Sunday 29 December 2013

EDISI BONGKAR!!! .. RUPA-RUPANYA PEMIMPIN PERSATUAN PENGGUNA ISLAM YANG SERU RAKYAT SUPAYA BEKERJA KERAS UNTUK ATASI KENAIKAN KOS SARA HIDUP YANG TINGGI ADALAH SEORANG BANKRAP SEJAK TAHUN 1985 KERANA TIDAK BAYAR HUTANG HAMPIR RM1.5 JUTA DAN HAMPIR DI PENJARAKAN!!!!!!


Ini kenyataan mamat yang bankrap mengenai isu rakyat tertekan teruk dengan kos sara hidup yang tinggi kerana harga barang melambung tinggi.

Di sebalik rungutan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan serta kos sara hidup, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) sebaliknya tampil menggesa pengguna bekerja lebih kuat untuk mendapat lebih pendapatan.

Pemimpin PPIM Nadzim Johan berkata, ekoran kenaikan itu, pengguna disaran bangun dan bekerja lebih keras dan tidak harus hanya duduk menunggu semata-mata.

"Buat sesuatu, cari pendapatan lebih," katanya dalam forum mengenai kenaikan harga barang di Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia di ibu negara hari ini.

Pelbagai pihak sebelum ini menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap peningkatan harga barangan dan perkhidmatan di Malaysia.

Ini turut mendorong sekumpulan aktivis NGO menganjurkan perhimpunan membantahnya di Dataran Merdeka pada malam ambang tahun baru yang kini diisytihar perhimpunan haram oleh polis.

INI KISAH DIRINYA SUDAH PUN MUFLIS DAN BANKRAP SEJAK TAHUN 1985 KERANA GAGAL MEMBAYAR HUTANG HAMPIR RM1.5 JUTA.

PETALING JAYA:
Mahkamah Tinggi di sini mengeluarkan perintah pengkomitan (perintah untuk menghantar ke penjara) selama sebulan terhadap Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM)

Datuk Nadzim Johan kerana gagal memfailkan Penyata Pendapatan dan Perbelanjaan Enam Bulan kepada Jabatan Insolvensi Malaysia.


Bagaimanapun, Nadzim masih tidak perlu menjalani hukuman penjara selepas peguamnya Pritam Singh mendapatkan perintah untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman penjara yang dibuat secara lisan di Mahkamah Tinggi pada hari yang sama.


Berdasarkan kenyataan media yang dikeluarkan oleh jabatan itu pada Rabu, perintah tersebut dikeluarkan pada 14 Januari lalu, selepas Penolong Kanan Pendaftar Bahagian Kebankrapan, Rozianti Mohamed

Hanaphi membenarkan permohonan yang dibuat oleh Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Muttaqin Rabbani Abdullah.


Permohonan tersebut dibuat mengikut Seksyen 38(1)(b) Akta Kebankrapan 1967 kerana mendakwa

Nadzim yang telah diisytiharkan bankrap gagal mematuhi kehendak undang-undang untuk berbuat demikian walaupun notis amaran telah dikeluarkan.


Nadzim diisytiharkan bankrap pada 9 September 1985 kerana gagal menjelaskan hutang berjumlah RM1,491,437.05.


Penyata Pendapatan dan Perbelanjaan enam bulan merupakan dokumen yag menunjukkan jumlah pendapatan dan perbelanjaan bankrap yang perlu difailkan setiap enam bulan oleh si bankrap kepada Jabatan Insolvensi.

INI DINAMAKAN IBU KETAM CUBA NAK AJAR ANAKNYA BERJALAN LURUS .. KENTUT NAK AJAR TAIK SUPAYA TIDAK MENGELUARKAN BAU BUSUK.
..

WARGA BANKRAP BOLEH PEGANG JAWATAN DAN PERTUBUHAN YANG SAH KE?

17 comments:

  1. Selagi jadi barua umno mahkamah tak brani nak buat apa2.jilat badak air anda terus dapat nikmat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pnah tak admin tau sebab ape dye kne bankrap..msti x kan..cume dpt info dye bankrap skan nk ajr org..dei..sbab dye xnk pngguna skarg kne tipu dan x jd mcm dye la sbab nye dye tubuhkan PPIM..Sbab nk tlg rkyat yg teraniaya..kalau admin pi tgk youtube..dye ade cite dlu dye pnah lalui bnde tu..xtau nk buat mcm mne..admin dye cume nk tlg org yg kne naye dan tak tau nk mnx tlg kat spe lg..kan baik ape yg dye pnah lalui tu dye xnk bg org lain jd same mcm tu..

      Delete
  2. Ni semua jenis keturunan jilat kuat..

    ReplyDelete
  3. kesian orang-orang yang bengkerap kat malaysia ni.....tapi tak apalah sebab kenaikan harga tidak meliputi cencalok, ikan kering, budu, belacan dan garam.

    ReplyDelete
  4. Bukan setakat bankrap wang, bankrap idea lagi

    ReplyDelete
  5. Cari pendapatan lebih kepala bapak dia.. Woi orang yg keje ngan Goment di larang membuat kerja lain (part time).. paham ke dak.. Siapa yg kluarkan arahan tu kalau bukan dari KSU Kementerian berkenaan.. Waima yang berniaga kecil-kecilan tepi jalan pun bermacam-macam permintaan pihak berkuasa.. Yang takut tu hulur je lah duit kopi.. Itu yg mampu meLAYU buat..

    ReplyDelete
  6. Pendapatan lebih=jilat lebih (tiru macam dia) apara tu pun xpaham ka?

    ReplyDelete
  7. Dah muflis lagi jadi pergerusi, betapa bodohnya yang pilihnya.Serupa lah puak keris.Bila wang lesap di rompak pemimpin menkayakan keluarga dan kuncu kuncu nya, maka mereka ini lah yang tidak membantah apa apa kenaikan walau pun pada dasar ia menyusah ramai.

    ReplyDelete
  8. Ckap bangang kang marah,tp,mmg bangang tahap gaban la mamat ni,persatuan pengguna islam konon..ehh jalan daaa!!!

    ReplyDelete
  9. Ntahnya, nk ikutkan berniaga pasar malam pun pegawai kerajaan kena minta kebenaran. Ingat senang2 ka...

    ReplyDelete
  10. masuk neraka ke kalau bankrap? yang bankrap tu semua pesalah ke?

    ReplyDelete
  11. akhirnya ketua pengarah insolvensi DITUKARKAN DAN PEGAWAINYA NYARIS DIPECAT kerana salah pendakwaan.... HUTANG TU DAH LAMA LANGSAI. Dia hanya guarantor.....

    mohon admin lebih profesional ttg perkara ini

    CUBALAH LEBIH ISLAMIK

    ReplyDelete
  12. Pesanan Buat Hanisya Binti Abdul Hamid :)
    1. “Wahai sekalian manusia yang beriman dengan lidahnya, (namun) belum masuk iman ke dalam hatinya. Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya. Dan siapa yang aibnya dibuka Allah, maka Dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya.” (HR. Muslim, Abu Daud dan at-Tirmidzi)

    ReplyDelete
  13. kepala abah kau anjing ...babi punya orang..puihhhh..kau dengan anjing sama..menyalak mcm anak. harammm..gampanggg..meh aku ludah mukaaa...sini laa babiii

    ReplyDelete
  14. Apa hal nya stelah dia dihina dicela,1ari org yg kutuk dia akn p mntk tlong jgak,kau nak lari mana stiap prkataan buruk yg kluar mulut kau ada pbalasan nya,jdi jga2 la jng krana mulut bdan binasa,sllu nya org yg nk ajar seseorng tu dia pnah lalui dlu,org tua2 kata aku makn garam dlu sblum kau mkn garam,sbb tu dikuat untk bntu org dia biasa trun naik,mcam mna seorang tu xpnah lalui kperitan hdup xpnah lalui naik trun tiba nak ajar org len cara hdup,kau rasa apa hasil nya,org yg xpnh lalui kperitan hdup dia akn brfikir buat apa aku nk bntu n nsihat org apa untg aku dpt,cara org yg pnah lalui n xpnah lalui xkan sma dan hasil nya xkan sama,jdi jng trlalu mrasa kita tu bagus sgt sbb 1ari kita akn mrasa ksusahan n kperitan itu,jng trlalu smbong kau xkan kmana pun akhir nya bila kau myembah kebumi kau akn mntk tlong org lain jgak, slap2 org yg kau kutuk tu tlong kau,mana nk lari 1kau tding jari pda org 10dtg kat kau,xda hasil pun kau kutuk org dpt dosa ada la,aku igt admin n mnusia yg komen kburukan thun2013 skrng tngh memuji mlambung lambung hngga lupa apa yg pnah dia tulis n kata pda org yg dikutuk,kau jng fikir apa yg kau tulis n komen xda pblasan nya,sesungguh nya kita hnya manusia biasa tiada kuasa tpi allah s.w.t maha berkuasa dan maha megatahui,buang2 la prangai yg buruk ni,xblh bwk kau kemana pun.

    ReplyDelete
  15. menyalak dalam ni boleh la kau admin...mai turun padang

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...