KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 21 March 2015

SUASANA CERAMAH UMUM SELAMATKAN MALAYSIA DI TANJUNG KARANG MALAM TADI.





Ceramah Umum Selamatkan Malaysia di Dewan Orang Ramai Kg Sg Gulang-Gulang, Tg Karang, Selangor malam tadi.

Malas nak ulas lebih panjang sekadar penjenguk blog lihat dan nilai sendiri.

18 comments:

  1. Keadaan yg biasa sj sept di kpg saya.. yg penting kumpulan atau jemaah yg selalu ke masjid2 dan surau2 mereka sudah faham siapa yg harus dipilih utk memerintah

    ReplyDelete
    Replies
    1. 17:32.....Ko ni mabuk ketum ke??????

      Delete
  2. Syabas krn meletakan lambang dap dibawah disitulah tpt mereka sepatutnya. Bila lg lambang pkr nak diletak seumpamanya memang layak berada dibawah.

    ReplyDelete
  3. ceramah "selamatkan malaysia" ? ..satu lagi usaha murni daripada para penyangak ilmu ... dicampur aduk antara yg benar dan fitnah .. dibuai para pendengar pada angan2 dan harapan yg lebih hebat laksana kisah "alice in wonderland" ..maka satu saranan yg lebih afdhal untuk golongan kufur ini ..biarkan luncai dengan labunya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lunchai2 pun dpt 3 negeri... lunchai2 pun dpt 52%... lunchai2 pun semenanjung dpt 57%.. nasiblah dpt simpati sabah dan Sarawak

      Delete
    2. 12:41. . .
      wa lancau atak potong.
      nanti pru undi dap tau. kita malaysian malaysia ma.

      Delete
    3. Seksanya nak beri penerangan kpd pengundi. Semua media umno dah bolot. Bila pas tunjuk keras kepala ikatan PR bakal berkecai. Makin sukar nak pertahan Selangor.

      Delete
    4. ya benar .."si lunchai" mendapat 3negeri..52% undi polular... tetapi kamu "ditelan" oleh sekalian gerombolan bangsa yg menumpang .. dan kamu tidak mampu menghancurkan segala kecurangan dan kezaliman yg ditinggalkan penguasa terdahulu ...malah kamu mengekalkannya dan kamu menambah pula pada kezaliman dan kecurangan yg baharu di negeri yg kamu kuasai .. kini kisah hudud menjadi "pembuktian" terkini yg mengikat antara kamu hanyalah pada nafsu untuk berkuasa

      Delete
    5. PAS berusaha untuk cuba mensyariatkan jenayah syariah (hudud qisas taazir).. anehnya usaha itu mendapat pertolongan melalui "musuh" yg zalim..menentang hukum Allahswt..perasuah..zalim ..dan bermacam2 lagi celaan dan fitnah .. lebih aneh lagi "sahabat" tahalufnya menghalang pada usaha PAS ..

      Delete
  4. KAH KAH KAH

    SAPA SURUH JATUHKAN MB KHALID IBRAHIM

    RASAKAN PENANGAN RAKYAT

    KAMU JATUHKAN & AIBKAN MB RAKYAT KHALID IBRAHIM

    RAKYAT AKAN JATUHKAN KAMU

    RAKYAT DAH MUAK DENGAN POLITIK

    PADAN MUKA

    HARAP2 LAGI RAMAI YG HILANG KERUSI

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  5. 12:52 aku setuju.

    ReplyDelete
  6. Nuar bersungguh-sungguh nak jatuhkan Khalid sbg MB. Khalid ni lurus. Dio kedekut duit rkyt Selangor tapi amat pemurah dgn duit sendiri. Bas jelajah yg nuar naik tu dtg drpd duit poket Khalid sendiri. HQ PKR yg berbulan-bulan tertunggak sewanya, Khalid yg bayar. Anak nuar kawin pun Khalid yg kluar belanjo. Nak tunjuk Khalid ni sahabat baik nuar. Nuar gunokan Rafizi utk serang Khalid pakai isu hutang Khalid dgn Bank Islam. Betul-betul pukimak punyo member. Nuar sendiri tahu bhw Bank Islam langgar terms perjanjian itu sobab Khalid menyatakan sokongan terbuko terhadapnya. Khalid siap melawat nuar di Penjara Sungai Buloh. Bilo langgar perjanjian, Khalid yg sue Bank islam. Tapi Rafizi punyo spin tunjukkan bhw seolah-olah Bank Islam yg sue Khalid. Ingat geng, Rafizi & the gang cumo menjalankan tugas yg diarahkan oleh nuar. Rafizi & the gang adolah barua nuar.

    Musim krisis MB Selangor juga adolah musim menceritakan perihal keburukkan peribadi Khalid Ibrahim. Story Khalid bukan kaki solat pun keluar. Sdgkan ado bukti mato yg nampak Khalid berjemaah solat subuh dokek masjid. Sangat kontradik. Kalau seorg muslim tu dah mampu berjemaah solat subuh kt masjid, agak mustahil muslim tadi itu mahu meninggalkan solat-solat fardhu yg lain. Ironinya, setiap serangan (samo ado peribadi atau tidak) terhadap Khalid, Khalid balas dgn senyuman. Khalid juga menyediokan pasukan peguamnya yg sedio menyaman setiap fitnah yg dilontarkan terhadapnya.

    Setiap kali demo korang jerit, Reformasi! Reformasi! Reformasi! Khalid Ibrahim tak ponah jerit pun perkataan Reformasi di jalanan. Tapi reformasi berjayo dilaksanokan di bawah pentadbiran Khalid kt Selangor. Ramai ahli PKR merungut tak dapek projek kek Selangor. Kalau Khalid bagi jugak projek kpd mrk dgn menolak faktor merit, mako apo bezo pentadbiran kjaan di bawah PKR dgn kjaan di bawah Umno? Takdo bezo, samo shj. Jadi takdo pointlah korang terjerit melaungkan perkataan Reformasi di jalanan. Itulah Khalid, org yg berjayo mengimplimentasikan jeritan reformasi di jalanan ke dlm bentuk perlaksanaan. Bukan mudah bai. Hati kono kering. Muko kono tobal. Kono tahan maki. Bilo ramai tak dapek projek atas tiket parti, fitnah yg dilemparkan kpd Khalid berlambak-lambak. Tapi Khalid steady dan terus buek kojo utk rkyt Selangor.

    Tapi nuar tak hargai kesemuo jaso-jaso Khalid itu. Malah sanggup tikam belakang Khalid semato-mato nak jadikan Wan Azizah sbg MB. Walhal nuar dgn Khalid adolah sahabat yg baik dan akrab. Bagi sesetongah org, tikam member sendiri drpd belakang adolah doso bosa. Fitnah member sendiri. Tikam belakang. Mengutuk member sendiri dopan org ramai. Tikam belakang. Mengeksploitasikan member sendiri utk kepentingan diri sendiri. Juga tikam belakang. Rakyat Msia nampak nuar sanggup dan sampai hati tikam belakang sahabat akrabnya sendiri. Kalau dosa ini kau dah sanggup buek, doso-doso lain apo tah laie. Lolap mato yolah kau buek. Ini persepsi umum bai. Kau jgn memain. Bilo persepsi umum ini tertanam dlm minda para pengundi (rakyat Msia), adokah nuar masih layak menjadi PM Msia untuk tanahair ini? Kalau dah member sendiri kau sanggup tikam belakang, org lain yg bukan member apo tah laie bai. Lobih parah drpd tikam belakang la jwb ey. Kau sanggup menanggung risiko memilih pemimpin (jadi PM) yg sedemikian rupo?

    Akhirnya Khalid mengundur diri dan Azmin berjayo jadi MB Selangor. Tapi reputasi PKR tercalar & terjejas teruk. Tidak mungkin pulih dlm maso yg singkat. Hadi dah semakin jauh hati dgn nuar. Bukan setakat jauh hati, malah bermusuh. Bermusuh la bilo tahu Pasma tercipto atas arahan nuar. Khalid sungguhpun gagap dan tak pandai berpidato, juga mempunyai ramai penyokong. Bilo Khalid dibuang 'kerakyatan' sbg ahli PKR, ramai penyokong Khalid pun ikut samo. Cumo tak isytihar je. PKR berpocah lagi. Tetapi kali ini amat teruk. Yg bagi pocah bukan BN tapi nuar sendiri. Betul ado faktor-faktor lain yg bikin lesu demo PKR pd arini tapi cukup dgn faktor nuar, abis gone trus demo yg mcm dulu. Yang tinggal berdemo utk PKR arini cumo mrk-mrk yg taksub kpd batang tubuh nuar shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tan sri khalid .. antara pemimpin yg berhaluan kiri tetapi sangat jarang ia mengeluaran lisan yg bersifat fitnah dan celaan kepada saudaranya didlm UMNO .. atas sifat itulah tan sri khalid tidak segan untuk bersama2 sipemerintah pusat dlm sesuatu permasalahan..maka itulah antara sebab utama dia tersingkir dari barisan kepimpinan penyangak ilmu .... dibukakan segala kelemahannya sebagai MB dengan taktikal yg paling mujarab ..dicampur aduk antara yg benar dan fitnah khabar yg berkait pada bekas MB selangor ...

      Delete
  7. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

    Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

    Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

    Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

    Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

    Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

    Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    De Facto PKR harus memilih samada:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam

    Jangan mungkir janji.

    Jangan malukan parti

    TULANG BADAK
    Murtabak Waves

    ReplyDelete
  8. Yg datang pun semua ahli2 pas ,nak harap ahli pkr dan dap mamang tak boleh harap ada duit baru boleh cakap itu ajaran nepotima pining utara

    ReplyDelete
  9. Dulu aku tak percaya pkr ni parti pil kuda...bila mereka tentang hudud barulah aku yakin yg tghh sebut tu ada betulnya kahkahkah

    ReplyDelete
  10. setahu aku pkr tu adalah serpihan umnu....
    kalo pkr parti pil kuda..... umnu ape kurangnya....2x5 je kot !
    kah kah kah..... memaku dulang....

    ReplyDelete