KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 25 March 2015

25 AKTIVIS BANTAH GST WISMA KDRM DI TUDUH DI MAHKAMAH SESYEN PETALING JAYA MENGIKUT SEKSYEN 21(1)(d) AKTA PERHIMPUNAN AMAN DIBACA BERSAMA SEKSYEN 447 KANUN KESEKSAAN ATAS KESALAHAN MENCEROBOH.





Seramai 25 orang aktivis yang menyertai perhimpunan bagi membantah GST di ibu pejabat Jabatan Kastam Diraja Malaysia pada hari Isnin lalu dihadapkan ke mahkamah hari ini.

Dr Michael Jeyakumar Devaraj, Ahli Parlimen PSM Sungai Siput dan Dr Mohd Hatta Ramli  Ahli Parlimen PAS Kuala Krai antara yang dituduh.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 21(1)(d) Akta Perhimpunan Aman yang dibaca bersama dengan Seksyen 447 Kanun Keseksaan atas kesalahan menceroboh.

Kumpulan itu didakwa di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya dalam tempoh tidak sampai 48 jam selepas ditahan.

Sekiranya sabit kesalahan, mereka mungkin didenda sehingga RM20,000.

Mereka dibebaskan dengan ikat jamin RM3,000 seorang dengan seorang penjamin, dan diarahkan kembali ke mahkamah pada 14 Mei untuk perbicaraan.

Nama-nama yang kena tuduh akan menyusul.


Dua anggota parlimen dan 23 yang lain mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap pertuduhan tidak mematuhi arahan polis untuk bersurai ketika berkumpul membantah cukai barangan dan perkhidmatan (CBP), Isnin lalu.


Kesemua mereka membuat pengakuan itu sebaik pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Yasmin Abdul Razak.


Anggota Parlimen itu ialah Dr Mohd Hatta Md Ramli (Kuala Krai), 58, dari PAS; dan Micheal Jeyakumar Devaraj (Sungai Siput), 59, dari Parti Sosialis Malaysia (PSM).


Di samping itu, Ketua Cabang PKR Rembau, Badrul Hisham Shaharin atau 'Chegubard', 36; bekas pengerusi Solidariti Mahasiswa (SMM), Muhammad Safwan Anang@ Talib, 26; dan Setiausaha Agung PSM, S. Arutchelvan, 47.


Manakala 20 individu lain ialah Suhaili Wan Azahar, 20; Azhar Achil, 39; Muhammad Sufian Jaafar Sidek, 27; Md Sani Md Shah, 37; Megat Khairul Anuar Razali, 29; Muhammad Nasir Abu Bakar, 26; Akmal Noradzmi Abd Rahim, 23; Mohd Nasaei Ismail, 30; B. Suresh Kumar, 38; Edy Noor Reduan, 34; Khairol Najib Hashim, 22; S. Nagenteran, 33; Tan Chee Hooi, 39; Ahmad Syukri Che Ab Razab, 29; M. Sarasvathy, 61; Y. Kohila, 39; Nashita Md Noor, 49; Soh Sook Hwa, 32; K. Bawani, 29: dan Annie Ooi Siew Lan, 69.


Mereka didakwa tidak mematuhi arahan untuk bersurai yang dikeluarkan mengikut Seksyen 21(1)(d) Akta Perhimpunan Aman 2012 di Kompleks Kastam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Jalan SS 6/3 Kelana Jaya, Petaling Jaya, pada pukul 5 petang, 23 Mac.


Bagi kesalahan itu, kesemua mereka didakwa mengikut Seksyen 21(3) akta yang sama yang membawa hukuman denda sehingga RM20,000.


Timbalan Pendakwa Raya Suhaimi Ibrahim menawarkan jaminan RM5,000 dengan dua penjamin atas alasan bagi memastikan kehadiran kesemua tertuduh pada tarikh akan datang.


Antara peguam yang hadir ialah Roger Chan N. Visvanathan, Melisa Sasiteran, Fadhilah Fazil, Chan Wen Hui, Dinesh Muthal, Joshua Tay, Faridah Muhammad, Zulhazmi

15 comments:

  1. Kawan2 Reformist_

    DAP dan PKR sudah khianat kpd perjuangan reformasi.

    Kita mesti keluar beramai2 Dari PKR. Selepas kita memecat PKR sebagaj parti kita.

    Pilihan kita:
    A. Kembali kpd UMNO dan membuat pembaharuan dari dalam
    B. Terus berjuang dlm rangka reformasi sebagai Ahli PAS.

    Sebaik2nya pilihan (A)/lebih tepat. Kalau mahu status quo sila jadi Ahli PAS sbg pilihan ke 2.

    Roy, Hulu Tembeling
    Seasoned Reformist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluar PKR dan Pakatan tapi Umngok dan BN tetap kasi abis PRU 14. Bila BN menang PRU 14 akan banyak lagi Bangla sia di bawah masuk. Tahukah anad Bangla sia sudah banyak jadi perniga di kawasan Jalan Silang, KL dan banyak tempat di Msia. Mereka juga ade masjid/surau.

      Delete
    2. Pengakuan tulus dari saya TKI kerja di malaysia
      saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada AKI DARMO,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 3 tahun di malaysia ,,dengan gaji lebih kurang 2.7jt/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa timur,,sudah lama saya mengetahui roomnya om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar AKI DARMO,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..
      dan kemarin saya di beri 4d singapura,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri AKI DARMO ternyata tembus,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 120 lembar,,sisa gaji bulan juli ternyata meledak….!!!
      dapat 300jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI DARMO,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan ini mau pulang aja ke jawa timur,,buat AKI DARMO saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI..
      yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
      AKI DARMO di nomor: (-082-310-142-255-)
      demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa..

      BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL AKI DARMO
      angka;GHOIB: singapura
      angka;GHOIB: hongkong
      angka;GHOIB; malaysia
      angka;GHOIB; toto magnum
      angka”GHOIB; laos…
      angka”GHOIB; macau
      angka”GHOIB; sidney
      angka”GHOIB: vietnam
      angka”GHOIB: korea
      angka”GHOIB: brunei
      angka”GHOIB: china
      angka”GHOIB: thailand

      Delete
  2. Yang kat dalam tu kao ingat Nurul Izzah nak tolong minta derma until bayar jaminan polis kerrrrr.

    Hari tu dia keluar lokap truss dia lupa yg Adam Adli Dan Manjeet Singh masih ada kat DLM. Ada tak dia cakap yg kita kena jaga kebajikan Adam dan Manjeet.

    Nurul Izzah, Azizah dan Anuar memang pengkhianat gerakan reform as I

    Din Tom Yam
    Reformist Hulu Kinta

    ReplyDelete
  3. Geng2 Ameno yang menceroboh DUN Pulau Pinang hanya didakwa di mahkamah Majestrit sahaja. Geng2 GST di Mahkamah Seksyen. Inialh ketidakadilan di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA punya bingai la. Kat Penang kedai nasi kandar line clear ditutup kerana hasad peluru berpandu .

      Delete
  4. Alhamdulillah..balasan Allah namanye tu trhadp org yg tak bersyukur dn sering menyalahkan pihak lain

    ReplyDelete
  5. Saya sedikit hairan..apa pekerjaan mereka ini... Macam tiada masalah walau terpaksa duduk lokap or ke mahkamah... sentiasa dalam keadaan gembira.. org kebiasaan kadang kadang nak apply cuti kerja sehari pun tak dilulus,,, just cuba nak faham je... apa pekerjaan orang orang ini dalam menampung kehidupan seharian mereka... tidak bekerja kah?

    ReplyDelete
  6. hahaha....
    hebat betul orang-orang ni....gari dan rantai bergayutan ditangan tapi muka tetap ceria macam tak ada apa-apa...

    nanti lama kelamaan orang dah tak rasa apa-apa dah bila kena gari kerana dah terlalu biasa...alah bisa tegal biasa....

    polis kena pikir juga hal ni....nanti sampai satu masa mungkin masuk penjara tu dianggap pergi bercuti pulak....dah tak ada ketakutan lagi...

    ReplyDelete
  7. Aku lagi hairan bila ada makhluk masih boleh tersenyum, gembira malah seronok dengan GST tak rasa apa2 ke atau tak tahu apa itu GST...ingat GST ni serupa pegi berbaris nak tengok konsert...tu yang tak heran apa satu pun...tahniah ler 47%

    ReplyDelete
    Replies
    1. masuk lokap dan tangan bergari pun kena gst. 47% jangan tak tau.

      Delete
  8. Itu la yang 300J% terpaksa menyembah kepada 6J% kerana yang 300J% tidak bermakna dan tidak di kira , di Timur Tengah sana.
    Pru14 elok la p berkempen di pendalaman naik perahu, jalan kaki, naik bukit turun bukit supaya dapat 47% yg bermakna. Ini nak senang berkempen di bandar saja. Susah2 tak mau.

    ReplyDelete
  9. 47% jadi kerajaan.

    52% jadi KERA JADIAN..

    ReplyDelete
  10. Pengakuan tulus dari saya TKI kerja di malaysia
    saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada AKI DARMO,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 3 tahun di malaysia ,,dengan gaji lebih kurang 2.7jt/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa timur,,sudah lama saya mengetahui roomnya om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar AKI DARMO,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..
    dan kemarin saya di beri 4d singapura,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri AKI DARMO ternyata tembus,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 120 lembar,,sisa gaji bulan juli ternyata meledak….!!!
    dapat 300jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI DARMO,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan ini mau pulang aja ke jawa timur,,buat AKI DARMO saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI..
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
    AKI DARMO di nomor: (-082-310-142-255-)
    demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa..

    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL AKI DARMO
    angka;GHOIB: singapura
    angka;GHOIB: hongkong
    angka;GHOIB; malaysia
    angka;GHOIB; toto magnum
    angka”GHOIB; laos…
    angka”GHOIB; macau
    angka”GHOIB; sidney
    angka”GHOIB: vietnam
    angka”GHOIB: korea
    angka”GHOIB: brunei
    angka”GHOIB: china
    angka”GHOIB: thailand

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang butuh angka togel 2d 3d 4d 5d 6d supayah anda bisa menang tlpon KI SUTA WIJAYA di 082354147666 atau >>>>KLIK DISINI<<<< .trimakasih

      Delete