Tuesday, 31 December 2013

HEBOH DI ALAM MAYA BERITA KETUA MENTERI PULAU PINANG LIM GUAN ENG BAKAL MENGGUNAKAN KERETA W221 MERCEDES BENZ S300L?????


Kini sedang berpusing amat ligat di alam siber betapa Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Lim Guan Eng telah membeli sebuah kereta jenama Mercedes Benz keluaran dan model paling baru dalam pasaran W221 S300L berwarna  'Palladium Silver'.

Nombor pendaftaran yang di khaskan untuk kereta rasmi Ketua Menteri Pulau Pinang, PG 1 kelihatan masih di kekalkan untuk kereta tersebut.

Kisah ini di petik dari satu blog Paultan yang mengisahkan kononnya pembelian beberapa buah kereta Toyota Camry 2.5 pada bulan Oktober lalu dimana salah sebuah dariinya yang di guna pakai oleh KM Pulau Pinang hanyalah sementara waktu saja sehingga kereta Mercedes Benz ini sampai.

Jika kisah ini benar maka sememang sepatutnya YAB Sdr Lim Guan Eng memberikan penjelasan .. kalau ianya merupakan suatu fitnah jahat maka sewajarnya juga di beritahu kepada rakyat dan tindakan undang-undang harus diambil keatas pengendali blog tersebut.

Rasa-rasanya ada yang tidak kena dengan cerita ini... YAB Lim Guan Eng yang terkenal sebagai hidup sederhana boleh terliur nak pesan dan guna kereta Mercedes Benz yang harganya melebehi RM500,000. sebagai kereta rasmi Ketua Menteri Pulau Pinang.


27 comments:

  1. apa salah nya khalifah kita yg mulia, khalifah guan eng nak guna kereta mewah? seseorg yg terhormat dan mempunyai keperbadian terpuji sprt beliau memang sgt layak mengguna kereta mercedes

    ReplyDelete
    Replies
    1. guan eng nak tunjuk lagak la tuuu. kalu harga mers setakat 300 ribu tu, pintu kondo anak rosmah pun dia tak terbeli. elehhhh, menteri pelancongan bn pun naik range rover harga setengah juta. guan eng jgn la nak eksyen sangat kalu setakar mers turr

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. lagi bagus sekiranya khalifah guan eng mengguna kereta ferrari sprt ust azhar idrus. mengutamakan kesenangan dunia adalah merupakan sifat2 ulung yg wajar dicontohi

    ReplyDelete
  3. respeklah guan eng! aku yakin sure dia menabung dari kecik utk beli kereta tu. lps ni blhlah drive kereta mewah tu dkt lebuhraya kelantan, hasil kutipan derma rakyat kelantan sbb krjn negeri tak mampu akibar pembaziran dan ketirisan yg sgt dasyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen macai UMNO/BN laknat..bodo2..klu Xthu ape2 lebih baik diam, dari buat dosa..dasar buta hati..

      Delete
    2. guan eng kena jelaskan dari mana dan untuk siapa kereta mers tu digunakan. rosmah juga kena jelaskan dari mana dan untuk siapa rumah 11o juta di new york tu digunakan. laki kak jat kena jelaskan, duit lembu tu dah pulangkan balik kat kejaan ke belom. itu baru adil.

      Delete
  4. wahahaha...UAI pun kena ...kih kih kih... ferrari tu UAI punya ke ferrari pinjam... dah dengar penjelasan UAI ke belum sebelum letak komen...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. UAI nak merasai kesenangan dunia. kereta tu blh jadi sendiri punya ataupun pinjam, takde masalah. yg penting merasai kesenangan dunia dgn cara yg halal

      Delete
    2. kan UAI dah jelaskan kereta tu orang punya..

      Delete
    3. tak kesah keta tu sapa punya. memandu ferrari adalah bertujuan UTK MERASAI KESENANGAN DUNIA. selagi dilakukan secara HALAL, tidak menjadi kesalahan.

      Delete
    4. UAI nak pandu jet pejuang pun blh, yg penting dilakukan secara halal dan tidak menyalahi syarak

      Delete
    5. aku tak pernah dengar ulama muktabar zaman silam yg mengamalkan kehidupan zuhud, memimjam atau membeli kenderaan mewah. zaman sudah berubah...

      Delete
  5. Macai umno bongok,semua dh jd pemfitnah no 1..malang btl mak bapak korg bg mkn,pelajaran,didikan agama pd korg,tp x reti nk guna..

    ReplyDelete
  6. Macai umno memang berotak lembu.. Macam anak seluang makan taik pun ye.. Apa2 je fitnah disambar je terus dgn lahapnya

    ReplyDelete
  7. lps ni saya pun nak belajar berjimat cermat, mengurangkan perbelanjaan dan menabung sejak kecik sprt yb guan eng supaya dpt beli kereta mercedes. yb guan eng adalah idola hidup saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus cita2 ko. setakat mers yg tak sampai sejuta tu, simpan20% gaji ko; umur 40 taun dah bole sambar sebijik

      Delete
  8. Anak badak air lagi pandai berjimat.boleh naik jet lagi.berucap 10 minit terus pergi shoping kat 3 buah negara sekaligus..hebat tak.kahkahkah

    ReplyDelete
  9. Biarlah dia nak pakai kereta mewah tp pakai duit sendiri.jangan pakai duit rompakan macam menteri gred B..anak badak air tu muda2 dah boleh beli kondo rm110juta..

    ReplyDelete
  10. Anon 13:28,jgn la ckp ank bdk,x manis la,ank hippo x pe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap anak badak air bantot 3 kaki 1 inci lagi bagus. Keh keh keh.

      Delete
  11. Berita dari MSTAR hari ini....

    Ketua Menteri itu mula menggunakan Mercedes-Benz, yang dibeli pada harga RM298,263.75 pada Isnin.

    Harga sebenar bagi Mercedes-Benz S300L itu adalah RM657,218.

    “Kereta Mercedes-Benz S300L itu dikecualikan daripada cukai dan telah diberikan diskaun istimewa sebanyak RM100,000," kata Mokhtar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok jugak tu. sebelum ni asyik mentri bn aje yg pakai mers

      Delete
  12. Anak Menteri2 Pakai Kereta Mewah! Hangpa Xnampak!!! LIM GUAN ENG guna Kereta Kerajaan Negeri, Hangpa Tuduh Dia mcm dia guna kereta sendiri. Akal ada ka??? Mcm Banggang!!!!!!

    ReplyDelete
  13. Mana pegi janji YB. Lim Guan Eng untuk jadi kerajaan yang tak suka boros dan membazir.. Toyota Camry kan dah bagus, jimat sikit duit.. Dulu saya respek YB tapi sekarang susah sikit sebab YB ngan orang sebelah sana tu sama jer..

    ReplyDelete
  14. Anak badak sekali terbang dah hangus setengah juta.yahudi lagi la respek kat anak badak ni..

    ReplyDelete
  15. cina bangkai ni wat apa pon hampa sokong..betuii kat hampa la suma..kalu penyokong umno hampa panggil macai..pastu org yg dok sokong cina ni nak panggil apa plak? pencacai? ckp mcm pandai..hentam sana hentam sini..kalu kt kerajaan umno byk yg tak betul,pastu kt PKR suma betul ka? kena kt ang..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...