Sunday 29 December 2013

FALSAFAH MACAI UMNO IALAH JIKA NEGARA KITA MAU MAJU MACAM NEGARA-NEGARA EROPAH HARGA BARANG-BARANG DAN PERKHIDMATAN KENA NAIK!!!!


" Kerajaan BN naik kan harga barang bukannye nak menyeksa rakyat tapi nak naikkan ekonomi negara kita maju mcm negara2 eropah"

Begitulah bunyi nada ayat yang terdapat di laman twitter difahamkan kepunyaan seorang penyokong setia UMNO sampai putus hayat.

Kalau gitulah hujah"cerdik" yang cuba di jual kepada rakyat .. maka sepatutnya harga barang dan perkhidmatan dinegara ini kena naik lagi tinggi sebab lagi tinggi lagi maju sesebuah negara itu.

Omak Kau sedikit pun tidak terperanjat mutu hujah, komen dan falsafah perjuangan yang di anuti oleh para penyokong totok UMNO .. telah dipasak dalam otak dan jiwa mereka, apa jua yang dibuat oleh para pemimpin UMNO adalah betul belaka .. para pemimpin UMNO adalah makhluk maksum pada pandangan hati mereka.

Patutlah mudah amat para pemimpin UMNO tipu kelentong jual borong para penyokong mereka .. Jenis otak sama taraf dengan lembu atau mungkin gred lebih teruk.

10 comments:

  1. Betul juga tu. Lagi tinggi barang naik lagi cepat negara kita jadi negara maju walaupun rakyatnya tak maju2.

    ReplyDelete
  2. sama juga sprt di selangor. pemimpin kita yg mulia dato khalid setelah berfikir panjang menaikkan cukai pintu sbnyk 120% dan cukai perniagaan sbnyk 180%. gaji exco selangor pun dinaikkan sbnyk 300%. ini semua supaya selangor menjadi negeri maju



    -PENYOKONG SETIA PKR-

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah latu keza..... ko tak akan faham masalah kenaikan harga barang bi. sebab ko hanya seekor anjin amno berkaki 4 yang makan najis pemberian tuan ko di tepi tong sampah.

      Delete
    2. 17:21 - puki emak kaulah. ngko ingat dia naikkan gaji pakai duit bapakkkk ngko ke?

      Delete
  3. Negara maju pale otak abah ko.dah nak bangkrap pun tak sedar2 lagi ke.ingat kenaikan cukai tu selangor je ke yang dapat..pusat pun ada bahagian jugak.duit cukai tu la dok isi minyak jet badak air.kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Budak ni dah explain dekat Twitter dia, yang dia sokong PR. Tweet kat atas tu sbnrnya dia nak perli Be End, sekali ada yg copy paste hentam dia. Kesian budak tu. Huhu.

    ReplyDelete
  5. memang malaysia negara maju ape.rakyst pun dh maju.2020 nanti 1RM dah sama 1SGD .Majulah tu....

    ReplyDelete
  6. Saya bekerja dengan Jepun, mereka peribahasakan Malaysia bagai diuduk atas emas.. Hasil bumi dan industri cukup lumayan jika di nisbahkan dengan jumlah pendudok, mana kan lagi semua macam cukai.Mana kan boleh negara berhutang berbillion billion dan sebalik nya pemimpin lepas dan kini. bersama keluarga ramai dok jadi billionaire dalam usia muda.Rakyat bawahan ada yang kerja12 jam tiap hari pun susah.Jika pemimpin jujur menolak rasuah dan ingat segala pinipuan dengan di dunia akan di soal di akhirat,. Selagi hukum Allah SWT tak tertegak selagi itu penguasa akan menindas rakyat.Negara kaya dengan hasil bumi dan industri kalau masih nak pakai GST lebih baik turun tahta.Mengapa banding negara Eropoh dan maju, Allah SWT limpahkan rezeki berlipat ganda dengan jumlah penduduk yang tak ramai usah bikin rakyat bodoh tak tahu kira.

    ReplyDelete
  7. Woi bangang, barang kat eropah memang mahal, tapi tu kalu convert duit kita ngok.. contoh secawan kopi USD 1, sama ngan RM 3. memang ler mahal. tapi kalu ko dok kat sana, sama ler mcm kita dok situ, singgit jer lah nilai nyaaa... bodohhhh...

    ReplyDelete
  8. Inilah bahana memilih parti cap ayam memerintah negara!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...