KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 16 March 2015

BERITA GEMBIRA KEPADA PARA PEMAJAK BARANG-BARANG KEMAS DI KEDAI PAJAK GADAI????


NOTIS :     GST MALAYSIA


Menerusi Kastam DiRaja Malaysia, Pemajak yang menebus barang-barang kemas selepas lelong awam (kalau masih ada akan dikenakan caj cukai GST sebanyak 6% ke atas "Jumlah Pinjam + Bunga Faedah".

Berkuat kuasa mulai 1 April 2015

Terima Kasih.


Setahu Omak Kau rakyat akan berurusan dengan towkey pajak gadai bila dah terdesak, sesak dan sempit hidup.

Orang yang terdesak, sesak dan sempit hidup ini orang yang susah dan kurang berkeupayaan .. terpaksa memajak barang-barang kemas yang sedia ada kerana tiada cara jalan lain untuk meneruskan kehidupan seharian demi membesarkan anak-anak dan keluarga.


Ini dinamakan susah sesak disepak pula.

33 comments:

  1. Salam 1rasuah,

    Oleh kerana nak beri degree kepada kroni. Kerajaan turunkan syarat minima kelayakan degree buat semua untuk kaburi mata. Akibatnya ada graduan tak tahu mana kedudukan pundi kencing. Ada murid pandai daripada tukang ajar. Ada graduan sebenar masih menganggur.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GST akan menyebabkan harga barangan dan perkhidmatan meningkat and menambah bilangan rakyat miskin di negara ini ! Harga rumah akan meningkat lebih tinggi sebab bahan dan alat pembinaan akan dikenakan GST maka rakyat hanya mampu tidur dalam khemah di tepi jalan sahaja! Syabas kepada penyokong-penyokong Be End !

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. GST merangkumi hatta kepada sipemajak yg kesempitan wang ringgit ? itulah salah satu "kezaliman" GST .. apapun masih banyak nikmat yg masih ada buat sipemajak ... maka doakanlah agar hasil dari GST yg bakal diperoleh oleh sipemerintah dapat kembali kepadanya dlm bentuk lain ..insyaAllah .. jgnlah kamu wahai sipemajak turut "jatuh" kedlm sifat kufur nikmat dan tidak mahu bersyukur terhadap segala nikmat yg masih ada padamu .. biarkan golongan yg melampaui batas terus dibuai pada angan2 yg dibawa oleh sipenyeleweng ilmu .. itu lebih baik menurut syariat .. masih banyak saluran untuk golongan yg kesempitan dlm urusan hidup yg tersedia ...ikutlah ia ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai anon 11:32 spesis keldai yang buat hukum karut marut bahawa seseorang akan kufur nikmat bila tidak bersyukur kepada skim gst yang merupakan satu kaedah kezaliman bertingkat sedangkan si pemajak itu dalam kesempitan kemudian ditambah pula cukai gst haramjadah ibarat skim riba multi level ...pencetus dan penyokong gst inilah golongan penzalim yang melampau batas sedangkan Islam menyuruh melepaskan kesusahan muslim yang lain bukannya menambah lagi beban keh keh keh

      Delete
    2. jawapan mudah itu pajak gadai di miliki oleh orang apek suka makan riba Apa salah di dikenakan cukai, lagi pun kan banyak pajak gadai islam ,buat apa tolong apek itu.
      Kalau lepaskan kesusahan pergi ke pajakgadai islam bukanya pergi ke pajak gadai apek itu. Selama ini emas patut dikena cukai pada pemilik nya dalam islam cakap emas memang patut di kenakan cukai pada pemilik nya

      Bank rakyat ada pajak gadai islam, buat apa pergi ke apek itu dahlah kena bunga yg tinggi pulak itu dan kena gst pulak itu

      Delete
    3. maka dapatlah diketahui betapa "tingginya" ilmu "keh keh keh" (nickname samaran) ..akan dibantah hatta pada keputusan yg dibuat oleh Majlis Fatwa Kebangsaan .. sekadar bertanya adakah kamu sudah menyertai sekurang2nya sekali dari siri2 perhimpunan yg dikelolakan oleh sekalian pengembalamu itu? .. nampak sangat "tersiksa" hidupmu kesan dari "kezaliman" sipemerintah .. pernah dipetang hari PRU yg sudah .. bertempik dengan pelbagai bunyi2an kegembiraan sekalian sipengembala dan ternakannya .. kerajaan yg zalim telah tumbang .. tahukah kamu betapa remuknya hati mereka tatkala keputusan rasmi menunjukkan BN masih menjadi pemerintah pusat .. tidak hilang sifat sombong bodohnya .. mereka tetap bertempik dengan sombong sambil berkata " kami mempunyai 52 persen undi popular" .. itu sahaja keputusan dari SPR yg boleh dipercayai oleh sibuta yg dipimpin oleh sipekak .. datang juga khabar hadirnya 40k undi dari org bangla.. berlaku juga black out dipusat pengundian .. paling syok sebelum black out menang selepas black out tiba2 kalah .. tak lupa juga kejadian dakwat kekal yg tak kekal .. inilah sebab utama mengapa para penyeleweng ilmu dan sekalian binatang ternaknya yg sebanyak 52persen masih kekal sebagai penyangak ilmu ... selain dari sebab klasik "SPR bersekongkol mengubah keputusan PRU'.. atau " inilah PRU paling kotor dlm sejarah" ...mungkin dengan pelaksanaan GST .. ia mampu menjadi satu lagi senjata buat golongan yg kufur untuk berebutkan kuasa pemerintahan... jgn lupa carilah sedaya upayamu pada "kezaliman" dan kekurangannya .. dan diamkanlah pada manfaatnya dari GST .. semoga lebih banyak hati2 manusia menjadi kufur seperti kamu .. 52% boleh ditambah sikit lagi ...tunggu hingga PRU akan datang ... jgn lupa sediakan juga alasan2 yg lebih mengancam jika dengan KehendakNya ...kamu masih kekal sebagai penyangak di negara ini

      Delete
    4. Macai ni memang penyokong tegar.Biarkan lah dia. Kalau kerajaan bankrap di sebabkan salah pengurusan pun tak kisah.Tak boleh tegur. Nak tunggu sampai keadaan jadi macam mana baru boleh di tegur tak tau lah kita ye.

      Delete
    5. tunggulah sampai hampir semua hak2 kamu sebagai rakyat tidak lagi ditunaikan oleh sipemerintah .. aneh sungguh cara "menegur" yg menjadi amalan kamu ... sebelum itu ketahuilah pada hak kamu sebagai rakyat dan hak sipemerintah yg wajib kepada kedua2 golongan ini tunaikan... dan janganlah kamu termasuk di dlm mereka yg gemar melakukan kerosakan dan melampaui batas..

      Delete
  3. Ini yg dikatakan mengambik kesempatan atas kesempitan org lain.

    ReplyDelete
  4. Dulu saman AES di berhentikan bila pemandu yang kena saman bising. Perihatin juga kerajaan kita ye. Sampai GST seluruh negara dan rakyat bising. Buat bodoh saje la pulak. Memang sah kewangan negara dah teruk sangat agaknya ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam 1Penipu
      JIka kerajaan sudah tidak perihatin dan pekak badak, kita ramai-ramai terajang keluar BN dalam PRU14 nanti. Jika kerajaan baru pun tidak perihatin juga kita tukar lagi.....

      Yang sedihnya China Tembam Taik Jho Low senang-senang saja dapat rembat berbilion-bilion melalui 1MDB, sedangkan rakyat miskin terpaksa menanggung akibatnya.....memang sila PM kita ni....

      Delete
    2. Betul tu. Tapi ade juga yg suruh kita ikut perintah. Takut kufur nikmat. Adakah pada pendapatnya kita tak pernah bersyukur. Nahi munkar nye kemana?

      Delete
    3. aes memang dah lama Ada cuma pkr tak perasan dulu di mulakan pada system aes dulu di letak pada lampu isyarat sebab terlalu ramai langgar lampu isyarat k.lumpur kemudia luas kan pada hat laju, kemudian diluaskan seluruh bandar besar di seluruh negara , lupa pesan peminpim mana banyak langgar undang2 jalan raya semua datang dari peminpim pr

      Delete
    4. Macai keldai patut bersyukur kepada pembangkang kerana mereka menjadi check and balance...bayangkan kalau tidak disedarkan rakyat tentang helah kerajaan penipu 1 msia yang menjahanamkan hasil mahsul negara untuk isi perut para pemimpin yang mendodoikan suara sumbang ketuanan melayu sedangkan rakyat kelemasan menanggung beban demi beban...kerajaan penipu 1 msia hanya tahu jadikan rakyat sebagai lubuk duit cukai tapi gagal dalam menyediakan peluang pekerjaan berpendapatan tinggi kepada rakyat..berapa bilion duit negara hanggus untuk bail out dan belum termasuk yang dibalun dan hilang begitu saja....tapi masih ada macai yang kata kufur nikmat jika tak bersyukur kepada para penyanggak dan penyamun..analogi persoalannya adakah wajar dikatakan kufur nikmat jika tidak bersyukur ke atas rezeki hasil rompakan keh keh keh

      Delete
    5. Jawapan anwar Kenapa nak laksanakan gst dulu cuba fikirkan ia, kalau pr berkuasa pun anwar juga akan laksanakan gst itu, contoh rafizi nak bagi jalan percuma tak kan duit di kutip dilubang jubur kot ,kalau rafizi laksanakan jalan percuma pun nak tiru macam finland gst nya 10%, itu fikir kan ia bro. Setiap negara ada kekuatan dan kelemahan masing2 .

      Delete
    6. Kalau Anwar berkuasa dia akan laksana GST. Kalau lagi. Adakah atas alasan kalau Anwar pun buat kerajaan patut buat.Mak ooi kuat nye pangaruh Anwar ye.Dah masuk dalam pun di persalahkan pasal GST. Hangpa ni buta ka. Yang laksanakan GST tu kerajaan la bukan Anwar. Cuba la celik sikit bila beri komen tu.

      Delete
    7. bagaimana dengan nikmat yg masih ada pada kamu wahai sikufur nikmat ? .. kenapa lisan kamu tidak berupaya melafazkan ucapan yg baik dan doa2 pengampunan .. tidak selancar sebagaimana segala celaan dan adu domba kamu terhadap "kecurangan" sipemerintah ... kamu sangat yakin seolah2 kamu mengetahui apa yg ada didlm hati para sipemerintah akan perihal 1MDB dan pelaksanaan GST .. dulunya projek putrajaya juga menjadi pusat fitnah yg tidak kurang hebatnya bagi golongan manusia yg jahil lagi sombong sepertimu ... masih mahu dijualkah putrajaya jika kamu memperolehi kuasa pemerintahan.. sesungguhnya bukan para penyeleweng ilmu seperti mereka akan aku berikan redhaku melalui kuasa undi yg ada padaku

      Delete
    8. dlm lipatan sejarah ... banyak perilaku manusia2 khianat ini yg menjadi sempadan buat golongan yg berakal dan mahu menggunakannya .. gerakan subversif oleh al-maunah yg dimulakan dengan rompakan sejumlah senjata dan pembunuhan seorang anggota penguatkuasa yg non muslim... difitnahkan sebagai sandiwara .. antara yg paling sadis diungkapkan kata2 "bagaimana sekumpulan pengganas yg mempunyai bekalan senjata dipihaknya boleh menyerah tanpa berlawan ?" .. lama sebelum itu dibantah habis2an pada pembinaan jambatan pulau pinang .. sehingga seorang dari kepimpinan yg khianat itu memandu kenderaannya tanpa mahu membayar tol.. dan banyak lagi sifat2 khianat yg kadangkala tidak mampu diterjemah oleh akal fikir yg waras ..mengapa wajib "dibantah" ..inilah golongan yg semakin membarah didlm tanah melayu ini ..aku semakin tua dan telah banyak nikmat untukku dlm urusan fardhu kifayah dan fardhu ain yg masih mampu ditunaikan oleh sipemerintah .. dan segala nikmat yg pernah dan masih ada inilah aku ingin wasiatkannya buat generasiku yg akan datang ...biar siapapun yg bakal mengisi kuasa pemerintahan di tanah bumi melayu ini (islam dan bangsa melayu) .. UMNO tidaj mungkin kekal berkuasa buat selamanya .. tetapi kepimpinan khianat itu bukanlah golongan yg tunduk pada syariat dlm urusan pemerintahan buat masa ini ... mereka laksana sekawan serigala yg akan "membaham" hatta pada kelompoknya sendiri .. Tuan Guru Hadi Awang dan Tan Sri Khalid kini menyertai bekas "sahabat" yg telah lama "dibaham" .. kamu hanyalah ibarat seekor burung yg pandai berkata2 yg hanya mengulang setiap patah perkataan yg diajarkan tanpa mahu berfikir

      Delete
    9. Bila bantah 1MDB kufur nikmat.Batah GST pun kufur nikmat. Suruh baca hati orang dulu sebelum buat tuduhan. Tapi bila sendiri buat andaian boleh pulak tu.Dan di sebelah kerajaan buat tuduhan berbagai2 tu takpe pulak.Tak nampakkah selama ini media massa di control oleh pemerintah hingga fikiran rakyat pun terbelenggu. Fitnah, cerita mengumpat hari2 di media massa kerajaan tu bukan kufur nikmat ke. Berlaku adil lah dengan ugama ni. Jgan nampak kesalahan kufur nikmat sebelah pihak sahaja. Kalau pembangkang yang tugasnya to check kerajaan pun tak boleh tak payah le buat pilihanraya.

      Delete
    10. kamu membantah 1MDB dan GST..bersandarkan pada fitnah dan adu domba oleh para penyeleweng ilmu .. adakah mereka membawakan pembuktian pada khabar yg dibawa mereka ? dan dipenuhkan didlm dada kamu sesalan yg tak kunjung padam .. "check and balance" bukan itu sifatnya ..

      Delete
    11. Hee susah nak kasi faham bila hati dah gelap...cukai SST hanya sekali kena kepada penjual barang atau perkhidmatan...cukai GST pula akan kena bertingkat tingkat dari pengeluar hingga pengguna yang terakhir.setiap tingkat mesti ada proses pengambilan untung dan ini bererti harga meningkat termasuk nilai caj GST.lagi tinggi tingkat maka banyaklah pengguna yang kena tanggung...orang bodoh aje faham yang kena acapkali lebih rendah daipada yang kena 1 kali...jenis yang otak karat ni garenti spesis cai umporno tegar yang memandai kata kufur nikmat jika tidak bersyukur kepada pihak yang menyusahkan ramai orang keh keh keh

      Delete
    12. Dalam politik memang ada pro dan kontra dan hakikat pembangkang dan pemerintah memang saling berbeza...masing masing ada kelebihan atau kekurangan..cai umno tidak sedar di mana mereka menjadi pembangkang di beberapa negeri msia...cai ini tidak sedar mereka juga kufur nikmat kerana menentang usaha baik kerajaan negeri berkenaan...kepada cai umno sila bariskan mana dia pemimpin pr yang jadi kaya setelah jadi pemimpin berbeza dengan para pemimpin UBN yang mengambil kesempatan mengaut seberapa banyak laba negara untuk kepentingan peribadi..lihat keperibadian kebanyakan pemimpin PAS dan UMNO kerana mereka ini melayu islam..renung dengan mata hati yang ikhlas siapa yang ikhlas berjuang untuk rakyat dan siapa pula berjuang untuk kepentingan diri....sila renungkan dari peringkat bawahan hingga peringkat pimpinan

      Delete
    13. cukai SSTtelah lama ditinggalkan oleh hampir semua pemerintah yg wujud dimuka bumi .. kerana banyak tipu daya dan putar belit yg melingkari SST akibat kelompongan polisinya yg kabur .. "money loundry" .. (para penguasa ekonomi sangat marah pada pelaksanaan GST) adalah salah satu jalan yg paling popular untuk melepaskan diri dari SST...jgn berkata pada sesuatu yg kamu tidak tahu .. ahli parlimen yg terkenal dengan gelar "mak lampir" dari seorang yg menjual buahan berubah ekonominya 360 darjah .. ngo dan ngek bersaudara baru sahaja membina "mahligai" di perak ..tiada ahli politik yg kekayaannya berkurang melainkan ia pasti naik mendadak (jika mereka mahu) dan kebanyakkannya memilih suspek untuk jadi kaya melalui kuasa politik .. kamu boleh terus diperbodohkan selama mana kamu mahu wahai sahabat ...

      Delete
    14. bezanya kamu denganku ... aku sama sekali tidak "redha" maruahku direndahkan dengan gelaran "macai" .. kerajaan yg ditubuhkan oleh penyeleweng ilmu di selangor dan penang .. hanya meneruskan kebanyakan dari polisi2 yg digunapakai oleh kerajaan terdahulu (polisi yg baik) .. dan jika dahulu difitnahkan "kroni" BN banyak mengaut hasilnya .. kini kroni PR mrngambil alih ... ternyata mereka bukan malaikat .. lalu mengapa kamu menurut mereka laksana kisah sipengembala dan sekalian ternakannya .. dimana akal kamu

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  7. Iklan di atas adalah suatu pembohongan, pajak memajak bukan barangan/tambah nilai atau perkhidmatan, dlm ertikata sebenar,
    Kementerian berkenaan perlu siasat segera hal ini, mungkin ini satu sabotage oleh pehak2 tertentu untuk meng huruharakan negara dan ambil tindakan keras terhadap puak2 ini.

    ReplyDelete
  8. menangguk di air keruh

    ReplyDelete
  9. Selepas lelongan awam tu kena pahamkan maksudnya.....maksudnya MUNGKIN barang yang dah lelap , dilelong...bukan yang ditebus.....ayat kasi paam btl2 lah yer....jgn main tafsir jer....akai guna yoowwwkeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  10. MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888











    MAAF SAYA HANYA INGIN BERBAGI CERITA KEPADA ANDA YANG PENGGILAH TOGEL KALAU , AWALNYA ITU SAYA CUMA PENJUAL KERUPUK KELILIN YANG PENDAPATANNYA TIDAK SEBERAPA., SAYA PUNYA TIGA,ANAK DAN HUTAN KAMI PUN TAMBAH MENUMPUK, ANAK JUGA BUTUH BIAYA SEKOLAH,DAN AKHIRNYA SAYA DIPERTEMUKAN DENGAN NOMOR HP MBAH SURYO , DAN MENCERITAKAN SEMUANYA,AKHIRNYA SAYA DI KASIH ANGKA GHOIB 4D, ALHAMDULILLAH ITU PUN TEMBUS,DAN DENGAN ADANYA BANTUAN DARI MBAH SURYO , SEMUA HUTANG SAHUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARANG INI SAYA SUDAH BUKA USAHA SENDIRI!!! INI KISAH NYATA DARI SAYA DAN SILAHKAN ANDA BUKTIKAN. SENDIRI,BAGI YANG BERMINAT HUB MBAH SURYO DI NOMOR INI ; 082-342-997-888

    ReplyDelete