Monday 23 December 2013

DATUK BANDAR KUALA LUMPUR TELAH MENGESAHKAN SYARIKAT UMPAN JAYA BERTANGGUNG JAWAB LONGGOKAN TIMBUNAN SAMPAH DI MRR2 ... SYARIKAT KEPUNYAAN BEKAS KETUA UMNO BAHAGIAN BATU KAWAN, PULAU PINANG!!!!!



Syarikat Umpan Jaya yang bertanggungjawab longgokan timbunan sampah di MRR2

KUALA LUMPUR: Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Ahmad Phesal Talib mengesahkan kontraktor yang bertanggungjawab melonggokkan kira-kira 250 tan sampah di bahu jalan MRR2 di Taman Beringin Kepong pada Sabtu adalah Syarikat Umpan Jaya.

Susulan insiden itu, operasi kontraktor berkenaan telah dihentikan dan Alam Flora Sdn Bhd ditugaskan menguruskan pelupusan sampah sehingga kontraktor baru dilantik 1 April depan.

Menurut Ahmad Phesal pihaknya menyerahkan kepada Kementerian Kesejahteraan Bandar Perumahan dan kerajaan Tempatan untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas kontraktor yang bertanggungjawab.

Dalam pada itu, langkah sementara diambil Alam Flora untuk menghantar terus sisa-sisa pepejal dari Kuala Lumpur ke Pusat Pelupusan Sisa pepejal sanitari di bukit tagar.

Stesen pemindahan sisa pepejal taman beringin dijangka akan mula beroperasi semula menjelang 30 Disember selepas kerja-kerja membaik pulih kerosakan mesin pemampat dilakukan.

Operasi stesen pemindahan sisa pepejal taman beringin 'lumpuh' pada Sabtu apabila mengalami kerosakan mesin pemampat menyebabkan lori-lori sampah bertindak melonggok sampah di bahu jalan sejak malam Jumaat dan mengakibatkan kesesakan jalan yang teruk di jalan utama berkenaan.

Semakan telah Omak Kau lakukan dan dapati syarikat Umpan Jaya ini adalah kepunyaan mantan Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Pulau Pinang Allahyarham Dato' Mohd Noordin b Mohd Kassim dengan beberapa anak-anaknya jadi Ahli Lembaga Pengarah.

18 comments:

  1. Ini lah scenario di tempat hampir rumah saya. Kawasan ini di wakili Dap tetapi orang Melayu pun ramai dan pandai kerana walau pun bau sampah bertahun rakyat kawsan ini tak suka be end. Dasar bn ,mereka memang sifat busuk dan dengki, ramai dah komplin suruh pindah tempat pungutan sampah ni.Wakil parti keris ada, tetapi bisu kerana nak pertahankan jawatan.Bila beribu orang Islam menyumpah, selamat kah kamu.Di keliling tempat sampah ini ada lah padat tempat kediaman dan ada dua taman rekreasi, mana pergi otak pemerintah tak pindah tempat sampah ini.U untung , rasuah/komisen dengan pemaju perumahan tapi rakyat merana dengan bau sampah.Sifat tak berhati perut ini lah yang lagi rakyat menbenci mu.DBKL dah tahu bertahun sebelum kawasan ini dimaju untuk kediaman, kenapa tak nasihat pemerintah.pindah tempat sampah ini. dua dua PBT dan pemerintah kong kali kong sebab dah kenyang makan duit haram dari pemaju.Allah SWT Maha Adil, di dunia kau anayai dengan membiar rakyat hidu busuk siang malam, u kebas duit haram tunggu lah balasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai saja mengata orang makan duit haram, Lu nampak ke? ada bukti ke? Ini soalan housekeeping pertabiran DBKL le Beb, menjaga keberesihan bandar. Dah diberitakan ada salah mekenikal di pelupusan sisa. 

      Sabarlah Beb, Lu nak berak pun makan sedikit masa, apatah lagi kalau berak keras! Biarlah mereka selesaikan dengan segera, harap jangan sampai mudaratkan kepada penduduk. Gua rasa, Lu ni, kucing mampus pun Lu nak salahkan pemerintah. 

      Delete
    2. Mentaliti nak berak baru gali lubang, yang menyebabkan
      tempat sampah itu masih wujud.Cuba alih tempat buang sampah, bila tahu tempat itu nak di dirikan tempat kediaman kan bagus, mungkin problem selesai.Mana PBT tak makan rasuah?Tak payah bukti, semua tahu gua campor banyak kontraktor bangsa asing dan melayu yang mengeluh bukan kah ini bukti nya.Contoh ubah suai rumah, nak lulus cepat kawtim baru cepat. Bila periksa tiada kelulusan, rasuah saja lulus.Kalau nak contoh banyak, tapi di malaysia tak rasuah kelulusan pun lambat .

      Delete
    3. 01:50....Hoi Dol. masalah ni bukan baru. Dah berpuloh2 tahun dulu. Sejak aku belum lahir tempat buangan sampah tu dah ada dah. Kalu DBKL betol nak bersihkan tempat ni, dah dari dulu derang buat dah!!!!

      Hoi Dol....Tak kan nak berak pun ambik masa sampai puloh2 tahun?

      Delete
  2. Sampah tidak boleh disimpan dalam lori sampah semalaman kerana ulat akan membiak pada kadar yang sangat cepat - tindakan kontraktor membuang sampah ditepi jalan adalah langkah yang tidak dapat dielakkan - Kalau tak buang sampah, esok nak kutip sampah macamana? - Yang BERSALAH ialah DATUK BANDAR KUALA LUMPUR kerana lalai dan leka dan sedap-sedap goyang telur makan gaji buta dan tidak menjalankan tugas menguruskan sistem pelupusan sampah bandar kuala lumpur. - Bayangkan sistem pelupusan yang sudah uzur dan berkarat beroperasi tanpa PELAN SOKONGAN KECEMASAN, sedangkan DBKL punya tanah dan kewangan yang mencukupi untuk bersedia dengan keadaan kecemasan seperti itu. Dengan ini jelaslah Datuk Bandar Kuala Lumpur menghabiskan boreh sahaja, duduk goyang kaki tanpa susah payah fikir untuk menguruskan bandaraya kuala lumpur - jadi elok lah cepat cepat letak jawatan dan berikan jawatan itu kepada orang yang lebih kompeten. Masalah pulupusan sampah ini cuma akan selesai pada tahun 2015 apabila sistem insinerator moden mula beroperasi di tapak pelupusan yang sama di Kepong

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu kat negara lain, datuk bandar dia dah letak jawatan dah..tak kira sapa pun yang bersalah. Tapi kat malaysia ni lain macam sikit.

      Delete
  3. Siapa pula yg berfikiran macam sampah dlm hal ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg berfikiran macam sampah adalah omno ngok bodo bengaplah bro. Kah kah kah. Sebab hotak orang omno kalau dibelah terdapat banyak sampah dan banyak taik sebab iru mereka tak boleh nak berfikir secara baik. Kah kah kah

      Delete
  4. Saling memutar belit sudah menghasilkan tanggapan bahawa syarikat  Umpan Jaya ialah syarikat hak milik mantan ketua bahagian Umno. Kalau betul pun, apa salahnya. Mungkin syarikat yang dimiliki oleh anak anak arwah adalah penyokong tegar PKR. Bukan sudah! ludah kelangit kena muka sendiri.

    Tak bijak lah doktor spin ni. Orang yang sudah meninggal dunia pun tergamak nak spin juga. Kalau benci pun kepada Umno ada tahapnya. 

    Isu yang patut ditonjolkan ialah isu bantahan diantara syarikat dengan kerajaan Tempatan, kedua badan ini tidak bertangong jawab. Yang mana kekotoran boleh menyababkan penyakit kepada masyarakat tempatan jikalau tidak dialihkan sampah itu dengan segera ketempat Pelupusan Sisa. 

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu pasal la. Lain kali jangan pilih sarikat kroni. sarikat kroni ni biasanya besar kepala. bila dah besar kepala, rakyat yang akan terima padahnya. Bukan satu contoh, banyak contoh sarikat kroni monopoli dan susahkan rakyat.

      Delete
  5. Entiti yg diperkatakan adalah syarikat, bukan orang yg menubuhkan syarikat tsbt. Jika syarikat tiada hubungkait dgn UMNO, berapakah kebarangkaliannya untuk dapat memenangi tender atau sebutharga? Adakah kenyataan bahawa syarikat Umpan Jaya ialah syarikat hak milik mantan ketua bahagian Umno itu tidak betul? Sekiranya tidak diberitahupun, tetap ada tanggapan hanya kroni diutamakan. Ada faham?

    ReplyDelete
  6. Umpan Jaya adalah syarikat yg menjalankan perkhidmatan trnsfer station...yang buang sampah adalah kontraktor yg marah krn transfer station ditutup atas masalah teknikal..kenapa umpanjaya di PERSALAHKAN? Kontrktor yg lambak sampah tu patut di ajar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg mesti diajar dan dipersalahkan ialah umpanjaya bro sebab umpanjaya bila tabur umpan tak mengena. Macam orang mengail ikanlah. Kah kah kah. Disini yg paling bersalah lagi bengap lagi bodo adalah omnoo dibahagian itu ...mungkin omno bahagian kat situ dapat duit rasuah bro. Kan omno bila tengok duit atau tengok betina dahi licin habis terkedu semuanya. Kan omno kaki rasuah kan...satu dunia tahu bro.

      Delete
  7. Assalamualaikum,
    maaf, i nak share info bermanfaat untuk kita semua para muslimah.

    Tolong klik & baca di sini->http://anjungrakyat.blogspot.com/2013/12/baju-pelam-puteri-umno.html

    ReplyDelete
  8. lawa Cik Salju.. boleh berkenalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang omno bila tengok pompuan dahi licin macam cik salju terus2 nak berkenalan nampak sangat hati perut jahat orang omno. Dan juga klu nampak duit disodok oleh perasuah terus semuanya ok..omnolah katakan...kan kaki bwtina dan kaki makan rasuah tegar sedunia. Kui kui kui muuuaaah keh keh keh.

      Delete
    2. 12;13....Dol ko ni pantang nampak betina dahi licin. ko ni mesti macai amno.

      Delete
  9. umno dpt comm ker....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...