Thursday 25 June 2015

EDISI IMBAU KEMBALI KENYATAAN MAT SABU SEBAIK SAHAJA MENANG JAWATAN TIMBALAN PRESIDEN PAS UNTUK KALI PERTAMA TAHUN 2011



GOMBAK, 5 Jun 2011 Mohamad Sabu hari ini mengesyorkan agar Majlis Syura yang dianggotai golongan ulama dinaikkan martabatnya supaya sayap itu mempunyai kuasa audit dan pengawasan mendalam terhadap prestasi barisan kepimpinan pusat yang dipilih perwakilan.

Timbalan presiden baru PAS itu melahirkan pandangan ini ketika timbul tanggapan bahawa perwakilan kumpulan ulama sudah terhakis di peringkat eksekutif parti susulan proses pemilihan kali ini.

“... kita menaikkan martabat Majlis Syura Ulama pada masa sekarang dan masa-masa akan datang supaya Majlis Syura boleh ada kuasa audit ke atas ahli jawatankuasa kerja PAS pusat supaya ada elemen urus tadbir dapat diadakan dalam parti,” kata Mohamad ketika menggulung perbahasan sebelum berakhirnya Muktamar Tahunan PAS Ke-57 petang ini.

Pada pemilihan kali ini Mohamad menewaskan penyandang jawatan Nasharudin Mat Isa dan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Mohamad dilihat sebagai wakil kumpulan profesional. Begitu juga peratusa perwakilan kumpulan profesional di peringkat ahli jawatankuasa kerja pusat di mana hanya satu pertiga merupakan kumpulan ulama.

Calon yang menang kerusi naib presiden iaitu Salahuddin Ayub, Datuk Paduka Husam Musa dan Datuk Mahfuz Omar juga dilihat sebagai golongan profesional.

8 comments:

  1. SEKARANG DAH HALAL KAN MENGUMPAT DAN MELABEL KAN ORANG.YANG BUAT KERJA KOTOR PUN TAK ADA TEGURAN.SAMPAI SEKARANG NI TAK ADA ULASAN DARI MAJLIS SYURA.MENGHALAL KAN CARA LAH NAMPAK NYA.PARTI ISLAM KE MACAM NI?

    ReplyDelete
  2. Edisi imbau kembali amanat tuang presideng takder ker.cerita mimpi jumpa nabi tak nak kongsi? Cuba citer patwa patwi label melabel klua sikulutot jadi kapir.

    ReplyDelete
  3. Ular dah takda dalam lubang,sekarang ular dalam semak itulah pasikulutoot

    ReplyDelete
  4. Syiah mmg pandai bertaqiyah

    ReplyDelete
  5. Cukuplah omakkau memg terserlah dah admin memang geng TUC.kami memang parti yang baharu yang mewakili seluruh rakyat malaysia,cakna dgn realiti dan berprinsip.patutlah pkr nak tukar tski memg btl langkah kajang memg perlu.

    ReplyDelete
  6. Iblis tidak boleh menyerupai nabi walau dalam apa keadaan sekali pun.

    ReplyDelete
  7. kesian, dah kalah pemilihan nak buat parti baru..., nanti kalah kat parti baru, buat parti baru lagi....,

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...