KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 26 March 2015

DIBELASAH SEBEGINI TERUK HANYA KERANA CURI PISANG


Kesalahan dia hanyalah kerana dikatakan mencuri pisang .. dipukul sebegitu teruk dan kejam sekali oleh penduduk kampong sehingga terpaksan menerima lebih dari 30 jahitan dikepala.

Lokasi dan tarikh kejadian tidaklah diketahu tetapi hanya pelik dengan perangai setengah manusia ini hanya kesalahan kecil dipelakukan sebegitu kejam sekali dengan ambil undang-undang ditangan sendiri.

28 comments:

  1. Manusia rakus berjiwa binatang....contohilah Nabi ampunkan dosa umatnya.....inilah bahana kalau menolak hukum hudud....manusia hilang pedoman...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jdi kt nko lbh dri ni ko buat

      Delete
  2. Jangan jadi tulang besi cukuplah. Tsukey kepoh cerita rekaan

    ReplyDelete
  3. jika kampung itu dah lama anwar sepatut kena hukum sulu bontot nya itu lebih baik sebab didapat anwar bersalah, apakah kesalah mecuri kecil sepatut masyakat mendidik dengan mehantar dia ke balai polis bukan hukumnya nya. Ini semua didik pkr memukul ahli pkr yg penyokong kahlid dulu Jadi nya masyakat pun meniru cara pkr itu kalau bukan didik pkr dah lama masyakat kampung itu hantar pencuri itu ke balai polis bukan hukum pencuri itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape ayat ko mcm bangladesh cakap melayu....? Ko ahli kelab "i am single" ke?

      Delete
    2. BM dlu dpt brape?ayat mcm ape...

      Delete
    3. Cikgu bm ipg kot

      Delete
    4. ini semua salah pkr sebab ajar penduduk kampung itu pukul memukul ,sebab Didikan pkr yg ajar pukul penyokong kahlid dulu ia, sekarang penduduk kampung tiru lah ia

      Delete
  4. Yang memukul ini saya ingat bukan manusia........dia ada keturunan mawas agaknya.,,...sayang sangat dia akan pisangnya......mawas dan keturunannya kan makan pisang..........

    ReplyDelete
  5. Elok lah kena pukul. Kasi pengajaran kaw2. Mgkin asik curi kejenya. Mgkin org kpg dah penat. Keje tanak.
    Manatau sbb selalu mncurik ni satu masa dia akan membunuh.

    ReplyDelete
  6. Pengecut org yg pukul ramai ramai kalu berani mai la 1 by 1

    ReplyDelete
  7. Dia pun silap juga. Buat ape curi pisang orang kampung. Curi lah pisang Menteri Menteri Kabinet ke. PM ke.Hehe.

    ReplyDelete
  8. Dosa mungkin hanya kerana mencuri pisang untuk dimakan atau diberi makan kepada seorang lain. Dosa orang yang memukul dia....rasanya lebih besar kerana hati dikuasai nafsu dan setan.

    ReplyDelete
  9. Didikan dari permaisuri Bom se Malaya mmg teruk laa jadinya. Ni nasib baik dipukul, kalau permaisuri berlemak tu trus di bomnya. Hari2 akhir saekor Najib

    ReplyDelete
  10. PECAH KEPALA OK AR TU.
    DIA NI PATUT KENA POTONG TANGAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang butuh angka togel 2d 3d 4d 5d 6d supayah anda bisa menang tlpon KI SUTA WIJAYA di 082354147666 atau >>>>KLIK DISINI<<<< .trimakasih

      Delete
  11. Omak Kau kena siasat Fakta dulu sebelum membuat kesimpulan..Tak mungkin penduduk kampung berbuat sedemikian kalau hanya mencuri pisang hanya untuk dimakan. Mesti ada perkara lain yang membuat penduduk kampung bertindak sedemikian

    ReplyDelete
  12. curi pisang pn curi juga..kita ni hati tisu sgt..hari ni dia curi pisang..jika kita tangkap dan lepas ikut undang2 thaghut british ni, x mustahil esok lusa dia merompak @ meragut pula..sebab tu perlu hudud. secara psikologinya org xkn berani mcuri bila lihat org lain yg mcuri kene potong tgn. ade bran?

    ReplyDelete
  13. curi pisang pn curi juga..kita ni hati tisu sgt..hari ni dia curi pisang..jika kita tangkap dan lepas ikut undang2 thaghut british ni, x mustahil esok lusa dia merompak @ meragut pula..sebab tu perlu hudud. secara psikologinya org xkn berani mcuri bila lihat org lain yg mcuri kene potong tgn. ade bran?

    ReplyDelete
  14. Curi pisang ingat bukan kes berat, susah-susah org kampung tanam,korang nk rembat. Dah la sekarang pisang ada penyakit virus pisang tue.. Kalau boleh jual pon nasib baik.. 2 ekar tanam pon belum tentu dapat 200kg,korang tau ape?

    ReplyDelete
  15. Betul, kalau korang tanam pisang baru tahu. Aku tanam pisang ambil masa setahun baru nak dapat hasil. Kalau tanam 200 pokok didarab dgn rm30, dapat 3000. Tunggu setabun, tiba2 org kebas. Camna tak marah. Ko tak marah pasal banyak duit. Aku nak tanggung anak 6 orang, paling kurang perlu 2500 sebulan. Kalau aku, cincang sampai lumat

    ReplyDelete
  16. Bukan 3000, 6000

    ReplyDelete
  17. dinasihatkan org yg pukul budak tu...
    niat sedekah saja kat dia tu...kesian anak yatim tu..
    kalau nak pukul sampai koyak kulit kepala tu dicadangkan pergi pukul org yg telan duit rakyat hingga juta2 tu...
    ini yg dipukul curi pisang yg berapa sen sangat..tak berbaloi....

    ReplyDelete
  18. Betul tu anon 13:23...saya setuju...

    ReplyDelete
  19. bodoh Omak ni.....
    Tuan pisang tu mula bersih hutan belukar, upah bajak, beli benih, tanam, beli baja, jaga rumput, buat pagar dll habis beribu-ribu ringgit, bergantang peluh keluar selama setahun. Harapnya hasil jual pisang dapatlah bayar loan bank pertanian dan bakinya tanggung nafkah anak bini...alih-alih sibangsat ni senang lenang berlenggang merompak hasil tanpa penat lelah.

    Nak kata kebulur, badan tegap semacam jer...lagi nampak otot dada berketul-ketul. Ini memang kerja mencurilah ni.Pasti bukan sekali buat kerja ni itu pasal dia terperangkap.

    Tengok badan macam ni kalu ikut hukum hudud lagi parah kau kena potong tangan. Tu nasib baiklah orang belasah sikit saja.

    Bodoh Omak Kau.....!!!

    ReplyDelete
  20. Yang mencuri tidak bernasib baik. Kali ini kau kena. Yang tuan punya juga sudah puas bersabar. Mungkin sudah banyak kali hilang hasil titik peluhnya. Yang marah kepada tuan punya pisang mungkin tidak pernah kehilangan harta sendiri seperti basikal, motorsikal, kereta, buah-buahan dan hasil tanaman atau pun ikan dalam kolam ternakan, pasu bunga dan pelbagai benda lain termasuk dompet duit semasa solat di R & R. Kita hidup dalam zaman huru hura. Ramai yang tinggal macaml dalam penjara. Kawasan perumahan berpagar dan dikawal dengan manusia, anjing dan juga CCTV. Kemudian untuk naik lif mesti guna smart card. Tiada jaminan keamanan bagi tuan dan puan dalam negara yang penuh dengan jenayah. Pendidikan hanya menumpukan kepada pembinaan insan untuk jadi profesyenal, pekerja mahir dan separuh mahir dan juga untuk yang tercicir menjadi hamba abdi masyarakat. Bagi yang tidak bermodal tetapi mempunyai semangat kebebasan yang kuat maka akan memilih jalan alternatif sama ada secara individu, berkumpulam berdaftar dan juga tidak berdaftar. Yang berugama Islam jangan ingat doa tuan dan puan akan menyelamatkan tuan dan puan selagi tuan dan puan sendiri bersahabat dan menyokong segala kemungkaran termasuk yang berdaftar dan juga yang tidak berdaftar!! Sendiri mau ingat, itu pun kalau ada ilmu!!

    ReplyDelete
  21. Ko tau tak berapa bnyak modal habis..keringat keluar..pening kepala uruskan kebun....

    Engkau mencuri senang2..x payah fikir baja, meracun, upah pekerja, buang pelepah, sembur racun kulat, bungkus buah pisang.

    Lepas tu ada blogger bodoh support penjenayah hati kering...patut la jenayah makin menjadi.

    Dasar bodoh..melayu jangan tunjuk bahalol tu..buat malu bangsa saja.

    ReplyDelete