Monday, 30 December 2013

SELEBRITI WARDINA SAFIYYAH KATA DBKL SUDAH GILA KERANA SIKAP MEMBAZIR BOROS RM15 JUTA DUIT RAKYAT HANYA UNTUK RAIKAN TAHUN BARU 2014!!!!



Entahlah saya bersependapat dengan rakan saya...hati ni tak boleh terima 15 juta "dibazir" begitu saja Ye lah'Celebrate'lah...suka hati lah..di saat rakyat tenat.. tenat dari banyak segi..fizikal, kewangan, spiritual, moral... in my opinion we shouldn't be "celebrating" ... (you don't have to agree)

A future full of struggles and uncertainty for me.. Happy new Year 2014...


Dari FSS: "15 JUTA diperuntukkan oleh DBKL untuk perayaan tahun baru!


Ini gila dan menghina. Saban tahun ia acara lagha yg langsung tiada faedah kepada rakyat. Kecuali jika sibuk benar mahu mempertahankan alasan pelancongan.


Ini gila dan menghina, di saat rakyat disuruh berjimat cermat, hidup dengan berkat dan halal, positif dengan segala kenaikan, 15 juta dihabiskan untuk detik 2014.


Gila dan menghina! Di saat program menangani gejala sosial langsung tiada bajet!"

HANYA PEMIMPIN DAN KERAJAAN GILA BUAT KERJA GILA!!!!!

22 comments:

  1. RM5 juta..kutip SAMPAH esok paginya...RM5 juta..kutip KONDOM..dan RM5 juta...kutip ANAK HARAM jadah...sembilan BULAN kemudian..DBKL Koperat BERWAWASAN jauh memajukan bangsa MELAYU...katakan...

    ReplyDelete
  2. Sambutan tahun baru haram.minta ulama dan khir nasihatkan kerajaan jahil agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kazim tak bagi nasihat?

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  3. Wang yg dibazirkan itu bukan duit poket mereka sendiri, apa mereka peduli. Budaya hedonisma sukar ditanggalkan dgn melayu. Buat malu kaum saja.

    ReplyDelete
  4. Mufti harusanasini dh ckp,x nk dgr gak,cian...baik berenti je,dh x bfungsi dh..x pn nk tggu viagra dr tok jib kot!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ker org2 besor amno dengar nasihat harusani? Kalau dengor, dah lama first lady pakai tudung

      Delete
    2. kalau tutop jambol itiknya hilanglah identiti Omnu pulak
      takkan Melayu hilang di donia
      Bukan Omnu kalau tak ada jambol
      siapa pulak nak simpan keris telanjang
      di dahi mereka tertulis "kaf fa ro" yang mana orang ummi(buta huruf) pun tahu/dapat membacanya, Jambol itiknya tanda munafiknya

      Delete
  5. Orang kafir berhibur setelah berhempas pulas mencari rezeki tiba masa untuk enjoy sakan kemudian kumpul wang lagi...orang melayu rata2 suka bergembira dan hiburan sepanjang masa....dah terdidik sebegitu oleh umno kemudian salahkan kaum lain...dunia dijunjung agama diketepikan meraikan tahun baru dengan penuh kemaksiatan

    ReplyDelete
  6. Dato bandaq pun dah jadi macai pak orang pas,anak jadi macai umnuuuuuuuuuuuuuu.Dia pun nak jadikan dbkl gaya idup macam kak mah ikut hati hang lah dato bandaq ooiiii.X ikut perintah nanti x dapat tan sri lak.Dato abdul ghani talib,ketua polis muar apa habaq?

    ReplyDelete
  7. Haluuuuuuu. ........

    Ni lah cara jimat wasstiyah ala umnongok.....

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju....wasatiah kpala butoh

      Delete
  8. Umno jahat tp dap pas dan pkr adalah ahli syurga.....Wardina adalah wanita terhebat dan tercerdik didunia mengalahkan sesiapa sahaja.....i lv u wardina.....u hebattttt gilerrrrr....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah la tu keza....sejak bila la ko tau nak sindir2 gila babi ni. ko tu kan anjin ameno berkaki 4 aje....pi la cari makan kat tepi lingkang nunnn

      Delete
  9. Memangyang la jahat nak mampos ... tu ustaz Fathul Bari mana dia? kununnya nak menjadi penasihat dari dalam...ustaz cuba bagi hukum sambutan yang membazir ni. Jangan lah nak pusing pusing rakyat dan cakap kami nak buat macamana dah nasihat tapi dia orang nak buat juga ...

    Kalau halal saya cabar geng ulama muda UMNO mesti dan wajib datang dan naik atas pentas bersama-sama pemimpin UMNO yg meraikan malam tahun baru ataupun buat pengumum dalam blok mengajak org ramai join temasya sambutan ni kerana ia banyak pahala akan diperolehi ...

    Sudahlah ulama UMNO, kalau Anwar Ibrahim satu ketika dulu masuk UMNO dengan bala tenteranya daripada ABIM pun kena tendang macam tu jer ... inikan macam ustaz sulaiman,fathul bari apa sangatlah yang hanya membantai ulama-ulama seperti yusof qardawi dan sebagainya sebagai sesat ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hasan malek mana hasan malek? mana hasan malek gi?

      Delete
  10. bukan takat gila wardina oiii TAPI dah sampai peringkat gila babi dahhh. Buduh punya worang..shiiiiittttt

    ReplyDelete
  11. Ala ni pun nak kecoh.kan ini pelaburan juga.untuk kesejahteraan ekonomi malaysia.najib kata akan menarik pelaburan dari negara luar sebanyak rm200bilion sama dengan pendapatan 1 tahun malaysia..itu pm haramjadah la cakap.kahkahkah

    ReplyDelete
  12. Patut DBKL buat ceramah perdana kat dataran merdeka lagi bagus tak pun buat liga harmoni macam kat tv hijrah koman2 tau la sikit sebanyak info & toleransi budaya serta agama masing2.. ni tau lagho je kejanya...

    ReplyDelete
  13. DBKL Duduk Borak Kelentong Lebih. Datuk Bandar pun dah macam General ATM. Ada outrider kat depan dan escort kat belakang. Orang lain biar terperangkap dalam traffic ja. SIALAN!!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...