KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 26 March 2015

PIC OF THE DAY: ANGGOTA POLIS TRAFIK BANTU WARGA ORANG KELAINAN UPAYA MELINTAS JALAN.




Seorang anggota polis trafik berhenti menawal lalu lintas yang sedang sesak semata-mata membantu orang kurang upaya (OKU) melintas jalan di Jalan Templer, Petaling Jaya, Selangor.

Sungguh mulia sikap yang dipamirkan oleh anggota polis trafik ini .. Tabik spring melantun dari rakyat.

Turut terharu juga apabila pengguna jalanraya turut memberikan kerjasama dan sokongan kepada sikap mulia anggota polis trafik ini dengan memberi laluan dan ruang kepadanya untuk membimbing OKU tersebut melintas jalan.

TAHNIAH!!! ... Polis Dan Rakyat Berpisah Tiada.

5 comments:

  1. Antara kerja pr polis bisa lihat dan kenal perangai pr ini.
    1)ketika merusuh Mula2 bagi bunga konon nya hormat polis itu kerja pura2 pr
    2)menghina polis itu cakap polis anjing umno
    3)Pukul polis itu kerja pr
    4)Bila polis jaga lalu tarfik untuk pr merusuh, cuba cari pasal dengan polis.
    5)Terbalikkan kereta dan pecah kereta nya polis itu kerja pr

    Kami dah tahu dah taktik bodoh pr ini belajar dari mana soros yahudi itu ia jatuhkan kerajaan secara merusuh dan jalah terakhir berperang dengan kerajaan
    Korang ,tengok apa berlaku pada ukraine mula rusuhan kemudian perang dan wilayah berpecah di sebab pepecahan kaum ukraine dan kaum russian yg dulu bersatu padu kini bermusuhan,
    apakah pr mahu negara kita jadi macam itu fikir2 kan lah

    ReplyDelete
  2. DAP CAKAP POLIS TALI BARUT UMNO


    Apa Penulis Buku "The Chinese Dilemma" Kata Pasal Perangai Cina Malaysia...

    1.Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari negara china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:

    2.Pengiktirafan orang cina:
    "Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    3.Keangkuhan orang cina:
    "Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini. Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    4.Perkauman orang cina:
    "Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu. Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    5.Penghinaan orang cina:
    "Sampai hari ini, sesetengah orang Cina Malaysia masih menggunakan istilah menghina terhadap orang Melayu. Dalam dialek tertentu, orang Melayu dipanggil dengan nama yang bermakna ‘orang hutan’ atau ‘orang liar’. Maknanya, bangsa yang tidak bertamadun. Orang Cina yang memeluk Islam dikatakan ‘masuk Melayu’. Jarang ibu bapa Cina membenarkan anak mereka menjadi askar atau polis kerana anggap itu kerja kotor dan eksklusif kepada kaum Melayu. Mereka sentiasa percaya bahawa budaya dan tamadun Cina lebih tinggi berbanding budaya dan tamadun Melayu termasuklah penggunaan membersihkan diri menggunakan tisu dianggap lebih bertamadun. Umumnya, orang Cina boleh menerima ‘ketuanan orang putih’ kerana menganggap tamadun dan budaya Barat lebih bagus, tapi tidak terhadap orang Melayu-Bumiputera." -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenar penrangai cina dap malaysia dengan cina pap singapore sama je suka merendahkan china terlalu bangga diri sendiri, aku ingat lagi bila kerajaan ambil orang gaji dari china untuk jadi orang gaji dia orang menbantah sebab konon mereka bangga sangat dengan sikap bangsa dia kononya dia orang tak boleh jadi orang gaji dan suka merendahkan kerja pembantu rumah malah sangup memukul pembantu rumah mereka sendiri. Cina dpa lebih suka jadikan rakyat china ini pelacur daripada orang pembantu rumah itu sikap orang cina dap ini.

      Delete
  3. Selamat Hari Polis. Tiada polis negara huru hara. Tak perlu menafikan hakikat ini. Polis pun manusia mcm kita. Tak terkecuali segelintir yg merosakan kerjaya polis. Sedangkan anak dan saudara mara kita berapa ramai yg bersikap penyangak. Tahniah polis, teruskan kerja mulia anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang butuh angka togel 2d 3d 4d 5d 6d supayah anda bisa menang tlpon KI SUTA WIJAYA di 082354147666 atau >>>>KLIK DISINI<<<< .trimakasih

      Delete