KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 23 March 2015

LIM KIT SIANG MENCADANGKAN SATU GABUNGAN BAHARU BN DAN PR UNTUK PERINTAH MALAYSIA .




Dengan Pakatan Rakyat (PR) sedang berhadapan dengan perpecahan yang tidak dapat dielakkan, pemimpin veteran DAP merangkap Ahli Parlimen Gelang Patah, YB Lim Kit Siang, mencadangkan penubuhan satu gabungan  "Selamatkan Malaysia", yang bertujuan untuk mempertahankan Perlembagaan Persekutuan dan kedaulatan undang-undang.

Dengan kedua-dua Barisan Nasional dan PR menghadapi masalah mereka sendiri dan perubahan senario politik Malaysia menjadi apa yang disifatkannya sebagai "no man's land", veteran DAP itu berkata ini menjadikan masa yang amat sesuai untuk menubuhkan gabungan yang baru, dengan Perdana Menteri dan kerajaan baru.

Ini, katanya mestilah dengan syarat bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan sokongan Umno terhadap enakmen hudud yang bakal dibentang diparliemn oleh PAS.

"Mungkin sudah tiba masanya untuk Ahli Parlimen yang terdiri daripada gabungan baru 'Selamatkan Malaysia' dari kedua-dua belah jurang politik dan Laut China Selatan, untuk mempertahankan perlembagaan dan kedaulatan undang-undang dengan Perdana Menteri baru dan kerajaan baru," katanya berkata, dalam ucapannya di jamuan makan malam ulang tahun DAP di Bukit Bintang, Kuala Lumpur malam tadi.

Sambil menegaskan bahawa idea gabungan itu adalah miliknya sendiri dan tidak bukannya DAP, Lim berkata Perdana Menteri baru boleh datang sama ada dari BN atau PR, selagi pemimpin yang dipilih itu mahu "menyelamatkan Malaysia, mempertahankan Perlembagaan Persekutuan dan kedaulatan undang-undang".

46 comments:

  1. Gila ke mabuk? Kuan yew mati kit siang meracau bukan2 ni apa hal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalah pilihanraya mana boleh jadi pemerintah..

      Delete
    2. Cina tak kwn dgn melayu tanpa sebab

      Delete
    3. Mentang-mentanglah DSAI dlm penjara, DAP sanggup bekerjasama dengan BN. Takkanlah tergamak tinggalkan PKR yang selama ini bersusah payah demi perpaduan PR. PAS dengan haluan sendiri, apa jadi pada nasib PKR lepas ni. Aku dah tawar hati sangat dengan pimpinan PR kali ni

      Delete
  2. Selamat kan mesia tu maksud selamat kan kroni dan kaum.keluarga lim.kit siang lim guan eng dan bettty dan krluarga anwar ibrahim....tu jer maksud selamat kan.mesia.....cara kiasu lee kuan yu tak sesuai di.mesia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak cukup2 lagi nak memfitnah DS Anwar & keluarganya? Apa kena mengena cadangan Lim Kit Siang ini dgn DSAI? Gunakan akal yg Allah berikan itu utk berfikir & menjanakan idea yg baik dan membina, bukan utk memfitnah org semata2!

      Delete
  3. Pandai nye die .... kalau pendangan dan pendirian orang lain kau kutuk habis kao2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa mesti nama DS Anwar & keluarganya dikaitkan dengan apa yang diketengahkan oleh Lim KS ini? Dah tak ada kerja lain asyik nak memfitnah orang saja ke kerja sdr?

      Delete
    2. Macam ini pr buat fitnah dapat pahala, bn buat fitnah di dapat dosa walaupun pekara benar itu dalam otak pr sekarang, maklum lah pr ini ada dewa gay patut di lidungi di sungai buluh itu

      Delete
  4. Blom pegi perang dah ngaku kalah..kalau jadik pm boleh bergabung dgn singapura ni..

    ReplyDelete
  5. Apa sumbangan orang tua ni pada perpaduan dan kedaulatan undang2 negara? Lagi melingkup adalah.......

    ReplyDelete
  6. Macam perli jer bunyi nye...he..he.. macem-macem Kit Siang ni. Bersara saja lah. Beri anak muda dan generasi cina baru memilih halatuju mereka dalam merealisasikan kehidupan majmuk di Malaysia. Lee Kuan Yew sudah bersara mutlak !

    Paling utama generasi cina baru mesti "berjiwa kebangsaan" hidup bermuafakat silang adab budaya, saling berinteraksi dan menghormati antara satu sama lain asas yang sama. Bukan komunis, bukan Taiwan, bukan China dan juga bukan Singapura !

    Tapi, helenang selalu cerita - selagi ada yahudi evangelista yeoh, payah le..

    ReplyDelete
  7. Kit siang dah tak ada tempat mengadu. Kuan yew dah mati. Sebab tu minta nyawa kat bn.

    ReplyDelete
  8. Kepala DAP Lim kit Siang dah gelabah. Senjata makan tuan. Habis keliling Malaysia bapak dan anak Lim canang konon PAS nak joint BN, tiba2 hujan tidak ribut pun tak seberapa dia pula berbogel minta nyawa dgn Bn. Kebimbangan beliau takut kalau2 PAS benar2 menyahut cabaran DAP supaya bergabung dgn UMNO. Bermakna cita2 nak tawan Putrajaya akan bertambah kelam.
    Pelakon lawak baru ni nak menyambung legasi Kuan Yew. Sorrylah Malaysia tak boleh lagi diseret jadi mcm S'pura.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah beliau sebenarnya UG yg disebut2 oleh malaysiawaves. Adakah selama ini Tulang Besi tersilap. Mari kita nantikan episode selepas niiiiiiiiii.

      Aku ingatkan bolan rupanya peluru berpandu scud. Memang Malaysianwaves tersilap. Tipah tersilap!!!!! Sori TB tersilap. Kaoooo boleh balik Nepal la sebab silap satu dekad. Kah kah kah

      Delete
    2. Ada seorang lagi yang tersilap iaitu saudara pencacai pentaksub daPIGS saudara greenboc. Dapat 5-6k dari daPIGS terus mamat belasah habis semua muslim yang cintakan ISLAM dan berpeluk cium dengan kafir bangsat daPIGS. Dah le penakut, tak bagi orang pro ulama komen. Yang pro daPIGS sahaje yang boleh komen.

      Delete
    3. Anon 11:00 benar apa yg anda cakap, GB memang tak bagi ruang kpd komen pro PAS (bukan Pasma). Satu hal lagi, kisah Kit Siang nak berUG dgn BN ni langsung tak dimasuk dlm blog dia.
      Kadang2 kesian kat GB, dia jadi mangsa keadaan.

      Delete
  9. Dah la nepotism, penghasut plak tu

    Kpd Wan jijah kipas satay, baik kao berhenti sbg president PKR kerana kao sudah menghina Rakyat Kelantan.

    Don Gua Musang
    Reformist Kelantan

    ReplyDelete
  10. Cukap2 semangat nepotisma pining utara itu, Hanya ada pada keluarga anwar dan dinasti lim kid siang je ,kami tak akan menbenarkan semangat nepotisma pining utara itu melekat pada puterajaya itu

    ReplyDelete
  11. Bodohnya.....kalah ajak yg menang berkerjasama....lepastu nak mintak kerusi pm.....hilang akal , DAP PKR anti islam

    ReplyDelete
  12. weiiii mabuk todi ka
    lu hantam pas kau2....lu mau joint bn pulak ka>
    manyak suie lu la...
    lu takuk sama hudud apasal?
    lu punya pasal la manyak takut sama hudud ini pakatan kucar kacir

    ReplyDelete
  13. Dalam politik tidak ada yang mustahil--- bila2 masa saja kawan boleh jadi lawan --- lawan boleh jadi kawan.

    ReplyDelete
  14. Cam mana eden nak fikir nih, PAS pun anak buat UG dg UMNO, PR pun nak Buat UG dg UMNO. Takkan nak pasang dua-dua serentak , sorang lagi tentu cemburu. Ini yang buat kopala eden poning.nih.

    ReplyDelete
  15. kenapa takut pd islam, islam selamattkan manusia dunia akhirat.

    ReplyDelete
  16. kenapa takut pd islam, islam selamattkan manusia dunia akhirat.

    ReplyDelete
  17. keh3..
    TGHH & Gang UG syok sendiri
    Kabinet BN entah setuju...entah tidak pasal hudud tu
    Nampaknya PAS bukan sahaja akan terkena air kencing...malah akan terminum air kencing UMNO.
    Good bye PAS kerana kebodohan dan kerakusan TGHH & Gang UG

    ReplyDelete
  18. Aku rasa kita membuang masa dan undi kita saja pada PAS sebab sekarang ini PAS bukan bermatlamatkan utk berkuasa lagi. Itu ucapan dari pemimpin2 mereka sekarang ini. Bagi aku PAS cuma layak sebagai badan dakwah saja. PASMA seharusnya ditubuhkan utk mengambil tempat PAS yg selama ini telah banyak mengkucar-kacirkan PAKATAN sejak PRU yg lalu lagi.
    Buang masa aku saja dlm PRU yg lepas menyokong dan mengundi PAS. Ingatkan mahu bersama menumbang kan UMNO-BN, tapi rupanya jadi musang berbulu ayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PASMACHA bihon sop???? Banyak msg tu kah kah kah

      Delete
    2. Tulang besi makan bihon sop Persia MSG sampai la ni bangang. Habis meraung waris2 dia. Adeeee!!!!!!! Wareissss aku Dah fius kerna bihon sop cap PASMACHA

      Delete
  19. Kah kah kah... LIM KIT SIANG mahu buat kerajaan perpaduan!! Dok tuduh Hadi, padahal dia yang lebih...

    ReplyDelete
  20. Sebenarnya bukan kerana hudud ,, kerana hudud hanya utk org Islam
    Dan Cina sama sekali tidak terlibat,,
    Yg amat di kuatiri olh Cina DAP dan Cina MCA serta Gerakan adalah krn mereka amat takut jika Melayu sesama Islam bersatu dan memperkuatkan umah serta ekonomi,,
    Dan dari gerak PAS nampak ada cahaya persamaan dgn UMNO BN dan semua melayu ada kemungkinan berdamai dan memperbaiki kesilapan yg mana akan merosak kan semua perangcangan Cina terutama dari fator kekuatan ekonomi dan pelajaran,,,
    Cina DAP pasti tahu wlpun hudud di persetujui olh UMNo BN tetapi hudud amat susah utk di laksanakan di laksanakan di negara ini dgn sistem perundangan yg sedia ada,, yg di kuatiri adalah perpaduan org melayu yg bergama islam,,
    Fikirkan

    ReplyDelete
  21. Kerana nak tentang hudud dll hukum islam,org bkn islam dah hilang kewarasan dan fikiran dah berkecamuk mcm org kurang siuman. Itulah pembalasan allah kpd mereka yg menentang allah yg maha agung. Insyallah umat islam pasti kembali hebat spt di zaman keagungan islam bila umat islam kembali mentaati allah. Dlm masa yg sama org kafir kembali gelap dihina allah kerana keceluparan dan penentangan mereka terhadap islam.

    ReplyDelete
  22. Dah la nepotism, penghasut plak tu

    Kpd Wan jijah kipas satay, baik kao berhenti sbg president PKR kerana kao sudah menghina Rakyat Kelantan.

    Don Gua Musang
    Reformist Kelantan

    ReplyDelete
  23. terimakasih banyak ya? sudah berbagi cerita & berita yang sangat menarik. akhir-akhir ini sudah jarang mendapati blog berisi artikel manfaat seperti ini, keren!!

    ReplyDelete
  24. AGAK2 PAS AKAN TERKENA AIR KENCING KA OR AKAN TERMINUM AIR KENCING UMNO???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang pastinya PKR sedang menegok air tahi daPIGS dengan lahapnya. ITU YANG PASTI!!!

      Delete
  25. Ambo tak RELA BERKONGSI DENGAN KAPIR HARBI..

    ReplyDelete
  26. ambo tak rela jadi pengundi pada pemimpin yg senyap2 berselingkup dgn UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu ko jadi lah pengundi pada pemimpin yang dok pelahap air kencing, taik babi dan nanah DAPpigs dan kaum sodomi P'Gay'R....

      Delete
    2. Anon 16:58...bukan DAP jugak ker ajak BN bergabung...dok tuduh PAS geng UG nak bergabung dgn umno lah...aperlah...last2 DAP bukak pekung sebenar...kihkihkih...

      Delete
  27. Omakau x cerita ke pasal peliwat tuya beli jet baru harga dkt setengah bilion,ubah suai 28j..cerita pasal ikan keli je ada.heee

    ReplyDelete
  28. Ketiadaan Anwar, mungkin DAP sudah hilang keyakinan kpd PKR. PAS pula rupa2nya tak boleh dibuat ulam. Sebelum ini DAP anggap PAS boleh dibuli. Itulah barangkali LimKitSiang jadi pening kepala. Jadi utk tidak kempunan ke Putrajaya lebih baik ambil jalan pintas bergabung dgn BN.
    BN tak bodoh. Gambaran sudah boleh dibaca. Kelak DAP minta kouta Menteri + kouta MCA + kouta Gerakan, berapa punya ramai menteri kaum suku sakat mereka daaa. Dan mcm2 kerenah tuntutanlah bila dah bertambah bilangan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. la ..... pas rupa2nya tak boleh di buat ulam la...... tau pun.....
      tau takpe....
      sebab tu beralih ke umnu/ bn pulak, mana tau kut2 jerat mengena...
      umnu/bn tu bukan boleh diharap sangat tu.... seperti kata madey , yg bodoh2 saja.....

      Delete
  29. Kalau TGHHadi yg sarankan begini, maka riuh rendahlah puak2 Pkr dan Arwanis d dlm Pas menuduh TGHHadi nak bawa Pas ke dlm Umno.
    Tetapi kerana yg cakap ni LKS, maka, buat tak hal .... ciri munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teringin nak dengar komen macai PKR, Pasma, Anwarinas & macai DAP. Aku buat komen dekat blog Greeboc, haram tak disiarnya. Nak siar mcm mana cerita LKS ni pun langsung tak nampak bayang dlm blog GB.

      Delete