KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 30 March 2015

TANGKAP RAFIZI ADA HIKMAHNYA .... KINI DILIHAT PEMIMPIN YANG PALING LAYAK GANTI DSAI SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG PARLIMEN.


Naib Presiden merangkap Setiausaha Agung Parti KeADILan Rakyat yang juga Ahli Parlimen Pandan,YB Rafizi Ramli sebagai arkitek dan perancang Langkah Kajang yang perlu diakui langkah pencetus kepada berlakunya krisis Pakatan Rakyat yang hampir meruntuhkannya, sudah pasti begitu ramai pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat melihat langkah tersebut adalah gagal, tempang dan sambang dalam mencapai matlamat dan segala kesalahan dihempuk diatas bahu beliau.

Langkah yang menyebabkan perhubungan PAS dengan PKR dan DAP dingin dan suram . pemimpin yang sepatutnya dicalonkan bagi menganti Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kini merengkuk 5 tahun dalam penjara.

Dua ADUN PAS digantung keahliannya ... PAS kurang satu jawatan Exco .. DAP tidak cukup dengan jawatan Speaker bernafsu serakah dan pelah mau rebut jawatan Timbalan Speaker yang diperuntukkan kepada PAS sebagai tukar ganti dengan jawatan Exco yang diambil PKR.

Kemesraan dan semangat juang anggota PKR diperingkat akar umbi sudah tidak seperti dulu ... gelagat berkelompok-kelompok ikut kem dan kartel semakin menjadi-jadi dan bertambah buruk dan teruk.

Cantas mencantas, boikot memboikot sudah menjadi lazim dan lumrah .. setiap program yang dianjurkan parti jika mendapat sambutan suam-suam kuku dan hambar bukan lagi satu kehairanan.

Akhirnya calon bukan pilihan hati parti mendapat jawatan sebagai Menteri Besar Selangor walaupun kesemua ADUN PKR/DAP termasuk dua ADUN PAS buat akuan bersumpah tanda sokong tidak berbelah bagi kepada KAK Wan sebagi calon pilihan ganti TSKI ... maka bersuaralah rakyat dibawah, betapa surat-surat akuan bersumpah itu tidak mempunyai nilai kesungguhan dan kesetiaan.

Sebut sahaja nama Rafizi maka terbayang dalam minda rakyat sebagai penyumbang utama kekecuhan dan kekalutan yang berlaku dalam Pakatan Rakyat sejak akhir-akhir ini.

Sebab itu diawalan DSAI dihukum penjara 5 tahun kerana didapati bersalah meliwat bekas pembantunya Saiful Bukhari Azlan, nama yang pertama berlegar dibir dan minda para pendokong dan penyokong KeADILan khasnya dan Pakatan Rakyat amnya ialah Dato' Menteri Besar Selangor merangkap Timbalan Presiden KeADILan, YAB Tuan Hj Mohamed Azmin b Hj Ali atas alasan beliau adalah pemimpin terkanan KeADILan berjawatan Timbalan Presiden dan memegang jawatan MB Selangor yang kemampuan dan kebolehannya setakat ini hanya melakukan terjahan ala-ala Jokowi seperti cuci kain batik, sembur racun perosak makluk tanaman dibendang, bersih dan gali longkang, tahan lori sampah, tinjau tempat pembiakan nyamuk aedes dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

Nama Rafizi Ramli tidak langsung disebut kerana peranannya sebagai arkitek dan perancang Langkah Kajang serta kedudukkan beliau dalam parti yang lebih kiri dari Azmin Ali.

Persepsi itu kini sudah berubah selepas beliau ditangkap polis dibawah Akta Hasutan 1948 kerana hasut anggota KeADILan dan rakyat turun ramai-ramai membuat demo #Kita Lawan depan Sogo.

Ditahan reman selama 3 hari dan gambar-gambar beliau berpakaian lengkap lokap dengan tangan bergari sekejap depan dan sekejap belakang diusung kesana kemari, ada kalanya dengan berkaki ayam, telah mengamit dan mencuit minda rakyat amnya dan para pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat khas betapa pemimpin yang dicari-cari untuk ganti DSAI sudah diketemui .. Bukannya Azmin Ali tetapi YB Rafizi Ramli.

Rafizi Ramli kini dilihat sebagai wira rakyat yang sanggup menerima seksa .. rasa simpati terhadap beliau kini datang mencurah-curah .. umpama lilin membakar diri demi memberi cahaya perjuangan kepada rakyat yang sedang bergelut dengan kos sara hidup yang semakin memuncak naik. Lupa sudah dirinya sebagai pemula kekecuhan yang berlaku keatas Pakatan Rakyat malahan sudah kedengaran betapa rakyat sudah mula memaafkan dirinya.

Azmin Ali pula akhirnya terserlah betapa sekadar beretorik omong-omong kosong dengan kata-kata semangat bertaraf keramat, akan rempuh penjara jika DSAI dipenjarakan ... tidak akan izinkan sama sekali walaupun sehari DSAI merengkuk dalam penjara ... AKHIRNYA???? .. REALITINYA????

Jangan katakan nak rempuh pagar penjara nak turun demo #Kita Lawan pun sudah tidak sanggup lagi lakukan setelah enak duduk kerusi empuk MB Selangor .. sudah tidak kedengaran suara lantang mohon anggota parti turun berikan sokongan .. kalau sebelum ini beliaulah paling nyaring berkokok jantan.

Dimana katanya setia akan tenggelam terapung bersama DSAI???? ...  DIMANA????

Rakyat menilai seseorang pemimpin bukan semasa dalam zon selesa dan selamat sebaliknya ketika diperlukan apabila pemimpin tertinggi parti ditimpa kepayahan dan kesusahan.

Kesungguhan dan kesanggupan Rafizi Ramli membela nasib DSAI sehingga sanggup dicekup polis mendapat kepujian kelas tertinggi dari yang bersimpati dengan perjuangan yang dibawa Pakatan Rakyat.

Pada mereka pencarian selama ini pemimpin yang layak untuk ambil alih sebagai pemacu dan pengemudi utama Pakatan rakyat dan Parti KeADILan Rakyat sudah pun ditemui dan jumpa juga akhirnya.

Penangkapan beliau rupa-rupanya ada hikmah  .. belang sebenar pemimpin tertentu kini sudah jelas terserlah.

32 comments:

  1. Rafizi belakun macam Stallone berlakon film rambo. Nampa macho tapi ini semua lakunan.
    Anuar mungkin kutip mat pijie ni kat depan supermarket batu road.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr parti dikuasai budak-budak. Bercelaru dan kalut. MB sibuk bina imej baik, yg lain berlumba2 masuk lokap.

      Delete
    2. Laaaa...itu ke kayu pengukur untuk jadi KEtua Pembangkang?? Kena tangkap masuk lokap??? Patut lah pembangkang le ni tunggang langgang....

      Delete
    3. Kalau cam tu, penjenayah botak chin lagi layak. Sebab sanggup bunuh orang untuk tolong orang lain.
      Dan selalu keluar masuk penjara.

      Delete
    4. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Lakunan kedua, mengaku berat badan turun walaupun perut masih boroi.

    Jgn kara aku tak habaq, ari tu janda pantai KL kata bapak dia hilang 3 kg lepas 3 Hari dlm jail. Punya la penipu........ Kalau macam tu sebulan dlm jail badan hilang berat sama skali. Terapung macam Belon Pam yg jual kat pasar malam. Huiiiiii mat matang terapung at as udara. Sungguh supernatural

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
  3. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabr tulang badak, Manjong Mari pun dah fedup dgn PKR. Balik2 Nepotism ala Korea Utara

      Delete
  4. Omak kau tkr angin nmpk..sangap kt pizi plak ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuiii kacak tu putih, gemok, rambut kerinting suara macam angsa. MGR pun kalah

      Delete
  5. wahai siempunya blog ..frasa "kesungguhan dan kesanggupan rafizi membela anwar" ..wajib ditukar kepada frasa " ketaasuban rafizi kepada anwar" ... itulah hakikatnya .. pelbagai fitnah dan adu domba disebarkan oleh penyangak imu macam rafizi ni ... maka tidak boleh dikatakan tindakan polis yg menangkap sebagai zalim ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi tu pembodek tegar Anuar tu. Kezaliman terhadap TSKI, derhaka kpd istana, menfitnah PAS dll takkan dah lupaaaaaaaaaaa.

      Yang jadi sebutan adalah lawas tetap lawas berbotolkan julap cap matang.
      Lawan tetap lawan adalah suara murni yg dirosakkan oleh gang lilin

      Kata dimulut
      Lawan tetap lawan

      Kata dihati
      Lawas tetap Lawas. Berak tak payah teran prussss keluarrrr hampas kuning bau tungkit

      Yang Benar

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  6. Dah menang, dapat kuasa memerintah, diGSTnya kita. Tu maknanya dia tak nak undi kita lagi....

    ReplyDelete
  7. Lakonan menjadi.. mcm bos juga.. depan rakyat berlakon sakit ... dlm blk hotel melompat sakan.

    ReplyDelete
  8. Bodoh nye macai pkr nihhh...keluarga anwar pun tak turun demo gst la...demo pecat ketua polis la.....sebab apa nurul..jijah anak branak anwar x turun plak...sbb satu jer....tema demonstrasi bukan bebaskan anwar ibrahim jer....tu la pasal bodoh2 macai pkr nih....keluarga anwar lebih pentingkan diri sendiri...pentingkan anwar saja...selfish tapi ko orang tak nnpk camana anwar dan keluarga guna kan ko orang....lu ada mata lu tengok...lu ada otak lu tarok bontot...itu pasal la anwar suka liwat sama ko orang suma....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama pun nepotism. Clan Segam-Boot kena hidup bergaya. Adam Adli dan Manjeet SIngh biar kena peram dlm jail. Kalau keluarga lahanat ni bermaruah akan disuruh PKR meneydiakan peguam2 untuk Mat Adam dan Manjeet.

      Kpd Reformist2 muda mari kita koyak kad ahli petanda protes kpd clan segam-boot

      Delete
  9. adapun sipengendali blog tanpa dipaksa "membuka" segala pekong akan sifat "buas" yg melingkari para penyangak ilmu dlm PKR .. saling mereka berkhianat antara satu sama lain .. hatta sang MB yg terkenal pada kegagapannya dlm berbicara pun mampu "ditukarkan" setelah dia tidak "tunduk" pada kemahuan dan nafsu kawanan serigala ... dan siempunya blog sangat tersiksa dan terbeban akibat dari "langkah kajang" ..kerana yg menjadi mangsa adalah "ketuanya" ... inilah golongan yg apabila dia berbicara banyak berlaku penipuan...apabila diberi kepercayaan maka akan dikhianati dan apabila dijauhi atau dibantah maka akan dicela olehnya ...nauzubillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan kawanan serigala tapi kawanan jubo2 yg suka dan mudah dijubo dan dikelentong oleh aljuburi si peliwat tua.

      Delete
    2. Spesis cai yang guna tahi sebagai otak maka lahirlah macai IQ hampas seperti tahi yang hanya tahu bicara pasal jubo macamlah pemimpin umporno suci dari jubo dan pantat perempuan...kalau nak berposting atau menyalak biarlah ia memberi manfaat bukan hanya tahu buang sampah dan tahi dalam blog OK

      Delete
  10. Orang tak cukup sifat macam Rafizi ni jadi Pojaan kpd kaum ygn naik jaid calon DUN dlm PKR.

    Harap DIn Patin Lombong boleh beri ulasan (Aku dah letak dlm blog hang, tapi tak jawab)

    ReplyDelete
  11. Ko duduk dalam lagi lama lagi bagus, selamat sikitlah annak buah aku berpacaran di KL nih. dan tiada lagi ganguan dari bebudak ko.

    british council spokeswoman kata

    ReplyDelete
  12. pernah suatu ketika tatkala anwar dikelilingi oleh para pembela yg sangat besar jasa yg ditaburkan untuk anwar dan keluarganya ..hasilnya lahir PKR .. kini sebahagian besar dari sekalian pengasas awal PKR telahpun pergi meninggalkannya ... mereka telah memasuki fasa " apabila dijauhi atau dibantah maka akan dikalungkan segala macam celaan dan fitnah"...mereka telahpun melewati fasa yg pertama ..dan berjaya mengharungi fasa yg kedua .. Tan Sri Khalid adalah individu yg paling latest memasuki fasa yg akhir apabila dilucutkan kuasa MBnya hingga keahiannya juga turut dirampas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko makan gaji buta ke

      Delete
  13. Laaaa..Jer Ulu Bernam plak...mn p Jeff Ulu Yam...moga ko berdua mampus kn panah petit..Koh..koh..

    ReplyDelete
  14. Orang kalau nama Jeff perangai macam sial...tak tau kenapa ....aku paling benci org nama Jeff ni..

    ReplyDelete
  15. Berani kerana benar. Sedar le diri sikit anom, jgn kata rafizi. Tgk dia lawan gst utk rakyat bkn mcm anom asyik mengutuk orang. Kalau berani turun beri sokongan pada rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon2 yg mengutuk rafizi tu marah sbb nak sangat2 gst utk membuncitkan lagi perut bos2 diorang walaupun diorang terpaksa makan rumput je...

      Delete
    2. anon2 10:55 & 12:23 adalah sekawan jubo2 bodoh yg mudah dibodohkan dan mudah dijubur suka sama suka.

      Delete
  16. Kononnya best student, dapat award macam2, orater yang bagus le ini le itu le, last2 tunduk jugak engkau pada kafir harbi dapigs.

    ReplyDelete
  17. Blog omakau dah dipenuhi anjing2 belaan umno..tukar la gambar kat atas tu..ngeee

    ReplyDelete
  18. hahahaha....

    Bodohla kau Omak....

    kenapa sikit sangat kau kutuk Azmin? Berilah Kutukan Keramat kepada Azmin....

    Tulis berjela-jela pangjang tapi kutuk Azmin tak sampai sebaris ayat.....

    Bodoh piang la kau Omak

    ReplyDelete
  19. Blog Omakkau...lapangan macai umno melepas geram.

    Maklumlah blog umno totok x ada yg sudi membaca...

    ReplyDelete