Sunday, 29 December 2013

SURAT YB FUZIAH SALLEH AHLI PARLIMEN KUANTAN KEPADA PRESIDEN EMERIAH ARAB BERSATU (UAE) MENGENAI STATUS BANTUAN RM32.9JUTA KEPADA MANGSA BANJIR.


Pada 24hb Disember lalu heboh satu dunia Presiden Emiriah Arab Bersatu (UAE), Sheikh Khalifa Zayed Al Nahyan menyumbang sebanyak Dh36.6 juta (RM32.9 juta) kepada misi bantuan kemanusiaan untuk mangsa banjir di Malaysia.

Menurut laporan agensi berita UAE, bantuan berkenaan akan memanfaatkan lebih 20,000 keluarga yang terjejas di Pahang dan Kelantan, baru-baru ini.


Antara inisiatif yang akan dilaksanakan Persatuan Bulan Sabit Merah (RCA) UAE, termasuk membaik pulih lebih 20,000 rumah yang musnah, selain menyediakan barangan keperluan asas.

“RCA akan mendapatkan semua bekalan barangan berkenaan daripada pasaran tempatan,” katanya.

Menurut laporan itu, inisiatif berkenaan akan membolehkan lebih 100,000 mangsa banjir kembali ke rumah masing-masing dan menjalani kehidupan seharian seperti biasa.

YB Fuziah Salleh sebagai wakil rakyat berstatus Ahli Parlimen Kuantan yang bertanggung jawab dipilih rakyat maukan agar bantuan tersebut turut dirasai oleh penduduk Kuantan yang amat teruk terkesan dan terjejas dengan bencana banjir besar baru-baru ini.

Untuk itu beliau terpaksa mengutus surat kepada Presiden UAE secara terus untuk mendapatkan kepastian ..Maklum sajalah .. UMNO/BN jenis puak yang bukan boleh pakai punya ... jenis pengamal dan penganut politik dendam dan berpuak.

12 comments:

  1. Buang masa je hantar surat.duit tu anak najib dah beli kondo rm100 juta kat london.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro..tak elok fitnah macam tu bro walaupun sekadar untuk berlawak. sebenarnya untuk makluman bro, sesiapapun di dunia ini waima bro sekalipun, sekiranya mereka anak DS rosmah, mereka mampu membeli apa sahaja apatah lagi kalau hanya sekadar rumah rm100 juta.

      Tapi saya tak nak bersangka buruk. Mungkin rumah itu dibeli oleh syarikat dia dengan menggunakan duit syarikat dan bukan menggunakan duit dia serta untuk tujuan pelaburan syarikat masa depan dengan andaian bukan untuk kegunaan peribadi. Keuntungan yang akan diterima mungkin akan diagihkan sama rata kepada semua pekerja syarikat dari yang rendah iaitu tukang cuci sampailah kepada yang berjawatan tinggi.

      Namun begitu, anak DS rosmah atau DS rosmah sendiri perlu menerangkan kepada rakyat hal kedudukan yang sebenarnya meliputi perkara-perkara berikut:
      i. benarkah pembelian itu telah dibuat?
      ii. dari manakah sumber sebanyak itu diambil? Pinjaman bank atau simpanan?
      iii. duit peribadikah atau duit syarikat?
      iv. untuk kegunaan sendiri atau untuk pelaburan syarikat?
      v. untuk siapakah keuntungan bakal diterima jika pembelian itu ialah pelaburan syarikat? Untuk keuntungan peribadi atau untuk keuntungan semua pekerja syarikat.
      v. Jika menggunakan wang syarikat pula, dari manakah sumber kewangan syarikat itu diperoleh? Dari pinjaman bank, dari suntikan kerajaan atau dari simpanan eset syarikat?

      Dan lebih utama lagi, anak DS rosmah atau DS rosmah sendiri mesti memberi penjelasan itu dalam tempoh terdekat; esok atau lusa. Jangan ambil terlalu banyak masa hingga berminggu2 atau berbulan2 kerana ini akan menyebabkan rakyat berfikir bahawa penjelasan itu dibuat-buat atau direka-reka.

      Berkenaan surat yang dihantar oleh YB Fauziah, rasanya memang wajar dibuat bagi tujuan memastikan integriti kerajaan supaya 100 peratus wang yang didermakan itu digunakan untuk tujuan membantu mangsa banjir. Konsep kawal selia ini dapat mengelakkan wang digunakan atau diselewengkan untuk tujuan lain oleh pihak berkepentingan atau pihak tidak bertanggungjawab. Dan lagi, kawal selia seperti ini dapat meningkatkan keyakinan penderma bahawa wang yang mereka dermakan tidak diseleweng penggunaannya.

      Khalas.


      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Komen diatas sgt lah bagus. Tidak brsangka buruk. Ingin kespatian dan ketelusan. Itu lah yg sbaik2nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok. aku setuju. kita tunggu kak mah bagi jawapan sampai hari selasa jam 12.00 malam. Sekarang waktu bertenang.

      Delete
  3. Hello bik mama! makan apa hari ini? mesti makan sedap-sedap kan? Ada rakyat marhaen yg makan nasi lauk ikan kembong goreng je, beras pula beras usang hancor 15% kerana itu yg paling murah.

    ReplyDelete
  4. Bro..banyak betul tanya soalan.nak tunggu dia jawab sampai kiamat la dok tunggunya.kahkahkah

    ReplyDelete
  5. Pasal sangat bersangka baik la maka smp ke sudah melayu ditipu bodoh2 je oleh UBN...pasal bersangka baik la pemimpin2 ameno selamba je gadai tanah org melayu. Pasal bersangka baik la pemimpin2 ameno selamba je songlap ratusan juta duit rakyat... Masih nk bersangka baik??? Memang bodoh yg amatlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersangka baik dan pura-pura bersikap neutral adalah senjata terbaru cybertroopers kah mah untuk menutup skandal dan mengalih perhatian kaum melayu yang cepat lupa dan leka

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. kita da tahu n da nmpk n da pun pasti dia mencuri ...lg kita nak berprasangka baik....mengong betul ...nak tunjuk dia la yg baik....celaka laaaaa......

    ReplyDelete
  8. Kalau baik,,nak ke dudok hotel harga beribu ribu semalam, bil cicncin berjuta juta harga dan banyak benda perangai shoppping bagaikan setan di kata kan usah burok sangka.Kalau semua ahli keluarga bertakwa semua benda membazir ini insyallah tak berlaku.
    Dalam kehidupan, seseorang yang gagal dalam alam rumahtangga selalu nak menunjok yang dia itu lebih walau pun tahu benda itu amat menyalahi pihak umum.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...