenalah up 6% untuk tampung gst yang aku dah bayar masa beli tu..... Ko ingat aku bodo ke nak bagi ko harga sama....heeee

      Delete
    9. Ko memang cpga 3.86

      Delete
  12. ini lah geng yg kata..GST..baguszzz....tolong kerajaan membangun...tu sbb dia panik membeli bnyak2...pstu xbeli dh kot...bengong..mcm le dpt jimat 2-3ribu hengget

    ReplyDelete
  13. Salam 1rasuah,

    Firman Allah s.w.t: dalam Surah al-Maidah: 8: (maksudnya): Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah,

    Sekarang ini banyak ketidakadilan berlaku. PTPTN digunakan untuk mengayakan kroni. Lesen kolej universiti ntahapapa diberi kepada kroni supaya dapat ambil student result ntahapapa. Hire lecturer SPM 3A yang gagal apply kerja gomen. Semata mata mahu duit PTPTN. MO mereka, lesen kolej diberi kepada kroni, student akan berhutang dengan PTPTN, kolej dapat bayaran full, student berhutang dengan kerajaan (duit rakyat ) dan kerajaan tanggung hutang bila student tidak membayar, kolej tetap untung tanpa risiko. Kroni terus mengaut untung.

    Akibatnya, hutang kerajaan meningkat, student pandai terpaksa berebut kerja dengan graduate bodo dan pendatang makin ramai untuk buat kerja yang ditinggalkan graduan bodo.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    ReplyDelete
  14. Masalah nya garaduan pandai tak reti buat kerja hanya tahu menghafal je . ini pangalaman aku aku tengok engineer lulus poit 4 dah 2 tahun berkerja tak tahu nak betul mesin kilang ,bila tanya tahu part mana mahu betul tak tahu, adalah engireer lulus poit 3 itu tunjuk jalan dekat mana rosak dia lebih rajin tengok mesin dia. Dan selalu tengok orang bawah buat kerja

    Dregree tak boleh pakai cukup2 itu, ia sebab kau ini memilih kerja,, kawan aku lulus banking
    lebih pandai dari aku berkerja manajer pasar raya, Kawan aku lain pun lulus u pun kerja fast food jadi manajer, kawan lain ada buka kedai sendiri, kawan aku lulus u pun jadi jurujual kereta.

    Kau terlalu memilih kerja, kena ingat kadang2 apa kita belajar itu tak semesti kita dapat kerja dalam bidang itu ,walau macam mana kau pandai pun, kalau kau tak belajar macam mana nak hidup tak guna juga

    ReplyDelete
  15. Lagi ditekan, lagi dilawan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya orang bijak macam peliwat tegar pkr je yg sokong kitaliwat

      Delete
    2. Ko ni macam ada masaalah je. Ko selalu kena liwat ke.

      Delete
    3. Macai umno dari pemimpin atas himgga ke bawah mmg liwat jd kegemaran mereka. Depan belakang disapu nya. Itu belum masuk guna C4.

      Delete
    4. Lagi ditekan lagi masuk laaaaaaa.

      Delete
  16. Apasal b*ngap betul admin, gambar edit pun nak tunjuk, nak api kan macai ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada edit weii. Tu semua gambar real. Kalau korang rakyat takmau gst pegi la pindah negara lain. Kami ahli UMNO/BN sokong penuh gst. Kami sokong Pee M kami datuk ceri Najib merompak duit rakyat. GST laa income kami utk kami gi enjoy the menjoy. U all rakyat jgnla jeles kami ni kaya raya mcm menteri ugama umno kami. U all rakyat pandai2 laa berjimat cermat bila berbelanja yer. Kami ahlii UMNO perlu duit korang untuk byr duit 1MDB tokay kami. Hidup Ketuanan Malayu

      Delete
    2. Ramailah bebudak Selayang mati esok, mati kebuluraqn, sebab makanan sudah habis di bolot/beli oleh org yg mementing kan diri sendiri.

      Delete
    3. Tapi Jeff ulu yam aka tulang badak tak kisah
      Dia tu lembu kondo. Dia makan rumput free

      Delete
    4. Jeff Ulu Yam aka taukey babi dah tak mau tulis. dah kenyang disuap dgn projek.

      Delete
  17. Hidup ketuansn melayu dan islam.....ahli ahli pas pastikan anjing dap...pkr pluralisma...syiah...pasma.....kalah dalam pemilihan parti bahagian pas masing2...kalit samat...mahpos..kamaruddin jaapa..mat sabun...hanipa miden...mujahit. husam..dll ...kalah dibahagian masing2 ...president kamo dihina dap dan pkr ..anjing diatas pun hina presiden kamo...pastikan mereka tewas spt bahlolrozi dikuala kedah..umno kena buat homework singkir libral dlm umno spt nazri aziz..abdullah..jazlan...dll dari jawatan masing2....pastikan undi melayu banyak dari pas dan umno dan majoriti dewan rakyat nnti...masa tu boleh pinda undang2 dan perlembagaan. ....cina resah gelabah melayu bersatu...jomm buy malay first

    ReplyDelete
    Replies
    1. lanchowwww laaa... Umno pun dah macam dap, tolak pelaksanaan hudud jugak

      Delete
    2. anon 20.04 lu mmg lanchau besar. Lanchau umno totok. Menyamar jd ahli pas utk pecahbelahkan pr.

      Delete
    3. 21.57
      Out dated ko ni....sidang dun kelantan ati tu umno sokong 100%.....husam dati pas kantoi hadir pkr pun kantoi hadir bantsh hudud....fakta tu bodoh

      Delete
  18. Dulu masa mendiang Isteri Lee Kuan Yu meninggal, korang ada hantar hantar wakil ,tak silap aku TGNA, Inii giliran Lee Kuan Yu meninggal tak ada wakil PR yng meziarahi nya.??

    ReplyDelete
    Replies
    1. org umno ada hantar wakil..
      Masa kat sana dema kena tanya pasal 1MDB
      Dema tak tau nak jawap apa
      Ko tau tak sapa wakil umno lama tu?

      Delete
    2. Mereka turut tanya Jho Lo tu siapa?

      Mereka turut tanya Riza Aziz tu siapa?

      Mereka turut tayang filem yg berjaya kutip keuntungan berbilion ringgit tu....

      Delete
    3. Masa kat sana tu dia orang tanya macam2lah termasuk masalah air. dan sumbar2. Aku malu nak cakap air lombong jadi aku cakap air telaga saja macam zaman dulukala.

      Delete
    4. Merka juga hairan macam mana Najib boleh lupuskan ISA so mereka cadang supaya ISA di wujukkan semula dan mereka akan memberi segala kerjasama kearah terlaksananya ISA itu.

      Delete
  19. Ko tanya bang non gaji 1 hengget klaim elsun 15 juta....bayangkan gaji gay tua tu 10 ringgit....hampehhhh

    ReplyDelete
  20. http://myinvitepay.com/?ref=278964 Get more income here without any modals.

    ReplyDelete
  21. http://myinvitepay.com/?ref=278964 Get more income here without any modals.

    ReplyDelete