Friday 27 March 2015

GAMBAR WAJAH PEMBANTU JURUTERBANG YANG SENGAJA MENJUNAMKAN PESAWAT GERMANWINGS DISELATAN PERANCHIS TERSEBAR DI INTERNET.

Gambar yang kini sedang diedarkan di internet kononnya menunjukkan Andreas Lubitz bergambar di hadapan Golden Gate Bridge di California, Amerika Syarikat.

Ketua Pegawai Eksekutif Lufthansa, Carsten Spohr berkata, beliau terkejut bahawa Andreas Lubitz, 28, nampaknya sengaja menghempaskan pesawat Airbus A320 di Pergunungan Alps, lapor AFP.

Kesemua 150 penumpang terkorban dalam nahas pada Selasa.

"Kami tidak menyangka tragedi sebegini berlaku ke atas syarikat ini," kata Spohr ketika sidang media selepas pegawai Perancis memberi maklumat berdasarkan rakaman di kokpit yang tidak memberi indikasi kepada tindakan pembantu juruterbang tersebut.

Menurut Spohr, pekerja di kokpit dipilih sebaik mungkin dan tahap kesesuaian psikologi mereka turut diberi perhatian.

Lubitz memulakan latihannya pada 2008 dan enam tahun lepas, dia berehat sebentar semasa program tersebut sebelum menyambung kembali.

Jurucakap Lufthansa berkata Lubitz telah merekodkan 630 jam penerbangan dan telah lulus ujian kesihatan, penerbangan dan ujian serta saringan lain.

"Dia layak untuk terbang, tiada keraguan mengenai itu," kata Spohr.

Tambah beliau, tiada sistem keselamatan dalam dunia yang boleh melindungi syarikat penerbangan ini daripada malapetaka.

"Apa-apapun peruntukkan keselamatan dalam syarikat, walaupun setinggi mana tahapnya, kebarangkalian kes-kes sebegini berlaku tidak boleh dinafikan."

11 comments:

  1. DULU MEDIA BARAT HINA MH370 SEBAB PILOT & CO PILOT ORG ISLAM

    SKRG CO PILOT NI KRISTIAN APA CERITA???

    DI LAPOR SENGAJA BUAT TERHEMAPS LAGI

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mh307 tu konspirasi beb jngn nak smakan. Tak caya tanya semah laki bini.

      Delete
  2. Dia stress sbb gst / vat agknya

    ReplyDelete
  3. Terimakasih, artikelntya sangat bagus sekali. Senang sekali berkunjung ke website anda. semoga dapat bermanfaat buat kita semua. Amin . . . . :D :D

    ReplyDelete
  4. Bangsa dia org kan suka bunuh diri

    ReplyDelete
  5. sikit2 salah pilot.... k.terbang langsung tak salah..
    ini dasar yahudi Amerika..nak tunjuk k.terbang mereka bagus.

    ReplyDelete
  6. Untuk makluman ada suatu kata kata hikmat.It is not natural for human to fly. Hanya burung yang di azalikan untuk terbang. Burung pun kadang2 jatuh tau. Hehe.Gurau sikit. Jom Jumaat.

    ReplyDelete
  7. Jika degree berasaskan kepandaian 25 tahun lalu negara sudah maju. Bayangkan hanya skorer yang dibenarkan ambil kos engine, medic, law, science dan berkaitan pasti kita sudah merasa hasil kepandaian mereka sekarang. Tetapi mengapa semua itu tidak berlaku? Kerana sistem pendidikan Malaysia dicipta berdasarkan kepandaian guru gurunya akibat guru sekadar SPM 3A maka PPSMI tidak dapat dilaksanakan. Kedua kerana kuota kaum tidak masuk akal Melayu & bumiputera sabah Sarawak sahaja pandai kaum lain tidak. Bumiputera dapat 3A masuk IPT, kaum lain 10A baru layak. Ke3 dasar kerajaan zalim BN yang tidak mahu mengikut konsep adil- meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  8. Sebenarnya kapal terbang itu telah diikuti oleh 2 pesawat pejuang France and kapal terbang itu telah dikawal melalui remote control sehingga melanggar gunung. Kejadian ini adalah angkara Yahudi Laknatullah yang ingin membunuh seseorang didalam pesawat tersebut. Identiti orang yang hendak dibunuh itu masih tidak dapat dipastikan.

    Sila baca di website ini untuk lebih detail: http://www.jimstone.is/

    ReplyDelete
  9. Selepas ini jangan terkezut jika pesawat eksekutif yg bawa badak pula terhempas. Nanti orang gelar terkezut badak!!!

    ReplyDelete
  10. Mamat ni eloknya jadi pilot untuk si Najib. Masa time shopping banjir tempohari melawat negara2 tak berkenaan bole laa junamkan kapalterbang dah si badak tu ke laut.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...