KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 24 March 2015

DAP JANGAN ANGKUH DAN CUBA BERLAGAK MACAM ABANG BESAR DALAM PAKATAN RAKYAT .... SEMUA RAKYAT TAHU HUDUD MEMANG DARI DULU ADALAH AGENDA UTAMA PAS.



Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dinasihat agar tidak terlalu angkuh dengan kenyataan parti itu yang menolak pelaksanaan hudud selain meminta PAS keluar daripada Pakatan Rakyat.

Tiada sebab DAP dan PKR menolak agenda hudud PAS, yang sedia diketahui dan difahami sebelum pembentukan Pakatan Rakyat itu sendiri.

Lim Guan Eng dan beberapa pemimpin DAP buat kenyataan angkuh dan lupa diri kerana asasnya semasa mula-mula bergabung dahulu, semua sudah tahu hudud merupakan agenda utama PAS.

Walaupun tidak diangkat secara terang, tetapi semua rakyat dinegara ini tidak kira apa keturunan dan fahaman agama  tahu itu asas perjuangan PAS.

Jadi mengapa mereka mengeluarkan kenyataan kurang bijak apabila PAS kata mahu melaksanakan hudud???????

Kenyataan angkuh Lim Guan Eng yang memaklumkan kesemua 37 Ahli Parlimen DAP mengumumkan keputusan menolak pelaksanaan undang-undang hudud oleh PAS kerana ia disifatkan bercanggah dengan Perlembagaan.

Guan Eng berkata lagi, rakyat negara ini yang menyokong PAS dalam Pilihan Raya Umum yang lalu mengundi untuk dasar bersama, bukan untuk pelaksanaan hudud.

Kena terima hakikat betapa hudud disifatkan isu yang mendapat perhatian masyarakat Islam terutama di Kelantan, Terengganu dan Kedah.

Malahan tidak nampak ada penolakan daripada Parti KeADILan dan UMNO sendiri.

Iklimnya sekarang rata-rata menerima pelaksanaan hudud melainkan hanya satu dua yang menolak.

Jelas juga mereka yang menolak hanya sedikit dan mereka tidak mempunyai alasan kukuh untuk itu.

Ketika PAS  membentangkan usul pindaan Enakmen Syariah, parti itu sedia maklum  tidak akan mendapat sokongan DAP kerana ia adalah perjuangan parti mereka sejak awal lagi.

Bagi DAP, mereka harus melihat bahawa yang meluluskan rang ini adalah DUN Kelantan yang turut mendapat sokongan penuh ADUN PAS di negeri itu termasuk UMNO selain seorang daripada PKR.

Maka, langkah untuk masih mahu bekerjasama dengan PAS menunjukkan, dengan bersyarat bukan dengan Abdul Hadi, membuktikan betapa DAP masih memerlukan PAS untuk sokongan orang Melayu/Islam.

Tetapi apakah keputusan DAP untuk tidak keluar daripada PR akan diterima oleh ahli-ahli akar umbi DAP????

Jawapannya ialah berbelah bahagi,  kerana ia masih akan dilihat memilih untuk kerjasama dengan PAS dan keputusannya tetap, lebih bersifat keputusan politik.

Sebelum ini, Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dilapor turut menyatakan sokongan terhadap pelaksanaan hukum hudud di Kelantan.

Perkara tersebut dinyatakan baginda ketika bertitah dalam ucapan sempena Istiadat Pembukaan Penggal Ketiga Dewan Negeri (DUN) Kelantan ke-13.

21 comments:

  1. takde DAP takde hal la.. baru dpt 1 negeri dah tunjuk power... dah tau dari dulu lagi mmg pas perjuangkan hukum islam. yang dia sibuk apesal.. Dah jelas bagitau hukum tu untuk org islam..

    http://blogpetua.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    2. Pengakuan tulus dari saya TKI kerja di malaysia
      saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada AKI DARMO,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 3 tahun di malaysia ,,dengan gaji lebih kurang 2.7jt/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa timur,,sudah lama saya mengetahui roomnya om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar AKI DARMO,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..
      dan kemarin saya di beri 4d singapura,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri AKI DARMO ternyata tembus,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 120 lembar,,sisa gaji bulan juli ternyata meledak….!!!
      dapat 300jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI DARMO,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan ini mau pulang aja ke jawa timur,,buat AKI DARMO saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI..
      yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
      AKI DARMO di nomor: (-082-310-142-255-)
      demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa..

      BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL AKI DARMO
      angka;GHOIB: singapura
      angka;GHOIB: hongkong
      angka;GHOIB; malaysia
      angka;GHOIB; toto magnum
      angka”GHOIB; laos…
      angka”GHOIB; macau
      angka”GHOIB; sidney
      angka”GHOIB: vietnam
      angka”GHOIB: korea
      angka”GHOIB: brunei
      angka”GHOIB: china
      angka”GHOIB: thailand

      Delete
  2. Ni semua salah Anuar bawa kawan tak guna dlm perjuangan

    Josh Ulu Kinta
    Yop Keadilan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan salah anwar sahaja, kesalahan besarnya adalah dari BN UMNO yang tak pernah mengajar sama ada orng Islam dan bukan Islam tentang hukum hakam islam, tidak pernah menunjukkan yang islam itu lebih sempurna dari yang lain lainnya, tidak pernah untuk menjadikan ajaran islam sebagai amalan dalam kehidupannya. cuma mahu belajar ilmu saja bukan untuk diamalkan.

      Delete
    2. Sama sahaja anwar ex umno... Masa dalam umno anwar pun tentang hudud, keluar pun sama tak sokong..

      Delete
  3. Hello everybody,

    Saya hari ni malas nak kutuk Anuar, jadi saya nak share lagu yang saya minati

    http://www.youtube.com/watch?v=umujP5g3Sj4

    Kenny, Remy & Martin - Suratan Atau Kebetulan

    Tenkiu

    Jeff Ulu Yam

    ReplyDelete
  4. baca dulu pandangan dap sebab apa??.. bukan besar kepala yang BESAR KEPALA BAPAK PRESIDENG DAN KUMPULAN UGNYA YANG CELAKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohd shahram, kao pun kena torak dgn tulang besi kerrr. No such thing as UG. Bends UG tu wujud kat orang 3 suku macam tulang besi

      Delete
    2. Mohd shahran kao ni Rakyat malaysia ka Nepal. Orang Nepal.macam tulang besi suka la sebut UG

      Delete
  5. hahaa ada org melayu yg sakit hati bila hudud nk d laksankan. ni la namanya melayu cap ayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau orang Melayu tu Islam dia tak akan sakit hati tapi akan sokong Hudud. Yang sakit hati tu orang Melayu bukan islam.

      Delete
    2. Org melayu bukan semuanya islam. Hanya perlembagaan yg mengatakan melayu itu mesti islam. Kebanyakan melayu hanya islam pada nama shj (islam keturunan) bukan melayu yg mengamalkan syariat islam. Itu sebablah melayu jenis ini tak suka pada hukum hudud kerna budaya judi...minum arak...berzina...sumbang mahram dan sebagai bagai bagainya dah sebati dgn darah daging limpa jantung hati dan otak depa...tak gitu...


      Jeff Bingai
      (Penjilat tegar Asam Pedas)

      Delete
  6. Apa Penulis Buku "The Chinese Dilemma" Kata Pasal Perangai Cina Malaysia...

    1.Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari negara china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:

    2.Pengiktirafan orang cina:
    "Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    3.Keangkuhan orang cina:
    "Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini. Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    4.Perkauman orang cina:
    "Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu. Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    5.Penghinaan orang cina:
    "Sampai hari ini, sesetengah orang Cina Malaysia masih menggunakan istilah menghina terhadap orang Melayu. Dalam dialek tertentu, orang Melayu dipanggil dengan nama yang bermakna ‘orang hutan’ atau ‘orang liar’. Maknanya, bangsa yang tidak bertamadun. Orang Cina yang memeluk Islam dikatakan ‘masuk Melayu’. Jarang ibu bapa Cina membenarkan anak mereka menjadi askar atau polis kerana anggap itu kerja kotor dan eksklusif kepada kaum Melayu. Mereka sentiasa percaya bahawa budaya dan tamadun Cina lebih tinggi berbanding budaya dan tamadun Melayu termasuklah penggunaan membersihkan diri menggunakan tisu dianggap lebih bertamadun. Umumnya, orang Cina boleh menerima ‘ketuanan orang putih’ kerana menganggap tamadun dan budaya Barat lebih bagus, tapi tidak terhadap orang Melayu-Bumiputera." -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    6.Sikap negatif orang cina:
    "Kejayaan orang Melayu turut dipandang sinis. Ia biasanya dikaitkan dengan bantuan kerajaan atau hak istimewa yang diberi kepada mereka. Kebanyakan Cina Malaysia sukar menerima hakikat kejayaan usahawan atau syarikat Melayu dimana mereka berniaga secara jujur dan bukan seperti orang cina berniaga. Jadi sebenarnya majoriti orang Melayu ada peniaga tulen yang jujur dan dicapai menerusi kerja keras mereka. Sikap sebegini sebahagiannya berpunca daripada kesukaran menerima hakikat orang Melayu lebih pandai daripada mereka dan sebahagian lagi bertujuan menunjukkan pencapaian mereka sebagai lebih hebat" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    ReplyDelete
  7. ala...alaaaa.....
    kalau setakat nak bertelagah kat bawah pasal hudud..buang masa saja.
    cuba tanya dulu yg diatas...yg berkuasa pasal perlembagaan persekutuan...siapa yg berkuasa mengubalnya.....adakah mereka mahu mengubal perlembagaan persekutuan utk kanun jenayah syariah? kalau mereka tak mahu....kalau mereka kata tak payah...kau org yg dibawah tu....kerajaan negeri2....toksah nak harap la.
    sebab itu aku kata...pas jgn nak syok sendiri. Kalau nak kata dpt kelulusan sultan negeri...terengganu dan kelantan udh lama dulu udah dapat. tapi...pasai apa tak jadi2? sebabnya kerajaan prsekutuan tak restu dan tak mahu merobahnya. itu saja.so...yg di bawah2 tak payah kalut2 laaaaa....gaduh2. kalau majlis raja2 pun tak berkenan buang masa saja. kalau kerajaan negara ini tak berkenan merobahnya juga tak guna juga,
    so...
    jangan syok sendiri wahai pas....
    lu syok sendiri sampai lu mau gaduh2 sama orang lain.
    pakai otak laaa,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik2 silap PAS. dapigs dengan munafik PKR semuanya betul. Nak hina hudud nak hina ustaz dan semua umat ISLAM semuanya silap PAS. dapigs dengan PKR ( parti perasan bagus tunggu masa nak mampos ) semuanya betul dan bersih dan suci.Cakap pasal perlembagaanlah pasal majlis raja2 le. macam2 cakap pusing2 jangan terpusing aqidah sudah

      Delete
  8. Salam 1rasuah ,

    Hudud untuk musnahkan PR. Jika kita baca sejarah islam yang ditulis oleh orang islam atau bukan islam hudud tidak menonjol. Tulisan orang islam menonjolkan kecantikan nilai dan akhlak islami. Tulisan orang kafir tentang islam menonjolkan sains dan kemajuan yang dibawa islam kepada dunia.

    Jihad sebenar org islam sekarang ialah mengembalikan ilmu, nilai dan ekonomi islam kepada orang islam bukan potong kepala orang.

    1. Ekonomi, ulamak telah mengisytiharkan jihad ekonomi kerana ekonomi sekarang dikuasai oleh bukan Islam. Kesannya bukan sahaja kepada penguasaan kekayaan tetapi kestabilan, pekerjaan dan makan minum umat islam.
    2. Sains dan teknologi, juga dikuasai bukan islam, kesannya kepada penguasaan ilmu, kehidupan, ketenteraan umat islam adalah bergantung kepada bukan islam dan ia amat buruk.
    3. Toleransi, dahulu orang bukan Islam terutama yahudi lari ke negara Islam mencari kehidupan baru kerana mereka di seksa dan dibunuh di negara kristian, di negara islam mereka dianggap ahlil kitab. Kini orang islam lari ke Australia dan negara barat atas sebab yang sama iaitu toleransi, ekonomi dan maju.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  9. DAP memang menentang hudud dari dulu lagi. knp pas nak juga bergabung dlm pakatan?

    dalam perlembagaan persekutuan. hal agama islam dibawah sultan dan raja. mustahil sultan dan raja akan bersetuju kuasa menetapkan hukum islam ini
    diambil alih oleh parlimen.

    ni bukan HUDUD. namanya: Enakmen Kanun Jenayah Syariah II (1993) pindaan 2015.

    kalau hukum allah, mana ada pinda pinda?

    ReplyDelete
  10. PAS sebenarnya hendak ke Putrajaya, bila tak dapat, mereka mula beralih kepada ugama HUDUD pun HUDUD lah. Katakanlah mereka memenangi pru13 dulu , dg Anwar dan LKS peneraju utama, HUDUD mungkin hanya tinggal dalam fail saja.

    ReplyDelete
  11. Maha Suci Tuhan Yang Maha Bijaksana apabila manusia diuji sedikit dgn diberi jalan2 utk mendapat kuasa maka manusia seakan2 yakin ia akan memperolehi kuasa tersebut lalu diusaha dgn sedaya upayanya walau dgn apa cara sekalipun hatta dgn jalan yg salah dan bertentangan dgn agama.............dan sememangnya manusia itu jahil, tidak sabar serta gelojoh............maka pada masa itu tampaklah wajah2 palsu yg bercirikan Islam pada hal mereka sebenarnya adalah munafik..........wahai Tuhan tetapkanlah hati2 kami atas agamamu dan jgnlah dibalikkan hati2 kami spt sesetengah dpd kami yg pada mulanya kelihatan sbg penjunjung agama dan syariatmu tetapi kini menjadi penentang tegar terhadap agama dan syariatmu.

    ReplyDelete
  12. Pengakuan tulus dari saya TKI kerja di malaysia
    saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada AKI DARMO,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 3 tahun di malaysia ,,dengan gaji lebih kurang 2.7jt/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa timur,,sudah lama saya mengetahui roomnya om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar AKI DARMO,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..
    dan kemarin saya di beri 4d singapura,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri AKI DARMO ternyata tembus,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 120 lembar,,sisa gaji bulan juli ternyata meledak….!!!
    dapat 300jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI DARMO,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan ini mau pulang aja ke jawa timur,,buat AKI DARMO saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI..
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
    AKI DARMO di nomor: (-082-310-142-255-)
    demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa..

    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL AKI DARMO
    angka;GHOIB: singapura
    angka;GHOIB: hongkong
    angka;GHOIB; malaysia
    angka;GHOIB; toto magnum
    angka”GHOIB; laos…
    angka”GHOIB; macau
    angka”GHOIB; sidney
    angka”GHOIB: vietnam
    angka”GHOIB: korea
    angka”GHOIB: brunei
    angka”GHOIB: china
    angka”GHOIB: thailand

    ReplyDelete