Saturday, 28 December 2013

PARKIR KERETA DI BAWAH SELIAAN DAN KUASA MAJLIS PERBANDARAN MANJUNG, PERAK SUDAH DIKENAKAN GST 6%??????


Omak Kau diberi rakaman gambar resit yang dikeluarkan oleh Jabatan Perbandaran Manjung, Majlis Perbandaran Manjung yang menyatakan dengan jelas G.S.T 6% telah dikenakan kepada tuan punya kereta yang meletakkan keretanya selama 1 hari 20 jam dan 57 minit.

Mengikut kata janji Najib Razak ketika membentangkan Bajet 2014 ... GST hanya akan mulai dikuatkuasakan mulai April 2015 ... tetapi mengapa pihak Majlis Perbandaran Manjung dibawah pemerintahan UMNO/BN telah melaksanakan terlebih awal dari janji bajet????

Mohon penjelasan yang benar lagi menyakinkan demi pencerahan dan kebaran dari pihak yang berwajib.

31 comments:

  1. Kita mesti sokong kumpulan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) demi kelangsungan hidup kita yang tidak mendapat kenaikan gaji setimpal dengan kenaikan harga barang dan cukai. Mencegah lebih baik dari merawat penyakit yang dialami oleh kerajaan Barisan Nasional.

    Biarpun banyak laporan polis dibuat dan Polis Kuala Lumpur mengambil kesempatan mendakwa gerakkan itu mahu menggulingkan kerajaan dengan mengadakan himpunan sempena sambutan tahun baru pada 31 Disember ini di Dataran Merdeka, namun kita tahu ianya tidak lebih dari sandiwarra PDRM bagi menutupi kesalahan kerajaan BN menaikkan harga barang.

    PDRM bukan musuh rakyat. Tapi jika suara rakyat disekat, dihalang, ditahan dan disabotaj, maka PDRM perlu bertanggongjawab diatas apa jua kerosakan dalam kehidupan rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TURUN? mcm himpunan budak hingusan je.. rilek bro... korang compare kenaikan harga di malaysia dan negara lain, takde beza sgt pun.. belajar2lah baca laporan kewangan luar negara, supaya tak asyik kene kencing dgn rafizi



      keza

      Delete
    2. Akta Perhimpunan Awam 2011
      Satu akta yang berhubung dengan hak untuk berhimpun secara aman tanpa senjata, dan untuk menyediakan suatu sekatan yang dirasakan perlu dan apa-apa usaha yang berhubung dengan hak tersebut di dalam kepentingan keselamatan Persekutuan Malaysia atau apa-apa bahagian atau peraturan awam termasuklah melindungi hak kepentingan dan kebebasan insan lain, dan untuk memberikan apa-apa sahaja yang berkaitan

      Keza sengal

      Delete
    3. Keza.....ko tak akan faham hati manusia seperti kami. Ko tak akan faham penderitaan yang bakal kami sebagai manusia hadapi apabila harga barang2 berkaitan dinaikkan. Ko tak akan faham kerana ko hanya seekor anjin amno. Ko hanyak tahu menyalak, keza.

      Delete
    4. Keza anjing...si cacai yg menjilat jubo najib

      Delete
  2. Kereta tu ada order kfc kut masa diletakkan disitu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  3. 'kenaikan kos hidup, org kurang tenang ialah org kurang bersyukur' - prof muhayyah

    apa lah korang kecoh2 ni. cubalah berlapang dada dan belajar bersyukur. aku sarankan korang baca wawancara prof muhayyah dgn sinar harian sbg panduan. aku rilek je harga barang naik. bukannya bnyk pun... tolerable je.



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngkao ader kad umngok x per laa.minyak free.beras free.brim ckup blanje setahun.tol abg jib bayarkan.cincin kaween rosmah kasi.daging n ikan hassanmalik kasi.ge haji n umrah abg azeeeeeeeez n usetat jamil kasi.ayam kao bley bedal kat rumah ketua jkkk.gula seringgit 1 kilo kan?anak hantar tadika permata.hehehehehehehe.itu pasal kao redho jer.hebat iman mu.hehehehe.dasat.tahap wali.sampai kerajaan zalim pon lu haggok lagi.berjimat or terima redho ni dah lama dah kami amalkan.kalo tak dah lama kami ngamok mcm mesir tuh.keh keh keh keh keh.org nak demo sket pon dah takot.pondan laaa macai n umngok neh.wek weekkkkk wekkkkk.geliiiiiii

      Delete
    2. Keza....mulanya aku berasa marah bila membaca pandangan ko. Dalam hati aku rasa macam nak maki hamun ko, keza. Tapi akhirnya aku pasrah dan menyerah. Ko tau kenapa aku pasrah dan tidak lagi marah. Sebab aku menyedari ko hanyalah seekor anjin. Anjin amno yang tidak mempunyi fikiran seperti manusia biasa. Aku pasrah, keza.

      Delete
    3. Kami setuju dengan engkau keza, baru sikit dah heboh macai2 PR nih. Cuba lihat pemimpin BN kami dah buat. Pemimpin kami baru aje menurunkan harga petrol dan gula. Tahun 2014 ni pemimpin kami akan menurunkan cukai rumah di KL. Pemimpin kami akan menurunkan bayaran tol di seluruh negara dan kemungkinan besar akan menghapuskan tol untuk selama-lamanya. Pemimpin kami juga akan menurunkan tarif letrik sebanyak 15%. Kami juga bersyukur pemimpin kami akan menghapuskan GST dan kemungkinan besar menghapuskan semua cukai2 di negara kami seperti di Brunei. Kemungkinan jugak, pemimpin kami akan terus menurunkan harga gas masak, beras dan sebagainya. Pemimpin kami hanya menaikkan harga garam, cencalok, budu dan belacan kerana barang ini boleh menyebabkan penyakit darah tinggi. Sebagai ahli umno, kami amat bersyukor kepada pemimpin kami. Terima kasih BN. Satuuuuuuuuuuuu Malaysia. Satuuuuuuuuuuu Malaysia.

      Delete
    4. keza... rafizi kencing kuat sampai UBN tak bleh jawab apa pon... nak nafi pon tak dapat.... kuat giler rafizi kencing????!!!!

      Delete
  4. korang dah kalah masa pru dulu, terimalah hakikat. tak payahlah membuang masa dan tenaga buat perhimpunan atau demonstrasi bagi menunjukkan kebodohan. dah kalah buatlah cara kalah. biarlah parti bn yg memerintah dgn adil dan saksama.

    harga brg naik ni bukannya cerita baru. dah berlaku dari zaman Rasulullah dulu. yg penting, kenaikan harga brg tidak terlalu tinggi & terkawal



    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perrrggggggg.siap guna nama nabi lagi hujah brg naik.hahahaha macai macai.cube bg pencerahan sket brapa kali harga naik zaman nabi n khulafaa arrasyidin.sistem baitul mal n zakatnya.pemerentahnya kaki kelepet kerr.ader gst ker.cmana sistwm cukainya.x yah pjg lebar.nak panjang pon x per.sebab bkn senang nak dpt hujjah berintelek tinggi dr macai nehh.besa maki carut jer yg dpt.kah kah kah.tlg la ekkkk.bgtaulahhhh ekkkkk.jgn dok komen pastuh cabut lari.mcm beruk pondan bontot merah.kah kah kah.

      Delete
    2. Mangkuk hayun punya macai. manusia bahalollllllll pun ada lagi zaman ni.

      Delete
    3. Keza....aku tau ko bukan manusia biasa seperti kami. ko ni berjalan kaki tanpa perlu isi Ron 95. Ko duduk bawah jambatan yg tak payah pakai letrik. Ko jalan 4 kaki tak payah bayar tol. Ko minum air kat lopak2 tepi jalan free tak payah pakai gula. Ko tak payah bayar gst sebab ko cari makan kat tong2 sampah. Ko jenis tak makan ikan, beras dan susu. Anak-anak ko pun tak bersekolah tapi merayau2 tepi kaki ko kat tepi2 longkang. Ko anjin amno. Sebab tu ko tak perlu risau pasal kenaikan harga barang. sebab ko hanya seekor anjin amno.

      Delete
    4. Ni macai keza, kenapa engkau dilahirkan bahlul, tolong pegi tanya ustaz2 dlm umno ada tak ayat quran yg bermaksud Tuhan yakni Allah tidak akan merubah nasib sesuatu kaum kecuali kaum itu yg mahu merubahkan. Maksudnya kalau dok depan tv1 atau tv3 suku saja tanpa buat apa2 dan berharap harga turun dengan sendiri saja ekau tunggu lah smpai 50 tahun lg selagi umno bn ada selagi itu lah rakyat akan terbeban sebab tak ada orang komplain jadi kerajaan kata tak apa lah rakyat tak marah. Jangan lah jadi bodoh mcm lembu dicucuk hidung, lembu kak jat lebih baik dari ekau sebab lembu kat jat tinggal di kondo.

      Delete
    5. Tetap TURUN!!!jgn biarkan keza jelmaan anjing patahkan semangat kita

      Delete
  5. aku nasihatkan korang mencontohi rakyat selangor. krjn pkr selangor menaikkan cukai pintu dan yuran perniagaan berlipat kali ganda sehingga tahap yg sangat tidak munasabah, tapi rakyat selangor still steady je... belajar bertenang bro..


    keza

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko merepek ni keza?

      Keza sengal

      Delete
    2. Aku setuju dengan ko keza. Hari tu masa nak pru13 umno tak janji pun tak naikkan harga petrol, tol, gula, gst dan sebagainya. Umno dah aku janji nak naikkan petrol, tol dan gula. Cuba baca betol2 sekali lagi.

      Delete
  6. Bro keza....barang tetap naik...itu lumrah alam....tapi siap janji barang tak naik lepas pru...apa citer???

    ReplyDelete
  7. Keza.keza.letih nya nak berhujah dgn ko.daya intelek ko teramat rendah ler.contoh basic tanpa membuat perbandingan keseluruhan nyer.jadi kesimpulan mudah....yg bodoh tetap bahlol.tak gitu incik kezakera@zackzackar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat aapa nak berhujah dengan keza. Dia tak kan faham. Dia hanya seekor anjin amno.

      Delete
  8. Ye lah, anon 00:40 betul lah aku sokong sangat sebab ada pepatah melayu cakap Anjing mana tak makan taik, kesian kat keza tu ye makan taik rupenye.

    ReplyDelete
  9. Turun tetap turun.

    ReplyDelete
  10. Keza percaya sebab hasan malik dah cakap tiada laporan dan tiada bantahan dari rakyat...itu nenunjukan majoriti rakyat terima kenaikan harga...bila ada gerakan kempen turun harga umno spin konon nak guling KERA plk!!!!

    ReplyDelete
  11. Rasanya resit ni telah di edit
    Sebab
    1.perkiraan G.S.T. x termasuk dalam total bil
    2.perkiraan G.S.T. pon salah
    Mungkin ni sistem amaran awal tentang kedatangan G.S.T. kepada pemarkir2 di MPM, Perak
    Tapi apa2 pon saya tetap tentang G.S.T.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, saya pun baru balik dari pangkor dalam resit memang ade GST 6%.

      Delete
    2. sama. aku pun baru balik pangkor. bil memang ada gst. aku ingat dah tahun 2015

      Delete
  12. Dr 2 talkimat gst yg aku pg rata2 ramai yg x setuju dgn GST ni. Smua yg hadir majoritinya pekerja awam.badan swasta ada la setompok dua.yg aku nampak ramai wakil kerajaan yg hadir Membantah perlaksanaan GST ni.aku bg contoh mudah ini contoh yg diberikan oleh penceramah setelah diasak dgn soalan yg dia sndiri pon x blh nk jawab., roti Dan Air mineral.kita beli roti buat masa skrg ni rm berapa sekampit. Dn air mineral rm berapa sebotol.murahkan..sekurang2nya org miskin dn tidak berkemampuan boleh membelinya.kerana kita mampu sb ianya tidak dikenakan cukai.apabila GST dilaksanakan pada 1april 2015.kita x akan dapat LG membeli roti atau pon dgn air mineral dgn harga murah seperti sebelum2 ni.terlaksananya GST semua barang selama ini yg x dikenakan cukai akan dikenakan cukai,Dan barang yg bercukai akan bertambah naik cukainya.Memang hanya 3 je Negara di asean yg masih belum melaksanakan GST/VAT,(GOOD SERVICES TAX/VALUE ADDED TAX) Myanmar Brunei dn Malaysia.jika dilaksanakan akan membebankan rakyat dgn taraf hidup skrg ni aku rasa rmai yg akan berdaftar dgn badan kebajikan masyarakat,berhijrah menjadi pelarian seperti yg terjadi di malaysia ni,ramai pekerja asing.diaorg dh x mampu nk survive di Negara sendiri.kita pon boleh jd situasi yg sama seperti mereka.pada aku GST bukanya good services tax, tapi.GST= Geng Suka tipu. Ini semua mengarut.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...