Tuesday, 31 December 2013

HIMPUNAN ANTARA GAMBAR-GAMBAR YANG MENARIK DI PERHIMPUNAN GERAKAN TURUN KOS SARA HIDUP (TURUN) 31HB DISEMBER 2013 DI DATARAN MERDEKA!!!!!



MOOD RAKYAT UNTUK BERHIMPUN SECARA AMAN MELUAHKAN BANTAHAN DAN KEMARAHAN KEPADA KERAJAAN ZALIM UMNO/BN PIMPINAN NAJIB RAZAK TIDAK PERNAH LUNTUR .. SEMAKIN HARI SEMAKIN KEMBANG SUBUR.

Beberapa rakaman gambar pada sudut mata hati Omak Kau yang anggap agak menarik Perhimpunan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) malam ini 31hb Disember 2013 di Dataran Merdeka untuk di kongsi bersama.

Semoga janji Najib Razak yang sentiasa mendengar keluhan rakyat adalah realiti bukannya sekadar retorik cakap pakai air liur basi.

67 comments:

  1. Selamat tahun baru Barang Naik 2014....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu polis tak kacau takkan ada keganasan. Oii macai mana adatak bom meletup? Abis sekarang kerajaan dah kena guling ke? Bodo punya keza macai laknatullah.

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. “Sesiapa ingin menasihati sultan (pemerintah) dengan sebarang urusan, janganlah menampilkan kepadanya secara terang-terangan. Tetapi hendaklah memegang tangannya, lalu dibawa ke suatu tempat yang tersembunyi (pada masa itu bolehlah dia menasihatinya secara berseorangan dan jika nasihatnya diterima, maka itulah yang sebaik-baiknya dan kalau tidak, maka dia sudah pun menunaikan tanggungjawabnya sendiri.” (Riwayat Tarmizi)

    keimanan dan rasa takut kepada Allah, serta mencintai sunnah Rasulullah telah menghalang aku menyertai demo hari ni. Alhamdulillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii dol...Pandai ko guna hadis pilih2 situasi. ada ke ko dah cuba nasihat pemimpin ko? Ada? Pemerintah yg macam mana hadis tu maksudkan? Pemimpin macam pemimpin kitakah?

      Delete
    2. Pemerintah yang munafik tak perlu dinasihat cara lembut..!!!

      Delete
    3. mana bom? penipu memang kerja menipu

      Delete
    4. cuba google cari hukuman pd org munafik. contoh munafik tipu akujanji

      Delete
    5. Pemimpin yang totenya dulu mengamalkan liwat harus kita angkat..tu baru betul

      Delete
    6. Pandailah kau...dpt ilmu yg boleh dikongsikan,kau putar belit jadi jahanam..Ingatlah,hari pembalasan esok...memfitnah sesama sendiripun dah diumpamakan membunuh.Aplagi bak huruharakan Negara yg diperintah oleh Bangsa Melayu Agama Islam.Bersekongkol pulak dgn bangsa lain yg sahaja nak tengok kemusnahan bangsa melayu...

      Delete
  3. Selamat tahun baru...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu ikut utusan berita biawak umnu hari ini kita dah dapat kerajaan baru sebab semalam perhimpunan guling kerajaan dah berjaya. Khakk tuuii.

      Delete
  4. Tepat jam 12 dah..
    maka sebenarnya ..yg dtg demo tu nak tengok bunga api NAIK.
    Yg datang berkapel..menjerit jerit 'turun'...tapi barang bwh NAIK. Abis tengok bunga api cari port nak berzina. Yg org politik pak ketayap..lepak hotel.Berdangdut.
    Satu alasan yg bagus nak keluar rumah. Sambil sambut tahun baru sebenarnya..nate tul.hihi

    syoh..syoh.dah balik. Esok barang kompom turun wey.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye lah.aku pun pelik gak.apesal hanya parti melayu,NGO melayu dan orang melayu jer yang buat laporan polis himpunan turun.maner pergi sekutu rapat parti melayu,NGO melayu dan melayu.rasa nya parti melayu,NGO melayu dan orang melayu yg buat lapuran tu menjelas betapa parti melayu,NGO melayu dan melayu hanyalah hamba serta pencacai kepada sekutu mereka.kah.kah.kah.hamba tebusan cakap lebe.tuan dia sonyap jer.

      Delete
    2. Pelik gak.apesal cina DAP, iaitu Ketua kepada parti islam PASdan parti campur2 pkr tak turun...ikut bantah barang naik.

      Delete
    3. Memang pelik sebab hang tak pegi ikut himpunan turun.tu pasai hang tak tau.pasai tu hang rasa pelik.rasa pelik hang tu ler yang menyerlahkan kebodohan hang.mcm maner madey kata......bodoh 3 keturunan.

      Delete
    4. yang suka main betina malam tahun baru ni geng2 soi leak aje. yang suka pancut dalam tak pakai kondom pulak geng macai dan geng keza

      Delete
    5. Tahniah PR sebab semalam kerajaan masia dah berjaya digulingkan. Najib dan mak semah lari keluar negara bersama2 konco2nya. Hahahaa

      Delete
  5. sekiranya demo merupakan ajaran Islam, sudah pasti aku antara orang yang menyokong nyer. tapi aku bukan sahaja tidak menjumpa ayat al-quran atau hadith yang menyuruh demo, malah hadith yang menghalangnya terlalu banyak. oleh kerana aku ingin berpegang kuat kpd ajaran Islam, jadi perjuangan keduniaan dengan demo adalah tertolak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko cari ayat demo je ke dlm Al Quran?. Ayat kerajaan yg zalim menindas rakyat, kejam kepada rakyat ko ada jumpa X?.

      Delete
    2. Ayat yg mengangkat peliwat balun belakang jadi pemimpin ada tak?

      Delete
    3. pemimpin negara yang meliwat duit rakyat lagi ramai. bila duit rakyat dah habis diliwat, harga barang pulak dinaikkan

      Delete
    4. tapi macamana pulak kalau pemerintah itu munafik. Contohnya membuat akujanji nak turunkan tol kawasan bandar. Adakah kita masih tak boleh berdemo ke atas org munafik? Pencerahan pls

      Delete
    5. Bukan munafik.najisb tu dah terang2 kapior bila dia dengan bersemangat mengatakan No hudud in Malaysia

      Delete
  6. Anon 00.15.. puak macai laknattlullah... penfitnah org.. tak selamat ksu dunia akhirat... jgn esok.. anak kau ke esok.. bwk blik perut hasil zina... ms tu tau la langit tinggi rendah...

    ReplyDelete
  7. Anon 00.15.. menfitnah org ramai yg TURUN utk demo.. mereka sembahyang bila masuk waktu.. tp mcm2 kau fitnah.. tak pe la kau tunggu la balasan dari ALLAH..kerana menfitnah.. ALLAHUAKHBAR .....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sembahyang? kat tepi jalan ke? tayamumm je kut.
      yg menjerit2 tu sembahyang ke? semua yg dtg tu sembahyang ke?

      pirahh. nak tengok bunga api dgn konsert je yg dtg tu.

      Delete
    2. kalau gi wukuf kat Arafah, kita boleh guna air dalam botol mineral aje. Janji air tu suci. Masa on the way ke Mina, bas yg bawak kita berhenti tepi jalan utk solat bila dah tiba waktu. Tak ada masalah kalu nak bersolat. Yang jadi kalu duduk rumah tapi tak nak solat atau tunggu artis ambang 2014 sejak petang tapi tak solat.

      Delete
    3. Macai kt atas ni btl2 ke nenunjukkan kebodohan.. Pelik la bodoh..tp sibuk nk komen jgk.. Pg bljr agama la.. Atau macai umno atad ni bkn org islam tp kafir laknatullah..

      Delete
    4. Anon 00.38 tu ingat nak ambik air sembahyang hanya boleh kalau ada paip air aje kot. Kesian.... tu la suruh belajar tak mau....

      Delete
    5. Muka najis dan mak semah ngan moiden tak nampakpun? Kalu tidak mak semah selalunya menyanyi hindustan...takut ke? Tu namanya takut kerana salah. Keh keh

      Delete
  8. Mana rakyat sabah swk x turun berhimpun ker.cibai punya org

    ReplyDelete
    Replies
    1. Urang Sabah tak turun bah. Timbalan Ketua Penerangan Sabag Musli Oli tidak bagi kami datang. Kami tak lagi ditipu oleh peliwat bah..

      Delete
    2. Sabah banyak pendatang. tak turun sbb dah dpt ic. Sarawak tak turun sebab rakyat dia dah kaya raya.. kan rakyat sabah sarawak paling kaya kat dunia. dorang tak kisah kalu harga barang naik

      Delete
    3. Mana si nazri semalam sepatutnya ada kat pesta joget kat dataran....harap cakap dalam tibi 3 suku je berdegar2...kalu dia ada semalam aku mesti luku kepala botak dia. Lah kahakah...penakut ke?

      Delete
  9. Update terkini :
    Sial betul. takde impak langsung. Penay aku turun. Paling best cuma baling botol air kat artis tgh buat konsert. lain hambar je. Tak mcm bersih aritu. syok sikit mengganas. Kali ni demo ramai geng kita yg takut takut.

    Skrg tengah tunggu kut2 ada ketua2 rombongan suruh kasi ganas.
    Sekian laporan jam 12:45.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah la tu keza. Ko mana faham. ko hanya seekor anjing ameno

      Delete
    2. Aku tunggu juga awei kepala butoh pukida...kalu aku nampak dia aku nak katok kepala dia...apa kata pukida nak jaga dataran mana mana? Babi bangkai punya puukiii daaa.

      Delete
  10. Paling best Banner :

    1) IBU TUNGGAL MANGSA- Barang Naik.

    kahkahkah.

    2) BANTAH ASTRO NAik!
    (2 ekoq Budak pempuan pakai jubah tutup muka menjerit jerit)

    demo nak astro turun rupanya. biawak betulah korang..punya lawak

    lawak lawak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. barang naik ni, cina niaga aje yg untung. melayu jugak yang kena giling. Tapi biasalah melayu, tak berduit pun ngaku berduit. Betul artis perempuan tu cakap hari tu.

      Delete
    2. kalau ikut kata mahsithtah, ibu tunggal yang keperitan hidup, boleh melacor. Jadi ibu tunggal parti mahsithhah tak ada masalah kalu harga barang naik. Keza 01.00 boleh langgan ibu tunggal parti mahsithhah untuk bantu mereka supaya tak menghadapi tekanan kenaikan harga barang.

      Delete
  11. Kah...kah.....kah......1000 lebih buat report polis kunun nk guling kerajaanlah....ada bomb nk meletuplah...itulah inilah....mana dia guling mana dia bomb.....lembu lembu amno be end jer yg percaya semua tu...kononya nk sekat demo tapi tak menjadi pulak....penat buat report penat buat propaganda jer .....tahniah rakyat yg berani....demo mlm ni berjaya sebijik mcm Bersih...syabas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. piiiirah. mana best malam ni. tak tentu arah aku tengokkorang selepas polis bukak halangan kedua kasi masuk dataran..
      ramai yang takut takut..
      takde arahan yg jelas. cuma yang best part last sekali je. dapat baling botol air kat artis.

      Delete
    2. Part yg paling best lagi bersejarah bila repot polis hanya parti melayu,ngo melayu,melayu darah biru dan melayu A/L.mana pergi sekutu dari parti bukan melayu.nape tak ikut buat repot.nampak sangat atas rasa penghambaan terlampau maka golongan hamba jer buat repot.golongan tuan buat derk jer.

      Delete
    3. artis tu pun artis melayu jugak.....artis melayu lalaikan budak melayu. Nak lalaikan budak melayu pun kena belanja sampai 15 juta. Patut la harusani tak setuju

      Delete
    4. 1.05...anjin ameno mana boleh kira lebih 1000. anjin ameno tak gi sekolah

      Delete
  12. Bukan kerajaan yg guling tapi bijik mata Nazak Tun Tuya yg juling sebab beribu ribu rakyat turun...ingat report polis beribu ribu dptlah sekat demo rupanya tak menjadi..hati marah sampai tahap keling.......haa....haa...haa....

    ReplyDelete
  13. Pekimak punya ANuwar. ko tak turun ye malam ni. Asik kitaorg je turun..ingat free ke. perabih banyak jugak kita org turun jauh2 dari kampung woii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dol....ko mana ada turun pon. ko kan bersenggama ngan bini ko tadi

      Delete
    2. elok jugak ko turun. ko kan dari kampong. org kampong paling terok bila harga barang2 naik

      Delete
  14. Big mama najib panggil darling,tengok cincin sampai mata naik juling,buat demo kununya kerajaan terguling,akhirnya nazak tun Tuya dan be end naik pening kaah..........kah.............kah.............kah....

    ReplyDelete
  15. Update terkini :
    BERITA GEMBIRA!!!
    Syukur berkat demo tadi..maka Dato Seri ANuwar telah ditabalkan sebagai PM start kul 9 esok. Harga barang semua turun mendadak. SEMUA Barang keperluan cuma sepuluh sen je. Beras free. Minyak RON 95 harga seliter 15sen. RON97 20sen seliter.

    Yang paling best semua duit kat perbendaharaan negara adalah semua duit rakyat punya. kita punya la. yahuuu


    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke?Alhamdulillah. Tak sia-sia nisya turun turut sama berjuang. Dataran dapat kita tawan. Nisya cadangkan agar Dato Seri Anuwar ditabalkan di dataran merdeka depan Raja sempena kejayaan kita yg berusaha dapat menawan Dataran.Ok tak?

      -Nisya Pink-

      Delete
    2. Mabuk stout aper ker.

      Delete
    3. Abon 1:32.
      Ya allah. Benarkah?. rasa terharu sangat saya. Menitis air ..(opss..!) Akhirnya Allah makbulkan doa dari kami.

      -LGBT Malaysia-

      Delete
    4. 1.32...abis tu duit perbendaharaan negara tu kalu bukan duit rakyat, duit rosmah ker? Ker duit bapakkkkkkkkk ko sorang?

      Delete
    5. 1;32.... Insyaallah , tuhan akan memperkenankan doa kamu. Mudah mudahan ada antara anak cucu kamu yang bakal menjadi lgbt di malaysia nanti. insyaallah jika itu yang kamu doa sambil menitis air mata.

      Delete
    6. 1.39...insyaallah doa kamu akan termakbul. Mudah2an impian kamu untuk melihat anwar menggantikan najib sebagai PM akan tercapai selepas pru14. Kenaikan harga barang dan perkhidmatan di malaysia akan memastikan impian saudara tercapai. Bersabarlah menanti saat impian sedara itu tercapai.

      Delete
    7. Anuwar nak jadi PM? dah..dah jgn berangan.
      Suruh dia berus kote dia dgn berus dawai kasi hilang bau lubang punggung mengunyit tu dulu.
      heheh

      Delete
  16. Nampak big mama jeling jeling,Pergi Tg Malim ikut Kerling,Kononnya sana guling sini guling,Cakap dan perangai macam Be End mcm Paria Keling kahhhh.............kah...............kah...............kah...............

    ReplyDelete
  17. Macai Umporno be end otaknya kuning, Buat fitnah sampai naik juling, Bila rakyat pandai kerajaan jadi pening, Dalam PRU 14 Amno Be End kita guling............

    ReplyDelete
  18. Wah.. Cayalah pantun2 tu marvelous..

    ReplyDelete
  19. yenadeey.cilaka punya melayu. kita orang india pariah ramai pkr tau.jaga lu punya mulut. kita satu parti campur. kita dlm pkr semua bangsa ada ibarat satuagama deyy.

    ReplyDelete
  20. apalah yg di bangga sangat dengan topeng muka pejuang kristian tu..

    ReplyDelete
  21. hanisya abdul hamid yg kau pakai tu tanduk syaitan....
    kau mmg syaitan suka pecah belahkn umat manusia...
    sial punya betina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak lah sial mana.
      Memang dia keje jadi blogger pkr. YB keling tmpt dia jadi anjing melayu kpd keling. Kami dalam pkr anggap dia sebagai pemuas nafsu je. rm25 je balun. nak depan blkg pun bleh.

      ko jgn hina pelacur2 kami . kang makan penumbuk kang.

      Delete
  22. macai kat atas ni macam dah biasa cari pelacur je.kesian kat mak ko.kahkahkah

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...