Saturday 20 June 2015

DAP YANG MEMULAKAN "GAME", DAP JUGA YANG MENGAKHIRINYA ... KATA DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA




KENYATAAN MEDIA
DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA
3 Ramadhan 1436 / 20 Jun 2015


“DAP Yang Memulakan ‘Game’, DAP Juga Yang Mengakhirinya”


Merujuk kepada laporan berita RoketKini bertarikh 16 Jun 2015, Mesyuarat Jawatankuasa Pusat DAP telah membuat keputusan bahawa Pakatan Rakyat sudah tidak lagi wujud atau mati.


Saya melihat ini satu ‘game’ yang telah lama dimulakan oleh DAP dengan mengambil kesempatan dalam beberapa isu intra koalisi Pakatan Rakyat serta berterusan menyerang peribadi Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.


PAS telah beberapa kali mengulangi ketetapan bahawa kami tidak akan bekerjasama dengan Umno apatah lagi membentuk Kerajaan Perpaduan dengan parti tersebut. Kenyataan Timbalan Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man selepas Muktamar PAS telah menegaskan perkara ini.


Begitu juga isu yang dipertikaikan oleh DAP mengenai pertukaran Menteri Besar Selangor. Ia turut dijawab dengan baik walaupun ia berpunca daripada tindakan kontroversi beberapa pihak yang bermula dengan Kajang Move.


Wakil pimpinan PAS juga telah memberikan penjelasan serta dialog bersama pimpinan DAP berhubung isu implementasi Enakmen Kanun Jenayah Syari’ah di Kelantan. Ini menunjukkan bahawa segala isu yang dibangkitkan telah dijawab oleh PAS.


Namun, sehingga laporan berita RoketKini semalam, DAP masih terus memfitnah PAS dan Presiden secara khususnya. Parti tersebut juga telah mengambil keputusan drastik sebelum ini dengan membatalkan kerjasama politik di Sarawak, Sabah dan terakhir memutuskan hubungan dengan Presiden PAS pada 24 Mac 2015.


Kemudian, DAP secara konsisten menyerang hampir setiap hari dan mencampuri urusan dalaman pemilihan PAS menjelang Muktamar PAS yang lalu. Perkara ini turut disedari dan ditempelak oleh beberapa pimpinan PAS yang turut kalah dalam pemilihan baru-baru ini.


Tindakan-tindakan melampau DAP inilah yang memaksa Dewan Ulamak PAS Pusat membuat reaksi dan mengusulkan satu usul tergempar bagi memutuskan hubungan dengan DAP dan kekal di dalam Pakatan Rakyat. Walau bagaimanapun, ia dengan syarat mendapat persetujuan daripada Majlis Syura Ulama PAS.


Kenyataan Lim Guan Eng sejurus selepas mesyuarat jawatankuasa parti berkenaan harus merujuk kepada kenyataan kontradik YAB Azmin Ali yang masih rasional mempertimbangkan situasi yang berlaku. Beliau masih optimis dengan kerjasama Pakatan Rakyat di Selangor dan menolak pilihan untuk membubarkan DUN.


Dalam sandiwara ini, DAP dilihat terlalu ofensif, gopoh dan terburu-buru menyerang PAS. Mereka sendiri yang memulakan ‘game’ ini dan mereka sendiri yang akhirnya mematikan Pakatan Rakyat.


Kami dari Dewan Pemuda PAS Malaysia sekali lagi menekankan bahawa kami bersama-sama Presiden PAS dan kepimpinannya untuk kekal komited dalam bertahaluf dengan Pakatan Rakyat selagi mana ia selari dengan ketetapan syarak yang digariskan oleh Majlis Syura Ulama PAS.


IR. HJ KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN
Naib Ketua
Dewan Pemuda PAS Malaysia

38 comments:

  1. Semua ini berpunca dari PAS.....kenapa PAS cuba membuat perhubungan dengan umno.....sedangkan dua parti lain tak setuju....jangan nak salahkan DAP....Tanya presiden.....PAS yang sebok nak keluar PR......jangan salahkan orang lain macam gila talak pula.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhhh...pembaca setia tmi dan mk ni...adehhh

      Delete
    2. Semua bermula dari pkr anwar nak letak bini jadi mb jangan kau salah kan orang opulak bila raja minta dua pkr kelam-kabut, ini sesalah pr sebab tak mendaftar ke ros,
      Padan muka dap,pas dan pkr itu
      Ha.ha.ha.ha

      Delete
    3. dah berkali kali bagi tahu pas tidak mahu bergabung dengan umno-bn pun, engkorang dok ulang ulang salahkan kenapa "kenapa nak bergabung, nak berUG" benak betul otak tu, dah ditegaskan bukan untuk bergabung dengan UMNO!!

      Delete
    4. Jangan percaya dengan parti politik. Politik samada UMNO, PAS,PKR,DAP dan lain2 adalah POLITAIK.

      Delete
    5. KALU ORANG MACAM HADI TU, KAT TEMPAT KERJA AKU ADA 9 EKOR. KO NAK?

      Delete
    6. KALAU UMNO DAN TV3 SOKONG TU MAKNANYA TAK BAIK UNTUK PARTI PAS. TAPI KORANG TAK PAKAI OTAK

      Delete
  2. Puak walaun ni x cerita ke pasal ulama pil kuda sanggup fitnah calon pkr sbb nk jaga jawatan din ayam.cuba fikir balik sapa yg stat dulu.ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina babi yg start dulu.ngeh3

      Delete
    2. nuar aljubo yg stat dulu.ngeh3

      Delete
    3. Anon 15.09 melayu bodo...makan taik babi ke ???

      Delete
    4. KO JANGAN HARAP LA UMNO NAK SOKONG HUDUD. KALU BAWAK UNDI PUN , BESOK RAMAI2 DIA ORANG TAK DATANG PARLIMEN DENGAN ALASAN ADA HAL PENTING.

      BENDA KARUT DI MALAYSIA NI IALAH BILA UMNO SOKONG HUDUD

      Delete
    5. DAP dan PKR sokong hudud ke? Fikir le sikit melayu

      Delete
  3. Minta maaf yea

    Ini budak BODOH

    Budak BODOH bebudak BER FIKIR ke???

    Budak BODOH hanya pandai BER HARAP

    BER HARAP orang orang lain BODOH

    Macam ini punya orang pon nak jadi Pemimpin

    ReplyDelete
  4. Orang UMNO amat beruntung sebab hadi bukan presiden UMNO
    Tak kalu...dah lama tergolek dog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nope...sebagai balasan dap tdk akan dibubarkan ros....

      Delete
  5. NAMPAK SANGAT DAP BERCITA-CITA NAK JADI UMNO (ABG BESAR) DALAM PR. MEREKA TAKKAN TERIMA KETUANAN MELAYU APATAH LAGI ISLAM. BELUM APA2 DAH TUNJUK KEPALA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS YANG TUNJUK BESAR KEPALA.
      TAPI TAKUT NAK BERAMBOOOS.
      PENAKUT.

      Delete
  6. Sikap Hadi berubah dengan mendadak sejak mendapat rawatan di Turki. Ingat tak pemimipin tertinggi UMNO melawat dia di Turki. Segala kos rawatannya di Turki pula ditanggung oleh kerajaan BN. Bukankah ini dengan begitu jelas Hadi nak balas budi Najib dengan mengucar-kacirkan pembangkang sehingga memecahbelahkan Pakatan ??? Pakailah otak anda omakkau !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadi ni bukan ker yang kena saman 2 juta pasal fitnah satu mamat kata tokey pil kuda kan? Dah settle ker belom ha?

      sorry yer tanya ajer..
      dia tu ulamak ker?
      eh...sekarang ulamak dah boleh fitnah gitu2 ker?

      Delete
    2. jangan2 doktor kat turki dah letak satu chip kat otak dia kot...
      dia letak cip ulamak kot...

      Delete
  7. Pas yg putuskan dgn DAP tp DAP juga yg salah.....Umno yg memerintah malaysia selama ni tp DAP juga yg salah.bagus2....otak siku lutut

    ReplyDelete
    Replies
    1. wooi... kau bodoh bangang ni kenapa..
      ketagih batang butuh lge ke hingga puja puji dap cina babi ni...
      lambat laun kau kena sembelih dng babi ni..
      melayu tak sedar diri junjung cina taik ni..

      Delete
    2. PAS DAH PUTUSKAN MASA MUKTAMAR ULARMAK HARI TU
      TAPI PENIPU MANA NAK MENGAKU
      MELUCAH PANDAILAH SEBAB ITU MEMANG KERJA PENYOKONG ULARMAK

      Delete
  8. adapun para pecinta PR terdiri dari golongan yg jahil lagi sombong sifatnya...tiadalah mereka mengetahui jalinan "tahaluf siasyi" yg mengikat sekalian penyangak ilmu itu bukanlah bertaraf "kerjasama" untuk menjadi pemerintah yg tunduk pada syariat ..tetapi bersifat antara pihak yg sedang "berperang" ... kerana itulah segala usaha dan tumpuan para penyangak ilmu itu sepanjang masa hanyalah semata2 untuk menundukkan antara satu sama lain...saling berwaspada ..sentiasa mencurigai..bersedia untuk saling berkhianat dan berpakat secara rahsia..inilah seburuk2 kepimpinan bagi golongan yg kufur kepada nikmat Allahswt

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALHAMDULILLAH....
      PAS DAH TOLONG NAJIB BAGI OKSIGEN PANJANG HAYAT
      RAKYAT DAH LUPA MASALAH SYARIKAT KARTUN 1MDB
      RAKYAT PUN DAH LUPA CUKAI KARTUN 1GST
      RAKYAT HANYA INGAT HUDUDDDDDDD

      Delete
  9. pada suatu hari saya jalan kat manir. saya beli ais kerim. masa tengah makan saya jumpa hadi. hadi pakai tshirt warna merah kuning. saya tegur dia. dia kata nak pergi berak sekejap kat masjid. air kat rumah dia tak keluar sebab bapak dia tak bayar bil air kena potong dah seminggu.

    lepas tu hadi ajak saya naik bot. bot tu ada bocor sikit2. dia kata nak pancing sotong. seronok sangat pancing sotong. malam pasang lampu terang2. nampak sotong banyak sangat. sotong tak payah pancing pun. pegang janggut dia sekor2 angkat masuk dalam bot. dalam 2 jam bot dah penuh sotong. kiri kanan pun sotong aje. saya ambil yang paling besar ada telo terus goreng. rasanya sangat sedap. manis dan maveles. saya ambik 2 ekor lagi yang ada telo. saya panggang pulak. rasanya memang sedap. Hadi makan dah berapa ekor entah. dia dah tergolek kat tepi bot. penat la tu. kaki dia pun dah kena timpa sotong2 yang banyak situ.

    hadi tido dari tadi. tak bangun2. kata nak tangkap udang pulak tapi dia tidur pulak. saya pun start injen dan bawak bot tempat yang banyak udang. buka saja lampu udang timbol. punya besar saiz udang macam saiz lengan tangan hadi. hadi terkejot sebab sudah sampai tempat tangkap udang. hadi ni gelojoh. dia terjun laut tangkap udang yang besar2 saja. saya suruh dia naik balik. saya tunjuk cara tangkap udang kat dia. angkat janggut udang, lepas tu udang naik kita masuk dalam bot. dalam 2 jam bot sudah penuh dengan udang besar2. nak begerak pun susah sangan sana sini ada udang.

    lepas tu hadi ambik 10 ekor udang saiz peha dia. dia panggang dengan rempah ratus. dah masak saya apa lagi terus terkam. saya lupa masa tu puasa. makan aje la walaupun waktu syahur dah habis. kenyang gila. saya makan 5 hadi makan 6 ekor. lepas tu kami tido dalam bot. Sedar2 dah sampai kat jeti kuala terengganu.

    mampossss aku kata hadi. aku tanya dia kenapa? dia kata bapak dia mintak ambik ketam nak bukak puasa petang nanti. mau tak mau kena pusing balik tempat banyak ketam. kena tunggu lagi waktu malam baru boleh tangkap ketam. sebab kalau siang ketam nampak kita memang susah nak tangkap. hadi pun tunggu malam dengan saya. dah malam kita pasang lampu banyak2. ketam punyalah besar2 saiz kuali semua timbul bila nampak lampu. adalah hadi tangkap dalam 50 ekor aje nak bagi bapak dia. saya tak ambik sebab tak suka ketam. susah nak makan ketam sebab kulit dia keras. nak makan kena ketok pakai hemer. ketam sana sini dalam bot. susah nak bergerak. kejap2 kena sepit ketam. kejap2 hadi jerit kaki dia kena sepit ketam lagi. sampai berdarah2 kaki dia. nasib baik saya pakai kasut bola nike. jadi ketam tak boleh nak sepit kaki saya.

    last2 dalam 15 minit dah sampai tepi laut belakang rumah hadi kat manir. punyalah banyak sotong, udang dan ketam. kami pun jual kat pasar. dalam 3 jam macam tu semua dah habis. Dapatlah untung sorang dalam 15 ringgit. macam tu. Lupa pulak ketam bapak hadi pun kita jual sekali. padan muka bapak hadi tak makan ketam bukak puasa malam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good contoh jenis beruk tayang bontot...kesian pd hati yg berakal...seronik melompat2 pd hati yg pejal

      Delete
    2. 14.54 kecik2 dah minum todi

      Delete
    3. ada bakat menulis .genre humor

      Delete
    4. ada bakat menulis .genre humor

      Delete
    5. hadi kat cerita tu memang bodo

      Delete
  10. Pasikulutut buat salah lepas itu salahkan orang lain

    ReplyDelete
  11. Omak kau cuba kau fikir sejenak.PERMAINAN CATUR.pemain catur adalh DAP dan buah catur adalah ulamk dalam Pas.Hj hadi tenguk dari jauh je,nak lawan catur dengan DAP tak pandai.pemuda Pas? lagi jauh.Jadi siapa yang di perbodohkan oleh DAP ,bukan ahli2 pas tapi peminpin pas yang bergelar hularmak dan mursidol am pas pun sama saje.

    ReplyDelete
  12. Game bermula bila hantar 3 nama utk calon mb, lepaih tu hina maksiden pkr.semasa dalam game aksideng suka lebel tolol barua pil kuda.apabila label sudah berkesan memecahkan pasikulutot buat usul tanpa bahas plak.Bila sudah game over tak nak pulak letak jawatan......macam dalam game dalam siku lutut tengok skrin-->> sila tekan butang GAME OVER or U TURN

    ReplyDelete
  13. KALAU MACAM HADI TU, KAT TEMPAT KERJA ALU ADA 9 EKOR.
    KO NAK?

    ReplyDelete
  14. PAS TAK NAK BERAMBOOOS DARI PR SEBAB TAU DAH
    KALAU BERAMBOOOS TENTU HADI TERGOLEK DOG KAT MARANG
    PAS MINTAK NYAWA PULAK KAT PKR
    SEBAB KALAU TAK BERPR DENGAN PKR PARTI PAS MESTI TUTUP KEDAI
    NAK HARAP DIN AYAM? JUAL AYAM PUN DAH TAK LAKU
    TU PASAL TAK BERANI BERAMBOOOOS DARI PR

    ReplyDelete
  15. ALHAMDULILLAH BULAN RAMAHDAN INI PENUH BERKAH

    Saya ingin menyampaikan kepada seluruh Tki yang bekerja di negeri orang saya Suyoto seorang TKI DI BRUNEY pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan hamil gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka internet, mendapatkan nomor aki katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi aki dan minta angka bocoran toto magnum angka yang di berikan 4D ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi aki wowo di nomor 085-328-880-180 silahkan buktikan sendiri aki tidak melayani SMS demi allah saya sudah membuktikan. untuk info lebih jelas Klik: KLIK DI SINI

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...