Wednesday 25 December 2013

GAMBAR YANG GERENTI TIDAK DI SIARKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN ... PEMIMPIN-PEMIMPIN PAS ZIARAH DAN BANTU MANGSA BANJIR PENYOKONG CUKUP TEGAR UMNO.



Kelihatan Sdr Mazlan Aliman AJK PAS Pusat merangkap Presiden Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) bersama YB Hj Hanapiah Mat ADUN Chukai, Kemaman menziarahi rumah penduduk yang menjadi mangsa banjir di Kg Paya Berenjut, Kemaman, Terengganu.

Penduduk tempatan terharu dengan keprihatinan ahli-ahli PAS yang datang dari jauh untuk menolong rakyat.

Salah seorang yang diziarahi ialah ahli tegar UMNO lebih 25 tahun. Kami membantu meratakan pasir untuk menimbus hakisan yang teruk. YB Hanapiah beli menggunakan wang sendiri hampir 10 lori pasir basah dengan harga RM320 selori untuk bantuan 5 buah rumah.

Kedengaran ahli UMNO tersebut berkata, " saya malu orang PAS mari dari jauh tolong. Pemimpin UMNO langsung tak tunjuk muka pun"

Sdr Mazlan Aliman memberikan penjelasan bahawa mereka menghulurkan pertolongan dan bantuan serta sumbangan langsung tidak mengambil kira samada mangsa itu ahli PAS atau UMNO.  Mereka nak cari pahala dan berAMAL kerana Allah'.

RAHMAT UNTUK SEMUA

8 comments:

  1. "Beramal kerana Allah" - satu pernyataan yang dalam maksudnya.

    MerakLangit

    ReplyDelete
  2. Bank dunia dedah najib jual aset negara. Sial bodo bengap lepas tu membazir boros sombong pulak tu. Omno babi negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu marah itu najib apa pasal..... u tau on judgement day nanti he wil not be judged by the almighty ALLAH instead he will be automatically resided in the HELLFIRE ini adalah janji ALLAH kpd pemerentah yang zalim.. it is stated in the Bukhari hadiths and also in one of the surah of ALQURAN. Worry not brother dsana nanti trmalah sesiapa yang jadi pemerentah ZALIM.

      Delete
  3. Eh....bukan ker itu hari skuad umno yg tolong giler giler.menteri umno pun bermandi peluh membantu mangsa banjir.

    ReplyDelete
  4. Betul tu.kak ijat siap selak kain bantu mangsa banjir.diheret nya lembu buat masak khurma.kan kak ijat.

    ReplyDelete
  5. PAS memang bagus. Menolong sesama islam tak salah.
    Tapi kalau PKR dah tentu tak tolong punya. Parti campur2. ideologi pun sekular mcm umno.kihkih
    DAP? lagi la tak nampak muka. tolong cinabeng dia je.

    ReplyDelete
  6. Bila kita nak berdemo dekat shah alam wey! Ramai2 turun mintak MB kurangkan tol2 di selangor sbb pemegang saham terbesar kerajaan selangor.Kesian jugak MB ni. Kita mintak hapuskan tol kat selangor ni.
    Hasil kerja pak liwat yg dulu paling byk kasi lulus dan konsesi tol negeri selangor ni.kihkih

    Allah tunjukkan sesuatu kebenaran. akhirnya yg meroyan dan nak beremo pasal tol adalah anak buah pak liwat tu sendiri. tapi pak liwat tuding jari kat org lain. putar alam punya pak liwat.kihkih

    ReplyDelete
  7. Anon 22:56 tol,konsesi dan perjanjian bawah EPU direct PM..menteri kerja raya dan kewangan hanya wakil sahaja untuk kelulusan perbendaharaan....dapatkan maklumat lengkap

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...