Monday, 23 December 2013

GAMBAR HELIKOPTER NURI TERHEMPAS DI PULAU PERAK KEDAH TERSEBAR PANTAS DI ALAM MAYA!!!



Sebuah helikopter Nuri dilaporkan telah membuat pendaratan cemas menyebabkan terhempas setelah hilang kawalan di Pulau Perak, Kedah.

Kejadian yang berlaku semalam melibatkan seorang juruterbang dan enam orang penumpang.

Setakat ini, semua yang terlibat selamat dan tiada sebarang laporan kematian direkodkan.

Siasatan terperinci sedang dilakukan bagi mengenalpasti punca kejadian.

21 comments:

  1. malaysia der..beli heli pn secondhand..asyik jatuh jer..ape malang rakyat ngara kite, brtuankan pemimpin korup!!! sedih2!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli kapal selam dua bijik yg satu boleh selam tak boleh timbul. Yg satu pulak boleh timbul je tapi tak bolwh tenggelam. Sampai sekarang masih diperbaikki lagi sehingga masia kena bayar lebih. Yg peliknya kenapa beli yg dah jadi besi buruk? Sampai tak boleh operasi sepenuhnya. Komisyen ambil..sehingga terbunuh seseorang yg kita semua ketahui. Sedih2 ....inilah pemimpin umno tak berpandangan jauh tapi nak memerintah...tapi tak tahu memerintah. Bila kita cakap kita yg salah dan dicap sebagai pemberontak dan sebagainya. Mereka semuanya benar walaupun salah.

      Delete
    2. Akan kluar berita kata pilot yg salah. pilot cuai etc etc. pernah dlm 2011 ambulan eksiden d kinabatangan akibat hujan lebat dan lopak besar. semua penumpang dan pesakit mati kecuali doktor yg duduk di depan. akhirnya si doktor sisabitkan kesalahan menyebabkan kemalangan dan kematian pesakit sebab DOKTOR DUDUK DI DEPAN AMBULAN.

      Delete
  2. Peruntukan yang disediakan oleh kerajaan pentadbir Barisan Nasional berbilion ringgit, tapi peralatan dan mesin yang digunakan, kita lihat kekal barang lama.

    Ini adalah hasil rasuah yang diamalkan pemimpin UMNO Baru dan kakitangan kerajaannya.... Nuri yang sepatutnya sudah lama digantikan dengan yang baru tapi dikekalkan kerana bajet yang disediakan digunakan membeli barang murah dengan komisyen yang berlipat kali ganda harganya.

    ReplyDelete
  3. Anwar Ibrahim pun BODOH SANGAT .....memang x der otak punya anwar...sebab ape aku kata anwar bodoh.sebab anwar masih nak perjuangkan rakyat sedangkan rakyat menghina dan mencaci anwar ....so buat ape nak perjuangkan rakyat sebab rakyat bukan pandang pun perjuangan anwar

    ReplyDelete
    Replies
    1. La kau ni plk yg sibuk sgt klu anwar bodoh pn kenapa.. Kau tu macai umno anjing kurap ... Makan taik... Tujuh keturunan..

      Delete
    2. Hebat la ko MACAI! Ni pun salah Anwar. Dahlah segala-mala kenaikan selepas BN kekal memerintah salah Anwar jugak. Wake-up lah. Yang memerintah, yang buat dasar, yang buat keputusan adalah kerajaan parti BN. Bullshit lah punya pemikiran. Memang melayu haprak! Skarang ko rasalah apa yang ko sokong selama ni.... jangan sampai jumpa malaikat maut baru nak berubah!

      Delete
  4. Anon 17.05 ni meroyan aper? Orang crita pasal heli jatuh, dia crita pasal DSAI.
    Oh luper...suku sakat UMPORNO kalau tak pekena ayak daun mmg cam tu...ada MENTAL PROBLEM...

    ReplyDelete
  5. Macam2 hal lah dunia sekarang nie

    ReplyDelete
  6. Tukun perak ni... Lubuk ikan... Gua pnah mancing kat stu..

    ReplyDelete
  7. Helikopter dah wajib hantar scrap..apsal nak pakai lagiiii.....

    ReplyDelete
  8. Kesian warga tentera mempertaruhkan nyawa pada peralatan kelengkapan secondhand/usang/3rd party....negara lain beli murah kita beli berkali2 ganda pada barang yang sama spec...apa pun nuri dah tak patut terbang!!!!

    ReplyDelete
  9. Dilema..... memang dilema..... jentera berenjin memang kena selenggara, kalau tak diselenggara mudah kena celaka

    Di tempat kita, menyelenggara enjin pesawat terbang pernah terjadi enjin LESAP terbang sendiri ke Amerika Selatan, maka tinggallah badan tanpa enjin kat sini.

    Jangan jangan heli ini terbang tanpa enjin, jangan terkejut, di tempat kita hal hal begini boleh saja terjadi....... hantu ke apa????...

    ReplyDelete
  10. Heli itu jatuh disebabkan oleh tarikan graviti, begitu juga stadium dan juga siling hospital. Jika tiada tarikan graviti, nescaya tiada yg jatuh atau runtuh.

    menteri ayam

    ReplyDelete
  11. tgu lapuran siasatan..keputusannya adalah disebabkan kesilapan dan kecuaian manusia..x caya tgu ajelah...heli tu dh boleh timbang kilo masih nk digunakan.. selagi kerajaan korup x ditumbangkan..nyawa perajurit negara jadi taruhan,,,

    ReplyDelete
  12. Bukan kesalahn pilot, tapi heli dah terlalu lama.. Ada mahlok yang kaya raya jadi pembekal barangan ganti, barang antik kalau nak maintain harga tinggi.Barang di supply mutu rendah. Ingat tentera udara lah banyak penyelewengan kerana banyak kroni jadi kaya raya dengan komisen/rasuah, harga barang tinggi melambung jika banding kan negera luar yang pakai barang sama. Nak siasat takut kerana pak menteri pun ada saham, macammana negara hutang berbillion billion sebab perbuatan rakus pemeritah negara.Beri lah Pekatan Rakyat menang semua ini akan terbongkar.

    ReplyDelete
  13. Rasuah dlm ketenteraan dibenarkan.. datuk hishamuddin

    ReplyDelete
  14. Aikkk!!! Haritu kata nak ganti? Awat sampai skrg masih guna? Nak tunggu brapa ramai lagi mati? Ni sebab xmatilah tak kluar berita pencacai! Haakkktuih! Bullshit!

    ReplyDelete
  15. maaflah saya ingin mencelah sikit.., maka makin jelas kenapa orang cina takut nak menjadi anggota keselamatan., kalau helikopter tak selamat maknanya sesiapa yang ingin menjadi pilot hanya menyerahkan nyawa jer... aduhai... tapi anon 18.10 kata ini port baik untuk mancing... terbakar juga hati heh heh heh...

    ReplyDelete
  16. Anonymous yg komen di sini tunjukkanlah diri sebenar. Janganlah hanya berani buat kenyataan yg tak bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  17. APALAH BODOH SANGAT CAI PR NI....BILA KERAJAAN NAK BELI KAPAL SELAM UNTUK MENCANGGIHKAN SISTEM PERTAHANAN...MEREKA KATA HABISKAN DUIT RAKYAT......BILA HELI JATUH JE...SALAHKAN KERAJAAN JUGA.....NI KALAU KERAJAAN NAK BELI HELI BARU PULAK NANTI PUN SALAH KERAJAAN LAH PULAK KERANA MENGHABISKAN DUIT RAKYAT???? NTAH APA APA NTAH PEMIKIRAN MAHA BODOW KORANG NI....KORANG ADA BAYAR CUKAI TAK???? BANYAK TAK????

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...