Wednesday 25 March 2015

ISU HUDUD ... PAS DAKWA GUAN ENG SPIN FAKTA.



Pas menafikan bahawa parti Islam itu dihasut membentangkan Rang Undang-undang Persendirian (RUU) mengenai hudud dengan dijanjikan sokongan oleh kerajaan Persekutuan sepertimana didakwa DAP.

Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali menegaskan, tarikh yang didedahkan DAP itu dipercayai sudah dimanipulasi selepas tindakan presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menghantar surat permohonan membawa RUU kepada Dewan Rakyat pada 18 Mac lalu.

“Tak betul tu... ini mesti kena spin selepas (timbul) benda-benda lain laa ni, itu pun kalau dibenarkan, dia (DAP) sendiri faham trend itu,” katanya kepada Sinar Online, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas dakwaan Setiausaha Agung, Lim Guan Eng dalam kenyataanya semalam bahawa Umno telah menghasut Pas untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan pada 27 Mac 2014 semasa sidang Dewan Rakyat dengan menjanjikan sokongan Barisan Nasional.

Ditanya mengenai perkembangan surat permohonan Pas bagi membentangkan RUU mengenai hudud di Dewan Rakyat, beliau berkata sehingga kini pihaknya belum menerima sebarang jawapan.

“Saya belum lagi (jawapan Speaker Dewan Rakyat), kita memang sudah hantar (surat permohonan bentang usul RUU) pada 18 Mac lalu.

“Saya tak pasti (bentang RUU pada sidang Parlimen kali ini), kalau itu (boleh) pun kena bacaan pertama saja, kalau peringkat ini (bentang) bukan bincang lagi, tunggu notis sahaja untuk disebut (dibaca),” ujarnya.

Sementara itu, mengulas kenyataan Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Mahfuz Omar semalam mengenai mesyuarat khas Pas bagi membincangkan pendirian DAP itu, beliau mengesahkan perkara tersebut dan ia akan dibuat dalam masa terdekat.

“Kita akan bermesyuarat dalam masa terdekat, isu itu sahaja (pendirian DAP). Kita pun nak buat mesyuarat, isu itu pun kena mesyuarat selepas kita menerima cadangan,” katanya lagi.

21 comments:

  1. salah satu kata2 hikmah khalifah Umar al khattab .. islam tiada ertinya tanpa jemaah ..tiada jemaah tanpa pemimpin.. dan tiada pemimpin tanpa ketaatan ... lalu dimana agaknya "pemimpin" dlm tahaluf siasyi antara PAS PKR dan DAP kerana masing2 mempunyai jemaahnya (ahli) ? ... PR tidak boleh bergerak dengan sifat "bersetuju untuk tidak bersetuju" (inilah fahaman yg paling tidak masuk akal dlm sesuatu tahaluf siasyi) atau sekadar berpakat antara kedua belah pihak dan satu lagi pihak wajib menurut ...dlm banyak isu DAP dan PKR terlebih dahulu berpakat untuk PAS ikuti .. inikah yg kamu gambarkan sebagai tahaluf siasyi ? jika inilah jln yg "benar" .. maka betullah dakwaan DAP dan PKR pada rakan tahalufnya itu adalah pihak yg berkhianat..tidak boleh dipercayai..dan tikam belakang .. sudahlah PAS bila lagi nak sedarkan diri keluarlah dari sifat tipu daya itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila kamu bertiga, janganlah kamu berbisik antara berdua. Ia akan menimbulkan kerosakan dlm kumpulan tersebut.
      Dlm hal ini siapakah yg tidak jujur & yg paling jahat?.

      Delete
    2. maka lantiklah salah seorang dari kamu sebagai pemimpin@ketua dan taatlah pada keputusannya (wala) selagi ia tidak membawa kepada kesyirikan atau kemudharatan melebihi dari kebaikan .. inilah pasak utama dlm sesuatu tahaluf siasyi dlm urusan fardhu kifayah ... PAS terang lagi jelas ditolak dari diangkat sebagai pemimpin PR ... PKR diterima sebagai ketua oleh DAP ... tetapi PAS tidak .. sedang DAP juga sangat jelas terhalang dari mengepalai PR ... frasa "bersetuju untuk tidak bersetuju" sangat diluar tabii ... maka secara mudahnya tiada tahaluf siasyi yg terjalin antara ketiga2 pihak ini ... sedangkan sebahagian dari spesis binatang juga difitrahkan Allahswt pada kejadiannya pasti ada "pemimpin" untuk memelihara pada kelangsungan spesis itu ... ini baru isu hudud...bagaimana pula pada urusan yg lebih besar dan lebih berat ? apakah sifat "bersetuju untuk tidak bersetuju" mampu membawa kepada kejayaan ? tiada lagikah perasaan malu ? kamu sebagai mahluk yg dikurniakan akal "kalah" kepada binatang dlm urusan pelantikan si pemimpin ... satu2 cara untuk menyelamatkan PR adalah dengan PAS akur supaya PKR diangkat sebagai pengerusi PR ..

      Delete
    3. no la...dap nak bg talian hayat kpd macai dap dlm pas...so depa hina tghh so dptlah macai2 ni melalak marah dap...phuwaaa pemilihan coming soon meh....dap tau pasma dah lingkup...ajk pusat byk dh nak lingkup...so depa cuba salvage la apa yg dapat utk dpt kekalkan macai2 tertentu dlm pas...janji ada lagi sorg dua dlm ajk jadilah...dari xdak langsung...mana mau cari inside info nnt...mana mana cari tukang tembak from inside nnt....

      Delete
    4. Khalifah" umar abd aziz" yang disanjung pas sebelum ini dah menentang hudud
      Kredibiliti pas telah dihancurkan dap.
      Inilah akibatnya jika hanya mementingkan kuasa,hasad dengki dan dendam.

      Delete
    5. Dah lebih dp spin , dah tonggan terbalik dah, Dalam senyak2 DAP nak perbodohkan PAS lagi , cuba mengajar ahli2 PAS, presiden yg mana mereka perlu pilih

      Delete
  2. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

    Ada ke korang nak tolak pemimpin dapig tu? Slogan je le yang lebih

    ReplyDelete
  3. Posted: Wed Mar 25, 2015 12:28 am Post subject: DAP dan PKR mula ketar kepala lutut. 
    Orang Kuat DAP mencadangkan agar ada kerajaan ( BN ) bergabung dengan Pembangkang ( DAP dan PKR ) Pas tidak dimasukkan, yang kononnya mahu menyelamatkan Perlembagaan Negara. Nampak sangat DAP sudah terdesak. Mereka sedar lambat laun Umat Islam di Malaysia akan menyokong Hudup. Sekiranya ini terjadi ia merupakan mimpi ngeri bagi mereka. PKR sudah mula berlembut dengan Pas. MB Selangor mahu Pas dibenarkan untuk menjelaskan tindakan Pas meluluskan Hudud di Kelantan dan juga akan dibawa ke dewan Rakyat.

    ReplyDelete
  4. Kawan2 Reformist_

    DAP dan PKR sudah khianat kpd perjuangan reformasi.

    Kita mesti keluar beramai2 Dari PKR. Selepas kita memecat PKR sebagaj parti kita.

    Pilihan kita:
    A. Kembali kpd UMNO dan membuat pembaharuan dari dalam
    B. Terus berjuang dlm rangka reformasi sebagai Ahli PAS.

    Sebaik2nya pilihan (A)/lebih tepat. Kalau mahu status quo sila jadi Ahli PAS sbg pilihan ke 2.

    Roy, Hulu Tembeling
    Seasoned Reformist

    ReplyDelete
  5. Kera juga didiskriminasi di Malaysia. Malaysia kerugian bakat besar kerana beri tempat di IPT kepada bodo yang keluar hanya tahu a) kerja kerajaan b) goyang telur di rumah tunggu kerja kerajaan, kakitangan sokongan berijazah pun tidak mengapa janji gomen. Sila baca di bawah:

    A Malaysian-born who invented the "loom bands" in the United States and is now a successful entrepreneur has said that he had to leave Malaysia in the early 90s in order to pursue education.

    Cheong Choon Ng wrote in the British newspaper The Guardian that he could not get into the local university because "Malaysia's race based quota system limits the number of ethnically Chinese students."

    "Like many of my friends, I had to leave Malaysia to go to university," he wrote.

    Loom bands, also known as rainbow looms, is the art of using rubber bands to make bracelets or any other objects, in 2011, and last year his company sold more than $40 million worth of rubber band looms.

    He said that he had now seen the British royal family and Pope Francis both wear them.

    "I looked at the pictures and thought to myself: "Wow, that was started from our dining room table"," he said.

    Cheong (left) invested all $10,000 of his family savings following years of forging a career in crash safety at the Detroit motor industry to order rubber bands from China and started making the bands, which he had initially made for his two daughters.

    "I spent months going round toy stores in Michigan with my daughters, trying to sell the loom band. Nobody was interested," he said.

    "So I asked my niece and my daughters to create YouTube videos, explaining how to make rubber-band bracelets. These created a trend," he added.

    From there on, the business picked up, he said.

    "The journey has been magical, but there have been many challenges," he added.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua atas ajaran anwar juga selaku menteri pelajara dulu ia hanya menharap kerja kerajaan je. Lupa pesan ia dua budak peliwat dalam mckk yg banyak merosakan malaysia ini ia, korang tahu siapa dia cuba teka ?cuba teka? Pasti degree pandai ini tak boleh jawab ia

      Delete
    2. mari kita hentikan nepotisma pining utara, penah lelah kami dari tahun 1998 ahli menukul polis dan kami di tangkap refomasi love papa, justine of papa langsung tak di hargai oleh anwar ketika nurul izzah masih bersekolah lagi ,malah junior kami di rogol 9kali mengunakan ky jelly apa malang nasib dia dah di rogol kemudian cubit dada sebab tak mahu ikut cakap dsai tonggay jubur nya kemudian diliwat.
      Untuk lepas diri kes liwat nya beliau telah banyak menipu dan telah memaksa peminpin ikut telunjuk beliau dengan memaksa tski lepas jawatan setelah banyak berjasa pada parti untuk beliau jadi mb, tuhan maha adil tak menbenarkan anwar menjadi mb sebab perangai nya nepotisma, tuhan maha adil tak bini nya pegang jawatan mb untuk di jadi macam pada nya, mari kita beramai keluarkan anwar dari pkr kami tak mahu keluarga nepostima pining utara merebak ke dalam pkr itu. diminta pkr kembali ke landasan sebenar menperjuankan rakyat ,bukan menperjuangkan peliwat dan keluarga nepotisma pining utara itu, cukup pas di jadikan mangsa nepotisma pining utara dari dap dinasti lim itu dan ahli pkr fanatik anwar itu
      Kembali akan pkr kelandasan yg sebenar bukan untuk nepotisma tapi untuk rakyat

      Delete
  6. Oh... sebab itulah Malaysia negara yang paling miskin sekali di dumia ini. Dulu aku tak tau sekarang baru tau sebabnya.

    ReplyDelete
  7. Aiioi....! PR.....Korang ni semua bermasalah dari lepas pilihanraya sampai lah ni. Tak habis2 dgn masalah......masalah......masalah....!

    Masalah yg dulu pun tak habis lagi selesai sampai lah DSAI tu dah masuk penjara masih lagi masalah tak selesai. Duit RAKYAT kerajaan keluarkan untuk 1MDB sampailah dah duit hanyutan dan menanggung rugi berbillion billion masalah PR tak gak selesai.
    Ni duit RAKYAT kerajaan dah keluar beli JET baru pun PR MASIH TAK HABIS BERTEKAK SESAMA SENDIRI......!
    Kawan sebagai pengundi pun dah bosan dgn dgn cara politik PR ni. BN dalam diam2 dah pulun berbilion bilion duit rakyat.....!
    yang pasti RAKYAT tetap kena GST,SOCSO,CUKAI ..... itu memang dah confirmed.
    PR istihar perbuatan BN pun benda dah berlaku....duit Rakyat dah sememang hanyut. Yg dapat projek tu pun mungkin dah beli berpuluh puluh rumah mungkin dah siap duduk bergumbira.
    PR dok memekak dgn masalah DALAMAN yg bangang dan menunjukkan KEBODOHAN sikap pemimpin masing2.
    kalau dah tak boleh tinggal sebumbung bubar saja lah...... dan TUMPUKAN pada amanah yg diberikan oleh pengundi masing2. PRU akan datang biarkan pengundi pikirkan sapa yg dia nak undi. Kalau dah rupa ini perangai PR terpaksa lah RAKYAT MEMBIAR KAN SAJA DIROGOL OLEH KERAJAAN BN.
    Bagi undi diharap dapat mengurangkan beban Rakyat rupanya bermasalah sampai kesudah tak selesai. Akhir nya Rakyat tetap jadi masa perkosaan oleh kerajaan BN.

    PADA SEMUA PEMIMPIN2 PR...!
    SEMUA SUDAH TERJADI.......RAKYAT SUDAH MENJADI MANGSA PERKOSAAN YG RAKUS DARI KERAJAAN BN.

    Undi PR pun BERmasalah tak undi PR menjadi jadi masalah. HAKIKAT NYA RAKYAT TADAH PUNGGONG BAGI KERAJAAN BN LIWAT SEPUAS PUASNYA.


    TAHNIAH BUAT SEMUA PEMIMPIN2 PR.

    HIDUP PR
    HIDUP GST
    HIDUP PR
    HIDUP 1MDB
    HIDUP PR
    HIDUP JET BARU SAMPEI......!
    HIP HIP HOREY
    HIP HIP PR
    HIP HIP HOREY
    HIP HIP PR
    HIP HIP HIP
    PENGUNDI JADI KARTUN PR Dan BN HOOREY...!

    ReplyDelete
  8. Aiioi....! PR.....Korang ni semua bermasalah dari lepas pilihanraya sampai lah ni. Tak habis2 dgn masalah......masalah......masalah....!

    Masalah yg dulu pun tak habis lagi selesai sampai lah DSAI tu dah masuk penjara masih lagi masalah tak selesai. Duit RAKYAT kerajaan keluarkan untuk 1MDB sampailah dah duit hanyutan dan menanggung rugi berbillion billion masalah PR tak gak selesai.
    Ni duit RAKYAT kerajaan dah keluar beli JET baru pun PR MASIH TAK HABIS BERTEKAK SESAMA SENDIRI......!
    Kawan sebagai pengundi pun dah bosan dgn dgn cara politik PR ni. BN dalam diam2 dah pulun berbilion bilion duit rakyat.....!
    yang pasti RAKYAT tetap kena GST,SOCSO,CUKAI ..... itu memang dah confirmed.
    PR istihar perbuatan BN pun benda dah berlaku....duit Rakyat dah sememang hanyut. Yg dapat projek tu pun mungkin dah beli berpuluh puluh rumah mungkin dah siap duduk bergumbira.
    PR dok memekak dgn masalah DALAMAN yg bangang dan menunjukkan KEBODOHAN sikap pemimpin masing2.
    kalau dah tak boleh tinggal sebumbung bubar saja lah...... dan TUMPUKAN pada amanah yg diberikan oleh pengundi masing2. PRU akan datang biarkan pengundi pikirkan sapa yg dia nak undi. Kalau dah rupa ini perangai PR terpaksa lah RAKYAT MEMBIAR KAN SAJA DIROGOL OLEH KERAJAAN BN.
    Bagi undi diharap dapat mengurangkan beban Rakyat rupanya bermasalah sampai kesudah tak selesai. Akhir nya Rakyat tetap jadi masa perkosaan oleh kerajaan BN.

    PADA SEMUA PEMIMPIN2 PR...!
    SEMUA SUDAH TERJADI.......RAKYAT SUDAH MENJADI MANGSA PERKOSAAN YG RAKUS DARI KERAJAAN BN.

    Undi PR pun BERmasalah tak undi PR menjadi jadi masalah. HAKIKAT NYA RAKYAT TADAH PUNGGONG BAGI KERAJAAN BN LIWAT SEPUAS PUASNYA.


    TAHNIAH BUAT SEMUA PEMIMPIN2 PR.

    HIDUP PR
    HIDUP GST
    HIDUP PR
    HIDUP 1MDB
    HIDUP PR
    HIDUP JET BARU SAMPEI......!
    HIP HIP HOREY
    HIP HIP PR
    HIP HIP HOREY
    HIP HIP PR
    HIP HIP HIP
    PENGUNDI JADI KARTUN PR Dan BN HOOREY...!

    ReplyDelete
  9. Anon 00.40
    Yg banyak masalah engko tu...,.masalah utama ko satu jer bodoh....ada otak ko letak kat bontot....yg bermasalah macai pas.....dah la bodoh ego dan sombong plak tu....presiden kena maki macai jadi setan bisu....itu la pas.....kena bodo kat pkr dan dap.....macai yg jadi setan bisu tu puak sokong dap dan anwar pluralisme serta puak syiah....husam musa...mat sabu...mujahit...nizar...kamaruddin jaapa...nipah miden...kalit samat perlu di tewaskan pemilihan bahagian masing2 macam pahlolrozi yg kalah tinggal spender di kuala kedah...bila dah tak ada jawatan masing2 akan pergi ke tuan belaan masing2.....masa tu baru islam dan orang melayu bersatu....tak ada masalah pun kalau ko tau kat mana punca masalah tu......cari punca masalah ko selesaikan......tepuk dada ko tanya ego bodoh memasing......

    ReplyDelete
  10. mari kita hentikan nepotisma pining utara, penah lelah kami dari tahun 1998 ahli pkr menukul polis dan kami di tangkap polis kerana refomasi love papa, justine of papa langsung tak di hargai oleh anwar ketika nurul izzah masih bersekolah lagi ,malah junior kami di rogol 9kali mengunakan ky jelly apa malang nasib dia dah di rogol kemudian cubit dada sebab tak mahu ikut cakap dsai tonggay jubur nya kemudian diliwat.
    Untuk lepas diri kes liwat nya beliau telah banyak menipu dan telah memaksa peminpin ikut telunjuk beliau dengan memaksa tski lepas jawatan setelah banyak berjasa pada parti untuk beliau jadi mb, tuhan maha adil tak menbenarkan anwar menjadi mb sebab perangai nya nepotisma, tuhan maha adil tak bini nya pegang jawatan mb untuk di jadi macam pada nya, mari kita beramai keluarkan anwar dari pkr kami tak mahu keluarga nepostima pining utara merebak ke dalam pkr itu. diminta pkr kembali ke landasan sebenar menperjuankan rakyat ,bukan menperjuangkan peliwat dan keluarga nepotisma pining utara itu, cukup pas di jadikan mangsa nepotisma pining utara dari dap dinasti lim itu dan ahli pkr fanatik anwar itu
    Kembali akan pkr kelandasan yg sebenar bukan untuk nepotisma tapi untuk rakyat

    ReplyDelete
  11. Ridd tu betul jugak. Sekarang Pakatan bergasak sesama sendiri,BN terus membesarkan tembolok. Ko betul Ridd. Tapi ko pun sama jugak. Menghentam orang. Yang bawak kisah liwat cerita tu juga. Lucah dalam kepala tak hilang2 sampai mati. Melayu memang begitu lah takde wawasan. Apa pun bila sampai masanya pangkah pembangkang. Jangan terus hampeh bawah BN. Kecuali mereka berubah nampak cerdik sikit ye.

    ReplyDelete
  12. 6.25
    ako rasa ko kena ngaji banyok sikit....dlm bn skg mca tinggal 7 kosi jer gerakan 1 kosi...yg banyok kosi umno....umno pun ado masaloh...menteri plural tolak..yg tolak hudud pun ado...DAP gsli lubang kubo untuk org cino...pegi mampuih la kaum cino...mca gerakan dan dap bersatu sebenornye..umno dah bagi ruang perpaduan ...sokong hudud yg pernah dikafirkan pas...ado pemimpin pas pun tolak hudud..pas kena buat pemutihan dlm parti pas tolak pasma dan anwarinas serta syiah...umno keno buat kerjo buang pemimpin plursl dan libral...memasing keno buat homework baru la ko dan bangsa melayu berubah...yg ni baru nnpk cerdik...ko nak undi pas ke atau umno lantok le yg penting kerusi melayu kena banyok...lepas tu ko nak ubah apa apa dasar pun ko ubah la....

    ReplyDelete
  13. Dalam pakatan korsi pas paling sikit..Fakta tu...dap dan pkr yg banyok...ko ada mato ko fikir....tepuk dado ko tanyo ego bodoh memasing. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika demikianlah keadaannya... pengerusi pakatan rakyat wajib diberi kepada DAP .. sadis sungguh tatkala PAS mempunyai jemaah yg paling ramai ..jentera pilihanraya yg lebih besar..dan sejarah yg begitu panjang ... tetapi merupakan rakan tahaluf yg paling rendah darjatnya dalam PR .. mesyuarat pimpinan tertinggi PR patut diputuskan halatujunya oleh DAP...PAS atau PKR terlebih dahulu dengan melantik siapa diantara ketiga2 puak ini sebagai pengerusi PR .. dlm sesuatu tahaluf siasyi @kerjasama@joinventure .. tidak boleh menggunakan sifat "berdiri sama tinggi duduk sama rendah" .. wajib diputuskan ..siapa ketuanya

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...