KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 28 March 2015

ADUN SIMPANG PULAI DAN TEJA MAKAN NASI BUNGKUS YANG DIBAWA YB ELIZABETH WONG TERSEBAR DI INTERNET.


Walapun ditahan pihak berkuasa dengan berpakaian lengkap tahanan lokap namun perlu juga terima kenyataan dan kebenaran betapa ada timbang rasa dan rasa ehsan pihak polis memberi kebenaran kedua ADUN PR yang ditahan di Dataran Merdeka semalam dibenarkan menjamah juadah yang dibawa oleh YB Elizabeth Wong ADUN PKR Bukit Lanjan merangkap Exco Kerajaan Negeri Selangor ketika melawat mereka.

Setahu Omak Kau amat jarang pihak polis memebrikan layan istimewa sebegini .. lazimnya setiap yang kena tahan lokap kena makan dan jamah makanan yang disediakan pihak polis bukannya membenarkan makan makanan yang dibawa atau dibungkus oleh para pelawat ... malahan ketika ditahan reman pun amat jarang pihak polis mengizinkan para pelawat melawat orang ditahan reman sehingga siasatan selesai.

Walaupun sedih cara kedua ADUN ini menjamah juadah namun kena ucapkan ribuan terima kasih juga kepada PDRM kerana sudi memberi sedikit kelonggaran kepada kedua ADUN PR ini menikmati juadah.

Lagi ada kipas angin dalam lokap ... amat jarang lokap ada kipas angin malahan tidak salah kalau katakan inilah lokap pertama disediakan kipas angin kepada Orang Kena Tahan.

Mohon PDRM segerakan siasatan dan dilepaskan kedua mereka secepat mungkin.

50 comments:

  1. Aku rasa baik kau jd lembu drpd jd wb..senang tak myusah masyarakat...sampai masa igat smelah jual daging murah2..
    Tapi kali mu jadi lembu daging mu tokleh makan sbb ada zat babi...buwi ko anjing...kah.kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tau buat salah. Pasai tu prepare awal. Bawak nasik bungkus.
      Nak buat muka kesian. Biar penyokong bertambah.
      Lakonan lah ni..

      Delete
  2. Bersukur pekatan haram ini dapat makan ingat tak ketika bersih dulu pun dia orang dapat makan nasi minyak. Kalau banduan lain makan pun nasi lemak ikan bilis pagi sampai malan itu je makanan dia orang tidur pun bawah lantal Tak pun kipas, susuh sangat suruh jijah kipas kan banduan ini sebab dia suru merusuh dulu

    ReplyDelete
  3. PENGGANAS TAK PERLU DILAYAN BAIK

    PENGGANAS PERLU DILAYAN GANAS

    ReplyDelete
  4. 3 contoh komen dr otak yg terletak kat bontot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa le. Macai yang telah di lembukan selama2nya. Tak sangka ada dalam dunia ni orang suka jadi lembu. Dah tu di perah susunya tapi masih syok sendiri. Sukacita kalau rakyat tak boleh berfikir. Biarkan je la.

      Delete
    2. kalau dekat negara arab lain, siapa merusuh dah lama juburkan dengan masuk kayu cota polis itu ingat satu kes belaku di negara arab dulu. Pkr patut bersyukur malaysia tak buat macam itu. Ada faham tak sudara 12:19

      Delete
    3. Hukuman ni tertakluk utk org PR saja anon 12.19.

      Delete
  5. 3 contoh komen dr otak yg terletak kat bontot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. asyek-asyek bontot asyek-asyek bontot, memang ko kaki bontot kot.

      Delete
  6. Kerajaan dah mula gunakan kuasa tangkap sana sini bila rakyat nak bersuara. Cara ni hanya di lakukan bila orang dah terdesak. Kerana kekerasan hanya membuatkan orang bertambah benci. Apa boleh buat kita bersabar dan bersyukur nikmat saje lah. Atau jom kita ramai ramai jadi lembu saje lah. Senang kira kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikit2 hak bersuara..lancau la lu org..yg korang pergi belasah anggota DBKL tu hak bersuara ka?

      Delete
    2. Org di negara lain bersuara 5 thn sekali, ko hendak bersuara hari...... apa punya bengap la ko ni.

      Delete
    3. Kau nampak ke peserta tu memukul pekerja DBKL. Setahu aku org yg tidak dikenali datang dan membuat kacau. Jgn jd lembu.

      Delete
  7. Dibyar untuk komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. silap tu, dibayar untuk berdemo

      Delete
  8. Kalau sudah jadi OKT, masih ada keistimewaan ? Omakkau biar betul menyuruh polis melepaskan mereka. Cuma dalam hal ini, polis itu masih ada keihsanan, beri mereka makan nasi tapau cina... jika tidak makan masakan rebus lebur saja. Masakan omakkau tidak tahu !

    "Kita lawan" ini tidak lain melawan undang-undang dan kerajaan ! Polis, bagi mereka, di kategorikan "anjing" Umno ! Terlalu biadab sehingga menuduhbsemborono kerajaan juga zalim ! Dimana zaliim nya, tidak tahu. Ini lah "otak-otak lembu" yang tidak boleh di buat apa, kecuali kepada yang suka konon nya eksotik !

    Bagi aku, otak lembu ini tiada nilai "sense dan sen" nya. Meloyakan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak2 ni meroyan sorang diri... dulu ada kawan2...... dah bergaduh sama sendiri nak berebut hara karun (putrajaya)....... masing bawa meroyan sorang diri laa.

      Delete
  9. Macai macai Umngok janan bodoh macam khinzir. amat kesian sekali malam ini anda tak di jemput kenduri kat KLCC makan lobster yan di masak kas oleh cef cef handalan. Tapi orang cinabeng Ho Taik Lo yang tipu duit hang ber billion billion gan pak arab saudia turut makan sedap sedap di KLCC. Cuba fikir mengapa ada dua klas??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai prngok sorang pun tak di jemput haa... padan muka.. kikiki ..
      oh ya lupa korang makan kfc dlm lockup

      Delete
    2. Ada aku kisah....

      Delete
  10. maka datanglah polis kepada mereka .. lalu mereka pun bertempik "kita lawan"... kemudian datang juga DBKL ..mereka pun bersorak " kita lawan" ... kemudian lalulah dihadapan mereka segala macam jenis kederaan ..bergema laungan yg serupa "kita lawan".. melewati juga dikhalayak mereka sipejalan kaki ..masih segar juga disuarakan " kita lawan" .. lalu diatas kepala mereka binatang yg berterbangan ..dan merayap dicelah2 tapak kakinya segala macam haiwan yg melata pun disergah dengan gema "kita lawan" .. dan tiada satupun yg mendekati golongan bodoh dan kufur yg "duduk" ditepi kaki lima kecuali akan disapa dengan ucapan "kita lawan" ... sehinggalah datang suatu suara yg sangat "keramat" seraya berkata "cukuplah untuk hari ini".. ... berkata lagi suara yg sangat "keramat" sifatnya itu "bersedialah kamu untuk sekali lagi dikumpul dikaki lima" ... maka akurlah mereka sambil berkemas untuk pulang ketempat masing2 .. lalu suasana yg sebelumnya hening dan damai kembali seperti biasa .. tiada lagi gema "kita lawan" kedengaran ..

    ReplyDelete
  11. hak besuara pkr mesti ikut
    1)Angota dbkl pun mahu di pukul nya Hak bersuara pr
    2)Angota polis pun mahu pukul nya hak bersuara pr
    3)Lgbt mahu benarkan di malaysia ini hak bersuara
    4)Agama boleh mainkan hak bersuara pr
    5) merosakan harta benda awan hak bersuara
    6 Meconting harta benda awam dan kerajaan hak bersuara pkr
    7)Membela mutad hak bersuara pr
    8)menbela isreal hak bersuara pr
    9)Berzina untuk peminpin pkr hak bersuara pr
    10)parti untuk keluarga nepostima dan parti untuk, kroni hak bersuara pr

    Ini sepuluh sebab kenapa malaysia kena tentang hak bersuara pkr sehabis2 nya dan ahil pkr sudah jauh dari landasan keadilan yg sebenar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hak bersuara pkr dlm media perdana tak ada ke?

      Hak bersuara pkr dlm parlinen tak ada ke..hingga Nurul di reman?

      Hak Mashitah menghina Cina blh pulak

      Hak menteri hina peniaga Cina blh pulak...

      Msia oh Msia...ada dua undang2

      Delete
    2. Kepala bapa Osama kalau pi jerit "You know who I m?" kat Jalan Lorong Haji Taib pun tak akan di kenal !!!!!! Akan di fikir Papizi Pondan Pussy yang jerit. Kalau tak nak ikut SOP tunjuk ID mungkin anjing kurap. Tolong lah hang nasihat kan penjawat awam bersopan sikit, tunjok lah kad pengenalan.

      Delete
    3. Siapa kata nak bersuara ada hak bersuara pas, pergi pukul wartawan tv3 ingat tak kes dulu
      Siapa kata bersuara ketika merusuh refomasi justice of papa untuk ahli pkr Pukul wartawan tv 3
      Kenapa tak pr tak nak paksa kerajaan menbenarkan pr bukan stesen tv nya sendiri duit banyak pergi mana , duit banyak itu buat anwar melancong sana sini.
      pr pukul Wartawan antarabangsa ketika bersih dulu.
      Salah siapa ia? adakah salah kerajaan juga dan media harus perdana tak buat liputan pasal pr,, salah diri sendiri tak sedar .

      Pukul wartawan hak bersuara pkr itu, semua ahli pkr kena patuhi nya
      Itu pkr langsung tak ada masa depan lansung

      Delete
  12. Daripada muhiyiddin sibuk berkempen di tempat yang sudah pasti kalah. Sudah kail panjang sejengkal jangan lautan mahu diduga.

    Lebih baik muhiyiddin perbetulkan sistem pendidikan negara yang kucar kacir dibuat najib dulu.

    kembalikan degree berasaskan kepandaian, 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am.

    Tiada lagi perebutan jawatan degree dan ke bergantungan kepada warga asing untuk cuci tandas dan susun troli di pasaraya.

    KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian)

    ReplyDelete
  13. Tahniah kepada macai macai yang sangat bergembira kerana terlalu suka kejayaan menggunakan niat untuk menjalankan Hudud sebagai senjata memecahkan pembangkang.Pahala besar tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS telah tersalah sasar.... tertembak rakan sendiri. ... kasian.

      Delete
    2. Sasaran Pas hanya lah nakkan Hudud di Kelantan. Yang tembak menembak ni kerja UMNO. Jangan di samakan. UMNO mana ade halal haram. Semua halal bahkan menggunakan Hudud sebagai muslihat. Itu pun nak bangga ke.

      Delete
    3. Macai2 pkr dan dapigs yang telah memecahkan pakatan pembangkang dengan langkah konkang mereka. setinggi2 tahniah untuk pkr dan dapigs

      Delete
  14. maka PAS mengambil "serigala" untuk dijalinkan tahaluf siasyi .. dengan syarat duduk dan berdirinya mereka adalah setaraf dan sama rata (tanpa ketua)... dengan harapan pada kawanan "serigala" akan akhirnya berubah menjadi manusia (berdakwah).. tatkala diketahui adanya tahaluf siasyi yg terjalin maka datang dan muncul lebih banyak "serigala" (ngo2 dlm dan luar negara)yg menyokong ... masa berlalu ..demi Allahswt Yg Maha Besar didatangkan kepada PAS ujian2 yg menguji dakwahnya melalui tahaluf siasyi .. satu demi satu .. akhirnya tak tertanggung pada segala tipu daya dan pakatan yg diperbuat oleh kawanan "serigala" itu .. sehingga sebahagian kecil dari jemaah dan kepimpinan PAS menjadi lebih buruk sifatnya ... kini segala celaan dan fitnah yg diserikan dengan adu domba yg secara hakikinya adalah untuk dikalungkan kepada sipemerintah ... kini turut disematkan di serban para ulamanya ...hudud kini menemui kemuncaknya .. tidak lagi halangan itu datang dari sipemerintah ..tetapi datang dari sekalian kawanan "serigala" yg menjadi sahabat "sama ratanya"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde halangan dari pemerintah?. Kau mimpi ke?. Kalau pemerintah hendak dah lama jadi. Takde masaalah. Bersendiwara saje lah.

      Delete
    2. Sandiwara bukan sendiwara

      Delete
    3. Ko berpijaklah di alam nyata , Masir dg 90% penganut Islam, Pakistan 95%, Syria, Jordan 85%, Arab Saudi 95%, Itu pun di Mekkah & Madinah saja yg ada HUDUD, di kedua-dua bandar ini org kafir tak bleh masuk..... Malaysia tak sampai 55% org Islam itu pun termasuk yg baru masuk Islam di Sabah & Sarawak.
      Untuk pengetahun ko HUDUD hanya ada di Mekah & Madinah saja

      Apakah yg ko hendak komen kpd syeikh di Masir yang dulunya mengajar tuan2 guru di Malasia ini. Tok2 Syeikh ini lebih bodoh dp tok2 guru di Malaysia ke?

      Delete
    4. Ko faham tak usaha itu wajib walau pun di takdirkan tak berjaya. Kalau kau bukan Islam tak payah komen la kerana ko takkan faham.

      Delete
    5. Setakatkah kewajipan nya jika di dalam usaha tersebut, apa yang ada akan tercicir dan yang dikerjar tak dapat ?? ko sentiaasa berada dalam kerugian demi kerugian.!!!

      Delete
    6. Ok ko kata usaha itu wajib tanpa kecuali, mengapa ko tidak pergi ke Indonesia umpamanya menyuruh mereka melaksanakan hudud.

      Delete
  15. Sendiwara lebih sesuai kerana depa banyak.muslihat. Banyak sendi bolih pusing kesana sini asalkan tujuan tercapai.

    ReplyDelete
  16. Kau pendatang Indon ke suruh orang ke Indonesia buat Hudud. Itu tanggungjawab yang berkuasa di sana la. Kalau kau orang berpendapat bukan tanggungjawab pemerintah melaksanakan Hudud dan Hudud tak wajib di laksanakan di Malaysia ini maka takde apa lagi nak di ulas. Assalamualaikum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau sudah menunaikan hajikan, kalau sudah syukur, dan diharap kau mendapat haji yang mabrur.

      kalau tidak inilah syarat2 apabila, SEMUA syarat dipenuhi barulah ko wajib menunaikan haji

      1. Islam
      2. Akil Balig
      3. Dewasa
      4. Berakal
      5. Waras
      6. Orang merdeka (bukan budak)
      7. Mampu,
      baik dalam hal biaya,
      kesehatan,
      keamanan,
      dan nafkah bagi keluarga yang ditinggal berhaji
      8. Satu lagi yang di kenakan olej T Haji -- Koata

      Delete
  17. Pengajaran yg paling jelas ialah Pemimpin PAS bodoh2 belaka. Bila digula2 olh umno pasal hudud...mereka telan bulat2. Akhirnya Pakatan tumbang. Hj Adi patut dipertanggunjwbkan.
    Bukan tiada yg beri nasihat tp msh yakin dgn umno. Kita lihat negeri yg akn tumbang lps ni? Kedah..Terengganu.. Perak.. sudah terlepas. PRU 14 ni Selangor dan Kelantan pasti tumbang. Tahniah PAS...anda blm layak lawan kehebatan putar belit umno / bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengajaran yang lebih jelas ialah pemimpin PKR dan daPIGS semuanya bangsat2 dan laknat2 belaka. Buat langkah kongkang lepas tu salahkan PAS. Anwar, Jijah, Nurul, LGE LKS semua kena undur . Jatuhnya Selangor selepas PRU14 nanti adalah angkara PKR dan daPIGS yang bodoh piang suka salahkan orang lain dan yang paling utama sekali anti ISLAM.

      Delete
    2. Pengajaran yang lebih jelas elok la sedar macai macai UMNO lembu belaka.Menyokong pemimpin tak pakai otak.Pemimpin berjoli rakyat tanggung dan marah pulak pada orang yang nak menentang yang tak betul. Kan bangang tu.

      Delete
  18. Dah tuduh PAS bodoh masih nak undi dari ahli ahli PAS.Ko tu yang bodoh tapi berlagak.pandai.

    ReplyDelete
  19. Minta ahli pas tewaskan mujahit...kalit samat...hanipa meedin....kamaruddin jaapat...mat sabun husam musa dll....mereka jadi anjing barua pkr dan dap ..... presidrn kamo dihina....setan bisu diatas tak bela presiden lsngsung.....ayuh tewaskan mereka.....tewas ksn spt bahlolrozi smpi tinggal spender setelah 30 tahun betkuasa di kuala kedah.....ayuh tewas kan metrka di bahagian memasing....

    ReplyDelete
  20. Bagus kena tgkap. Nk sangat najib undur.
    Nk muhyidin pm? Masak la korang anjing2 anwar dn dap.

    ReplyDelete
  21. Bodo punya omak kau, adun makan nasi bungkus pun nak jadikan isu.

    ReplyDelete
  22. ANGGOTA YG MEMBENARKAN SUSPEK YG DITAHAN DLM LOKAP INI MALAN MAKANAN YG DIBAWA DARI LUAR INI PERLU DIAMBIL TINDALAN TATATERTIB.
    MANA SOP LOKAP ?
    KALAU PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT KEMAPA BAWAK DUA BUNGKUS SAJA. ORANG LAIN DLM LOKAP TU TENGOK JE PEMIMPIN BERJIWA RAKYAT MLN ?

    ReplyDelete
  23. Pooooooorah...sokong la Kera..jaan.

    ReplyDelete