Friday 27 March 2015

DAP KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT SARAWAK



DAP Sarawak hari ini mengumumkan keluar daripada gagasan Pakatan Rakyat (PR) di negeri ini berkuat kuasa serta merta.
   
Pengerusinya Chong Chieng Jen berkata, keputusan sebulat suara itu dibuat dengan menuduh sekutu PR, Pas telah menyeleweng daripada dasar bersama PR dengan mahu melaksanakan hukum hudud di Malaysia. Sekutu ketiga dalam PR ialah PKR.

"Sehubungan itu, selagi pelaksanaan hukum hudud menjadi agenda politik dan objektif Pas, DAP Sarawak tidak lagi boleh bekerjasama dengan Pas sebagai sebuah parti politik di Sarawak.
   
"Oleh itu, dengan Pas kekal sebagai parti komponen PR Sarawak, DAP Sarawak hari ini membuat resolusi dan keputusan yang menyedihkan untuk keluar daripada PR Sarawak," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa DAP Sarawak DAP.
   
Chieng Jen, yang juga Ahli Parlimen Kuching MP dan Adun Kota Sentosa berkata, resolusi DAP Sarawak merupakan keputusan sebulat suara jawatankuasa DAP negeri dan mengikut struktur parti DAP, DAP Sarawak mempunyai kuasa autonomi untuk membuat keputusan itu.

17 comments:

  1. Jika mca boleh mengikut telunjuk abg besar mereka umno . .. knp pas tidak boleh mengikuti telunjuk abg besar mereka dap?

    " Jika kamu bertiga , maka lantiklah salah seorang menjadi ketua" -hadis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kaki totoh puki altantoya ngan main jubo sekaligus maka wajib kita contohi dia. Tahniah pm kita kaki jubur antantoya. Tu belum lagi cerita ziana yg nyonyot batang pm kita. Marilah ikut contoh pm kita wahai rakyat malaysia.

      Pendikar Puki
      Kudat.

      Delete
    2. apabila seorang yg bodoh menulis .. tiadalah digunakan akal fikir .. maka jadilah dia lebih hina dari sekawan biri2 yg digembala oleh tuannya ....

      Delete
    3. apabila seorang yg bodoh menulis .. tiadalah digunakan akal fikir .. maka jadilah dia lebih hina dari sekawan biri2 yg digembala oleh tuannya ....

      Delete
    4. Cuma parti bangsat,lemah dan tiada berpendirian macam PKR sahaje yang boleh ikut telunjuk dapigs.

      Delete
    5. Anon 16:41....bukannya sekawan biri2 yg digembala oleh tuannya tapi sekawan jubo2 yg dibela oleh nuar aljubo.

      Delete
    6. Anon 19:52 adalan lembu yang telah diperbodohkan oleh tuannya dulu kini dan selamanya..

      Delete
  2. Sebab mca dan umno dua2 parti sekular dan dua2 memang sepakat menolak hukum Allah dr dulu lagi.. PAS alhamdulillah berpendirian teguh dan konsisten nak tegakkan hukum Allah.. takutkan Allah lebih daripada takutkan makhluk macam DAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer suruh w zizah sumpah adakah nuar main jubor ke atau puki w zizah? Hanya w zizah je yg tau. Tapi entahlah najib tutoh juga ke jubor semah..tak taulah. Klu anjing dah biasa makan taik beb..tau2 lah.

      Delete
  3. Mohon PAS teruskan perjuangan walau pun bersaorangan. Buat apa dapat dunia tapi tunduk pada kapiak.Dalam perjuangan itu lah pahala di kira.

    ReplyDelete
  4. PAS PERLU DAPATKAN SOKONGAN PARTI2 DLM PR UNTUK BUAT HUDUD


    KALAU TAK DAPAT SOKONGAN DAP PKR BUAT APA LAGI DLM PR??


    MP PKR & DAP TAK BAGI SOKONGAN TAPI MASIH DLM PR??


    ORANG DAH TAK SOKONG,, KELUAR JE LA


    ReplyDelete
  5. Pasal Hudud Pas dah ada pendirian. PKR dah ada. DAP dah terang. MCA Gerakan dll pun jelas. UMNO masih terkial2. Pemimpin yang takde telor. Atau memang tak boleh memimpin.

    ReplyDelete
  6. Apa terkial2 pulak,"top secret" senjata sulit misti simpan baik2, jangan kasi org nampak, bila sampai baru gunakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan siapa kasi org tau, itulah bodoh bin bahlul

      Delete
    2. kit siang mlm kata ..tolak hadi psal bawa hudud xbgitau geng PR dulu...ni ank buah dia ni (DAP serawak) yg gatai2 keluar PR ni mintk kebenaran kat sapa?...

      Delete
    3. Jangan bimbang, Sarawak dan Sabah ada autonomy ethics

      Delete
  7. Aku peduli apa depa keluaq PR, kalau boleh suruh depa keluaq terus dari Sarawak dan Malaysia....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...