Sunday 29 December 2013

TWEET ARTIS DIANA DANIELLE YANG PERLI PEDAS PARA PEMIMPIN DAN MACAI UMNO YANG SUKA HARGA BARANG NAIK TERSEBAR LUAS DI ALAM MAYA!!!!


Artis terkenal Diana Danielle dalam akaun twitternya semalam 28hb Disember 2013 telah menyindir pedas melecur bibir mengenai segolongan rakyat yang menyokong membai buta tanpa usul periksa atas dasar taksub membuta tuli gerak kerja kerajaan UMNO/BN mengadakan semacam pesta kenaikkan harga barang dan perkhidmatan.

Dia yang berpendapatan agak lumayan dan mewah hidup pun tidak suka fenomena yang dihadapi negara sekarang.

" Ada ke rakyat yang suka barang naik? ... Banyak duit .. Pas sikit .."

Kalau yang berpendapatan ribuan ringgit sebulan pun rasa tertekan dan kesian disebabkan akan kenaikkan harga barang dan perkhidmatan .. yang macai-macai UMNO sekadar cukup-cukup makan berhempas pulas bermati-matian mempertahan dan setuju gila gaban keputusan dan tindakan kerajaan zalim UMNO/BN menaikkan harga barang apa ceritanya ... Tidakkah bodoh bin bangang namanya tu!!!!

18 comments:

  1. Harga belian satu unit barangan kerja pada awal Disember adalah RM130.00.semalam beli lagi satu harga nya RM 150.00.tahniah 1Malaysia.harga barangan dah naik 20%.menguncup lagi nilai duit aku.nak kena minta jadi ahli umno nie,bole dapat kad diskaun.dan juga semalam aku test pasaran.pergi beli barangan di dua pasaraya.mengeluh aku dengan jumlah yg perlu dibayar.aduh....terasa kecik nyer nilai duit sekarang.

    ReplyDelete
  2. lagi satu contoh... kenaikan harga brg, org kurang tenang ialah org kurang bersyukur... aku tgk org alim dan bijak pandai rilek je bila harga brg naik sikit. takde pun kecoh2.


    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. keza....ko silap keza. semua orang akan berasa kurang tenang apabila harga barang dinaikkan. Ko lain keza. Ko hanya seekor anjing amno. Ko tak perlu tol dan petrol sebab ko berjalan kaki empat. Ko tak perlu elektrik sebab ko tidur atas pasir di bawah jambatan. ko tak perlu bayar cukai rumah sebab ko tidur di celah sampah sarap. ko tak perlu bayar gst untuk beli makanan sebab ko cari makan di tong2 sampah. ko tak perlu sekolahkan anak2 sebab anak-anak ko hanya perlu berkeliaran di tepi2 longkang. ko tak perlu risau harga barang naik keza sebab tugas ko hanya setakat menyalak untuk tuan ko. sebab ko hanya seekor anjin amno.

      Delete
    2. Ingatkan dh mati si keza dipanah petir... Ada lg... Fuh....

      Bapa tiri sepupu mak keza

      Delete
  3. Kad diskaun kepala butuh.. Mana adanya..

    ReplyDelete
  4. aku cabar macai2 pr, tlg senaraikan negara yg takde langsung menunjukkan kenaikan harga barang.. kalo tak tau, cuba tanya anwar atau rafizi. so.... ada tak?



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keza....untuk apa ko nak senarai barang2 tu. Ko hanya seekor anjin amno dan ko tak perlu senarai barang2 dan nama negara tu. Ko nak buat apa dengan senarai barang tu? Adakah untuk kau gonggong dari satu tong sampah ke satu tong sampah yang lain? Ko sedarlah keza....tugas ko bukan menggonggong senarai barang yang naik tu atau menggonggong nama negara yang tidak menaikkan harga barang. Ko kena sedar bahawa tugas hakiki ko hanyalah menyalak untuk tuan amno ko. Ko tak perlu senarai tu. Ko hanya perlu menyalak. Ko hanya perlu menyalak dari satu lorong ke satu lorong. sebab ko seekor anjin amno!

      Delete
    2. Negara luar barang naik tapi pemimpin diaorang boros tiris korupt dan rasuah tahap gila khinzir ke? 7billion ilang untuk dapat consultation? 1 billion jual tanah? Baca audit negara? Anak beli penthouse 100juta ,banyak tuh.. 250 juta tak dipulangkan balik pada kantung negara, kes kerugian perwaja,pkfz, 77juta 1 tahun bayar apco untuk apa ekk? Ec etc etc

      Delete
  5. lagi sekali aku beritau, kenaikan harga brg ni citer lama.. dari zaman rasulullah, khalifah alrasyidin, bani umayyah, bani abasiyyah dan usthmaniyah pun kenaikan harga brg berlaku. yg penting kenaikan tidak terlalu tinggi dan tidak membebankan.

    bila kita bersyukur, insyallah Allah akan tambah rezeki kita.



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keza......untuk makluman ko, sekarang tahun 2013 dan beberapa hari lagi akan tiba tahun 2014. Untuk makluman ko jugak, kita bukan lagi hidup pada zaman khalifah2 itu. Kami sebagai manusia sentiasa mengalami perubahan hidup dan keperluan yang berbeza mengikut peredaran masa biarpun adat dan agama kami tidak berubah. Ini berbeza dengan ko, keza. Keperluan ko tetap sama walaupun zaman berubah. ko hanya perlu makanan dari timbunan sampah sarap dan tong2 sampah di tepi2 lorong. Ko tak akan berasa apa2 biarpun harga barang naik. sebab ko hanya seekor anjin amno. Ko tak akan berasa apa2 tetapi tidak kami sebagai manusia yang perlukan makanan, pakaian dan pendidikan untuk meneruskan kelangsungan hidup kami sebagai manusia di muka bumi ini.

      ko tau keza? sekali lagi aku tegaskan bahawa ko hanya seekor anjin amno.

      Delete
    2. Setuju sgt2...dasar anjing umno!

      Delete
  6. Bn dah menipu manifesto pun nak sokong lagi.keza ni klau aku ckp banggang kang marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tak akan marah. dia hanya seekor anjin amno.

      Delete
  7. Mata nampak hati buta, kumpulan PP1M (Pencacai-Pencacai 1 Malaysia) dah ditakdirkan tak mampu nak berfikir lebih daripada yang dah disetkan, akalnya agak terbatas. Dalam kepala otak hanya parti keris bogel yg boleh pertahankan melayu/islam. Puak lain tak boleh. Taik kerajaan semasa semuanya wangi, ceritalah macam mana busuk pun, takan percaya punya. Sekali bagitahu, tandanya belum tahu lagi, kali kedua diberitahu tandanya tak faham, kali ketiga diberitahu tandanya kurang faham, banyak kali diberitahu tak tahu-tahu tanda akal agak lembap atau bengap Jenuh diberitahu, sampai sudah tak tahu-tahu itu tandanya mata hati akal buta. ubatnya kena doa banyak-banyak, moga Allah celikkan mata hati.

    ReplyDelete
  8. keza ngan khinzir dekat nak sama bunyi nya tu

    ReplyDelete
  9. Keza oi..negara lain pun ada kenaikan tetapi bukan semua barang dan perkhidmatan mahal...singapore mahal ko tengok gaji dia pulak berapa? Ko pegi thailand harga barang separuh dari sini ko pegi vietnam dan indon dah boleh rasa jadi kaya...cuba bawa berjalan2 luar 'sikit' je dari umno land ni...bukan mengadap tv3 je dengar auta munafikun

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan marahkan keza tu. tak ada gunanya kita marahkan keza. dia hanya seekor anjin amno berkaki 4. hidup dia hanya di lorong2 mencari makanan dan najis ditepi tong sampah. dia tak akan terkesan pun dengan kenaikan harga barang seperti yang dirasai oleh umat manusia waima jika tol dan harga petrol dinaikkan 100 peratus.

      Delete
  10. Di swastakan badan badan besar kerajaan masa mahathir, banyak saham pergi ke pak menteri dan kroni yang tak keluarkan modal satu sen pun.Sepatut nya mereka tidak berhak, patut keuntangan keuntungan maxima pergi ke kerajaan tapi dok tamak dan tak amanah semua menguntongkan kroni. Baik letrik, tol dan tm mereka bolot saham dan lagi nak kaut untung memerah rakyat..Bila mereka punya modal atas angin, senang mereka control kewangan negara, hingga kan kerajaan amat takut pada mereka pada hal pada mula mereka bukan lah pemodal asal tapi . Nak bersuara tak boleh kerana mereka pun kroni kerajaan sekarang. Ini pinipuan yang paling malang bagi rakyat yang masih buta hati

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...