KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 27 March 2015

ANGGOTA PARTI KEADILAN RAKYAT YANG SOKONG HUDUD AKAN DISIASAT KERANA IANYA BERTENTANGAN DENGAN PENDIRIAN PARTI


Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan menyiasat beberapa anggotanya yang menyokong pelaksanaan hudud yang bertentangan dengan pendirian parti.

Naib Presidennya, Dr Xavier Jayakumar berkata, gambar beberapa anggota parti itu memegang sepanduk menyatakan sokongan kepada hudud, sudah tersebar.

“Ia tersebar baru-baru ini dan saya telah maklumkan kepada setiausaha agung parti berhubung perkara ini.

“Perkara ini akan dibincangkan dalam mesyuarat biro politik yang akan diadakan selepas ini,” katanya.

Ditanya sama ada tindakan tegas akan diambil terhadap ahli parti terbabit, beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Andalas berkata, ia bergantung kepada keputusan siasatan.

“Isu berhubung hudud adalah sensitif bagi ahli PKR Melayu, kerana ia membabitkan agama Islam, di mana semua ahli parti perlu hormati.

“Bagaimanapun, ahli parti bukan Melayu perlu menurut kehendak parti,” katanya.

Dalam pada itu, Xavier turut mengulas laporan Bernama mengenai Anthony Dass yang berkata, bukan Muslim yang menentang hudud akan merosakkan perpaduan kaum dan sikap saling hormat-menghormati antara agama lain.

“Saya penganut Kristian yang menyokong pelaksanaan hukum hudud di Kelantan, kerana ia ada banyak kelebihan,” kata Anthony yang dipetik laporan Bernama.

PKR berada di tengah kemelut berhubung isu pelaksanaan hudud yang melanda DAP dan PAS, di mana Rang Undang-undang Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) diluluskan pada Sidang Dewan Undangan Negeri Kelantan, pada 19 Mac lalu.

31 comments:

  1. Sokong BN pun tolak Hudud.. sokong PKR pun tolak hudud.. PAS perlu bersendirian baru dapat tegakkan hudud.. PAS buat PAkatan dengan UMNO, UMNO perlu keluar BN, gabung dgn PAS, Pakatan Islam.. laksana hudud secara bersama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO pun ada MP yang bukan Islam...
      Biarlah pakar (yg ada PHD) beristihad
      Kita ikut saja.
      Mereka dapat gaji puluh-puluh biarlah mereka fikir. ok dak?

      Delete
    2. Pembetulan ... puluh-puluh ribu...

      Delete
    3. Dulu si DAP ni jugak la yang kemain lagi nak mencontohi Khalifah Umar
      Abdul Aziz di dalam melaksanakan pentadbiran kerajaan. Dulu geng si
      DAP ni jugak lah yang siap quote ayat Quran untuk dapat sokongan orang
      Melayu... Untuk pengetahuan DAP semua, yang menyebabkan khalifah
      begitu rendah hati, berhati-hati dan sangat berkira menggunakan
      keistimewaan yang dimiliki oleh jawatan khalifah adalah disebabkan
      tunjukajar daripada Al Quran lah, hasil dari ajaran kitab Allah yang di
      dalamnya ada kandungan hudud inilah, bukan kitab lain.

      Khalifah Umar Abdul Aziz yang DAP sanjung itu pun melaksanakan hudud
      sebagai asas pentadbiran dan undang-undangnya.... Sebab itulah khalifah
      Umar tersebut begitu rendah hati, tawadhuk, sangat berkira di dalam
      menggunakan harta kerajaan... Itulah ajaran Islam yang bersumber dari
      al Quran, kitab yang di dalamnya ada perintah melaksanakan hudud. Ada
      paham tak DAP?

      Delete
    4. Yg tentang hudud tu puak2 kapir dan yg tak beriman...apa nak heran

      Delete
    5. Setuju sangat. Patutnya mufti2, ulamak2 bergaji tu yg kaji hudud.





      Tapi tu la..... Tak ada telo. Takut hilang jawatan kat donia fana ini.

      Delete
    6. GST TINGGAL 4 HARI LAGI WEI... KOYAK LA POKET KORANG....

      Delete
    7. 0123 .. Ko suka sangka brok kpd org apa pasal. Ini mesti brok yg ajar ko.

      Delete
  2. BN tidak seperti PR yang mempunyai matlamat dan pendirian masing-masing. Gabungan PR tersebut sememangnya terburu-buru kerana terlalu fanatik untuk menjadi pemerintah negara. Walau apapun, parti komponen di bawah BN telah terjalin sekian lama. Jangan sengaja nak memporak-perandakan parti lain kerana kekecohan parti sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JGN NAK KELENTONG LA.... MCA UGUT NAK KLUAR BN KLU UMNO SOKONG HUDUD DIPARLIMEN. GERAKAN DAH BAWAK KE MAHKAMAH.

      PERSAMAAN MUNGKIN ADA IAITU TIDAK MENYOKONG HUDUD

      Delete
  3. Hudud adalah hukum yg Allah suruh laksana. Orang kafir tentu menentang pelaksanaannye. PAS dpd dulu berjuang utk tegakkan hukum Allah. UMNO, DAP dan PKR tahu hal ini. Majoriti ahli Umno dan Pkr adalah melayu Islam. Tentu Allah akan tanya nanti kenapa kamu tak sokong hudud. Apakah ada jawapannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno menentang hukum hudud pas atas sebab
      1)jika saksi tak mencukupi dan bukti tak boleh digunakan Mana mana keadilan dapat tegak kan
      2)pertama menbenar isteri di liwat

      Umno tak menetang pun hukum hudud tetapi umno sokong hudud dalam undang2 hudud perlu moden kan selagi tak melangar al quran dan hadis
      Antara permoden hudud ialah
      1)Ujian dna mesti masuk kan dna tercatat dalam al quran
      2)bukti Cap jari persalah mesti masukan ia ada dalam al quran
      3)Ujian senjata dan alatan tajam apa si mangsa kita ketahuan senjata apa mangsa gunakan ketika dia membunuh
      4)Pakar cctv mesti ada, dalam hukum hudud mata memain peranan penting jika hendak menghukum orang kita lihat empat bijik mata bukah itu ada hadis.

      Pas gagal menyediakan apa di minta oleh umno macam mana pas Yakin orang ramai hukum hudud sesuai dimalaysia ini, apa pas tahu minta empat saksi kalau empat saksi menipu macam mana, zaman sekarang manusia boleh di beli dengan wang jika tak serta saksi orang tak percaya

      di zaman sekarang saksi bukan boleh di percayai dan saksi perlu bukti ,ada bukti juga angap saksi pada Jika tak saksi perlu ada pakar menbukti orang bersalah atau tak, ingat macam sahabat nabi abu bakar hukum orang berdasar dua orang saksi dan bukti dan ada juga cerita beliau menghukum orang berdasar bukti yg ada contoh beliau penah mengukum seorang perempuan buat fitnah konon beliau di rogol oleh seorang lelaki atas kepintaran beliau telah menhukum perempuan balik sebab beliau menipu bukti dangan mengada ujian secair ada pada kain itu hanya putih telur ini membuktikan ujian mencari bukti ada peperintahan zaman islam lagi . Kenapa anwar tak mahu mengankui dna ada pada siaful itu dna milik nya.

      Delete
    2. HABIS TU KENAPA UMNO TAK NAK MULA BUAT KAJIAN TENTANG HUDUD YG DIMODENKAN SPT YG KO KATA? BILA NAK MULA? 10 TAHUN LAGI? 100 TAHUN LAGI? 1000 TAHUN LAGI? ATAU NAK TUNGGU MATAHARI TERBIT DARI BARAT DULU????

      Delete
    3. Apa agaknya jawapan adun2 dan ahli2 parlimen ni nak jawab depan Allah besok kalu disoal tentang hudud? Mufti2 pulak nak bagi jawapan apa yek?

      Delete
  4. klu melalui politik x dpt tegak hukum Allah, pada pendapat anda cara apa yg sesuai?

    ReplyDelete
  5. klu melalui politik x dpt tegak hukum Allah, pada pendapat anda cara apa yg sesuai?

    ReplyDelete
  6. TERIMA KASIH PAS TERUTAMA TGHH DG PENBENTANGAN HUDUD,
    DAPATLAH MENTERI2 BN BERNAFAS SIKIT DARIPADA ASAKKAN PENUNJUK -PENNJUK PERASAAN UNTUK MENGHAPUSKAN GST.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan lega sebab dapat la BN buat UG dengan DAP sama itu PKR

      Delete
  7. Poooraaah...takyah siasat2 la...kami sedia tinggalkan parti bila2 masa...mb nk jadi mb pun pun membelakangkan parti!. apa cerita???? ciit!

    ReplyDelete
  8. PARTI AL LIBERAL


    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH



    KAH KAH KAH


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni ketawa mcm babi la

      Delete
  9. Kepada ketua ketua PKR. Kena terima hakikat bahawa untuk orang Melayu ugama Islam ada peraturan yang perlu di ikuti. Kita bukan nak suruh anda ikut Islam tetapi kena faham kami nak amalkan hukum Islam di Kelantan dan tidak melibatkan orang bukan Islam pun.Setiap parti berbagai kaum PKR ke DAP ke kena faham hal ini. Kena hormat ugama orang Melayu lah. Baru lah namanya Pakatan. Dulu ramai orang orang Pas yang mengundi PKR dan DAP tu lah sebab hangpa boleh menang. Kena fikir dengan minda yang jernih dan hormat le perasaan orang Islam. Terlalu besar sangat ka isunya sampai tak boleh nak hormat dan berkorban sedikit membiarkan ahli ahli mengamalkan ugama merreka.Bukannya menjejaskan anda pun. Anda tidak terlibat dengan Hudud dan tidak di paksa masuk Islam pun.Fikir la masak2 ye.

    ReplyDelete
  10. Smua org jadi bodoh kfna peramgjap umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. F**K OFF YOU daPIGS

      Delete
    2. Lu jgn masuk campur org lain punya hal agama la. Lu jaga lu punya agama sendiri la. Org lain punya agama apa pasal lu susah hati?

      Delete
    3. Ko nak ajar org UMNO!!! , Aku ingat orang Papua new guinea (yg bogel2 tu) PUN tak mau ikut ko.

      Delete
  11. PM Malaysia masih kekal org Melayu. Ikut Perlembagaan. Kalau jenis DAP menang 2/3 kerusi di parlimen, apa jadi? Masa tu baru Melayu nak bersatu?
    Tengok, lihat, pandang dan amati sikap mereka sekarang, tu baru diberi nafas sikit aje tu. Melayu cukup2lah bermimpi di tilam empuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pasal la keluar aje umno masuk pas. Barulah Islam kat mesia jadi kuat. Barulah boleh laksanakan hudud. Kalau harapkan umno, alahai...

      Delete
    2. Ko nak ajar org UMNO!!! , Aku ingat orang Papua new guinea (yg bogel2 tu) PUN tak mau ikut ko.

      Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ

      Delete
  12. Cerita hudud digembar gemburkan...sbb nk tutup cerita GST...

    Hudud undang2 islam..malaysia ngara islam..jd xperlu nk gmbr gemburkn tntg hudud..bg bukn islam xperlu gelabah...yg buat bkn islam ni gelabah..sbb ade segelintir puak melayu munafik/ fasik yg sngja melaga2 kn...

    Skrg fokus kpd GST.

    GST yg ptut di tentang...bkn hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat. Hudud tu untuk orang Islam. Orang bukan Islam tak payah campur urusan ugama Orang Islam. Orang Islam tak pernah campur urusan ugama orang Cina dan India. Itu adalak hak masing masing. Apasal nak bising sangat sampai nak bergaduh. Orang Islam takkan membelakangkan ugama. Kena faham tu. Kecuali lah puak munafik. Baik tumpukan pada isu lain dan biarkan isu Hudud di selesaikan oleh orang Islam sendiri.

      Delete