KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 30 March 2015

BIL TNB ANDA DENGAN GST.


Enggan ulas lebih panjang lebar nanti ada yang bersuara jika rasa enggan bayar GST jangan gunakan elektrik.

41 comments:

  1. Komen ulangan Dari Jesse labu menngenai ninja turtle pandan Mari. Tapi boleh jawab omak kau


    Rafizi tu pembodek tegar Anuar tu. Kezaliman terhadap TSKI, derhaka kpd istana, menfitnah PAS dll takkan dah lupaaaaaaaaaaa.

    Yang jadi sebutan adalah lawas tetap lawas berbotolkan julap cap matang.
    Lawan tetap lawan adalah suara murni yg dirosakkan oleh gang lilin

    Kata dimulut
    Lawan tetap lawan

    Kata dihati
    Lawas tetap Lawas. Berak tak payah teran prussss keluarrrr hampas kuning bau tungkit

    Yang Benar

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bising sial ko..... pergi mampus la ko nak sebut dia ninja turtles ke apa ke... skrg ni apa yang aq nmpak brg naik dan naik dan naaiikkkk.....

      Delete
    2. Laaaa Anwar tu Dah tua gayut. Bagi la jawatan kat Azmin. Takkan tua2 gila kuasa kot.

      Kepada Anuar cukup2lah kamu menganiaya TGNA dgn silap pluralism nepotism Dan liberalism kamu tu..
      Alabgkah baik jika penyokong2 mat Matang ni pi masjid Dan tolong orang susah. Balik2 bakar lilin. Aku rasa kalau Anwar mampus Mau puak2 ni bakar mercun Dan colok.

      Jgn Jadi macam tu bro. Dunia tak dapat. Akhirat pun miss.

      Bagi aku Anuar ni orang terencat akal macam TuLang Besi, mso. Kedahlanie, Greenboc Dan adding saja yg suka. Orang gila memang disokong orang gila

      Delete
    3. Aku warga Selangor aku takminat bercerita tentang bekas-bekas...tski begitu famous ketika mjadi m.b...tapi itu dulu dan xkan berUlang,bekas tetap bekas...dan bekas itu layak duduk ditepi menjadi perhiasan yg cantik jikalau bekas itu cantik jikakalau sebaliknya....??menjadi hamparan debu-debu rokok!! Bekas tetap bekas!

      Delete
    4. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Bodoh punya olang melayu mau tipu talk pandai,,,, mau tipu kasi belajar sama org Cina ma..... itu bill tepi tak kasi tukar dulu..bill ada tulis 14 September 2014 banyak bodoh pkr punya olang ... pas ada telibat sama ka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu lagi bodoh....sial ....itu contoh bila gst sudah kena....itu pun tak paham ka.....fikir dlm lobag taik....CONTOH CONTOH CONTOH lah bodo.

      Delete
    2. 1912 lagi bodo x dapat bezakan sapa bodo

      Delete
  3. Jika enggan kena gst, gunakan elektrik dgn bijak. Penggunaan atas 300 unit je yg kena.

    ReplyDelete
  4. Siapa suruh hang pakai sampai 677 unit
    Berapa air con hang pakai kat rumah?
    Hang kaya sangat ke?
    Kalau hang kaya memang patut sangat le kena GST
    Aku tak kena GST sebab aku pakai 299 unit saja - aku org miskin....
    betul le macam Maslan 3,85 kata org miskin tak kena GST.....over

    ReplyDelete
  5. Tidak mengapa Omakkau, penyokong totok amno pun bakal kena GST

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi anon 16.55,aku ni penyokong totk Umno mana gena GST.aku ada kad ahli Umno yang bolih dikecualikan GST,tak percya tanya Omak kau,dia ahli Umno juga.no ahlinya 435132830.

      Delete
    2. Suadara 18:01 tak kau tak tahu ramai ahli pkr ini semua ahli umno kecewa yg tak dapat jawatan jadi pergi ke pkr untuk dapat jawatan penulis blog jadi lah, jangan malu pkr. Bekas ahli umno ditendang sebab gila kuasa, dapat jawatan kecil pun jadi lah itu nasib ahli bekas umno gila kuasa, kalau jawatan besar sangup kah dia juburkan oleh anwar sebab itu omak kau tak sangup bagi jubur pada anwar sebab itulah hanya dapat jawatan kecil je, cuba tengok saiful itu bagi jubur pada anwar dapat bilik offace Sendiri ,dapat pakaian mewah dan dapat duit amerika pula itu, kalau saiful bertahan juburnya dirosakan dah lama dia dapat jadi dun tapi sayang ketahan dia tak ada.

      Ha.ha.ha.ha.ha.

      Delete
  6. September 2014 pun dh Ada gst? Aku trpksa percayakan jgk lah demi mengangkat diri jadi penyokong tegar pkr. Kang kalau tak sokong kang...tak dpt la turun jalan2 kl demo. Boring plak aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu lagi bodoh....sial ....itu contoh bila gst sudah kena....itu pun tak paham ka.....fikir dlm lobag taik....CONTOH CONTOH CONTOH lah bodo

      Delete
  7. BABIII sapa yang laksanakan GST nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cucu cicit tok gajah

      Delete
  8. Syukurlah peliwat tuya masih aman dgn jetnya..kikiki

    ReplyDelete
  9. Ini negara ketuanan Melayu UMNO tau. Sukahati laa nak rompak rakyat ker nak demo dgn bangsa mamak ker. Ini malaysia umno yg punyer. Kami UMNO ketuanan melayu jgn dicabar, nanti kami suruh kumpulan beret merah buncit spek hitam buat demo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu.. buat senaman punggung..

      Delete
  10. Melayu manyak.bodooo mathematic zero tak tau kira kira sebab itu orang umno sokong gst. Semua rakyat malaysia beli barang miskin.ka kaya ka.kena gst bodoo. Orang kaya cenang.bolih bayar orang miskin makan kayu dan pasir pun kena gst.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooi Singapore punya olang lagi bodo le , GST 7% dari tahun1993 dulu

      Delete
    2. Boddo Boddo pun depa ada pilihan beli barang kat johor...seingat aku la dari tahun 90`an sampai sekarang dolar singapura tak penah rendah dari RM...depa shopping 300 dolar sebulan pun cukup kat johor waktu tu...hang tak payah dok kata sapa cerdik sapa boddo...la ni kita bayaq sudah...nanti hujung tahun claim la balik income tax mana patut...mahal ka murah ka kita layannnn...

      Delete
    3. Ooi bro. Ini GST la bukan pasal barang lari cukai.
      nak tau pasal barang lari cukai.
      tanyak org dekat Rantau Panjang , Padang besar ke atau lain2 sempadan

      Delete
  11. Omak kau...cdgn...buat perjumpaan makan2 dgn smua anon2 dlm blog ni...amacam...buat kat shah alam ke...kajang ke....mana2 lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nsk free syoru call PASMACHA. Depa jamu bihon sop. Tak caya Tanya tulang besi

      Delete
    2. ADA SEKOR MACAI PAS BAHLOL YG ASYIK CERITA BIHON SOP.

      MMG MACAI NI BANGANG MCM MACAI UMNO. PATUTLAH

      SIBUK NAK RUJUK.

      Delete
  12. Salam 1rasuah ,

    Kerajaan kata Pendidikan tak kena gst .

    Cina kata buku teks sahaja tak kena gst buku buku nota kertas kajang kertas A4 kena gst.

    Kastam kata harga kereta turun.

    Salesman kereta cakap insurance naik sebab gst.

    Kerajaan kata budak pandai SPM 5A sahaja dapat buat degree.

    Hakikatnya IPT dipenuhi budak budak SPM serendah 3A, lebih teruk lagi graf turun, A = 50 markah.

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh amah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.heee

    ReplyDelete
  13. Lupu cakap omak kau ini itu rumah banglo buat apa kau bela dia orang
    Lagi satu pakai aircond tak ingat dunia

    ReplyDelete
  14. Janganlah bagi kenyataan bodoh macam menteri ayam......orang yang tinggal dalam gua saja yang tak guna elektrik......bodoh betul lah......cuballah jawab dengan baik da ikhlas.....

    ReplyDelete
  15. ha.ha.ha.kau terlalu bodoh ia.
    Kalau itu budak multipulasi tak boleh masuk belajar dregree walau pun dia lulus cermelang
    Kalau macam itu budak ada diploma lulus baik tak boleh sambung dregree, lah bodoh kau ini ia

    Dasar pendidikan negara bukan ajar budak hanya tahu menghafal buku, cuba tengok apa terjadi pada budak pandai semua tak tahu hidup dan kena kejutan budaya, ada antara mereka bunuh diri . Itu terjadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa terencat akal... ka ka ka

      Delete
  16. Pasal budak padai ke bodoh ke yg ulas ni semua puak umno melayu bangang, dah dasar puak bodoh yg mererajui negara kau pilih maka bodoh lah rakyat belaka.

    ReplyDelete
  17. SETAHU AKU BELUM ADA MACAI UMNO YG CERDIK.

    SIANG MALAM KERJANYA MENYUSAHKAN RAKYAT.

    GST - GOLONGAN SUSAH TERSEKSA OLEH KERAKUSAN UMNGOK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa ia singapure dan negara indonesia tak bangun menentang gst ia sila jawab?
      kenapa budak mckk menentang gst setelah dia bagi cadangan ia sila jawab?

      antara jawapan aku dengan Dari pkr ini mula dengan 5%.
      antara jawapan aku tunggu kita jadi kaya .
      Antara jawapan pasaran saham di kena cukai termasuk amanah saham asb untuk tukar cadangan dia.

      Aku nak jawapan yg bijak pandai, bukan jawapan bodoh dari degree mckk ia bodoh dari

      Delete
    2. 2250 ko ni melayu ka ? Knp bahsa ko pelik?

      Delete
  18. Kat mana2 rakyat mengutuk GST. Itu la hakikatnya. Pelik juga bila tengok PM dan kabinetnya pekak badak semacam je.Kewangan kerajaan memang tenat sangat agaknya ye.

    ReplyDelete
  19. Best GST ni... dapat tampung duit2 rakyat yang pak menteri songlapkan tu...kita rakyat marhaen harus menyokong murni hasrat kerajaan ni....

    ReplyDelete
  20. minyak dunia 2-3 minggu lps turun smpai 42usd setong. apecer hassan malek?skg ni pon sama harga dgn masa minysk rm 1.70 / 48usd setong.peciter???xnk turun lg ke minyak bangsat!!!!

    ReplyDelete
  21. Dlm iklan yg dibarisi pelakon2 upahan umno itu ari bukan main ckp "200 unit pertama adalah percuma!!"...puiiiii!!!bil aku smpai semlm same je kene byr walaupon bwh 200 unit KW.

    ReplyDelete