Tuesday 24 December 2013

BILA RAKYAT DAH TERLAMPAU MARAH DAN BERANG SAMPAI SANGGUP GANTUNG KAIN RENTANG DI PINTU PAGAR KECAM UMNO/BN!!!


TAHNIAH KEPADA PENGUNDI BN ... KEBODOHAN ANDA BEBANAN SEMUA ... 1MALAYSIA ... PEMIMPIN DIUTAMAKAN RAKYAT DIPEKENAKAN ... " JANJI DICAPATI "

Begitulah bunyi ayat yang terdapat di kain rentang yang dipasang dipintu pagar oleh seorang rakyat yang begitu berang dan marah dengan kerajaan UMNO/BN 1M'sia pimpinan Najib Razak.

Macam mana tidak marah ... harga barang semuanya naik sebaik saja menang PRU 13 ... segala janji-janji pada AKU JANJI hanya tipu saja .. rakyat semakin hari semakin terhimpit dengan kos hidup yang naik tinggi mencanak.

Kalau dilihat akan pintu pagar tuan punya rumah ini pemiliknya bukanlah seorang warga yang susah pun tetapi masih juga tertekan dan terkesan tapi lebih kepada simpatinya kepada rakyat marhean kebanyakkan yang tinggal diluar bandar, pendalaman dan rancangan Felda .. cukupm kuat menyokong dan mengundi UMNO sampai menang PRU 13 lalu tetapi nasib mereka kini terabai tanpa pembelaan yang sewajarnya.

18 comments:

  1. Semua rakyat tertekan dan terkesan kecuali umat umno yang percaya dengan kata2 dalam kitab mereka " tiada umno tiada melayu"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tuu! ' tiada Melayu tiada pati Umno.

      Delete
    2. Anon 1950 ko pun salah juga bro yg betul begini ...mampos umnu hidup melayu.

      Delete
  2. TIADA JALAN LAIN LAGI.BUAT MACAM THAILAND BUAT.JIKA TUNGGU LAGI HANCURLAH NEGARA.RAKYAT HARUS TURUN BERAMAI RAMAI KERUMAH PERDANA MENTERI DAN KESEMUA KEMENTERIAN.INI SAJA UBAT NYA..JANGAN LAGI ADAKAN DEMOTRASI JALANAN.TIADA GUNA.KITA TERUS SAJA BUAT MACAM THAILAND DAN TANGKAP NAJIB HADAPKAN KEMAKAMAH.SEBELUM ITU KENA TANGKAP SEMUA HAKIM YANG SEDANG MENJALANKAN TUGAS HUKUM PANCUNG DIKHALAYAK RAMAI.INI YANG TERBAIK UNTUK NEGARA KU MALAYSIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat begini merbahaya lol, tanggong jawab kita bersama untuk menjaga kedamaian dan keharmonian Negara. Itu keutamaan sebagai rakyat Melaysia walaupun berlainan pendapat.

      Delete
    2. Anon 17.55 :Lu mmg cari nahas la..Esok lusa ada la pegawai SKMM dtg jengok awak. MENTAL PROBLEM la lu ni

      Delete
  3. hanya mereka yang duduk di bandar sahaja yang mengalami trauma kenaikkan barang, kami 99% di felda dan orang kampong senang lenang dengan bantuan kerajaan BN. Kami gumberia hari hari barang naik ha!ha!ha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang lenang sgt la... Nk basuh berak pn x de air ... Macai be end bodoh mmg mcm tu.. Jns duduk bawah mangkuk tandas.. Bodoh tujuh keturunan.. Kesian.. Kesian


      Delete
    2. Apa susah, air tiada kesat dengan surat khabar Cina.

      Delete
    3. Bank dunia dedah najib jual aset negara. Babi punya omno bengap haramjadah.

      Delete
  4. salam. Saya percaya dan yakin bahawa malaysia adalah negara yang paling istimewa di dalam dunia. Saya simpati kpd negara mesir dan syiria. Pada pandangan saya perubahan akan dan pasti berlaku to my beloved country. Saya yakin rakyat Malaysia mempunyai ikatan uhkuwah yg kuat. Contoh seperti banjir di kuantan tanpa dipaksa mereka datang dengan sukarela membantu mangsa2. Kita mampu merubahkannya dengan cara menyentuh hati sesama rakyat dengan membantu rakyat yg memerlukan apa apa jua bantuan. Maka dengan itu kelompok konglemerat pasti akan tunduk kepada rakyat.

    ReplyDelete
  5. Dalam Buletin Utama TV3 malam tadi, Sdra. Roslan Kasim cerita pasal sambutan Tahun baru 2014.Satu kali dia ada sebut pasal pembangkang " untuk menutup kemaluan besar mereka...". Apa la TV3 ni...itu pun tak edit ka.. Tu la..asyik nak fitnah org jer kerjanya..sendiri tak betul tak nampak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul saya jugak ada dengar dgn jelas "Kemaluan Besar" ....kakakka..itulah orang yg berkata mengikut nafsu. Allah bisa menunjukkan kebodohan diatas dunia dgn sekelip mata. Takbir....

      Delete
    2. roslan kasim tu ada harga lagi ker kat amno? orang amno pandang pon tidak!

      Delete
  6. Ada felda di gadaikan, ada minyak pun dah dimiliki asing dengan jualan bon berdasar rezab negara,ada pulau Singapore dapat walau pun logic nya dia lebih dekat kita, dan banyak lagi kepincangan pentakbiran sekarang.Anda tahu berbillion habis untuk menang PRU 13, masa ni lah lah mereka nak balas dendam. Menang cara menipu tak selamat sampai bila bila..

    ReplyDelete
  7. NI kerja anjing dap iaitu ahli pkr. Takde modal lain ke. Buat banner tuding org lain. kahkahah

    ReplyDelete
  8. Anon 17:55.
    kalau berani cubalah. jgn cakap je macam monyet.
    kepada penyokong pkr a.k.a anjing dap silalah buat demo himpun haram, bersih ka..black 505 ka..
    ada berani sila buat. jgn cakap je. Kata nak demo turun harga. bila?

    ReplyDelete
  9. hanya mampu gantung banner bantahan je..ape2 pn..tetap kene rasa kesan kenaikan barang2...diseru suruh pilih pemimpin yg baik Xnk..nk jugak pilih FIRAUN..skrang kan dh kene cekik..BODOH..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...