Wednesday 22 April 2015

PRK PARLIMEN ROMPIN .. MAT SABU KETUAI PERARAKAN CALON PAS TANPA NAMPAK KELIBAT PEMIMPIN TERTINGGI DAP.




Timbalan Presiden PAS, Hj Mohamad Sabu mengetuai perarakan calon PAS pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Rompin, pagi ini.

Perarakan bermula jam 8.15 pagi dari Bilik Gerakan PAS Dun Tioman, Kuala Rompin ke pusat penamaan calon di Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah, di sini.

Hadir sama ialah Timbalan Mursyidul Am PAS, Ustaz Datuk Ahmad Yakob, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub dan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusoff, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua dan Ketua Pembangkang Dun Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji.

Sementara itu, calon PAS, Ustaz Nazri Ahmad memasuki dewan jam 9.05 pagi untuk menyerahkan borang pencalonan.

14 comments:

  1. PKR PAHANG KEMARUK SINDIR PAS DI PERMATANG PAUH!!!

    Huh!!! Tak pasti la kenapa puak - puak PKR ni kemaruk sangat nak menyindir PAS di Permatang Pauh kerana berani memberikan desakan dan kata dua kepada mereka sebelum ini.

    Mungkin diorang terasa seperti dihina dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh PAS tu sendiri. Maka sebab itu mereka tampil membuat kenyataan menyindir seperti yang dilakukan oleh PKR Pahang ni.

    Hakikatnya, keengganan PAS untuk tidak membantu PKR adalah disebabkan kebiadapan serta kesombongan yang ditonjolkan oleh parti itu terhadap perjuangan parti mereka sebelum ini.

    PKR jelas memperlekehkan dasar perjuangan PAS untuk melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan dan menghina Presiden PAS secara terang- terangan serta dianggap sebagai Pengkhianat.

    Maka sebab itu diorang buat telah membuat keputusan dan menegaskan pendirian untuk tidak membantu jentera PKR bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil di Parlimen Permatang Pauh.

    Tapi, lain pulak bagi puak - puak PKR di Pahang ni. Diorang pulak memang kemaruk nak turun berkempen di Pilihan Raya Kecil Parlimen Rompin. Maka, nak tak nak terpaksa la diorang menempel dengan PAS.

    Namun, dari satu sudut nampak sangat yang kenyataan dari wakil PKR Pahang ni menyindir puak - puak PAS di Permatang Pauh tu sendiri. Kiranya, diorang anggap tindakan PAS Permatang Pauh tu satu tindakan yang sia - sia belaka!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

      Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

      Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
      Nibong Tebal
      Seberang Perai, Penang

      Delete
  2. Mat Sabu tu bukankah wakil dr DAP?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn kerohkan suasana. Hentikanlah pertelingkahan sesama sendiri. Masing2 ada kekurangan dan masing2 ada kelebihan. Bermaafan atas kesilapankan tuntutan dlm Islam.

      Delete
    2. Rakan2 Keadilan,

      kami tidak perlukan undi Ahli Ahli PAS di Permatang Pauh. Dengan sokongan PASMA PKR akan menang Besar di Permatang Pauh.

      Diseru penyokong keadilan memboikot PAS secara total kerana PAS bersama TSKI di Selangor pada 2014.Semua kempen hanyalah memerlukan Support PASMA

      PAS boleh balik kampung tanam jagung.

      Dave,
      Member since 1999

      Delete



    3. Mat Sabu ke?? dia main ampusana ampusini



      Delete
  3. Perjuangan kerana Allah. Hasilnya Allah yang tentukan. Makhluk2 nak cakap dan mengadu domba sampai nak muntah pun sila kan. Dosa hangpa tanggung sendiri la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan mat sabu kerana perutnya. Hasilnya perut buncitnya yang tentukan.

      Delete
  4. MONDAY, APRIL 20, 2015
    Kempen Sabotaj Pemimpin PKR Yang Anti Nepotism di Permatang Pauh Sedang Giat Berjalan

    Mengikut kaum keluarga Tulang Badak di Permatang Pauh, jentera PKR sedang giat berkempen memburuk-burukkan kepimpinan parti yang anti dengan ideology nepotism.

    Keluarga Tulang Badak ini sudah mengundi di Permatang Pauh sejak zaman Haji Zabidi lagi.

    Kempen dilakukan rumah ke rumah dan mereka dtg bertemu dgn kaum keluarga Tulang Badak sendiri

    Minta penyokong grassroot PKR ambil perhatian di atas perkara ini dan memberhentikan sabotaj yang sedang berjalan giat di Permatang Pauh.

    Jikalau yg beri report ini bukan kaum keluarga Tulang Badak nescaya Tulang Badak tidak akan memperdulikan khabar ini.

    Takkanlah keluarga Tulang Badak di Permatang Pauh hendak berbohong dengan Tulang Badak

    TULANG BADAK @ MURTABAKWAVES

    ReplyDelete
  5. DAP Kedah mendesak Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng meletak jawatan kerana didakwa gagal menguruskan parti dengan baik dan efisien.

    Setiausaha Organisasi, Law Theng Hooi berkata, kegagalan itu menyebabkan Pendaftar Pertubuhan (ROS) menggunakan akta pertubuhan untuk menolak dan tidak menerima keputusan pemilihan parti sebanyak dua kali pada 2012 dan 2013.

    Beliau berkata, kekeliruan juga timbul apabila berlaku pertambahan lebih 120 cawangan baharu di seluruh negara pada pemilihan 2013 yang masih dalam siasatan ROS.

    "Kekeliruan ini masih belum dijawab oleh Guan Eng," katanya pada sidang media, di sini, semalam.

    Theng Hooi berkata, Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga bersikap pilih kasih terhadap pemimpin DAP.

    Menurutnya, bekas Adun DAP Pulau Tikus, Koay Teng Hai digantung keahlian kerana tidak hadir pada sidang Dun Pulau Pinang ketika pembentangan usul lompat parti.
    Ketidakhadirannya nyaris menggagalkan usul berkenaan.

    "Apabila berlaku terhadap Guan Eng sendiri (tidak hadir) di Dewan Rakyat ketika pembentangan Akta Hasutan hukuman setimpal perlu diterima oleh Guan Eng sama seperti Teng Hai.

    "Namun itu tidak pula berlaku. Jangan anggap disebabkan dirinya memegang jawatan tinggi dalam parti boleh mengelak dari dikenakan tindakan disiplin," katanya.

    Theng Hooi berkata, jawatankuasa disiplin perlu bertindak tegas dengan mengambil tindakan ke atas Guan Eng kerana kecuaian itu. - SH

    ReplyDelete
  6. Pembersihan Puak Dalam PKR
    (Update Belakang Tabir PKR Oleh SOM)

    Saya tidak mahu menyamakan apa yang sedang berlaku dalam PKR waktu ini adalah satu proses pembersihan etnik. Iya, ia jauh berbeza dengan apa yang berlaku di Bosnia-Hazegovina kira-kira 10 tahun lalu dimana Bosnia Serb melakukan "ethnic cleansing" pembataian ke atas warga Bosniaks.

    Tetapi kaedah atau pun emosi yang sedang berbuak-buak dalam sesetenhgah orang dalam PKR kini, sama dengan apa yang berlaku di Bosnia itu, iaitu perasaan atau apa dinamakan kegilaan untuk menghapuskan satu kumpulan dan menobatkan satu kumpulan yang lain bagi menguasai PKR sepenuhnya. Tindakan ini sesungguh kejam dan tidak berhati perut. Biarlah saya menamakan apa yang sedang berlaku kini sebagai proses "menghapuskan puak" (group cleansing) dalam PKR.
    Masih segar dalamingatan kita bagaimana kumpulan yang tidak sebulu dengan nepotism sang pentahyul handalan telah dihina, difitnah sewenang2 wenangnya. Mangsa2 juak2 nepotism ini termasuk TSKI dan Che Gu Bard. Sudah kedengaran dari sumber2 tertentu yang Azmin pun akan dimangsakan.


    Sedar atau tidak, setuju atau tidak, inilah hakikat yang sedang berlaku dalam parti berasakna keadilan social itu yang perlu diambil perhatian oleh semua orang. Mereka yang menolak hakikat ini sengaja membutakan mata dan hati mereka. Pastinya proses yang rancak berjalan ini sangat disukai oleh musuh PKR

    ReplyDelete

  7. Haa... Tau pun takut Mat Sabu tu.... Dulu kata nak ketuai kempen untuk PKR di per Per. Pauh. Sementara Tuan Ibrahim pula ketuai kempen PAS di Rompen.....

    Ko buat lah trick macam mana pun ahli2 PAS tetap kenal ko geng mana sebenarnay.

    ReplyDelete
  8. dap diwakili oleh mat sabu, pkr pun ada ma.
    Nampak sangat membodek utk prk p.m
    Nanti mama idak jadi mp payah pula.
    Apa ingat kami lupa "eeee orang pas, jijiknya" kata pendokong i want to touch a dog

    ReplyDelete
  9. Contoh yang baik ditunjukkan para Pemimpin PKR hadir sebagai rakan PAKATAN..

    copy paste LINK untuk menjana pendapatan sampingan sambil layari internet FREE
    http://WeeklyFixPay.com/?share=1497

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...