KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 24 March 2015

PUTUS HUBUNGAN DENGAN PAS SELAGI HADI AWANG PRESIDEN MENERIMA KECAMAN KUAT DARI PEMIMPIN - PEMIMPIN TERTINGGI PAS TERMASUK MAT SABU YANG DI LIHAT BEGITU RAPAT DENGAN DAP DAN LIM GUAN ENG.


Pemimpin-pemimpin tertinggi PAS mengkritik keputusan DAP untuk memutuskan hubungan dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi ekoran kontroversi pelaksanaan hudud di Kelantan.

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu mengingatkan supaya penyelesaian segera diambil atau krisis sedia akan akan semakin meruncing.

"Datuk Seri Abd Hadi Awang adalah presiden PAS.

"Oleh itu, sebarang tindakan memutus hubungan dengan beliau memberi suatu impak yang buruk kepada PAS,” kata Mohamad, pemimpin kanan PAS yang dilihat paling rapat dengan DAP.

"Jika penyelesaian segera tidak dapat dicapai, maka hubungan yang sedia ada semakin runcing dan saya yakin penuh sekusut mana pun hubungan, kalau ada kesungguhan untuk terus berada dalam Pakatan Rakyat, pasti akan jumpa jalan penyelesaiannya," katanya.

Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP membuat keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Hadi.

Mereka bagaimanapun mahu kekal dalam Pakatan.

Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub pula menyifatkan keputusan DAP itu "bukan jalan penyelesaian terbaik" dan mewujudkan situasi "rumit dan sukar" pada mereka.

"Datuk Seri Tuan Guru Abd Hadi Awang adalah presiden saya dan presiden lebih satu juta ahli PAS," kata Salahudin dalam kenyataannya.

"Saya masih yakin dan percaya melalui pengalaman suka duka bersama Pakatan, sebesar mana dan sekusut mana pun masalah yang pernah di depani, medan atau platform terbaik untuk berbincang dan membuat keputusan secara kolektif ialah mesyuarat Majlis Tertinggi Pakatan.”

Sementara itu, Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar pula mempersoal tindakan DAP itu memandangkan Hadi antara yang berhak mewakili parti itu dalam mesyuarat bersama gabungan pembangkang.

"Ini bercanggah dengan prinsip bersama iaitu Majlis Presiden Pakatan Rakyat, diwakili oleh pimpinan tinggi parti.

“Jadi saya fikir ini satu yang tidak wajar dibuat sebab bagi saya berlapang dada dan berjiwa besar," katanya dalam sidang medianya di Parlimen.

Sehubungan itu MP Pokok Sena itu menyarankan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali supaya menetap tarikh bagi kepimpinan PAS menentukan sikap berhubung keputusan DAP itu.

PAS kini mahu membentangkan rang undang-undang persendirian di Parlimen bagi membuka laluan ke arah pelaksanaan hudud di Kelantan.

Minggu lepas, Dewan Undangan Negeri (DUN) negeri itu meluluskan pindaan terhadap enakmen sedia ada.

Pindaan baru itu antara lain memansuhkan peruntukan yang memberi pilihan kepada orang bukan Islam – sama ada ingin dibicarakan mengikut undang-undang syariah atau undang-undang sivil.

Ia turut meminda peruntukan yang memberi pengecualian termasuk tidak memotong tangan seseorang pencuri yang sudahpun cacat di sebelah tangan, dan sekiranya pesalah itu memperoleh hak mengikut undang-undang ke atas harta yang dicuri itu, sebelum penghakiman dibuat.

Rang Undang-undang baru ini juga membolehkan penuduh kes zina atau liwat memberi keterangan melalui syahadah atau bayyinah (keterangan yang jelas) dan kebal daripada hukuman jika kemudiannya ditentukan bahawa tidak ada bukti yang cukup untuk membuktikan salah laku itu.

Pindaan keempat melibatkan kesalahan liwat antara suami dan isteri, yang memperuntukkan hukuman ta'zir sekiranya didapati bersalah.

18 comments:

  1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Sebenarnya PAS tak perlu balas kenyataan DAP. PAS hanya perlu kata-DAP tak perlu masuk campur urusan agama islam. Memandkan Nik Aziz pernah berkata sanggup bekerjasama dengan syaitan, inilah hasilnya.

    ReplyDelete
  3. Wahhhh betol jahat Anuar ni. Mula2 sabotage Fr Chandra, TSKI, Che Gu Bard, TGHA dan sekarang sabotage PAS. Baru aku tau Anuar adalah firaun bertopengkan Keadilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang jahat macam firaun. DAP pula haman2nya.

      Delete
  4. Jijah kipas satay kajang dan DAP menentang hasrat Rakyat Kelantan

    ReplyDelete
  5. mana Khalid Samad MP Shah Alam, dah khayal jilat bontot DAPigs ke, hingga tak terkata-kata.

    ReplyDelete
  6. Kawan2 Reformist_

    DAP dan PKR sudah khianat kpd perjuangan reformasi.

    Kita mesti keluar beramai2 Dari PKR. Selepas kita memecat PKR sebagaj parti kita.

    Pilihan kita:
    A. Kembali kpd UMNO dan membuat pembaharuan dari dalam
    B. Terus berjuang dlm rangka reformasi sebagai Ahli PAS.

    Sebaik2nya pilihan (A)/lebih tepat. Kalau mahu status quo sila jadi Ahli PAS sbg pilihan ke 2.

    Roy, Hulu Tembeling
    Seasoned Reformist

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan terus dapat GST. Tahniah !

      Delete
  7. Talak berapa dia mau, kasi sama dia, 1...2...3000 pun boleh.

    ReplyDelete
  8. Aku tak percaya Mat Sabu 121 berani cakap lagu tu. Sangkut gaji dari Syarikat Ayaq P.Pinang nanti...ini semua wayang opera cina saja.....

    ReplyDelete
  9. Apa lagi mat sabu. ko pegi gigit telinga anak manja LGE tu sampai kudung kalau ko betul2 serius. kalau setakat cakap je geng2 jebon pun bolehhhh.

    ReplyDelete
  10. Mat sabu bakal menggantikan hj hadey. Inilah balasan Allah trhadap dosanya yg sanggup berkoloborasi dgn kafir harbi.

    ReplyDelete
  11. Sekarang dap begitu angkuh presiden pas pun dorg nak tentukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi PAS yang sombong bodoh. Nak masuk kelambu UMNO walupun ditolak UMNO.

      Delete
  12. "Datuk Seri Abd Hadi Awang adalah presiden PAS."

    Oleh itu, sebarang tindakan memutus hubungan dengan beliau memberi suatu impak yang buruk kepada PAS,”

    Jangan kita lupa Datin Seri Wan Azizah juga adalah presiden parti PKR.

    Menghina kewibawaan dan ketrampilan beliau kononnya tidak layak menjadi menteri besar Selangor juga telah menghina keseluruhan ahli parti itu....

    Aku tak pasti apakah ia terjadi.secara kebetulan atau pembalasan sikap biadap ulamak terhadap insan biasa.. Namun Hadi sudah menerima hasil apa yang telah.disemai sebelum ini.

    DAP menolak Hadi seorang saja tapi jika ahli sayang sangat ulamak jenis itu maka termasuklah mereka itu dalam kumpulan Hadi yang ditolak bukan saja DAP tapi pengundi atas pagar.

    Pilihannya ada dua cuma pilih satu daripadanya...pilih Hadi Awang atau pilih parti PAS.

    Jika Hadi masih jadi presiden parti PAS maka pilihanraya akan datang PKR dan DAP secara bergilir meletakkan calon disemua tempat calon PAS bertanding bagi menguji siapa yang disukai oleh para pengundi.

    Padan muka UG Terenganu...kah...kah..kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tolak guan eng. Besar sangat ke dia? Kau nak jilat guan eng kau jilat pungkok dia lepas dia berak. Kah 3x.

      Delete
  13. Pengakuan tulus dari saya TKI kerja di malaysia
    saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada AKI DARMO,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 3 tahun di malaysia ,,dengan gaji lebih kurang 2.7jt/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa timur,,sudah lama saya mengetahui roomnya om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar AKI DARMO,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..
    dan kemarin saya di beri 4d singapura,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri AKI DARMO ternyata tembus,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 120 lembar,,sisa gaji bulan juli ternyata meledak….!!!
    dapat 300jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI DARMO,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan ini mau pulang aja ke jawa timur,,buat AKI DARMO saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik AKI..
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
    AKI DARMO di nomor: (-082-310-142-255-)
    demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa..

    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL AKI DARMO
    angka;GHOIB: singapura
    angka;GHOIB: hongkong
    angka;GHOIB; malaysia
    angka;GHOIB; toto magnum
    angka”GHOIB; laos…
    angka”GHOIB; macau
    angka”GHOIB; sidney
    angka”GHOIB: vietnam
    angka”GHOIB: korea
    angka”GHOIB: brunei
    angka”GHOIB: china
    angka”GHOIB: thailand

    ReplyDelete