Tuesday 24 March 2015

APAKAH DAP SUDAH TIDAK YAKIN DAN SOKONG AZMIN ALI SEBAGAI MB SELANGOR LAGI SEHINGGA SANGGUP TUDUH HADI AWANG SEBAGAI PENGKHIANAT ... SALAH SATU ALASANNYA TIDAK SOKONG KAK WAN SEBAGAI PENGGANTI TSKI??????


DAP mengumumkan bahawa parti itu kini memutuskan hubungan dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana tidak lagi dapat dapat bekerjasama dengan presiden PAS yang disifatkan “tidak jujur”.

Setiauasaha agung DAP, Lim Guan Eng berkata, keputusan itu dibuat dalam mesyuarat jawatankuasa eksekutif pusat DAP pada malam tadi.

Katanya, parti itu sedar bahawa keputusan berkenaan akan meletakkan Pakatan Rakyat dalam keadaan terumbang-ambing.

“DAP tidak dapat bekerjsama dengan seorang presiden PAS seperti Hadi Awang yang tersebut bertindak dengan tidak jujur dan tidak bermaruah seperti ini.

“DAP sudah hilang kepercayaan dan keyakinan pada Hadi sebagai pemimpin Pakatan Rakyat dan akan memutuskan hubungan dan kerjasama dengannya,” kata Lim lagi.

Keputusan itu dibuat antara lainnya selepas mengambil kira pendirian Hadi dalam meneruskan pelaksanaan hudud.

Selain itu ia juga bersabit dengan kontroversi yang timbul dalam projek Langkah Kajang - untuk melantik presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar Selangor.

Apakah Guan Eng tidak sedar atau buat-buat pening lalat tidak sedar betapa Langkah Kajang yang menjadi pencetus kemelut politik Selangor sehingga diheret kehari ini tidak pernah diajak berunding terlebih dahulu dengan PAS sebagai salah satu rakan kongsi gagasan Pakatan Rakyat?????

Adakah TGHA memulau dan boikot atau mengarahkan semua jentera PAS agar tidak ambil bahagian dalam PRK Kajang hasil dari Langkah Kajang yang akhirnya terbukti sebagai suatu langkah gagal lagi tempang malahan penyebab ulung dan utama berlakunya keretakkan dalam PR????

Apakah DAP beranggapan jika PAS dan TGHA ikut rentak DAP/PR dalam menamakan Kak Wan sebagai calon pengganti TSKI, DYMM Tuanku Sultan Selangor akan restu dan memberikan perkanan????

Adakah mau mengajak PAS dan TGHA turut sama membuat lakunan sandiwara dengan berkeras mau mencalonkan Kak Wan sampai siap buat Akuan Bersumpah sedangkan tahu yang akhirnya istana akan tolak sebaliknya nama Azmin Ali akan mendapat perkenan Tuanku Sultan Selangor?????

Apakah DAP lupa atau buat-buat lupa partinya begitu berkeras dan beriya-iya mau jawatan Timbalan Speaker DUN Selangor diberikan kepada ADUNnya dari Sekinchan, sedangkan diketahui secara umum dan terbuka bahawa jawatan tersebut diserahkan kepada ADUN PAS atas semangat ganti jawatan EXCO yang direntap dari PAS oleh PKR?????

Apakah DAP sudah berpendapat dan berpendirian bahawasanya, Dato' Menteri Besar Selangor YAB Hj Mohamed Azmin bin Hj Ali calon pilihan PAS sudah tidak mendapat sokongan DAP sejak awal lagi sehingga terpaksa mengungkit kisah ini sebagai salah satu alasan agung betapa TGHA dan PAS khianat kepada gagasan PR?????

Jadi rumusannya .. siapa yang khianat, sandiwara, tikam belakang kawan dan tidak jujur dalam perjuangan dalam kerangka PR????

Kepada penyokong PR yang lebih tepatnya pendakap Azmin Ali yang sering menggunakan media sosial dan blog menghentam dan hina serta caci maki TGHA ... berfikir secara waras lagi bijaksana, cuitkan minda dengan kepala dingin dan rasional ... tanya pada diri sendiri .. siapa sebenarnya beperanan penting penting sehingga pemimpin ulung pujaan kalian dianagkat sebagai MB Selangor .. dan siapa pula yang masih dilihat menyimpan dendam kesumat sebab Kak Wan gagal menduduki kerusi MB.

Omak Kau secara terbuka dari awal sememangnya menyokong Kak Wan sebagai pengganti TSKI selepas DSAI terbatal kelayakan hasil dari keputusan Mahkamah Rayuan menjatuhkan hukuman penjara 5 tahun kerana dituduh melihat bekas pembantunya... tiada kompromi .. Omak Kau merasakan betapa Kak Wan lebih layak dari Azmin Ali atas alasan kepimpinan, kebolehan dan kemampuan serta kedudukkan paling senior dalam PKR.

Kepada DAP ini saranan jujur Omak Kau .. sebelum menuduh dan menunding jari kepada TGHA dan PAS apa kata cermin dulu diri sendiri .. jangan anggap diri itu sebagai "lembu suci" .. TGHA pun bukan maksum .. jangan cuba nak berlakun politik secara berlebihan agar mau dilihat dikaca mata para penyokong anda kononnya anda tegas dan berprinsip.

8 comments:

  1. Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, berkali-kali mengajak dan memujuk DAP supaya berbincang soal hudud. Malah pada satu peringkat beliau mencabar Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berdebat secara terbuka.

    Mustafa kaget mengapa DAP masih belum mahu atau cuba faham bahawa hudud adalah inti perjuangan PAS dan ia sudah menjadi citra politik PAS lama sebelum PAS bersetuju menjalin kerjasama politik dengan DAP dan PKR.

    “Mengapakah DAP mahu menghalang PAS? Hudud memang bukan sebahagian platform persetujuan Pakatan Rakyat tetapi ia adalah agenda perjuangan PAS. DAP tahu hakikat ini.

    “PAS menggerakkan isu hudud ini secara demokrasi melalui badan perundangan dan ia hanya akan dikuatkuasakan ke atas orang Islam di Kelantan. Bagaimana DAP boleh mengatakan langkah ini bertentangan perlembagaan?,” tingkah Mustafa.

    Bila disergah begitu, Guan Eng membisu. Namun asuhan akhlak Islam memujuk PAS memendam ego demi menyelamatkan perpaduan dalam Pakatan Rakyat.

    Menginsafi ia sebuah parti politik yang berpaksikan ajaran Islam, pemimpin-pemimpin PAS berusaha tidak mahu mengaibkan orang lain; lebih-lebih lagi DAP.

    Meskipun PAS dihamburkan dengan pelbagai tuduhan dan cercaan sebagai pengkhianat, menikam dari belakang dan menari mengikut rentak musuh bersama mereka – Umno – PAS masih mahu menjaga adab.

    PAS keberatan memperbesarkan isu ini walhal pemimpin DAP sendiri, Lim Guan Eng, sudah menandatangi kenyataan bersama Presiden PAS, Haji Abdul Hadi sebelum pilihanraya umum lalu bahawa PAS dan DAP saling menghormati hak masing-masing untuk menegakkan negara yang mereka idamkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengakuan tulus dari saya TKI kerja di malaysia
      saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada AKI DARMO,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 3 tahun di malaysia ,,dengan gaji lebih kurang 2.7jt/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa timur,,sudah lama saya mengetahui roomnya om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar AKI DARMO,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..
      dan kemarin saya di beri 4d singapura,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri AKI DARMO ternyata tembus,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 120 lembar,,sisa gaji bulan juli ternyata meledak….!!!
      dapat 300jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI DARMO,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan ini mau pulang aja ke jawa timur,,buat AKI DARMO saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI..
      yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
      AKI DARMO di nomor: (-082-310-142-255-)
      demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa..

      BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL AKI DARMO
      angka;GHOIB: singapura
      angka;GHOIB: hongkong
      angka;GHOIB; malaysia
      angka;GHOIB; toto magnum
      angka”GHOIB; laos…
      angka”GHOIB; macau
      angka”GHOIB; sidney
      angka”GHOIB: vietnam
      angka”GHOIB: korea
      angka”GHOIB: brunei
      angka”GHOIB: china
      angka”GHOIB: thailand

      Delete
  2. Adakah DAP sebenarnya UG yg disebut2 oleh malaysiawaves. Adakah selama ini Tulang Besi tersilap. Mari kita nantikan episode selepas niiiiiiiiii.

    Aku ingatkan bolan rupanya peluru berpandu scud. Memang Malaysianwaves tersilap. Tipah tersilap!!!!! Sori TB tersilap. Kaoooo boleh balik Nepal la sebab silap satu dekad. Kah kah kah

    ReplyDelete
  3. Pantasnya dunia berubah..turut mengubah persepsi dan rasa pada tempat dan nama..
    Dahulu apabila disebut perkataan Kajang maka terbayang gambaran keenakan sejenis makanan..sate Kajang..
    Hari ini apabila disebut Kajang entah mengapa terbayang sebuah kegagalan.. ....... Kajang..

    ReplyDelete
  4. Klu ulamak pas dah dihina nk lagi ke penyokong pas bersama DAP dan PKR....?Tepuk dada tanya la ego kamoo...nk ajar DAP ni senang jer...pastikan semua puak pasma dan anwarinas dlm pas kalah pemilihan bahagian pas masing2. Mujahit..husam musa...mahpos...kalit samat....mat sabu...hanipah mydin...nizar bungkus di kawasan masing....hapuskan puak syiah dan pluralism dlm pas baru PAS ada maruah....terpulang la...tepuk dada tanya ego sombong bodo masing2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes...yes..aku penyokong tegar umno. aku sokong anon 15.00. aku suka PR berpecah. Bila kapal karam.....jerung perut buncit....

      Delete
  5. Apa Penulis Buku "The Chinese Dilemma" Kata Pasal Perangai Cina Malaysia...

    1.Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari negara china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:

    2.Pengiktirafan orang cina:
    "Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    3.Keangkuhan orang cina:
    "Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini. Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    4.Perkauman orang cina:
    "Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu. Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    5.Penghinaan orang cina:
    "Sampai hari ini, sesetengah orang Cina Malaysia masih menggunakan istilah menghina terhadap orang Melayu. Dalam dialek tertentu, orang Melayu dipanggil dengan nama yang bermakna ‘orang hutan’ atau ‘orang liar’. Maknanya, bangsa yang tidak bertamadun. Orang Cina yang memeluk Islam dikatakan ‘masuk Melayu’. Jarang ibu bapa Cina membenarkan anak mereka menjadi askar atau polis kerana anggap itu kerja kotor dan eksklusif kepada kaum Melayu. Mereka sentiasa percaya bahawa budaya dan tamadun Cina lebih tinggi berbanding budaya dan tamadun Melayu termasuklah penggunaan membersihkan diri menggunakan tisu dianggap lebih bertamadun. Umumnya, orang Cina boleh menerima ‘ketuanan orang putih’ kerana menganggap tamadun dan budaya Barat lebih bagus, tapi tidak terhadap orang Melayu-Bumiputera." -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    6.Sikap negatif orang cina:
    "Kejayaan orang Melayu turut dipandang sinis. Ia biasanya dikaitkan dengan bantuan kerajaan atau hak istimewa yang diberi kepada mereka. Kebanyakan Cina Malaysia sukar menerima hakikat kejayaan usahawan atau syarikat Melayu dimana mereka berniaga secara jujur dan bukan seperti orang cina berniaga. Jadi sebenarnya majoriti orang Melayu ada peniaga tulen yang jujur dan dicapai menerusi kerja keras mereka. Sikap sebegini sebahagiannya berpunca daripada kesukaran menerima hakikat orang Melayu lebih pandai daripada mereka dan sebahagian lagi bertujuan menunjukkan pencapaian mereka sebagai lebih hebat" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    ReplyDelete
  6. Pengakuan tulus dari saya TKI kerja di malaysia
    saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada AKI DARMO,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 3 tahun di malaysia ,,dengan gaji lebih kurang 2.7jt/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa timur,,sudah lama saya mengetahui roomnya om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar AKI DARMO,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..
    dan kemarin saya di beri 4d singapura,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri AKI DARMO ternyata tembus,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 120 lembar,,sisa gaji bulan juli ternyata meledak….!!!
    dapat 300jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI DARMO,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan ini mau pulang aja ke jawa timur,,buat AKI DARMO saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI..
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
    AKI DARMO di nomor: (-082-310-142-255-)
    demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa..

    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL AKI DARMO
    angka;GHOIB: singapura
    angka;GHOIB: hongkong
    angka;GHOIB; malaysia
    angka;GHOIB; toto magnum
    angka”GHOIB; laos…
    angka”GHOIB; macau
    angka”GHOIB; sidney
    angka”GHOIB: vietnam
    angka”GHOIB: korea
    angka”GHOIB: brunei
    angka”GHOIB: china
    angka”GHOIB: thailand

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...