KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 22 March 2015

KALAULAH BEGINI CARANYA PARA KONTRAKTOR DINEGARA KITA BUAT JALANRAYA ALANGKAH BAGUSNYA.


Pasti tidak kedengaran lagi ungkapan jalan sering berlubang dan berlopak-lopak walaupun baharu sangat dibina.

Tidak lagi berlaku kejadian penunggang motosikal maut sebab terlanggar jalan berlubang ... kejadian jalan berombak-ombak pasti menjadi sejarah ... kenderaan rosak dan sering ke workshop disebabkan jalan tidak baik dan rata sudah berkurangan .. akhirnya rakyat juga yang dapat manafaat dan nikmat.

50 comments:

  1. tukang masak kerja enteng22 March 2015 at 09:53

    Kat mana ni Omakkau? Nmpk gaya mcm kat UK. Kalau kat UK, mmg jln raya biasa dan causeway di sana sgt menyenangkan pemandu. Saya biasa memandu di sana. Best! Dan takde tol!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan kau nak menipu dekat uk pun ada tol di highway, uk ada cukai gst 20%., kalau Dekat bandar dia tak tol. di uk ada bantuan pengangur macam orang sebuk dregee dia tak boleh pakai elok minta jadi rakyat uk itu senang tak payah dia kerja

      Delete
    2. satu perkara yg tak serupa di msia. Kontrator yg dpt tender bukan dr parti pemerintah. pemberian tender secara adil. Inilah cara negara bertemadun Kat msia klu tak pandai kipas, kroni yg akan kebas.

      Delete
    3. tukang masak kerja enteng22 March 2015 at 13:41

      Bro/sis 10.59 - sy drove dr birmingham ke scotland, dr birmingham ke cornwall- takde tol. Tak menipu. Tp masa tu zaman student. Taktau la sekarang kalau zaman dah berubah. Pokoknya, sy tidak menipu. Dan saya maafkan awak yg telah menuduh saya cuba menipu. As for gst, that's a different kettle of fish altogether.

      Delete
    4. Itu 13:41 waktu bila itu pergi uk atau pun kau ikut jalan kampung, Di uk memang ada tol tak payah kau menipu ia gst 20% malah motorsikal pun kena tol ,,di malaysia cuma serawak je motorsikal kenakan tol

      http://www.dalnicni-znamky.com/en/highway-toll-united-kingdom.html

      Delete
    5. Yang pasti pengangkutan awam sangat efisyen, murah dan menepati masa di UK....kat sini??? Lu pikir la sendiri kata nabil...

      Delete
    6. Aku Baru balik UK. Dari Liverpool ke Cardiff wales, tak ada satu tol pun. Jalan pulak terbaik kelas satu

      Delete
    7. Ini aku cakap di uk pun ada toll ia . Kalau ikut jalan kampung ia tak ada toll macam malaysia ini ia
      http://www.severnbridge.co.uk/toll_prices.html

      Delete
    8. alamak diaorg ni. bebal tak sudah2.. kat uk tol by per crossing. kat malaysia by per kilometer. jauh beza tu. toll byk hanya utk bridge pass je.

      Delete
    9. anon 16:23 tu lagi lawak. bagi link masuk toll severnbridge. tu mcm jambatan pulau pinang la. nak sgt cari toll kat uk sampai link itu je dia jumpa.

      Delete
    10. Ha.ha. bukan itu uk memang ada taip (toll m6) cari je compurter korang in

      Delete
    11. Sama je bodoh. Kecoh tol kt uk buat apa..takde kena mengena. Kasi hentam mahathir pegi swastakan semua benda. Kaya raya kroni dlm sykt konsesi.

      Delete
  2. Selalunya manusia malas yang hanya ingin mengautkan keuntungan. Bagi mereka, perkara sebegini adalah tidak penting dan remeh-temeh sahaja. Nak salahkan siapa? Salahkan sikap sesetengah manusia di Malaysia yang tidak berfikiran matang.

    ReplyDelete
  3. Artikel Terlatest Dari Tulang Badak

    Anuar Beraheem, De Facto yang Syubhah
    Sungguh misteri status posisi Anuar beraheem.

    Misteri2 tersebut adalah:

    1) Perlantikan beliau sebagai De Facto masih sah walaupun tidak diketahui oleh ramai orang. Pengumuman dibuat oleh media2 Blogger Pro PASMA-CHA yang Anuar masih De Facto PKR.

    2) Pengumuman hanya di buat oleh Penolong Admin Blog Hampas Kunyit. Apakah SU PKR Pusat tidak mampu membuat pengisytiharan? Apakah Ketua2 PKR sendiri tidak mampu membuat pengumuman sedangkan dlm isu MB Selangor begitu galak mahu memecat TSKI

    3) Mengapakah berkata jawatan De Facto masih sah sedangkan tuan punya body dlm penjara, walaupun memang betul Anuar Beraheem difitnah

    4) Melantik De Facto baru adalah cadangan yang amat popular di kalangan ahli2 dan akar umbi

    5) Anuar Beraheem tidak layak menjadi De Facto kerana beliaulah yang membawa najis Nepotism ke dalam PKR. Beliaulah punca utama perpecahan dalam PKR sekarang ini

    Tulang Badak@ Murtabak Waves
    Kasi Forward Sama MalaysiaWaves Okey

    TULANG BADAK @ MURTABAKWAVES YANG DIILHAMKAN OLEH PASMA-CHA KEPADA SAYA DEMI MEMPERJUANGKAN PEMBODEKAN, KETAHYULAN DAN KESAKSAMAAN, SELARAS DENGAN BIHUN SOP PASMA-CHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bincang pasal jln raya la....jangan jadi BARUA parti laknatullah yang menindas bangsa sendiri...kalu betul berani masuk lah Blog Malaysia Waves keroyok lah admin 2 jika hebat sangat. Lu Sandoval scam batu.

      Delete
    2. sori bro...tulang badak @ tulang babi ni tak tau membaca. Buta huruf. Lain yg ditanya lain pula yg dijawab. P. Ramlee dah buat filem org macam ni sejak tahun 1960 lg.

      Delete
    3. Bukan tak tau baca.... tulisan keciklah.

      Delete
    4. Di uk jalan pun ada tol malah motor pun kena tol dan rakyat dia orang pun kena ada gst 20% cuba tengok blog aku bagi ini ia, kalau orang tak tahu cari maklumat boleh kau tipu , kalau ikut jalan kampung mamang tak ada tol
      http://www.dalnicni-znamky.com/en/highway-toll-united-kingdom.html

      Delete
    5. Anon 14:06, sudah2lah iklankan awak pernah tinggal / pergi uk. Tajuk atas tu tentang kualiti jalaraya. Tol ke, gst ke, semua org dah maklum baik buruknya. UK sekarang ni dah jadi tempat org Malaysia kencing berak, nak bangga apa.

      Delete
  4. Klu azmin rajin turun ukur tebal jln raya kat bandar baru bangi, tentu jln di sini tak lubang2. Tapi mintaklah azmin jangan ukur tebal jalan kat sini sebab takut macha2 tak dapat cari makan pulak nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seluruh negara jalan berlubang-lubang. Bukan di Selangor je. Semalan aku balik dr Tanjung Malim. Jalan belubang-lubang. Mana-mana pun serupa selagi bn memerintah.

      Delete
    2. Tak mau jalan berlubang? Nak jalan diturap segera? Jemputlah PM secara rasmi mai makan nasi berlauk kangkung dan ikan termenung masin di rumah kau. JKR akan turap segera jalan, start dari jalan bandaran hingga 100 meter selepas simpang lorong nak masuk rumah kamu. Kalau nak diturap juga selepas 100 meter tu, suruh jiran kamu di hujung jalan belanja kopi nujum pak belalang kat pm.... comfirm sepanjang jalan tu akan berturap.

      Delete
  5. Di malaysia, jalan raya memang sengaja dibuat supaya tak berkualiti... supaya cepat rosak... baru kontraktor boleh cari makan... kalau jalan berkualiti, susah rosak, kontraktor mahu makan apa, mahu korek mana mahu bayar pinjaman hilux.

    Solution: buat tender yang bersyarat bahawa tempoh jaminan kontraktor jalan adalah selama 10 tahun ditanggung penuh atau harta akan disita... insyaalah berkualitilah jalan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak setuju. Bila jalan cepat rosak tender baru dibuka. Ada masyukkk. Kroni akan dpt makan sepanjang hayat.

      Delete
  6. Lebih baik kita jangan guna jalan raya,, kitanumpng jet kak mah lagi baguih

    ReplyDelete
  7. Kalau nak jalan best2 buka tender di UK sana,
    Jangan kira berapa juta, bayar sajalah.

    ReplyDelete
  8. Salam 1rasuah ,

    Di luar negara,
    Ada gst tapi hiway tanpa tol,
    Minyak mahal tapi harga kereta dan tambang murah (subsidi kerajaan),
    Pendidikan kena bayar tapi tenaga pengajar pandai, tak perlu tuisyen.
    Kilang banyak tapi untuk rakyat,
    Untuk servis kerajaan rakyat bayar cukai tak perlu swasta.
    Bayar kabel tv tak perlu tengok iklan.

    Di Malaysia ,
    Ada gst hiway masih bertol.
    Minyak mahal harga kereta mahal, tambang mahal (makan keliling).
    Pendidikan kena bayar tapi tenaga pengajar SPM teruk, kena ambil tuisyen (2x bayar).
    Kilang banyak tapi untuk pendatang.
    Rakyat bayar cukai untuk pekerja gomen dan bayar myeg juga (2x bayar).
    Bayar bil astro tapi iklan macam tv3.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. rafizi cakap kita contoh Finland bagi jalan percuma dan hapuskan tol, tapi rafizi lupa cukai finland 10% gst .orang ada degree macam rafizi itu pun tak tahu perkara itu. itu pelajar yg di hasilkan oleh mckk ia , aku yakin Salam 1rasuah pkr ini mesti.belajar dekat sekolah mckk.

      Delete
    2. Sekarang 6%, tak lama lagi naiklah gst tu... slow2lah bro... kau nak gst 100% pun tiada masalah... ini malaysia.

      Delete
    3. ya ..... ini negara 1brimalaysia boleh....
      rakytat bodo macam lumbu ley....
      apa pun kerajaan buat kena sokong ....kena berrrrr syukurrrrr.... sampai terrrrsungkurrrrr.... kalau tidak.... petualang....dan kufurrrrr nikmat....

      Delete
  9. Salam 1rasuah ,

    Di luar negara,
    Ada gst tapi hiway tanpa tol,
    Minyak mahal tapi harga kereta dan tambang murah (subsidi kerajaan),
    Pendidikan kena bayar tapi tenaga pengajar pandai, tak perlu tuisyen.
    Universiti hasilkan tenaga engineer, doktor, saintis, usahawan dan pekerja am.
    Kilang banyak tapi untuk rakyat,
    Untuk servis kerajaan rakyat bayar cukai tak perlu swasta.
    Bayar kabel tv tak perlu tengok iklan.

    Di Malaysia ,
    Ada gst hiway masih bertol.
    Minyak mahal harga kereta mahal, tambang mahal (makan keliling).
    Pendidikan kena bayar tapi tenaga pengajar SPM teruk, kena ambil tuisyen (2x bayar).
    Universiti hasilkan pekerja gomen atau penganggur tunggu keja gomen.
    Kilang banyak tapi untuk pendatang.
    Rakyat bayar cukai untuk pekerja gomen dan bayar myeg juga (2x bayar).
    Bayar bil astro tapi iklan macam tv3.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni kategori bodo atau pandai ? .. khabar fitnah dan benar semua kau sapu ..

      Delete
    2. Klu ostart unknown marah maknanya apa yg ditulis KEDEPAN tu betullah .Heee

      Delete
  10. Kat s.alam, masa zaman bn jln jarang diturap tp bila diturap, tebal-tebal. Jarang berlubang balik. Bila pkr berkuasa, jalan diturap berulang kali tp nipis mcm kulit bawang. Mula-mula tengok nampak mcm pkr prihatin masalah rakyat, tp bila berulang kali turap rosak, turap rosak..ni buktinya nk cedok duit kerajaan negeri. Tiap2 mlm india ni repair jln..tak percaya boleh pusing area s.alam. Bukan kata jln shj, pkr pandai reka projek kecilan yg x berfaedah bg mkn kroni diorang. Hak pkns byk diswastakan senyap2..zaman azmin ni plg ketara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah nya pkr memang tak tahu buat kerja selapas turup dia kena ambil gambar menbukti menbukti jalan diturap sekurang2 nya 5cm dan gambar bahan dia orang guna kena berkualiti, tak salah aku di klang getas dan taman melawati kawasan azmin je dah dua kali diturap setahun, tah apa yg buat kontraktor azmin koroni azmin itu buat, jalan raya selepas turap dia kena bawa tanah sampel digurudi bahagi jalan bahagi yg turap kurang satu kali bukti bahawa ia di turap dengan betul, Ini menunjuk kan azmin reti ke tak pasal jalan raya tak dan tak tahu pasal nya , kerja2 di buat jkr atau kerajaan selangor pun azmin kena ambil tahu kualiti jalan selangor ini. Nampak nya azmin ini macam kena tipu dengan kontraktar jalan tak pecaya siasat kenapa sampai dua kali setahun jalan itu turap , fikirkan ia

      Delete
    2. PKR mmg tak tau buat kerja. MP umno semuanya pandai. Duit kapal selam, projek lembu, pelabuhan, bla...bla... semuanya masyuk. Tujuh keturunan makan pun tak habis...hidup umno...

      Delete
    3. Kah! Kah! oi banggang punya macai Umgok/BN. JKR itu di bawah persekutuan ke negeri? Dulu kememterian kerjaraya bukan Umgok, tapi sekarang??? tidur kah??

      Delete
    4. Yg dimaksudkan tu jln negeri..bkn jln persekutuan yg turap tiap2 mlm.

      Delete
    5. Masalahnya kerajaan negeri selangor tidur dah turap pun jalah belubang itu cara pkr Buat duit. Kalau bn turap lima tahun boleh tahan

      Delete
    6. Pkr buka tender memang telus siapa paling murah dia dapat inilah hasilnya, klu dulu tampal lubang mesti ditarah dan dibesarkan dahulu kawasan yg hendak diturap untuk melekatkan tar lama & baru, contrator pkr hanya menurap begitu shj kerana nak murah inilah hasilnya.. kadang² bila nak memampatkan tar ... yg lawaknya mereka megunakan belakang scoop shj.

      Delete
  11. Nk tgk jalan macam sial dtg ke Bkt sentosa Rawang.brlubang tampal berlubang tampal..ada lebihan tar...simpan dlm lori dia org masuk ketaman2 perumahan , turap dpn rumah org charge 2 3 ratus...Cara dia org Cari makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah kememterian kerjaraya orang Umgok. habis hancor. masa 1960 dan 1970 kemeterian kewangan orang MCA rm 1.00 = singapore $ 1.10.

      Delete
    2. Cina babi bagi komen anon 18.34

      Delete
    3. Yang menaikan matawang Singapore ialah Yahudi America dan Isreal, Kalau lihat matang wang Yuan, Dollar Hongkong / dollar Taiwan lebih kurang sama dg RM. Takkan Org Cina di Negara Cina, di Hong Kong & Taiwan bodo dp Cina Malaysia/Singapore.

      Delete
  12. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  13. Pasal jalan pon nak bergadoh ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ sagat pale sekor2 atas tar tu baru tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau org tuduh umno pasal mata wang jatuh.kau org tahu pasal umno tak ikut telunjuk yahudilah mata wang kita turun itu pun kau org tuduh umno yahudi

      Delete
  14. Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, mobil
    Pinjaman, pinjaman mahasiswa, pinjaman konsolidasi utang, pinjaman tanpa jaminan, modal ventura, dan lain-lain .. Atau apakah Anda menolak pinjaman oleh bank atau keuangan
    lembaga untuk satu atau lebih reasons.You di tempat yang tepat untuk
    solusi pinjaman Anda! Saya pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman kepada
    perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau
    2%. Bunga. Silahkan hubungi kami melalui email newdaytonloancompany@gmail.com.

    terima kasih,
    mrs Sonia

    ReplyDelete
  15. Adakah anda seorang ahli perniagaan atau perempuan? Jika dalam apa-apa masalah kewangan atau memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Jika anda membayar bil-bil atau hutang untuk menyelesaikan, atau adakah saya memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan ia sukar bank-bank tempatan / modal mencari untuk mendapatkan gadai janji daripada institusi kewangan yang lain? Adakah anda memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab, jika anda suka,

    * Pinjaman Kenderaan
    * Pinjaman Harta Tanah
    * Pinjaman Perniagaan
    * Lain-lain Pinjaman
    * Kredit
    * MasterCard

    Sila hubungi kami melalui e-mel: Saya Theresaloancompany@gmail.com
    Nota: Pinjaman menyediakan kadar faedah tahunan sebanyak hanya 2%. Harap anda akan diberi kredit dalam mana-mana negara di dunia harus kediaman.

    Apa-apa keperluan pelanggan, kami perlu menyediakan maklumat berikut untuk membuka fail pemprosesan pinjaman.

    1. NAMA PENUH: ...............................
    2. ALAMAT: .............................. .. ...
    3. KERJA: .....................
    4. NEGERI: ........................
    5. SYARAT: ........................ ..
    6. Bandar: ...........................
    7. SEX: ............................
    8. Umur ........................... ..
    9. BILANGAN TELEFON BIMBIT: ............ ..
    10. BILANGAN KREDIT DIKEHENDAKI: ..........
    Pendapatan 11.Monthly ..................
    12.DURATION daripada: ..................... ..
    13. PINJAMAN TUJUAN ...............

    Terima kasih atas kerjasama anda
    Theresa SYARIKAT PINJAMAN
    ALAMAT E-MEL: Saya Theresaloancompany@gmail.com

    ReplyDelete