Sunday, 29 December 2013

EDISI TELINGA PANASSSS!!!!! .... MANTAN MUFTI PERLIS MENYATAKAN PARA MENTERI YANG ADA KINI JENIS GRED BODOH!!!!!



PARA MENTERI PERLU BIJAK

Satu perkara yang perlu disedari oleh mereka yang menjawat jawatan menteri atau apa-apa jawatan tinggi dalam negara ini ialah rakyat negara ini sudah jauh lebih berpengetahuan dan bijak menilai dibandingkan dahulu.

Ini disebabkan banyak faktor termasuk perkembangan teknologi maklumat terutama media sosial, latar pendidikan dan lain-lain.

Maka kenyataan kenyataan 'tidak cerdik' atau disebut dalam bahasa lunaknya 'kenyataan tidak berasas' atau dalam bahasa kasarnya 'kenyataan bodoh' oleh seorang menteri ataupun mereka yang berjawatan tinggi mungkin diterima pada zaman dahulu atas sikap feudalisme Melayu atau atas sebab kekurangan maklumat rakyat.

Namun hari ini kenyataan yang seperti itu hanya menjatuhkan nilai menteri yang terbabit dan memperlihatkan kerajaan tidak berkualiti kerana memilih mereka tidak ada kualiti untuk memimpin negara terutama di era ini.

Banyak kenyataan dari pihak kerajaan kebelakangan ini membentuk persepsi rakyat bahawa negara sedang dipimpin oleh mereka yang tidak berkelayakan..maaf ini sekadar pandangan saya seorang rakyat marhaen. .

KALAU DI TANYA PADA OMAK KAU .. DR MAZA INI LEBIH KURANG NAK BERITAHU KEPADA RAKYAT BAHAWA PARA MENTERI YANG ADA KINI JENIS BANGANG BIN BAHALOL DALAM MEMBUAT KENYATAAN.

21 comments:

  1. Syarat2 untuk menjadi menteri dlm BN mesti Bodoh, CGPA 3.85 pula boleh dibeli atau meniru masa periksa, mungkin juga cetak sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai menteri cap ayam tapi jahat...

      Time2 umno merogol duit kocek kita semua, jom peluang buat duit kat sini, copy & paste kat browser http://bit.ly/1hRf37d

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Nak buat camna hanya yang jenis itu saja ada. Yang bijak tak masuk UMNO. Itu Tun yang kata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan, yang bijak bukan sahaja tak masuk umno bahkan ramai yang berhijrah ke luar. Namun satu hari mereka akan kembali mungkin jadi menteri ke, jadi gavernor ke, jadi presiden ke manalah tahu kuasa Allah. Siapa sangka Gen John Abizaid keturunan Arab memerangi Iraq. Siapa sangka Karzai balik dari Amerika menjadi ketua Negara Afghanistan.!!!

      Delete
  3. minta maaf buat apa DR...memang betul..kebanyakan menteri Malaysia tiada kualiti atau jahat dan bersifat pencuri harta rakyat...bayangkanlah harga projek kerajaan melambunglambung berbanding nilai sebenar..Mahatir bina Twin Towers utk apa...projek meng inggeriskan math dan sains menelan billion ringgit kemudian batal..ini menunjukkan tahap bebal yang menjadi sifat menteri malaysia...tok sah cakap disegi ucapan...mengalahkan orang mabuk...

    ReplyDelete
  4. Bermula dari syarat nak masuk politik mesti berenti keje. Sapa sanggop kalu x ada income. Jadi calon blom tntu menang.

    jadi tu lah yg ada spm pon x lulus weiiii. Jadi ketua umno. Ikut lah proses dlm pmilihn UMNGOk. Maka itulah hasilnya.

    Hoiiii mana korang rakyat malaysia yg pandai2 tu. brapa bnyak skolah tip top. mana student2 yg pandai2.

    Sdihnya jadi rakyat melisia ni kan....

    ReplyDelete
  5. IMHO,
    Rakyat adalah LEBIH BODOH dari menteri-menteri tu sebab MASIH MEMILIH mereka utk dinaikan kejawatan tu....

    SIAPA YANG MEMILIH KERAJAAN SEKARANG SEMASA PRU13 KALAU BUKAN RAKYAT MARHAEN YANG "BODOH" SANGAT TU?

    Sekarang dan dulu pun dah terbukti MAJORITY bangsa melayu mmg BODOH sebab memilih MENTERI-SENATOR-YB-YB yang BODOH sombong DAN jahanamkan HARTA NEGARA..

    Ntah laa... kesian aku negok melayuu.. tak abis-abis dibodoh kan oleh bangsa[wan] sendiri...

    ReplyDelete
  6. Pinjam kata kata MajuJunction!!!!!!Ntah laa... kesian aku negok melayuu.. tak abis-abis dibodoh kan oleh bangsa[wan] sendiri...

    ReplyDelete
  7. Saya tak nampak seorang pun menteri di Malaysia yang kelihatan jujur membela rakyat. Yang saya nampak sikap EGO dan rakyat dilihat macam sampah.

    ReplyDelete
  8. Tidak bijak tu satu hal, tidak amanah pulak tu. Asik nak pelingkup rakyat saja dipikirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh satu hal, Menipu dua hal, Anti perintah Allah SWT tiga hal..eh banyak hallah menteri-menteri cap ayam ni!!!

      Delete
  9. Menteri2 UMNO yg korang kata bodoh tu sebenarnya genius.

    Mereka dah tipu jutaan rakyat Malaysia yg cerdik pandai.
    Rakyat yg mangaku cerdik itu kini terpaksa ikat perut dan bergadai bergolok untuk bagi anak2 makan dan bayar bill. Duit incometax korang semua dah mereka sapu masok oversea bank account. Rakyat terpaksa makan angin ke Kuantan dan telan debu radioaktif LYNAS. Menteri2 bawa anak bini makan angin Switzerland & Paris telan salju yg dingin dan suci..

    Cermin diri anda dulu sebelum panggil orang lain bodoh. Termasok lah Ustaz MAZA.


    ReplyDelete
  10. sedang menunggu Dr Maza di tahan di bawah ISA sebab nak gulingkan kerajaan dengan statement dia yang akan buat IGP marah.

    ReplyDelete
  11. Dr Maza adalah amat cerdik dan islamik sbb dia mempunyai Dua Phd dalam syariat islam dan mempunyai phd ekonomi drp universisi of bristol......hidup dr maza......kalu malaysia tak mau kehebatan dr maza maka sudah tentulah mr lee kuan yew perlukan khidmat beliau di singapura......aku amat respect dr maza.....semua orang umngok bodoahhhhhhhh piang.....

    ReplyDelete
  12. Mane mufti2 dn bekas2 mufti yg lain,x berani lgsg nk bercakap,nape Dr maza je yg vokal..x teringin ke nk bela rakyat marhaen spt kami ni..

    ReplyDelete
  13. Dulu waktu dr maza jadi mufti perlis aku slalu baca jugak tiulisannya dlm mingguan malaysia kalau tk silap. Tak pernah rasanya dia komplen pasai kerajaan. Tapi bila dh takder jawatan dlm kerajaan byk pulak yg tak betui. Adakah dulu semua yang umno buat adalah betui dan baru sekarang umno tak betui atau adakah dulu dr maza tak betui dan baru sekarang dr maza betui...minta maaf aku tk suka orang jenis hipokrit

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko silap ni. Masa dah jadi mufti perlis dia dah mula tibai banyak pihak sama ada PR mahupun BN. Fikiran beliau kritikal dan sesuai untuk anak muda

      Delete
  14. Sekurang2nya ada ilmuan cendikiawan bertaraf prof yg berani menegur kerajaan berbanding rakan2 ilmuan/agamawan lain yang memilih berdiam diri atau mengampu demi jawatan, pangkat, kuasa dan harta atau bersedia untuk ditalkinkan spt Dr Aziz Bari...tahniah Dr Maza

    ReplyDelete
  15. Dulu masa jadi mufti bukan tak tegur kerajaan negeri. Apa kata orang alahhh ..slow talk... Tapi yang jadi menteri ni jenis bingai, bodoh, lembab buat dekk aje. Jadi eloklah berhenti jadi mufti dan cakap terus terang kat luar. Biar masyarakat nilai. Kadang-kadang cakap dalam pejabat tak faham apalagi kalau mesyuarat di tempat dia. Dia pulak pengerusi. Bila-bila dia boelh potong cakap kita. Cakap kat luar biar masyarakat nilai!!

    ReplyDelete
  16. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...