KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 30 March 2015

HENTIKAN CUBAAN NAK HINA KEBIJAKSANAAN RAKYAT BERFIKIR ... SALURAN APA LAGI YANG ADA SELEPAS PENGAMPUNAN DIRAJA DILUPUSKAN????????




PKR akan mencari saluran alternatif lain membebaskan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, selepas petisyen keluarganya mendapatkan pengampunan diraja "dilupuskan", kata Mohamed Azmin Ali.‎

Timbalan presiden PKR itu berkata, pihaknya akan berbincang dengan keluarga dan peguam meneliti cara lain membebaskan Anwar, yang kini menjalani penjara lima tahun selepas disabit kesalahan meliwat bekas pembantuanya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

"Saya akan berbincang dengan pihak keluarga dan pihak peguam Anwar untuk melihat apakah saluran lain yang boleh dikemukakan," katanya kepada pemberita selepas sesi pembukaan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di lobi Dewan Annexe, Shah Alam, hari ini.

Lembaga Pengampunan pada 16 Mac lalu dilaporkan "melupuskan" petisyen pengampunan diraja yang difailkan keluarga Anwar, dan keputusan itu akan didengar dalam Mahkamah Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas Kuala Lumpur, Rabu ini.

Rayuan difailkan anak kedua Anwar, Nurul Nuha ke Istana Negara pada 24 Februari lalu bagi mendapatkan pengampunan Yang di-Pertuan Agong, pada masa sama bagi mengelakkan Anwar hilang kelayakan sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh.


ULASAN OMAK KAU:-

Jujur dan ikhlas Omak Kau berkata .... kata-kata ini tidak lebih tidak kurang hanya sekadar beri penyedap telinga dan penyenjuk jiwa tanpa berpijak dibumi yang nyata .... kata-kata retorik politik mau dilihat sebagai pejuang dan peduli nasib yang menimpa DSAI dan sekeluarga, sedangkan hakikatnya, saluran Pengampunan Di Raja adalah ruang dan peluang terakhir, yang ada pada DSAI untuk dirinya dibebaskan dan kekal sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh, dan sekali gus masih lagi menjawat jawatan sebagai Ketua Pembangkang Parlimen negara.

Tidak perlu rakyat kena memiliki dan mempunyai akal dan otak sebagai genius bacaan politik, untuk melihat, betapa kenyataan seperti ini, sebagai cubaan agar dirinya diangkat dan dilihat, sebagai pengikut yang setia sampai akhir haya,t sanggup tenggelam terapung bersama dengan DSAI sejak zaman Reformasi'98 lagi.

Merasakan diri sudah terhimpit dengan asakan rakyat yang berfikiran waras, yang masih ingat akan ikrar keramatnya, betapa akan rempuh pagar penjara, jika DSAI dihumban kedalam penjara serta tidak akan sesekali izinkan DSAI berada dalam penjara walaupun sehari .. ikrar ini jangan nak mimpi akan dilunas dan ditunaikan .. sebab apa????? Turun Demo #Kita Lawan pun tidak nampak bayang dan batang hidung.

Ketika rakyat sahut seruan untuk turun kejalanraya sebagai tanda solidariti terhadap DSAI, dilihat ambil jalan mudah lagi selamat dengan membisu dan berselindung dibelakang tabir termasuklah Setiausaha Politiknya sekali.

Cukuplah .. hentikan mau dijadikan setiap isu untuk batuan politik (political milage), walaupun kadangkala dilihat sebagai menghina dan memperlekeh kebijaksanaan rakyat berfikir dan menilai.

Rasanya Kak Wan dan keluarga dengan bantuan barisan para peguam yang terpelajar lagi berpengalaman, tau dan sedar apa sepatutnya mau dilakukan .. tidak perlulah nak berlakun tunjuk perihatin .. jadilah pemimpin seperti YB Rafizi Ramli Naib Presiden dan Setiausaha Agung KeADILan ... kurang bercakap tapi tindakannya laju dan kerap sehingga sanggup masuk lokap.

PKR akan mencari saluran alternatif lain membebaskan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, selepas petisyen keluarganya mendapatkan pengampunan diraja "dilupuskan", kata Mohamed Azmin Ali.‎
Timbalan presiden PKR itu berkata, pihaknya akan berbincang dengan keluarga dan peguam meneliti cara lain membebaskan Anwar, yang kini menjalani penjara lima tahun selepas disabit kesalahan meliwat bekas pembantuanya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
"Saya akan berbincang dengan pihak keluarga dan pihak peguam Anwar untuk melihat apakah saluran lain yang boleh dikemukakan," katanya kepada pemberita selepas sesi pembukaan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di lobi Dewan Annexe, Shah Alam, hari ini.

Lembaga Pengampunan pada 16 Mac lalu dilaporkan "melupuskan" petisyen pengampunan diraja yang difailkan keluarga Anwar, dan keputusan itu akan didengar dalam Mahkamah Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas Kuala Lumpur, Rabu ini. Rayuan difailkan anak kedua Anwar, Nurul Nuha ke Istana Negara pada 24 Februari lalu bagi mendapatkan pengampunan Yang di-Pertuan Agong, pada masa sama bagi mengelakkan Anwar hilang kelayakan sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pkr-cari-saluran-lain-selepas-rayuan-pengampunan-anwar-ditolak-kata-azmin#sthash.BfsEh3JF.dpuf
PKR akan mencari saluran alternatif lain membebaskan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, selepas petisyen keluarganya mendapatkan pengampunan diraja "dilupuskan", kata Mohamed Azmin Ali.‎
Timbalan presiden PKR itu berkata, pihaknya akan berbincang dengan keluarga dan peguam meneliti cara lain membebaskan Anwar, yang kini menjalani penjara lima tahun selepas disabit kesalahan meliwat bekas pembantuanya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
"Saya akan berbincang dengan pihak keluarga dan pihak peguam Anwar untuk melihat apakah saluran lain yang boleh dikemukakan," katanya kepada pemberita selepas sesi pembukaan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di lobi Dewan Annexe, Shah Alam, hari ini.

Lembaga Pengampunan pada 16 Mac lalu dilaporkan "melupuskan" petisyen pengampunan diraja yang difailkan keluarga Anwar, dan keputusan itu akan didengar dalam Mahkamah Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas Kuala Lumpur, Rabu ini. Rayuan difailkan anak kedua Anwar, Nurul Nuha ke Istana Negara pada 24 Februari lalu bagi mendapatkan pengampunan Yang di-Pertuan Agong, pada masa sama bagi mengelakkan Anwar hilang kelayakan sebagai ahli Parlimen Permatang Pauh.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pkr-cari-saluran-lain-selepas-rayuan-pengampunan-anwar-ditolak-kata-azmin#sthash.BfsEh3JF.dpuf

24 comments:

  1. Adaaaa... jemput kapal perang US dan Israel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
    2. Adaaaaa....saluran jubur...kan puak ni suka mencari alternatif....

      Delete
    3. Udah-udah lah tu ASSmin oiiii. Aku tau lah ko rindu kat totoi bengkok dia tu. Biaq pi lah Al-Juburi tu kat dalam. Untung2 dia sodar diri, bertobat....kubuq pun dah mula panggil dia ni. Kalau kat luaq nanti, macam mana nak tobat kalau ada orang macam ko ni yang selalu mintak diservis....udah2 lah tu...

      Delete
    4. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Ini lah dikatakan Melayu bunuh Melayu.........sanggup menjatuhkan Melayu kerana nak kekal dipersada.......apa salahnya sama2 berjuang walau pun berlainan ideologi.....Inlah dia pemimpin yang tak sanggup menerima cabaran.....puih.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila ke? Mana boleh perintah dgn 2 ideologi berbeza..ckp x guna otak. Komunis + liberal, islam + israel? Tu pasal ketua kau gauli lelaki & ppuan.

      Delete
    2. Dalam gabungan PR sekarang, majoriti bumiputra ,termasuk di Sabah/Sarawak melihat DAP yang banyak mempengaruhi dasar2 parti. bukan nya PAS, atau PKR, jadi mereka sebenarnya menentang gabungan ini.

      Delete
  3. Lepas ni kita minta tolong raja hapuskan gst pulak

    ReplyDelete
  4. Rasullullah dh gmbarkan dh lbh 1400 tahun dulu keadaan dunia akhir zaman ni.. Golongan yg cb menegakkan kebaikan umpama mengengam bara api dan yg sk brmaksiat akn d snjung,d puja. Ingatlah setiap tulisan dan komen kt yg x pasti akn kebenarannya akn disoal dan akan mnerima pembalasannya yg perit...

    ReplyDelete
  5. PKR ialah sebuah parti yang cukup pelik. Hampir semua orang2 penting yang terlibat dengan parti keadilan nasional tahun 1998 sekarang sudah tidak lagi bersama PKR. Bukannya pencen tapi berpaling tadah. Kalau tanya macai PKR yang baru2 ni yang tak tahu apa2 mesti depa kata dah kene beli dgn BN. Tapi berapa ratus orang BN nak beli? Yang banyak berpaling tadah ialah orang2 atasan PKR, prebet2 PKR tidak terjejas. Kebanyakkan mereka berpaling tadah apabila semakin rapat dengan Anwar. Cuma yang tinggal azmin dan mamat yang suka bela anjing hishamudin rais dan beberapa yang lain. selebihnya sumenya lari meninggalkan anwar. Kenape ye?

    ReplyDelete
  6. Komen ulangan Dari Jesse labu menngenai ninja turtle pandan Mari. Tapi boleh jawab omak kau


    Rafizi tu pembodek tegar Anuar tu. Kezaliman terhadap TSKI, derhaka kpd istana, menfitnah PAS dll takkan dah lupaaaaaaaaaaa.

    Yang jadi sebutan adalah lawas tetap lawas berbotolkan julap cap matang.
    Lawan tetap lawan adalah suara murni yg dirosakkan oleh gang lilin

    Kata dimulut
    Lawan tetap lawan

    Kata dihati
    Lawas tetap Lawas. Berak tak payah teran prussss keluarrrr hampas kuning bau tungkit

    Yang Benar

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
  7. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan

    Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR?

    Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti?

    Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik?

    Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City.

    Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi.

    Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    Bini De Facto PKR harus memilih samada beliau:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam

    Jangan mungkir janji.

    Jangan malukan parti

    TULANG BADAK
    Murtabak Wavesi

    ReplyDelete
  8. Klu anwar tak salah apa nk ditakutkn....last2 ada juga mahkamah Allah yg maha agong dan adil... didunia ni klu ada pun hukuman x sama dgn disana nnti....klu hukuman didunia ni cuma Allah kenakan kifarat atas kesalahan yg kita lakukan bersabarlah andai kau tidak melakukan...balasan tetap ada sekiranya kita beriman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw bersalah pun bersabar lah...
      ini baru balasan didunia...
      diakhirat nanti maha perit...

      Delete
  9. Saluran lubung jubur ada ,itu tengah pkr kena fikirkan, pkr pergi dekat palimen amerika kemudian tunjuk jubur korang pkr ,lepas itu barat akan tolong pkr ini, cuba pkr contoh tengok lepas je rakyat mesir bogel dekat palimen perancis dan amerika terus bagi sokongan pada jenderel tentera mesir ini yg jatuhkan mursi itu, bila pkr ponyokong pkr lakukan nya tunjuk jubur korang itu amerika. Aku tak tahu siapa lakukan dan tunjuk jubur itu

    Ha.ha.ha.

    ReplyDelete
  10. Betul ke dah xde cara omakau..kroni umno syabas tengah tanggung azab kan sekarang.langat 2,kidex..ngeee

    ReplyDelete
  11. hahahaha.....

    berketul-ketul lendir hanyir keluar dari mulut Omak Kau bila komen mengenai Azmin...

    Kau kutuklah selagi kau terdaya....selagi mulut kau masih berlendir.....

    hahahaha.....bodoh punya Omak

    ReplyDelete
  12. Laaaa Anwar tu Dah tua gayut. Bagi la jawatan kat Azmin. Takkan tua2 gila kuasa kot.

    Kepada Anuar cukup2lah kamu menganiaya TGNA dgn silap pluralism nepotism Dan liberalism kamu tu..
    Alabgkah baik jika penyokong2 mat Matang ni pi masjid Dan tolong orang susah. Balik2 bakar lilin. Aku rasa kalau Anwar mampus Mau puak2 ni bakar mercun Dan colok.

    Jgn Jadi macam tu bro. Dunia tak dapat. Akhirat pun miss.

    Bagi aku Anuar ni orang terencat akal macam TuLang Besi, mso. Kedahlanie, Greenboc Dan adding saja yg suka. Orang gila memang disokong orang gila

    ReplyDelete
  13. Kerjasama pas,dap dan pkr diperlukan bgi mencipta hitrik-hitrik, berdiri disatu jalan.Suntikan-suntikan perlu Oleh pemimpin Utama Party..Diberita ketiga ada agenda Utama toleransi semaxsima diperlukan..disitu terletak al-nor,Pemimpin parti jauhilah bersifat egois-egoism..tiada keutamaan besifat begini,malah merugikan masyarakat dan agama ITU sendiri...buat masa sekarang anuar Abraham adalah keutamaan membiarkan api fitnah ygmembara berpanjangan Cukup membebankan....Oleh yg demikian membentok satu pasukan solidarity bersama adalah keutamaan.....

    ReplyDelete
  14. Aku-ragu-dan-bimbang jga musuh politics checkmate.. Aku nampak apa yg u all x nampak...cuma aku tiada ruang melontarkannya...coma tersimpan dilubuk hati...pandang Dan lihat!

    ReplyDelete
  15. Kalu x de langkah kajang mungkin x de lh langkah ke sungai buloh agaknye ye ...nk wat camne dh ghairah sangat nk berpolitik punye pasal ...dh tersilap langkah lh pulak ...aduyai!!!...

    ReplyDelete
  16. Bila dendam dah jadi BATU dalam hati, ...
    Seronok hidup dengan berdendam, ...
    Bila terlalu dendam, HATI jadi mati.
    Bila HATI dah mati, keIMANan hilang.
    Bila keIMANan hilang, nauzubillah.

    ReplyDelete
  17. Elok la senyap dari beri pendapat...sekarang ni gua tengok OM dah xselari dgn PKR tapi maseh guna juga logo PKR...elok tukar haluan masuk UMNO la woi...kaha...kah...kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete