KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 25 March 2015

KENYATAAN MEDIA ANGGOTA AKAR UMBI KEADILAN SOKONG HUDUD YANG DI BENTANG DI DEWAN UNDANGAN KELANTAN OLEH KERAJAAN PAS KELANTAN.




ANGGOTA AKAR UMBI PARTI KEADILAN RAKYAT MENYOKONG RANG UNDANG-UNDANG KANUN JENAYAH SYARIAH II (1993) PINDAAN 2015 DI KELANTAN

Baru-baru ini Parti KeADILan Rakyat mengumumkan bahawa ia tidak akan menyokong rang undang-undang persendirian mengenai hudud yang akan dibawa oleh PAS sekiranya dibentangkan di Parlimen. Ini kerana, parti itu berkata, PAS telah mengambil keputusan secara "unilateral" (sebelah pihak) tanpa pemberitahuan kepada rakan-rakan parti komponen Pakatan Rakyat dan ia bercanggah dengan keputusan Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada 8 Februari lalu.

Keputusan itu dibuat sebagai tindak balas berhubung penghantaran notis oleh Ahli Parlimen Marang yang juga Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada Setiausaha Dewan Rakyat pada 18 Mac lalu yang akan membentangkan pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II di Parlimen.

Atas kesedaran itu kami dari anggota-anggota akar umbi PKR sebulat suara menyatakan sokongan kami terhadap Rang Undang-undang Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) diluluskan dan sedar keputusan menyokong ini sebagai tindakan membelakangkan parti.

Sebagai umat Islam tanpa mengira ras keturunan perlu bangkit untuk sama-sama mempertahankan kesucian Islam dari diasak bertubi-tubi oleh beberapa pihak yang melihat isu ini sebagai agenda politik yang jelas melangkaui batas-batas munasabah toleransi, akomoditif bangsa Melayu/Islam.

Kami menyeru agar pemimpin KeADILan tidak membuat keputusan berlandaskan kepentingan untuk mengekalkan kuasa yang mereka miliki.

Kami desak agar pemimpin bukan Islam khususnya DAP agar hentikan membuat sebarang spekulasi dan kenyataan terbuka yang khusus digubal untuk orang-orang Islam.

Oleh yang demikian kami menyokong penuh apa yang dilakukan dalam Dewan Undangan Negeri Kelantan bukan sekadar alasan agenda politik sempit semata-mata tetapi ianya berlandaskan kesedaran bahawa Agama Islam jauh merentasi sempadan politik kepartian.

Apabila mereka mula bersuara untuk mengajar kita bagaimana cara untuk mengeakkan Syiar Islam dalam Negara yang jelas dipagari oleh Perlembagaan Persekutuan maka kebiadapan ini WAJIB dihentikan.

Sekian,

EN NORIZAM BIN YASSIN
NAIB KETUA KEADILAN CABANG RASAH

EN NASIRUDDIN MOHAMED
AHLI PKR CABANG SEPANG

24 comments:

  1. Replies
    1. Aiioi....! PR.....Korang ni semua bermasalah dari lepas pilihanraya sampai lah ni. Tak habis2 dgn masalah......masalah......masalah....!

      Masalah yg dulu pun tak habis lagi selesai sampai lah DSAI tu dah masuk penjara masih lagi masalah tak selesai. Duit RAKYAT kerajaan keluarkan untuk 1MDB sampailah dah duit hanyutan dan menanggung rugi berbillion billion masalah PR tak gak selesai.
      Ni duit RAKYAT kerajaan dah keluar beli JET baru pun PR MASIH TAK HABIS BERTEKAK SESAMA SENDIRI......!
      Kawan sebagai pengundi pun dah bosan dgn dgn cara politik PR ni. BN dalam diam2 dah pulun berbilion bilion duit rakyat.....!
      yang pasti RAKYAT tetap kena GST,SOCSO,CUKAI ..... itu memang dah confirmed.
      PR istihar perbuatan BN pun benda dah berlaku....duit Rakyat dah sememang hanyut. Yg dapat projek tu pun mungkin dah beli berpuluh puluh rumah mungkin dah siap duduk bergumbira.
      PR dok memekak dgn masalah DALAMAN yg bangang dan menunjukkan KEBODOHAN sikap pemimpin masing2.
      kalau dah tak boleh tinggal sebumbung bubar saja lah...... dan TUMPUKAN pada amanah yg diberikan oleh pengundi masing2. PRU akan datang biarkan pengundi pikirkan sapa yg dia nak undi. Kalau dah rupa ini perangai PR terpaksa lah RAKYAT MEMBIAR KAN SAJA DIROGOL OLEH KERAJAAN BN.
      Bagi undi diharap dapat mengurangkan beban Rakyat rupanya bermasalah sampai kesudah tak selesai. Akhir nya Rakyat tetap jadi masa perkosaan oleh kerajaan BN.

      PADA SEMUA PEMIMPIN2 PR...!
      SEMUA SUDAH TERJADI.......RAKYAT SUDAH MENJADI MANGSA PERKOSAAN YG RAKUS DARI KERAJAAN BN.

      Undi PR pun BERmasalah tak undi PR menjadi jadi masalah. HAKIKAT NYA RAKYAT TADAH PUNGGONG BAGI KERAJAAN BN LIWAT SEPUAS PUASNYA.


      TAHNIAH BUAT SEMUA PEMIMPIN2 PR.

      HIDUP PR
      HIDUP GST
      HIDUP PR
      HIDUP 1MDB
      HIDUP PR
      HIDUP JET BARU SAMPEI......!
      HIP HIP HOREY
      HIP HIP PR
      HIP HIP HOREY
      HIP HIP PR
      HIP HIP HIP
      PENGUNDI JADI KARTUN PR Dan BN HOOREY...!

      Delete
    2. Aiioi....! PR.....Korang ni semua bermasalah dari lepas pilihanraya sampai lah ni. Tak habis2 dgn masalah......masalah......masalah....!

      Masalah yg dulu pun tak habis lagi selesai sampai lah DSAI tu dah masuk penjara masih lagi masalah tak selesai. Duit RAKYAT kerajaan keluarkan untuk 1MDB sampailah dah duit hanyutan dan menanggung rugi berbillion billion masalah PR tak gak selesai.
      Ni duit RAKYAT kerajaan dah keluar beli JET baru pun PR MASIH TAK HABIS BERTEKAK SESAMA SENDIRI......!
      Kawan sebagai pengundi pun dah bosan dgn dgn cara politik PR ni. BN dalam diam2 dah pulun berbilion bilion duit rakyat.....!
      yang pasti RAKYAT tetap kena GST,SOCSO,CUKAI ..... itu memang dah confirmed.
      PR istihar perbuatan BN pun benda dah berlaku....duit Rakyat dah sememang hanyut. Yg dapat projek tu pun mungkin dah beli berpuluh puluh rumah mungkin dah siap duduk bergumbira.
      PR dok memekak dgn masalah DALAMAN yg bangang dan menunjukkan KEBODOHAN sikap pemimpin masing2.
      kalau dah tak boleh tinggal sebumbung bubar saja lah...... dan TUMPUKAN pada amanah yg diberikan oleh pengundi masing2. PRU akan datang biarkan pengundi pikirkan sapa yg dia nak undi. Kalau dah rupa ini perangai PR terpaksa lah RAKYAT MEMBIAR KAN SAJA DIROGOL OLEH KERAJAAN BN.
      Bagi undi diharap dapat mengurangkan beban Rakyat rupanya bermasalah sampai kesudah tak selesai. Akhir nya Rakyat tetap jadi masa perkosaan oleh kerajaan BN.

      PADA SEMUA PEMIMPIN2 PR...!
      SEMUA SUDAH TERJADI.......RAKYAT SUDAH MENJADI MANGSA PERKOSAAN YG RAKUS DARI KERAJAAN BN.

      Undi PR pun BERmasalah tak undi PR menjadi jadi masalah. HAKIKAT NYA RAKYAT TADAH PUNGGONG BAGI KERAJAAN BN LIWAT SEPUAS PUASNYA.


      TAHNIAH BUAT SEMUA PEMIMPIN2 PR.

      HIDUP PR
      HIDUP GST
      HIDUP PR
      HIDUP 1MDB
      HIDUP PR
      HIDUP JET BARU SAMPEI......!
      HIP HIP HOREY
      HIP HIP PR
      HIP HIP HOREY
      HIP HIP PR
      HIP HIP HIP
      PENGUNDI JADI KARTUN PR Dan BN HOOREY...!

      Delete
  2. Sebagai orang Islam tindakan PAS ini wajib di sokong. Tak sokong kita berdosa. Orang Islam kena faham. Orang bukan Islam pun kena faham.Tiada kompromi tau. Kita tunggu PM la pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hudud bukanlah isu sebenarnya. Tapi RAKYAT kena liwat dengan kerajaan BN. Guna isu Hudud konon sokong tapi dalam diam pulun duit rakyat maksimum yg boleh. Guna kan PAS sebagai loncata untuk mengalih perhatian RAKYAT tentang GST dan 1MDB.

      Delete
  3. UMNO KINI SELAMANYA25 March 2015 at 16:56

    Sepatuynya org2 melayu dah lama bersatu demi kedaulatan islam tanpa dibatasi sempadan anutan politik..ikut gaya cina dicincang lumat beribu kali tapi bila kepentingan mereka disentuh mereka akan bersatu tak kira apa parti sekalipun hanya melayu yg sukar membezakan kepentingan bangsa sehingga nampak sangat lemah bila diserang bangsa lain walaupun bilangan mereka ramai.

    ReplyDelete
  4. APA punya goblok ni... Statementpun kelangkabut sebut je hudud semua org yg bergelarmuslim terperangkap antara kehendak dan keutamaan...dan mengugut sapa yg menentang hudud bukan Dari kalangan org yg beriman? Ini sudah jadi satu fitnah? Bila org-org mempertikaikan hukum itu... Kata2 kesat nista dilemparkan?ape ni? Undang2 hudud perlu dikaji dan diperhaslusi keberkesanan,Malaysia sebuah negara kecil dan berbilang kaum... Jika kita bicara hak-hak semua akan berbicara tentang hak hak.agama2 msg2.jadi semua berantakan musuh tidak diundang menjalar ITU yg berlaku diAsia barat sana. jadi dalam sudut ini perlu lebih bertoleransi...saudara kita sering kali dihidangkan dgn perjuangan Islam terdahu..ape yg dibawa oleh pejuang Islam dalu...bendara Islam karna bendara itu matlamat Dan tujuan...Keats keutamaan2...jadi Cuba fahami perhalusi karna apa yg akan terjadi akan menjadi tumpuan dunia...bukan membenci hukum itu tidak,aku taat..iyanya keutamaan...tapi iyanya belum menjadi yang Utama....kerjasama adalah keutamaan yg Utama dalam megolah as tahaluf siyasi..anda berjanji anda berwala...tapi bila anda engkar ni yg berlaku sekarang.....dalam dap ada melayu Islam, dlam pkr juga sama... Jadi APA masalah anda wahai pas....sering menuding jari juga tidak bagus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masa kamu Melayu Islam dlm PKR dan dlm DAP sama2 bangun membantu memperhalusi hudud jika benar kamu jujur. Cakap berdegar2 tapi bukan nak bantu sebaliknya mengutuk melebihi org bukan Islam. Agama dan hukum hakam yg Allah perintahkan tu tetap sempurna zaman berzaman sampai bila2. Kita ni makhluk ciptaan Allah.:-)

      Delete
    2. Dulu ko kata UMNO kafir kerana tak sokong HUDUD. Sekarang ada wakil rakyat PAS yang tolak HUDUD. Kafirkah juga mereka ini.?
      Atau semua ahli PAS tak kafir walau tolak hudud.

      Delete
    3. Sedara setiap rangcanggan itu perlula diperhalusi dan diteliti rugi dan keberuntungan diambil kira agar tidak mencemarkan perundangan Islam ITU...sebarang pergeseran yg tidak ketemui jawaban..adalah kegagalan..pejuang 2 Islam terdahulu berabad2 berperang untuk mendirikan daulah2 islamiah bebas dari agenda2 jahat.....merimarakan negara'makmurkan Negara...sesudah masyur baru berhukum.....nak tungu sampai bila?....perancangan rapi milk manusia cerdik/pandai juga milik manusia...kun fa ya kun milik pincipta aku dan kamu....:-)

      Delete
    4. Berkaitan dg Perundangan Islam agak2 ko siapa yan lebih mahir,
      Tok2 syeikh di Al Azhar, Di Mekah dan di kawasan Timur Tengah ATAU
      tok2 guru di Malaysia ini.

      Delete
  5. Nak tunggu sampai bila. Masanya telah sampai sekarang ni lah. Berjaya atau tidak terpulang kepada Allah SWT. Orang bukan Islam kena cuba memahami bahawa ini ugama dan Hudud tidak melibatkan mereka pun. Sebetulnya tak perlu bising2 . Biarlah keadaan dan Allah yg menentukan. Kalau nak tunggu sampai kiamat pun tak kesampaian. Orang bukan Islam kena bagi peluang orang Islam nak mengikut ugama Islam. Kalau tak suka boleh belah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedara setiap rangcanggan itu perlula diperhalusi dan diteliti rugi dan keberuntungan diambil kira agar tidak mencemarkan perundangan Islam ITU...sebarang pergeseran yg tidak ketemui jawaban..adalah kegagalan..pejuang 2 Islam terdahulu berabad2 berperang untuk mendirikan daulah2 islamian bebas dari agenda2 jahat.....merimarakan negara'makmurkan Negara...sesudah masyur baru berhukum.....nak tungu dampai bila?....perancangan rapi milk manusia cerdik/pandai juga milik manusia...kun fa ya kun milik pincipta aku dan kamu....

      Delete
  6. Kalau tak suka hudud buleh p cri dunia lain...

    ReplyDelete
  7. Kita sebagai hamba Allah wajib menerima hukum dan ketetapan Allah .Itulah keutamaan dan tiada yg utama drnya lagi. Hamba yg taat ialah hamba yg menerimanya tanpa ada soal dan bagi nya itulah yg terbaik lagi berhak. Ada yg kata kena perhalusi lagi, nak perhalusi macamana lagi dah berpuluh tahun tangguh dan berapa by pakar2 yg duduk dlm committee dan review undang2 ni. Lagi tak jalan kita tak tahu, bila ada kekurangan undang2 bolih direview Dan dikemaskini. Apa undang2 skrg sempurna sgt ke sedangkan kita semua tahu ianya selalu dipinda termasuk jug a perlembagaan. MacM juga hukum lain seperti solat,puasa dll takkanlah mula mula buat terus OK?. Tentang orang2 bukan Islam apa pasal kita risau Sgt,adakah kita takut ianya tidak adil?. Apakah Allah tidak tahu ada org kafir bersama tinggal dgn org Islam dimukabumi ni?. Siapalah kita ni yg lebih mengetahui kecuali dia. Marilah kita kembali pada Allah Dan rasulnya Dan menyokong org2 yg ingin menegakkan hukum Allah dimukabumi INI. Berlapang dadalah Dan menyerahkan pd yg maha kuasa mudahan kita diberi petunjuk Dan kemudahan utk menegakkan hukumnya. Jgblnlah kita pandang orgnya tapi pandanglah apa yg dibawanya. Mudahan kita dipelihara iman dr berbuat sesuatu yg melampaui batas dan menzalimi during Kira sendiri

    ReplyDelete
  8. Kalau sebelum ini, PAS melabelkan orang UMNO sebagai 'Kafir' hanya kerana enggan menyokong perlaksanaan Hukum Hudud dan menurut ajaran Islam yang mereka bawa dalam Politik.

    Sekarang bagaimana pula kedudukan Sebahagian pemimpin PKR yg menolak HUDUD secara terang2. Bahkan ada pemimpin PAS sendiri yg menanggoh/menolak HUDUD.

    Ustaz boleh tak tolong keluarkan fatwa kepada org2 ini??.

    ReplyDelete
  9. Demi berlaku adil rasenya tak ada seorang Islam pun yang menolak Hudud. Jgn kita buat tuduhan melulu. Kebanyakannya beralasan belum cukup bersedia. Dan kita tanya mereka sampai bila?. Kita kena yakin jika di takdirkan Allah Hudud ini terlaksana di Kelantan maka Allah akan memberkati perlaksanaannya. Manusia ingat depa teliti tetapi yakinlah Allah lebih teliti lagi. Jangan kita teragak2 lagi tentang Hukum Allah ini. Apa nak takut. Benda yang manusia paling takut hanya kematian saje lah. Mati dengan di redhai Allah lagi selesa.

    ReplyDelete
  10. Ko main 'rasenya' mana boleh pakai.
    Ikut apa yang mereka tuturkan (tanpa paksaan)
    Jangan kerana mereka rakan kamu , kamu menyebelahi mereka.

    ReplyDelete
  11. Pasal nak tegakkan Hudud pun ada konsep sebelah menyebelahi. Ape benda ko cakap ni.

    ReplyDelete
  12. Aiioi....! PR.....Korang ni semua bermasalah dari lepas pilihanraya sampai lah ni. Tak habis2 dgn masalah......masalah......masalah....!

    Masalah yg dulu pun tak habis lagi selesai sampai lah DSAI tu dah masuk penjara masih lagi masalah tak selesai. Duit RAKYAT kerajaan keluarkan untuk 1MDB sampailah dah duit hanyutan dan menanggung rugi berbillion billion masalah PR tak gak selesai.
    Ni duit RAKYAT kerajaan dah keluar beli JET baru pun PR MASIH TAK HABIS BERTEKAK SESAMA SENDIRI......!
    Kawan sebagai pengundi pun dah bosan dgn dgn cara politik PR ni. BN dalam diam2 dah pulun berbilion bilion duit rakyat.....!
    yang pasti RAKYAT tetap kena GST,SOCSO,CUKAI ..... itu memang dah confirmed.
    PR istihar perbuatan BN pun benda dah berlaku....duit Rakyat dah sememang hanyut. Yg dapat projek tu pun mungkin dah beli berpuluh puluh rumah mungkin dah siap duduk bergumbira.
    PR dok memekak dgn masalah DALAMAN yg bangang dan menunjukkan KEBODOHAN sikap pemimpin masing2.
    kalau dah tak boleh tinggal sebumbung bubar saja lah...... dan TUMPUKAN pada amanah yg diberikan oleh pengundi masing2. PRU akan datang biarkan pengundi pikirkan sapa yg dia nak undi. Kalau dah rupa ini perangai PR terpaksa lah RAKYAT MEMBIAR KAN SAJA DIROGOL OLEH KERAJAAN BN.
    Bagi undi diharap dapat mengurangkan beban Rakyat rupanya bermasalah sampai kesudah tak selesai. Akhir nya Rakyat tetap jadi masa perkosaan oleh kerajaan BN.

    PADA SEMUA PEMIMPIN2 PR...!
    SEMUA SUDAH TERJADI.......RAKYAT SUDAH MENJADI MANGSA PERKOSAAN YG RAKUS DARI KERAJAAN BN.

    Undi PR pun BERmasalah tak undi PR menjadi jadi masalah. HAKIKAT NYA RAKYAT TADAH PUNGGONG BAGI KERAJAAN BN LIWAT SEPUAS PUASNYA.


    TAHNIAH BUAT SEMUA PEMIMPIN2 PR.

    HIDUP PR
    HIDUP GST
    HIDUP PR
    HIDUP 1MDB
    HIDUP PR
    HIDUP JET BARU SAMPEI......!
    HIP HIP HOREY
    HIP HIP PR
    HIP HIP HOREY
    HIP HIP PR
    HIP HIP HIP
    PENGUNDI JADI KARTUN PR Dan BN HOOREY...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mari kita hentikan nepotisma pining utara, penah lelah kami dari tahun 1998 ahli pkr menukul polis dan kami di tangkap kerana refomasi love papa, justine of papa langsung tak di hargai oleh anwar ketika nurul izzah masih bersekolah lagi ,malah junior kami di rogol 9kali mengunakan ky jelly apa malang nasib dia dah di rogol kemudian cubit dada sebab tak mahu ikut cakap dsai tonggay jubur nya kemudian diliwat.
      Untuk lepas diri kes liwat nya beliau telah banyak menipu dan telah memaksa peminpin ikut telunjuk beliau dengan memaksa tski lepas jawatan setelah banyak berjasa pada parti untuk beliau jadi mb, tuhan maha adil tak menbenarkan anwar menjadi mb sebab perangai nya nepotisma, tuhan maha adil tak bini nya pegang jawatan mb untuk di jadi macam pada nya, mari kita beramai keluarkan anwar dari pkr kami tak mahu keluarga nepostima pining utara merebak ke dalam pkr itu. diminta pkr kembali ke landasan sebenar menperjuankan rakyat ,bukan menperjuangkan peliwat dan keluarga nepotisma pining utara itu, cukup pas di jadikan mangsa nepotisma pining utara dari dap dinasti lim itu dan ahli pkr fanatik anwar itu
      Kembali akan pkr kelandasan yg sebenar bukan untuk nepotisma tapi untuk rakyat

      Delete
  13. Aiioi....! PR.....Korang ni semua bermasalah dari lepas pilihanraya sampai lah ni. Tak habis2 dgn masalah......masalah......masalah....!

    Masalah yg dulu pun tak habis lagi selesai sampai lah DSAI tu dah masuk penjara masih lagi masalah tak selesai. Duit RAKYAT kerajaan keluarkan untuk 1MDB sampailah dah duit hanyutan dan menanggung rugi berbillion billion masalah PR tak gak selesai.
    Ni duit RAKYAT kerajaan dah keluar beli JET baru pun PR MASIH TAK HABIS BERTEKAK SESAMA SENDIRI......!
    Kawan sebagai pengundi pun dah bosan dgn dgn cara politik PR ni. BN dalam diam2 dah pulun berbilion bilion duit rakyat.....!
    yang pasti RAKYAT tetap kena GST,SOCSO,CUKAI ..... itu memang dah confirmed.
    PR istihar perbuatan BN pun benda dah berlaku....duit Rakyat dah sememang hanyut. Yg dapat projek tu pun mungkin dah beli berpuluh puluh rumah mungkin dah siap duduk bergumbira.
    PR dok memekak dgn masalah DALAMAN yg bangang dan menunjukkan KEBODOHAN sikap pemimpin masing2.
    kalau dah tak boleh tinggal sebumbung bubar saja lah...... dan TUMPUKAN pada amanah yg diberikan oleh pengundi masing2. PRU akan datang biarkan pengundi pikirkan sapa yg dia nak undi. Kalau dah rupa ini perangai PR terpaksa lah RAKYAT MEMBIAR KAN SAJA DIROGOL OLEH KERAJAAN BN.
    Bagi undi diharap dapat mengurangkan beban Rakyat rupanya bermasalah sampai kesudah tak selesai. Akhir nya Rakyat tetap jadi masa perkosaan oleh kerajaan BN.

    PADA SEMUA PEMIMPIN2 PR...!
    SEMUA SUDAH TERJADI.......RAKYAT SUDAH MENJADI MANGSA PERKOSAAN YG RAKUS DARI KERAJAAN BN.

    Undi PR pun BERmasalah tak undi PR menjadi jadi masalah. HAKIKAT NYA RAKYAT TADAH PUNGGONG BAGI KERAJAAN BN LIWAT SEPUAS PUASNYA.


    TAHNIAH BUAT SEMUA PEMIMPIN2 PR.

    HIDUP PR
    HIDUP GST
    HIDUP PR
    HIDUP 1MDB
    HIDUP PR
    HIDUP JET BARU SAMPEI......!
    HIP HIP HOREY
    HIP HIP PR
    HIP HIP HOREY
    HIP HIP PR
    HIP HIP HIP
    PENGUNDI JADI KARTUN PR Dan BN HOOREY...!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mari kita hentikan nepotisma pining utara, penah lelah kami dari tahun 1998 ahli pkr menukul polis dan kami di tangkap kerana refomasi love papa, justine of papa langsung tak di hargai oleh anwar ketika nurul izzah masih bersekolah lagi ,malah junior kami di rogol 9kali mengunakan ky jelly apa malang nasib dia dah di rogol kemudian cubit dada sebab tak mahu ikut cakap dsai tonggay jubur nya kemudian diliwat.
      Untuk lepas diri kes liwat nya beliau telah banyak menipu dan telah memaksa peminpin ikut telunjuk beliau dengan memaksa tski lepas jawatan setelah banyak berjasa pada parti untuk beliau jadi mb, tuhan maha adil tak menbenarkan anwar menjadi mb sebab perangai nya nepotisma, tuhan maha adil tak bini nya pegang jawatan mb untuk di jadi macam pada nya, mari kita beramai keluarkan anwar dari pkr kami tak mahu keluarga nepostima pining utara merebak ke dalam pkr itu. diminta pkr kembali ke landasan sebenar menperjuankan rakyat ,bukan menperjuangkan peliwat dan keluarga nepotisma pining utara itu, cukup pas di jadikan mangsa nepotisma pining utara dari dap dinasti lim itu dan ahli pkr fanatik anwar itu
      Kembali akan pkr kelandasan yg sebenar bukan untuk nepotisma tapi untuk rakyat

      Delete
    2. Yang butuh angka togel 2d 3d 4d 5d 6d supayah anda bisa menang tlpon KI SUTA WIJAYA di 082354147666 atau >>>>KLIK DISINI<<<< .trimakasih

      Delete