Saturday 28 March 2015

#KITA LAWAN .... GURU BERANG KERANA KELASNYA TERGANGGU DAN ANAK-ANAK MURIDNYA DALAM KETAKUTAN




Seorang guru dari British Council berhampiran Menara Berkembar Petronas naik berang apabila kelas Bahasa Inggeris kelolaannya terganggu akibat penganjur himpunan #KitaLawan gagal mengawal keadaan dan penyokongnya.

Anna Steven mendakwa himpunan itu telah menakutkan pelajarnya yang sedang mengikuti kelas tambahan di pusat bahasa itu yang terletak kira-kira 100 meter dari jarak demonstrasi tersebut.

"Pelajar-pelajar saya sangat takut apabila mendengar cerita mereka, bahkan ibu bapa mereka juga sudah bimbang dengan keselamatan mereka.

"Jadi saya terpaksa keluar dari kelas dan meluru jumpa penganjur untuk memastikan mereka tidak meredah kelas kami dan berharap mereka tidak lagi menjerit-jerit," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Jalan Ampang, di sini, hari ini.

Katanya lagi, perhimpunan tersebut bukan sahaja mengganggu tumpuan pelajarnya malah telah mengganggu ketenteraman awam.

Beliau juga kelihatan berkali-kali merayu kepada pihak penganjur #KitaLawan supaya tidak bertindak keterlaluan hingga boleh mendatangkan kecederaan kepada semua pihak.

Selepas puas merayu, beliau kemudiannya berlari semula ke kelasnya itu untuk mengawal dan memastikan para pelajarnya tidak berada dalam keadaan ketakutan
.

27 comments:

  1. Anna Steven.. ini negara kami.. kami punya suka la mau buat apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi baghal....negara ada undang-undang...ko punya statement ni macam mat bangla.

      Delete
    2. undang2 rimba arr.....
      sesuai untuk rakyat "lembu".. .

      Delete
  2. kenapa tidak berhimpun di tepi sungai klang ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereke kini berhimpun di dalam lokap menanti KFC..terbaru, khalid samad!

      Delete
  3. Patut buat vigil dlm hutan. Gorilla tuju kapla Nurul izzah dgn rambai kalau buat kita lawas der julap buat dlm hutan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bangang dari manusia bangang.

      Delete
    2. Gorila klu jumpa nurul izah dia senyum sbb ayu bertudung, klu jumpa mah badak baru dia tuju kepala sbb jeolous rambut mahal hahaha.

      Delete
  4. DAP tidak akan mengambil bahagian dalam Himpunan #KitaLawan Sabtu ini. Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke berkata parti itu tidak pernah mengarahkan ahlinya menyertai perhimpunan yang dianjurkan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR).

    Himpunan #KitaLawan diadakan untuk menyatakan sokongan terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipenjarakan kerana didapati bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

    "Kami tidak terlibat dalam program tersebut. Kami bukanlah pihak penganjur. Butiran lanjut mengenai program tersebut juga kami tiada," kata Loke kepada The Star Online ketika dihubungi pada Jumaat.

    ReplyDelete
  5. Nasibla PKR oooiiiiiii nak harap DAP dia boo Mayan. Nak harap PAS, lebai2 merajuk. Nak harap Cikgu English depa Dah menyampah dgn hangpa.

    Nak harap Tulang Besi dia tak kayak sebab IQ kurang.

    ReplyDelete
  6. Suka dia orang lah nak berhimpun, ada ganggu toknenekmakbapak cow org ke??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stupid asshole....aku tgh busking korang pegi langgar.....korang memang asshole!

      Delete
    2. Carilah duit anyam tikar buat raga atau kerja kontrak.. atau pun ambil lesen motor jadi budak penghantar surat.. mulia pekerjaan tu... busking bg lah mereka2 yg buta penglihatan.. atau cacat mana2 anggota.. bumi ALLAH ini luas utk cari rezki.. InShaAllah

      Delete
  7. Pernahkah sang pemerintah fikir. Jika mereka beri degree kepada semua orang siapa akan lakukan kerja am seperti buruh dan amah?

    Ke-ego-an sehingga merasa tidak layak melakukan kerja am setaraf intelek masing-masing telah membawa kepada penghambaan. Negara barat memperhambakan orang kulit hitam. Sesetengah budaya mewujudkan kasta pariah untuk tujuan pekerjaan am. Sesetengah pula memperhambakan wanita.

    Sedangkan pada hakikatnya, kita telah dilahirkan dengan keupayaan intelek tertentu, ada yang pandai ada yang tidak untuk berfungsi dalam masyarakat.

    Masalah timbul bila manusia tak sedar diri berfungsi bukan berdasarkan taraf inteleknya kerana mahu hidup senang, dapat pakai kereta dan beli rumah.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nenek lu! Yg ada degree lah kebanyakannya jobless sbb rasa diri dah hebat ada degree bertingkek-tingkek smpai memilih kerja....aku ada Master in Law...tp aki cukup malu ramai lawyer baru nak up berlagak mcm dah practice law 20 tahun...padahal nk ngadap hakim dalam kamar pun ketaq....lepas tu kurang hajo dgn lawyer senior....sorry to say...kebanyakan diorg ni sokong pembangkang....aku hanya pengundi yg mengundi calon berwibawa dan tak rasuah.... bukan ikut parti..inilah jasa pembangkang kepada graduan yg ada degree di Malaysia...tahniah!!!

      Delete
    2. Sembang! Try buka firm tgk. boleh lawan karpal ke tak. Ptui!

      Delete
  8. Meliwat adalah hak asasi kamii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen banggang!!!!"

      Delete
    2. KUFUR mengatakan suatu yang diharam dan dilaknat Allah sebagai keperluan asas fitrah kejadian. Wajib bertaubat.

      Delete
    3. Jangan kata bangang kat dia,kesian dia.dia sakit jiwa.otaknya hari2 bergelodak tak tenang,sebab mak dia dan isteri dia kena liwat.itu dia macam jadi orang gila.

      Delete
    4. Macai yang sanggup buat dosa kerana cinta sangat pada tuan tuan nya yang sedang berjoli sakan. Kesian kan?

      Delete
    5. Korang tak faham ke kiasan anon 23:51 ni? Ke korang ni bangladesh?

      Delete
    6. Kiasan orang yang ciput ilmu ugamanya.

      Delete
    7. Kufur berketuakan seorang pendubur tua kaki kelentong.

      Delete
  9. Guru British Council yg tak tau adap.. demo jalanan adalah salah satu proses pembelajaran & pengajaran.. macam la negara kau ada berlaku demo jalanan.. pii rahhh...

    ReplyDelete
  10. Hoi mat saleh kau berambus lah dari tanah melayu ni. Ini negara ketuanan Melayu UMNO tau. Sukahati laa nak rompak rakyat ker nak demo dgn bangsa mamak ker. Ini malaysia umno yg punyer. Kami UMNO ketuanan melayu jgn dicabar, nanti kami suruh kumpulan beret merah buncit spek hitam buat demo kat dpn british council.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak berambus macam mana, korang dah kelilingkan aku macam ba-ok2 di Zoo tu

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...