Friday 27 December 2013

HEBOH SATU DUNIA ANAK ROSMAH MANSOR BELI KONDO BERHARGA RM110 JUTA DI NEW YORK!!!!!


Rakyat di negara ini nak beli rumah mampu milik berharga bawah RM100,000 pun perit dan sakit tapi anak Rosmah Mansor isteri Presiden UMNO sap sap suey!!!!!

Anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang berusia 36 tahun dilaporkan membeli satu unit kondominium berharga USD33.5 juta (RM110 juta) di New York.

Riza Shahriz Abdul Aziz, anak lelaki Datin Seri Rosmah Mansor daripada perkahwinan terdahulu, membeli hartanah di West 63rd Street di Park Laurel, New York, menurut Sarawak Report.

Laporan itu memetik laman web syarikat hartanah New York, The Real Deal, yang menyatakan Riza membeli hartanah dengan tujuh bilik itu pada 19 November tahun lepas.

Satu laporan New York Times menyebut unit megapuri (penthouse) itu yang terletak di Central Park West, dibeli Riza menerusi syarikat dengan liabiliti terhad dikenali sebagai Park Laurel Acquisition.

Riza, menurut laporan Sarawak Report lagi, memulakan kerjaya perbankannya sebaik sahaja tamat pengajian di London School of Economics pada 2000.

Laporan itu menyebut Riza pernah bekerja dengan firma perunding KPMG sehingga 2002 dan kemudian di HSBC London sehingga krisis kewangan pada 2008.

38 comments:

  1. Nak hairan apa kalau si anak mampu membeli kondo dengan harga ratusan juta? Kalau dah maknya membeli sebutir cincin berlian pun dah berharga 24 juta US? Di negara Melayu Banggang ini semuanya boleh jadi asalkan pandai merasuah Melayu Tolol apabila hampir PRU (semua boleh....Malaysia Boleh)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceh!!!! Anak orang umno lagi! Tak ada ke anak orang Dap ke, PKR ke, Pas ke yang mampu bermewah-mewah macam ni? Meluat pulak aku.

      Delete
  2. kaya macamana pun kamu akan mati juga...lebih baik cari yang halal untuk di buat bekal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit banyak tu kalu buat rumah mampu milik kat parlimen Pekan, dekat 1000 keluarga boleh dapat rumah sendiri tanpa perlu menumpang dan menyewa.

      Delete
    2. Mati besok tinggal dalam kubor jugak. Tanam kat tanah 3 kaki X 7 kaki X 5 kaki.

      Delete
  3. orang umno mana tau... derang cuma dengar berita TVumno dan utusan umno. TVumno mana ada cerita benda ni....... Kalau keluar kat utusan umno pun, orang umno percaya gaji mamat tu RM10 juta sebulan. orang umno bawahan mana tau kira juta2 ni.

    ReplyDelete
  4. Anak roswah tengah berjimat-cermat la turr. Dia ikut nasihat bapak dia supaya jimat bebelanja masa rakyat sedang susah skang ni. Dia beli rumah tu kat kawasan Lynas kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuuuuu. .......

      Start bila malaun ni mula jimat cermat. Adakah bermula masa cik aziz bombakan bonggol cik ros....

      Khak tuih




      Delete
  5. negara melayu bangang merasuah melayu tolol jawapanya melayu BAHALOL

    ReplyDelete
  6. Haaaaaaa.........aaaaaaaa...........pecah lagi satu rahsia..... Mana mau nyorok......rakyat semua dah tau..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini suma fitnah macai Dap. Kalau anak kak ros mestilah berbinkan najib.

      Delete
    2. patutlah harga tol dan elektrik nak naik

      Delete
    3. kalu nak buat lawak pun anon 00:21 pun biorlah betul2 lawak.....anak tiri najiblah bodoh......lawak bodohlah kau nie....

      Delete
  7. Apalah orang semua bising ni? Big mama dah ajar anak dia menabung sebelum dia dikandung lagi.
    Apalah salah dia nak beli flat RM 100juta di NY tu?
    Yang bising2 ni mesti orang tak pernah menabung kan?
    Tau lah,kerana nak beli makan sekali sahari untuk keluarga pun susah kan?
    He he he.Undilah Umporno BN.

    ReplyDelete
  8. Dia mampu sbb dia anak rosmah, 1st lady of malaysia. Jgn jeles. hahaha...

    ReplyDelete
  9. Apa salahnya tu kan duit dia. Kalau kau org bising pun dapat apa. Jom pru 14 nanti kita ramai2 pangkah be end.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu....Buat apa kita nak jeles. Belajarlah menabung. kalau kita menabung RM1 sehari, bila umur 39 tahun kita dah ada duit RM110 juta dalam tabung buluh kita.

      Delete
  10. Walaupun saya ahli umno dan bekerja 24 jam sehari, mampukah saya membeli sebuah rumah seperti itu? Untuk makluman, saya belum memiliki rumah sendiri dan menyewa sebuah rumah di Selayang dengan kadar RM650 sebulan iaitu 50 peratus daripada gaji bulanan saya. Ada sesiapa yang boleh bantu saya mendapatkan rumah teres dengan harga RM120 ribu ke bawah di Kuala Lumpur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuuuuu. ......
      Dah tau x mampu yg ko pergi undi dscing senget tu wat pe cik cik tusn tuan

      Khak tuih

      Delete
    2. dia undi dacing senget...sbb dia pun senget.....jadi bila senget tgk senget.....kira tak nampak senget lagi...walaupun sebenarnyer dah nak runtuh...mcm kat teganu kiter tuuuuu....hihihihihihi

      Delete
  11. Duit permata lah tu..Th 2012 Najib beri peruntukan kepada Permata Big Mama RM111 juta. Tahun 2013 tambah lagi jadi RM440 juta. Apa lagi Big Mama bagi anak dia lah RM200 juta beli rumah. Permata kepala hanggok dia. Rakyat nak beli rumah RM280,000/- pun tak mampu. Anak2 pemimpin UMNI/BN muda2 dah beli rumah mewah2. Tengok shj anak Nazeri beli Banglo RM7 juta mana dia dapat duit tak tau lah. Bagi penyokong UMNO/BN yg tegar termasuk macai hangpa fikir2 lah sendiri. Kita sokong puak2 penyamun ini urustadbir negara bukan depa nak tolong kita sebaliknya depa lanyak kita sampai lunyai. Bila ekonomi negara merudum depa kenakan cukai macam2 kat rakyat tujuan nak cover semula duit negara yg mereka dah sapu. Bagi kat rakyat BRIM RM650/- tapi samun semula dari saku rakyat beribu ribu. Tolong rakyat apa namanya. Kalau dah penyamun tetap penyamun juga jgn nak tunjuk baik lah. Saya menyeru kepada rakyat Malaysia termasuk macai udah udah lah memangkah dan menyokong UMNO/BN ini. Kalau Malaysia ini diibaratkan sebuah bas kita bukan nak ubah bas tapi nak ubah pemandu bas sehaja kita bagi lah seorang pemandu yg cermat supaya bas tak jahanam. Dah tau pemandu bas itu kaki rempit bawa bas gila babi bagi dia lagi jadi pemandunya punah lah bas itu. Faham ke tak faham maksud aku ini.

    ReplyDelete
  12. Umpan Taib di Sungai Rejang mengena buaya agaknya

    ReplyDelete
  13. Jgn tuduh yg bukan2 mgkn duit dari dia org buat bisnes sendiri atau pun dia org mmg ada ibu duit yg duit tu boleh beranak setiap saat. Kalau tak mcm mana nak bermewah2.

    ReplyDelete
  14. Rosmah memang pandai urus tadbir wang rakyat....

    ReplyDelete
  15. kalau begitu, niat dalam hati semua..."Aku Haramkan Walau Sesen Duit Yang Digunakan Rosmah Mansur Untuk Beli KONDO tersebut, jika ROSMAH menggunakan DUIT RAKYAT MALAYSIA".

    ReplyDelete
  16. Najib blaja kat sklh katolik mana dia tau pasal dosa pahala ni.kahkahkah

    ReplyDelete
  17. Wasaktiah nyer anak tiri ah jibgor ni,ni mesti anak org dapigs ni..SAAAAAAAATTTTTTUUUUUUUUUU MALAYSIAAAAA lg sekali SSSAAAAAAAAAAAAATTTTUUUUUUUUU MALAYSIA

    ReplyDelete
  18. Dia menabung dari kecik utk beli rumah tu. Macam mama dia

    ReplyDelete
  19. Saperti mana pemerentah2 zalim arab kena... insha allah berkat doa raayat yang di zalimi...orang2 ini akan terima balasan nanti jika pendapatan mereka bukan dari sumber yang halal....wallah hualam.

    ReplyDelete
  20. Kita cabar UMNO dedahkan sorang saja anak orang PAS/PKR yg kaya raya dengan cara merompak rakyat.

    Baru satu penggal jadi ahli Parlimen BN dah boleh jadi jutawan.

    Akhirat nanti aku tak lepas sampai habis. Siap lah hangpa semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhirat dah tentu dah...minta allah tunjuk semasa hidup ni...baru semua nampak baasan tuhan terhadap mereka

      Delete
  21. Tu la pasal, jgn marah2.. bila rezeki menjadi berkat, Allah tambahkan berganda2 dgn sesuatu yg tak disangka2. Semoga dgn keberkatan ini, anak2 menteri lain akan mampu beli rumah rege lebih 2 billion pulak mcm David Beckham.

    Tanda2 keberkatan, rakyat bising2 bagai nak rak, tapi pemilik rumah 110 juta ni, langsung x rasa gatal telor pun. Malah makin giat menyimpan dan menabung untuk diangkut harta2 ni ke syurga pulak.

    ReplyDelete
  22. Anak2 menteri ni kaya... diaorg pandai 'cari duit'.. ada yg dh mampu beli rumah juta2.. ada yg belanja kahwin pun juta2... siap blh sponsor bisnes bf (sblm kahwin) juta2.... hebat melayu.... so kita minta la bapak kita jd menteri....tp sanggup tak kita jadikan bapa kita menteri?

    ReplyDelete
  23. Menggadaikan Agama Kerana Dunia;- Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah s.w.t. berfirman kepada mereka: “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”;- (Riwayat Tirmidzi).

    ReplyDelete
  24. Menggadaikan Agama Kerana Dunia;- Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah s.w.t. berfirman kepada mereka: “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”;- (Riwayat Tirmidzi).

    ReplyDelete
  25. Menggadaikan Agama Kerana Dunia;- Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah s.w.t. berfirman kepada mereka: “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”;- (Riwayat Tirmidzi).

    ReplyDelete
  26. Hebat!!!! RM8,371.39 sehari x 365 hari (setahun) x 36 tahun = RM 110,000.000.00
    kalau menabung sejak lahir pun... dengan sehari RM8,371.39 nilai yg ditabungkan....
    berapa pendapatan Rosmah & suaminya yg dahulu ketika itu ? Nilai tabungan sahaja pun RM 251,141.70 sebulan !!! fikirlah secara rasional.... mana datang wang sebanyak itu....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...